Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65712 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1309
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1306

Følg bodybuilding.dk på

Alt for ofte forkølet

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Jeg har lidt et problem med at jeg alt for ofte bliver forkølet. Især på det sidste. Var forkølet før jul og har været forkølet 2 gange i år.Normalt er jeg forkølet 3 gange om året og det koster som regl 3 dages fri for arbejde og 14 dage før jeg er helt rask.

Jeg lever ret sundt med frugt og grønt og motion, ryger ikke og får sovet det jeg skal og ingen stress.

Men jeg kan ikke være i et rum med en der er syg uden at blive smittet. Der må være et eller andet galt med mit immunforsvar. Jeg har masser af venner der lever langt mere usundt end mig, men som stort set aldrig bliver syge.

Er ved at prøve at finde ud af hvad der kan være galt og går lidt og tænker på om det er mælk og proteinpulver der måske kan have lidt af skylden, hvis nu jeg er lactose intolerant eller noget. Men hvordan ved jeg om jeg er det?
Jeg drikker ca. en halv liter mælk om dagen, 20g protein pulver i mine havregryn om dagen og så får jeg en weightgainer shake 4 gange om ugen blandet op med vand.

Synes det er uretfærdigt jeg skal være så meget forkølet når jeg lever som jeg gør. I de 8 år jeg har været sammen med min kærste har hun kun været syg meget få gange og hun ryger og dyrker ikke motion. Alle mine venner ryger også og de er som sagt også sjældent syge.

Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
LIFT - EAT - REST - REPEAT
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 672
Tilmeldt: 29. sep 2007, 14:56
Geografisk sted: Randers
 
Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 165.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Udfra hvad du siger kan selv JEG drage en nem konklussion.

Start med at ryge ?

(kunne ikke lade være)
After workout, i like to take a hot shower. I'ts like a normal shower, but with me in it.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 274
Tilmeldt: 8. jun 2010, 21:24
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Da vinteren startede var jeg også syg hele tiden. Og det gik rimelig meget ud over min træning.
Så jeg begyndte at gå med 2 strømper, fordi mine sko var dårlige(converse). Så begyndte jeg at gå med halstørklæde og vanter, og spise 2 vitaminpiller om dagen. Og har faktisk ikke været syg siden.
Jeg ved ikke om ovenstående har hjulpet, eller om jeg bare har været heldig :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 642
Tilmeldt: 16. jan 2010, 16:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Som Chestpumper siger, så find dig nogle vitaminpiller.
Efter jeg er begyndt at tage 3 vitaminpiller om dagen, er jeg stort set aldrig syg. Og hvis jeg en sjælden gang bliver, er det for en meget kort periode (1-3 dage).
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 4455
Tilmeldt: 13. nov 2007, 18:16
Geografisk sted: Lørenskog, Norge
 
Træner her: Fitness World - Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis du har dårligt immunforsvar vil en ganske normal vitaminpille hjælpe hos de fleste mennesker. Jeg synes aldrig jeg bliver syg efter jeg er begyndt at spise gerimax.
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 782
Tilmeldt: 1. nov 2010, 12:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg startede for ca. 3 uger siden med at spise 3 LongoVital piller, 1 hvidløgspille og 1 D-vitaminpille. Det har ikke rigtig hjulpet, men nu er 3 uger måske også lige kort tid nok for pillerne at virke. Synes bare ofte man hører at vitaminpiller generelt er spild af penge.

Men jeg ved ikke om, hvis jeg nu er lactoseintolerant, om det kan gøre ens immunforsvar ringere, eller om det for det meste bare giver maveproblemer og den slags, for det er ikke noget jeg døjer med. Ikke mere end den gennemsnitlige BB'er i hvertfald.

Og det med at ryge HAR jeg prøvet. Stoppede for et år siden ca.
LIFT - EAT - REST - REPEAT
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 672
Tilmeldt: 29. sep 2007, 14:56
Geografisk sted: Randers
 
Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 165.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvad skulle laktoseintolerens have at gøre med at du er forkølet?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Hvis du ligesom de fleste mennesker, ikke tager de basale forholdsregler, i henhold til at afholde sig fra alverdens bakterier(fra syge idioter som mener de kan tillade sig at sprede deres bakterier bland andre), er det i hvert fald et sted at starte.
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3905
Tilmeldt: 8. mar 2009, 15:21
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ved ikke med Longovital, men jeg ved at gerimax er depot tabletter, og de først virker 100% efter ca. 2 uger.
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 782
Tilmeldt: 1. nov 2010, 12:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Chayen skrev:Som Chestpumper siger, så find dig nogle vitaminpiller.
Efter jeg er begyndt at tage 3 vitaminpiller om dagen, er jeg stort set aldrig syg. Og hvis jeg en sjælden gang bliver, er det for en meget kort periode (1-3 dage).


3 Multivitaminpiller om dagen? Eller hvilken slags er det vitaminpiller er det? For hvis det er multivitamin, så burde en enkelt være nok til at dække dit behov.

Ontopic: Få dig også noget fiskeolie. Det siges at være godt og efter jeg er begyndt at tage det regelmæssigt, sammen med vitamin og mineralpiller, så har jeg ikke rigtigt været syg. Jeg plejer, ligesom dig, tit at blive forkølet. Så sent som i denne uge har jeg undgået sygdom, selvom min kollega, min far og lillebror har været syge og været hjemme fra henholdsvis skole og arbejde. Dette har jeg undgået, hvilket for mig er imponerende - det eneste jeg har døjet med er en trang til at grynte et par halvgule snottere op, ellers intet.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1820
Tilmeldt: 16. jan 2008, 21:53
 
Træner her: SPH GYM
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Dingo skrev:Hvad skulle laktoseintolerens have at gøre med at du er forkølet?


Jamen, det aner jeg ikke. Prøver bare at finde grunden til mit immunforsvar er så latterligt ringe, selv om jeg lever som jeg gør. Og det kunne jo være at hvis man er lactose intolerant at det måske på en eller anden måde, går ud over immunforsvaret.
Synes det er så pisse uretfærdigt at mine venner kan leve som de gør og stort set aldrig være syge og hvis de er, er det højst for et par dage eller tre.
LIFT - EAT - REST - REPEAT
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 672
Tilmeldt: 29. sep 2007, 14:56
Geografisk sted: Randers
 
Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 165.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tager du svedig fra træning? Jeg skal gerne pakke mig ind efter at have trænet, på vejen hjem, for ikke også at fange noget.
StefanM skrev:Da jeg trænede i dag, så jeg to fyre træne sammen. Den ene var lidt slatten og ville stoppe, hvortil den anden, højt og bestemt, spørger: "Hvad ville Arnold have gjort?". Så fortsatte de.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: 18. jan 2011, 10:43
Geografisk sted: Aalborg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Måske er det noget nocebo halløj ;)
Set the record straight.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 18. nov 2010, 22:11
Geografisk sted: AK Nordland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 64 gæster