Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65710 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1035
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1032

Følg bodybuilding.dk på

BCAA - hvorfor?

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hej BB'er,

Har gået og leget med tanken om at begynde at indtage BCAA i min shake efter træning.

Jeg træner 4-6 gange om ugen, 2 dage om ugen er det boksetræning og min. 3 dage om ugen hård styrketræning, hvor jeg kører et split-program. Jeg tager i forvejen proteinpulver, multivitaminpiller og MK olie/aronia juice hvor igennem jeg får en masse vigtige essentielle fedtsyrer såsom hørfrø-, hybenkerne- og kæmpenatlysolie.

Mit spørgsmål; er det penge ud af vinduet, eller vil det være godt supplement til min kost/træning? Evt. bivirkninger?
Jeg har læst lidt om det på forskellige sites, men jeg syntes virkelig det er jungle.

På forhånd tak for hjælpen. :)
Min største udfordring; fede ankler.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 6. nov 2013, 14:34
Geografisk sted: Aarhus
 
Styrkeliste
- Squat: 55.00
- Dødløft: 45.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



“Trust me when you love something you don’t need motivation”
Brugeravatar
 
Reputation point: 105
 
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 3. feb 2009, 17:29
 
Træner her: The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PERFEKT! Mange tak BigBoi, lige hvad jeg skulle bruge - præcist og til at forstå.

Men en enkelt ting, bivirkninger? Hvordan ser det ud på den front?? :)
Min største udfordring; fede ankler.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 6. nov 2013, 14:34
Geografisk sted: Aarhus
 
Styrkeliste
- Squat: 55.00
- Dødløft: 45.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



millerclausen skrev:MK olie/aronia juice hvor igennem jeg får en masse vigtige essentielle fedtsyrer såsom hørfrø-, hybenkerne- og kæmpenatlysolie.


Hvordan er hørfrø-, hybenkerne- og kæmpenatlysolie essentielle?
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.


Jeg har en blog nu!
Brugeravatar
 
Reputation point: 635
 
Indlæg: 11131
Tilmeldt: 30. dec 2009, 23:09
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan





Jeg kan godt lide din måde at skrive på BigBoi. Det er dejligt tilgængeligt :)

Dog savner jeg lidt du understreger pointen med, at studierne skal ses ifht. man allerede indtager whey. Det er en ret grundlæggende faktor i overvejelsen om hvorvidt man har brug for yderligere supplementering af BCAA.
Brugeravatar
 
Reputation point: 245
 
Indlæg: 3836
Tilmeldt: 17. maj 2009, 22:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



millerclausen skrev:Men en enkelt ting, bivirkninger? Hvordan ser det ud på den front?? :)

Ingen bivirkninger, kun gode ting.
“Trust me when you love something you don’t need motivation”
Brugeravatar
 
Reputation point: 105
 
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 3. feb 2009, 17:29
 
Træner her: The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Moody skrev:Jeg kan godt lide din måde at skrive på BigBoi. Det er dejligt tilgængeligt :)

Dog savner jeg lidt du understreger pointen med, at studierne skal ses ifht. man allerede indtager whey. Det er en ret grundlæggende faktor i overvejelsen om hvorvidt man har brug for yderligere supplementering af BCAA.

Jeg takker.

Fremragende pointe, bør nok lige tilføjes ved lejlighed. :thumpup:
“Trust me when you love something you don’t need motivation”
Brugeravatar
 
Reputation point: 105
 
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 3. feb 2009, 17:29
 
Træner her: The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hej millerclausen

Hvis du spørger mig så er BCAA et uundværlig kosttilskud. BCAA spiller en vigtig rolle når du skal stimulere "proteinsynteten" (det som gør dig anabolsk - og dermed muskel opbyggende.

Hvis du ikke ved det, så har kroppen to former "statuser": Enten er du anabolsk "muskel opbyggende" eller også er du katabolsk "muskel nedbrydende". Og det er her vigtigt at understege at du enten er det ene, eller også er du det andet - der er ikke noget mellemstadie. Du skal derfor tænke på disse to former som et "kontakt - ON/OFF. Det gælder derfor om at trykke på kontakten til den "anabolske status", så mange gange så muligt, i løbet af dagen.

For at trykke på ON knappen til den "anabolske status", så kræver det en bestemt mængde at aminosyren "leucin". Leucin er den absolut vigtigste aminosyre, da den alene kan stimulere "proteinsynteten" (kontakten). Det er derfor vigtigt at du får de "rigtige" protein. Mange tager ris-protein og Soja-protein, men dette har ikke nogen virkning, da denne form for protein ikke har et højt nok indhold af Leucin til at trykke på "kontakten" - og gør dig derfor ikke anabolsk.

Du skal istedet have protein fra proteinkilder som har et højt indhold af leucin. Dette er kilder som: Whey protein, Æg (æg er rigtig gode), Kylling, Kasein og mere vigtigt BCAA. For at trykke på "kontakten" skal du have mellem (3-9) gram ren leucin afhængig af kropsvægt. Dette får du nemt gennem en whey proteinshake efter træning (og det er derfor den proteinkilde er så god efter træning - pga. leucin indholdet).

Derfor er BCAA særlig godt fordi det har et højt indhold af leucin. Jeg anbefaler personligt bodylab's:

http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-bcaa ... -595p.html
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. nov 2013, 12:52
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg takker mange gange for svar, og hopper en tur på bodylab.dk så jeg kan få glæde af den frie fragt. :dope:
Min største udfordring; fede ankler.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 6. nov 2013, 14:34
Geografisk sted: Aarhus
 
Styrkeliste
- Squat: 55.00
- Dødløft: 45.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Legend skrev:
millerclausen skrev:MK olie/aronia juice hvor igennem jeg får en masse vigtige essentielle fedtsyrer såsom hørfrø-, hybenkerne- og kæmpenatlysolie.


Hvordan er hørfrø-, hybenkerne- og kæmpenatlysolie essentielle?


Jeg var faktisk til et foredrag omkring fedtstoffer for et par dage siden hvor bl.a hørfrø olie og natlysolie blev fremhævet, hørfrøen pga. sit høje indhold af omega 3 og natlysen ifht. noget som jeg dog ikke husker - hvilket egentlig er dumt for det var ret interessant :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 180
 
Indlæg: 2579
Tilmeldt: 8. okt 2010, 11:42
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Men nu når vi alligevel har debatten oppe og vende... Hvad har i forslag til indtagelse? Mængde, pulver- eller pilleform, før/efter/under træning?

Havde selv overvejet Bodylabs med lime/lemon smag i pulverform. Primært efter træning i min shake.
http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-bcaa ... -632p.html

Anbefalinger/erfaringer modtages med kyshånd. :D
Min største udfordring; fede ankler.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 6. nov 2013, 14:34
Geografisk sted: Aarhus
 
Styrkeliste
- Squat: 55.00
- Dødløft: 45.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Damsgaard13 skrev:Hvis du ikke ved det, så har kroppen to former "statuser": Enten er du anabolsk "muskel opbyggende" eller også er du katabolsk "muskel nedbrydende". Og det er her vigtigt at understege at du enten er det ene, eller også er du det andet - der er ikke noget mellemstadie. Du skal derfor tænke på disse to former som et "kontakt - ON/OFF. Det gælder derfor om at trykke på kontakten til den "anabolske status", så mange gange så muligt, i løbet af dagen.


Nej. Anabolisme er ikke en on/off tilstand, og katabole og anabole processer forløber simultant i kroppen. Hvis man absolut skal se på om kroppen "opbygger", så må man se på nettoeffekten af de to, men det er stadig en forsimpling. Derudover er der mange andre stoffer, der medierer anabolisme, end leucin.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 675
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Gormez skrev:
Legend skrev:
millerclausen skrev:MK olie/aronia juice hvor igennem jeg får en masse vigtige essentielle fedtsyrer såsom hørfrø-, hybenkerne- og kæmpenatlysolie.


Hvordan er hørfrø-, hybenkerne- og kæmpenatlysolie essentielle?


Jeg var faktisk til et foredrag omkring fedtstoffer for et par dage siden hvor bl.a hørfrø olie og natlysolie blev fremhævet, hørfrøen pga. sit høje indhold af omega 3 og natlysen ifht. noget som jeg dog ikke husker - hvilket egentlig er dumt for det var ret interessant :lol:


Yea? Well, fishies virker fint for mig. :)
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.


Jeg har en blog nu!
Brugeravatar
 
Reputation point: 635
 
Indlæg: 11131
Tilmeldt: 30. dec 2009, 23:09
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Legend skrev:
Gormez skrev:
Legend skrev:
millerclausen skrev:MK olie/aronia juice hvor igennem jeg får en masse vigtige essentielle fedtsyrer såsom hørfrø-, hybenkerne- og kæmpenatlysolie.


Hvordan er hørfrø-, hybenkerne- og kæmpenatlysolie essentielle?


Jeg var faktisk til et foredrag omkring fedtstoffer for et par dage siden hvor bl.a hørfrø olie og natlysolie blev fremhævet, hørfrøen pga. sit høje indhold af omega 3 og natlysen ifht. noget som jeg dog ikke husker - hvilket egentlig er dumt for det var ret interessant :lol:


Yea? Well, fishies virker fint for mig. :)


Bevares, men ikke desto mindre er det rart med alternativer :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 180
 
Indlæg: 2579
Tilmeldt: 8. okt 2010, 11:42
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Gormez skrev:
Legend skrev:Yea? Well, fishies virker fint for mig. :)


Bevares, men ikke desto mindre er det rart med alternativer :)


Jo da uden tvivl.
Jeg er bare en smule træt af de der vidunderolieprodukter der skyder frem. Men så igen er der så mange ting jeg er træt af. :)
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.


Jeg har en blog nu!
Brugeravatar
 
Reputation point: 635
 
Indlæg: 11131
Tilmeldt: 30. dec 2009, 23:09
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



BigBoi skrev:
millerclausen skrev:Men en enkelt ting, bivirkninger? Hvordan ser det ud på den front?? :)

Ingen bivirkninger, kun gode ting.

Jeg sidder og leder efter det pt., men har endnu ikke haft held til, men...

Er der ikke noget med, at man risikerer at mangle B-vitamin som følge af (et større) BCAA-indtag over en længere periode? Det er vel en ret vigtig bivirkning at have for øje?

Edit: http://blog.gorebioscience.co.uk/bcaas- ... depletion/ - der var den. Den er værd at læse og overveje i hvert fald.

Conclusion

BCAAs can have a beneficial effect for the individual, offering many benefits, but their overuse depletes vital nutrients that will lead to unwanted side effects, which include depression. When using BCAAs, one must consider the nutrients needed to convert them for use and make sure to supplement these as well.
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Hvornår skal det så indtages, før/efter/under træning, morgen/aften ? Jeg indtager det pt før træning, især hvis jeg ikke har spist, men har haft svært ved at finde noget konkret om det.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 1. nov 2011, 21:33
Geografisk sted: Fredericia
 
Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Garik skrev:Er der ikke noget med, at man risikerer at mangle B-vitamin som følge af (et større) BCAA-indtag over en længere periode? Det er vel en ret vigtig bivirkning at have for øje?

Edit: http://blog.gorebioscience.co.uk/bcaas- ... depletion/ - der var den. Den er værd at læse og overveje i hvert fald.

Conclusion

BCAAs can have a beneficial effect for the individual, offering many benefits, but their overuse depletes vital nutrients that will lead to unwanted side effects, which include depression. When using BCAAs, one must consider the nutrients needed to convert them for use and make sure to supplement these as well.


Hej Garik,

Jeg takker for dit input - meget interessant læsning og stof til eftertanke, hel klart. Men hvis man i forvejen supplere kosten med vitaminer (heriblandt B-vitamin), og hvis man samtidig med denne indtagelse indtog BCAA (sådan forstår jeg det ud fra artiklen), skulle man kunne formindske/nedbringe den risiko der vil være for at mangle B-vitamin.
Dvs. at hvis man indtager vitaminer to gange dagligt, skal man her også indtage BCAA - og derved skulle der ikke være nogen bivirkning for denne...

Eller hvad siger du?
Min største udfordring; fede ankler.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 6. nov 2013, 14:34
Geografisk sted: Aarhus
 
Styrkeliste
- Squat: 55.00
- Dødløft: 45.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Cirkeline skrev:Hvornår skal det så indtages, før/efter/under træning, morgen/aften ? Jeg indtager det pt før træning, især hvis jeg ikke har spist, men har haft svært ved at finde noget konkret om det.

Jeg indtager det under, da det er det eneste tidspunkt på dagen, hvor jeg ikke har mulighed for at spise.

millerclausen skrev:
Garik skrev:Er der ikke noget med, at man risikerer at mangle B-vitamin som følge af (et større) BCAA-indtag over en længere periode? Det er vel en ret vigtig bivirkning at have for øje?

Edit: http://blog.gorebioscience.co.uk/bcaas- ... depletion/ - der var den. Den er værd at læse og overveje i hvert fald.

Conclusion

BCAAs can have a beneficial effect for the individual, offering many benefits, but their overuse depletes vital nutrients that will lead to unwanted side effects, which include depression. When using BCAAs, one must consider the nutrients needed to convert them for use and make sure to supplement these as well.


Hej Garik,

Jeg takker for dit input - meget interessant læsning og stof til eftertanke, hel klart. Men hvis man i forvejen supplere kosten med vitaminer (heriblandt B-vitamin), og hvis man samtidig med denne indtagelse indtog BCAA (sådan forstår jeg det ud fra artiklen), skulle man kunne formindske/nedbringe den risiko der vil være for at mangle B-vitamin.
Dvs. at hvis man indtager vitaminer to gange dagligt, skal man her også indtage BCAA - og derved skulle der ikke være nogen bivirkning for denne...

Eller hvad siger du?

Sådan som jeg forstår det, skal du supplere med et B-vitamin-kompleks (altså flere forskellige typer B-vitamin) i løbet af dagen. Afhængigt af pillerne drejer det sig nok om et par piller dagligt - ikke nødvendigvis i forbindelse med indtag af BCAA. Tingene kan altså sagtens holdes adskilt.

De fleste multivitaminer, så vidt jeg lige ved, indeholder ikke et B-vitamin-kompleks, men blot et par former for B-vitamin (men ret mig lige, hvis det er forkert).
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Garik skrev:Er der ikke noget med, at man risikerer at mangle B-vitamin som følge af (et større) BCAA-indtag over en længere periode? Det er vel en ret vigtig bivirkning at have for øje?

Tak for at dræbe mine øjne med link. :D
Unfortunately there have been some extreme recommendations of BCAAs because of the potential benefits, however, one must realise with everything that you put into the body; there are reactions that are controlled by enzymes that are nutrient dependent. The more you put into the body, the more you deplete these nutrients. Now we understand the biochemistry of BCAAs a little better we can discuss side effects of having the main nutrients depleted by BCAAs.

Alting med måde. Det har også bivirkninger at drikke for meget vand. :)
“Trust me when you love something you don’t need motivation”
Brugeravatar
 
Reputation point: 105
 
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 3. feb 2009, 17:29
 
Træner her: The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



BigBoi skrev:
Garik skrev:Er der ikke noget med, at man risikerer at mangle B-vitamin som følge af (et større) BCAA-indtag over en længere periode? Det er vel en ret vigtig bivirkning at have for øje?

Tak for at dræbe mine øjne med link. :D
Unfortunately there have been some extreme recommendations of BCAAs because of the potential benefits, however, one must realise with everything that you put into the body; there are reactions that are controlled by enzymes that are nutrient dependent. The more you put into the body, the more you deplete these nutrients. Now we understand the biochemistry of BCAAs a little better we can discuss side effects of having the main nutrients depleted by BCAAs.

Alting med måde. Det har også bivirkninger at drikke for meget vand. :)

Ingen tvivl om, at bloggens udseende er forfærdeligt :D

Og ja, alting med måde. Jeg er træt af, artiklen ikke angiver, hvor meget "ekstreme doser" er :?
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Tak for svar. Tror jeg må grave dybere for at finde svaret - men som i selv siger, så alt med måde.

Benytter i jer af pulver- eller pilleform?
Min største udfordring; fede ankler.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 6. nov 2013, 14:34
Geografisk sted: Aarhus
 
Styrkeliste
- Squat: 55.00
- Dødløft: 45.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Piller er latterligt dyre
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.


Jeg har en blog nu!
Brugeravatar
 
Reputation point: 635
 
Indlæg: 11131
Tilmeldt: 30. dec 2009, 23:09
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Legend skrev:
Gormez skrev:
Legend skrev:Yea? Well, fishies virker fint for mig. :)


Bevares, men ikke desto mindre er det rart med alternativer :)


Jo da uden tvivl.
Jeg er bare en smule træt af de der vidunderolieprodukter der skyder frem. Men så igen er der så mange ting jeg er træt af. :)


Der er også mange der er trætte af dig, smukke.


:wub:
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1244
 
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvad siger I til at indtage BCAA om morgenen? Spiser 4 piller sammen med min morgenmad :)
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 10. jul 2013, 14:36
Geografisk sted: København
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 85.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



rkaminski001 skrev:Hvad siger I til at indtage BCAA om morgenen? Spiser 4 piller sammen med min morgenmad :)


Ud fra Bodylabs hjemmeside står der at de skal tages efter træning. Men jeg kunne også godt tænkt mig at høre hvad folk gør i praksis. :)
Min største udfordring; fede ankler.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 6. nov 2013, 14:34
Geografisk sted: Aarhus
 
Styrkeliste
- Squat: 55.00
- Dødløft: 45.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der er altså også studier der viser at BCAA ikke virker bedre end almindelig Whey, jeg skal se om jeg kan finde den.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar
 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 7352
Tilmeldt: 16. feb 2009, 18:13
Geografisk sted: Frederiksberg
 
Træner her: TarGet Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Here we go again. Jeg tror jeg vil prøve at være saglig i dette topic, idet Bigboi ligger fornuftigt ud. For at vide om du som trænet person har brug for at supplere med BCAA, skal du vide hvad det er, og hvordan du får det. BCAA er aminosyrer som du får igennem kost og whey. Hvis du ved det, OG du ved at måltidstiming er irrelevant ift. krops komposition, hvorfor så BCAA før/under/efter træning?

Lad os tage udgangspunkt i Bigboi's vel skrevne og letforståelige artikel, så vend jer til at gå direkte til hans kilder. Han har 3 studier. Det ene dårligere end det andet(inkl. LN's rotte studie) - desværre.

Hvad er så et godt studie ang. BCAA og hvorfor er der ikke nogen?

Metodik:

Min. 6, gerne min. 10 mænd der har trænet i længere tid.

Diæt skal være kontrollet ned til mindste detalje, og selvrapportering er fuldstændig ubrugeligt.

Diæten skal indeholde nok protein igennem kosten, således man igennem denne opnår nok BCAA. (Største problem).

Også de sædvanlige krav med længe, placebo grupper osv.

Det er kosttilskuds industrien der skal give penge, således sådan et studie kan blive til virkelighed.

Spørgsmålet skal lyde: Hvis du får nok protein igennem kosten er der så en effekt ved at supplere med BCAA derudover.

Hvis jeg skal opsætte et scenarie, hvor det kunne være en fordel at supplere med BCAA, så ville det være i et yderst sjældent tilfælde alla: Du er på diæt - på et meget lav kcal indtag, fordi du er meget lean. Du er nok pige. Du har sub 1500 kcal at gøre godt med. Du vil gerne have så mange kulhydrater som muligt i din diæt for at give den max gas til træning, så derfor laver du en bevidst ned prioritering af protein, og supplerer med BCAA. <- Groft og ikke gennemtænkt eksempel.

Der er altså også studier der viser at BCAA ikke virker bedre end almindelig Whey, jeg skal se om jeg kan finde den.


Er ret sikker på at jeg har postede det, men har ikke min database mere.

EDIT: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22451437 - Var det dette Bone-14? Supplementation of a suboptimal protein dose with leucine or essential amino acids: effects on myofibrillar protein synthesis at rest and following resistance exercise in men.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 6. maj 2011, 11:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Godt indlæg Houd.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.


Jeg har en blog nu!
Brugeravatar
 
Reputation point: 635
 
Indlæg: 11131
Tilmeldt: 30. dec 2009, 23:09
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Garik skrev:
De fleste multivitaminer, så vidt jeg lige ved, indeholder ikke et B-vitamin-kompleks, men blot et par former for B-vitamin (men ret mig lige, hvis det er forkert).


biosym omnimin indeholder ihvertfald samtlige b-vitaminer, så dem kan man da supplere med hvis man vil være dækket ind :)
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 304
Tilmeldt: 30. maj 2009, 17:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster