Bruger login







Ugen Der Gik - Uge 29
Få et recap over ugen, der er gået

Tilbudsguide - Uge 30
Se alle ugens tilbud heriblandt billig skyr i Netto og laksefileter i Kvickly

Ugen Der Gik - Uge 28
Så er UDG klar til at blive læst!

Tilbudsguide - Uge 29
Skyr i Føtex, -25% på økologi i Bilka, laks og rejer i Fakta, skyr i Super Best, -15% på dybfrost fisk i Brugsen, tun i Kiwi


Statistik

Vi har 48613 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Alexander Enevoldsen

Vores medlemmer har i alt skrevet 1838066 indlæg i 77440 emner

192 nye indlæg i dag


Online
I alt: 834
Medlemmer: 106
Skjulte: 20
Gæster: 708

Følg bodybuilding.dk på

Cut program :).

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hey, tænkte på om nogle kunne vurdere mit cut program :)
Har valgt at lave en "nem kostplan" uden nogen måltider der tager alt for lang tid at lave, da jeg ikke tror jeg så ville kunne holde det.
kostplan
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 604
Tilmeldt: 23. jan 2010, 12:03
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du får kun 150 gram grøntsager om dagen. Smæk nogle flere grøntsager ind. Grønt og kød er dine bedste venner under cut. Derudover ville jeg smide lidt mere sundt fedt ind, så du lander på 1gram pr. kg. kropsvægt. Kød får du heller ikke meget af.
Billede

Team Bieber- “One less lonely girl”.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010
Mod/Indholdsansvarlig
 
Reputation point: 338
 
Indlæg: 21606
Tilmeldt: 26. jun 2005, 20:35
Geografisk sted: Ringsted
 
Træner her: Gym4U
JB Bodyfactory
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (7)
Kostplan: Vis kostplan



Flyttet.
Billede

Team Bieber- “One less lonely girl”.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010
Mod/Indholdsansvarlig
 
Reputation point: 338
 
Indlæg: 21606
Tilmeldt: 26. jun 2005, 20:35
Geografisk sted: Ringsted
 
Træner her: Gym4U
JB Bodyfactory
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (7)
Kostplan: Vis kostplan



jeg kan bare ikke rigtig se hvor jeg skulle smide de grønsager ind?

- til morgenmad har jeg hverken tid eller lyst til grønsager, i skolen er det begrænset hvad jeg kan have med da det er en madpakke, og kan ikke rigtig komme i tanke om nogen former for grønsager jeg ønsker at smække oven på mine ægge eller makrel madder.

nogen forslag?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 604
Tilmeldt: 23. jan 2010, 12:03
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



desuden, hvad ville du bytte det sunde fedt ud med?

ved at den idelle fordeling under cut vidst nok skulle være 40-40-20. hvis jeg tilføjer 15g fedt får jeg en fordeling på 35-35-30 (groft set).
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 604
Tilmeldt: 23. jan 2010, 12:03
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I stedet for makrelmadderne mv. til frokost kan du lave en kyllingesalat, dagen inden, som står i køleskabet klar til at tage med når du hopper ud af døren om morgenen. Har kan du så passende bruge lidt solsikkeolie til at få noget sundt fedt. Det vil så kunne erstatte de kulhydrater du får fra brødet.
Til din morgenmad kan du evt. få noget frugt ind.
150g udkogt færdigblanding kan sagtens skiftes ud med nogle friske grøntsager. Det smager også bedre i længden.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Følg min træning og vej til scenen: Søren Isaksen - DBFF Atlet
Brugeravatar
 
Reputation point: 172
 
Indlæg: 5236
Tilmeldt: 30. sep 2007, 23:04
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



danielbech skrev:jeg kan bare ikke rigtig se hvor jeg skulle smide de grønsager ind?

- til morgenmad har jeg hverken tid eller lyst til grønsager, i skolen er det begrænset hvad jeg kan have med da det er en madpakke, og kan ikke rigtig komme i tanke om nogen former for grønsager jeg ønsker at smække oven på mine ægge eller makrel madder.

nogen forslag?


Det kunne være noget som at tage nogle gulerodder med, en omgang broccoli / bønner e.lign. til aftensmad, en banan / æble i løbet af dagen, og andet i den stil
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1841
Tilmeldt: 6. dec 2010, 15:37
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Et spørgsmål af ren interesse, nu når du/i smider sådan en kostplan herind, så er det jo kun en plan for én dag. Spiser du/i så det samme dag efter dag, efter dag, efter dag...??

Eller laver du/i planer for en uge, som i så gentager næste uge?

Eller hvordan gør du/i det??


Er selv ved at kigge på lidt kostplan, og vil gerne høre om i ligger inde med et par gode råd? [-o<
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 2. jan 2010, 11:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 132.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



lyder som en god ide, kunne godt overveje det med kyllingesalaten, men bliver sådan noget solsikkeolie ikke klamt hvis det har ligget i en madpakke i 4 timer? :)
(forresten er de 2 kyllingemadder min frokost, mens makrelmadderne vil fungere som pre-workout meal mostly)
.. får forresten salat til de kyllingemadder, og tomater til mine æggemadder.

jeg har tænkt mig at æde det samme hver dag, derfor jeg heller ikke gider lave en fancy kostplan fordi jeg så ved at jeg kommer til at følge den. det vil selvfølgelig være lidt mere spændende at æde noget forskelligt hver dag men også meget mere besværligt og tidskrævende. man kan dog altid variere et måltid eller 2 hvis man er kørt død i sin kostplan, eller lave en helt ny. det er min mening :).
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 604
Tilmeldt: 23. jan 2010, 12:03
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



og har forresten overvejet en banan som post-workout men følger bare mit kulhydrat indtag så kommer til at stige for meget, det samme med æbler / gulerodder i løbet af dagen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 604
Tilmeldt: 23. jan 2010, 12:03
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



abovling skrev:Spiser du/i så det samme dag efter dag, efter dag, efter dag...?

Selvfølgelig laver du en plan for hver dag.. En af de basale elementer i, at leve og spise sundt er, at der er variation i det man spiser.

Som du bliver mere bevendt med, at lave planerne, så bliver det også nemmere. Ofte så laver jeg mine planer dagen inden, når jeg alligevel laver madpakke til næste dag..
Personligt har jeg nogle favorit måltider jeg ved der er nemme, og dem cykler jeg så rundt i. Det er gerne en 10 - 15 stykker, alt afhængig af om vi taler hovedmåltider eller mellemmåltider.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Følg min træning og vej til scenen: Søren Isaksen - DBFF Atlet
Brugeravatar
 
Reputation point: 172
 
Indlæg: 5236
Tilmeldt: 30. sep 2007, 23:04
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



danielbech skrev:lyder som en god ide, kunne godt overveje det med kyllingesalaten, men bliver sådan noget solsikkeolie ikke klamt hvis det har ligget i en madpakke i 4 timer? :)

Jo hurtigt. Det samme sker også for alm. dressing, det bliver hurtigt vandet. Personligt har jeg det med i en lille bøtte på siden, som jeg så hælder over når tiden er inde.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Følg min træning og vej til scenen: Søren Isaksen - DBFF Atlet
Brugeravatar
 
Reputation point: 172
 
Indlæg: 5236
Tilmeldt: 30. sep 2007, 23:04
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg mener at hvis ens kost fungere og kroppen får dækket alle de behov den har af mineraler, vitaminer og andre næringsstoffer, så burde det ikke være nødvendigt at skifte kost fra dag til dag, det er vel udelukkende for egen fornøgelses skyld..
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 604
Tilmeldt: 23. jan 2010, 12:03
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pind skrev:
abovling skrev:Spiser du/i så det samme dag efter dag, efter dag, efter dag...?

Selvfølgelig laver du en plan for hver dag.. En af de basale elementer i, at leve og spise sundt er, at der er variation i det man spiser.

Som du bliver mere bevendt med, at lave planerne, så bliver det også nemmere. Ofte så laver jeg mine planer dagen inden, når jeg alligevel laver madpakke til næste dag..
Personligt har jeg nogle favorit måltider jeg ved der er nemme, og dem cykler jeg så rundt i. Det er gerne en 10 - 15 stykker, alt afhængig af om vi taler hovedmåltider eller mellemmåltider.


+1 Det funker og man gå ikke så nemt død i diæten som man ellers kunne have gjort, hvis man da kan have tendens til dette :D
The day you look yourself in the mirror and say "now i'm the best that i can be" that is the day you stop training!!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. mar 2010, 14:45
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Pind skrev:
abovling skrev:Spiser du/i så det samme dag efter dag, efter dag, efter dag...?

Selvfølgelig laver du en plan for hver dag.. En af de basale elementer i, at leve og spise sundt er, at der er variation i det man spiser.

Som du bliver mere bevendt med, at lave planerne, så bliver det også nemmere. Ofte så laver jeg mine planer dagen inden, når jeg alligevel laver madpakke til næste dag..
Personligt har jeg nogle favorit måltider jeg ved der er nemme, og dem cykler jeg så rundt i. Det er gerne en 10 - 15 stykker, alt afhængig af om vi taler hovedmåltider eller mellemmåltider.


Yes!

Jeg kunne evt. se på indholdet af en 4-5 forskellige frokostmåltider, så der er lidt at blande mellem. Ligeledes med aftensmaden. Og så have en del mellemmåltider at vælge mellem, netop for at kunne få en varieret kost.

Hvor meget ligger I så under Jeres ligevægtsindtag? Og lyder det urealistisk, at jeg som 24-årig, 82kg og 184cm ligger omkring 3800 kcal? :-k
stud.scient. i biologi på Århus Universitet.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 2. jan 2010, 11:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 132.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



danielbech skrev:Jeg mener at hvis ens kost fungere og kroppen får dækket alle de behov den har af mineraler, vitaminer og andre næringsstoffer, så burde det ikke være nødvendigt at skifte kost fra dag til dag, det er vel udelukkende for egen fornøgelses skyld..

Spiser du det samme dag ud og dag ind øger du risicien for madintolerance. Og så bliver det også meget kedeligt i længden, hvilket personligt ville få mig til at hoppe af toget igen, så at sige.

Få i stedet indarbejdet nogle gode vaner omkring det. Inden du ser dig om, så bliver det en helt naturlig del af din dagligdag.

Alternativt, hvis du ikke gider at lave en ny plan fra bunden hver dag, så kan du sætte dig ned en af dagene og så bare lave en seks eller syv stykker som du så skifter lidt ind imellem. Det burde være rigeligt af variation.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Følg min træning og vej til scenen: Søren Isaksen - DBFF Atlet
Brugeravatar
 
Reputation point: 172
 
Indlæg: 5236
Tilmeldt: 30. sep 2007, 23:04
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



abovling skrev:Hvor meget ligger I så under Jeres ligevægtsindtag? Og lyder det urealistisk, at jeg som 24-årig, 82kg og 184cm ligger omkring 3800 kcal? :-k

Det afhænger meget af hvor højt dit daglige aktivitetsniveau er på.

For god ordens skyld, så bør du dog nok oprette et emne selv, efter du har gjort brug af søge funktionen selvf., og ikke "highjacke" TS's tråd. ;)
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Følg min træning og vej til scenen: Søren Isaksen - DBFF Atlet
Brugeravatar
 
Reputation point: 172
 
Indlæg: 5236
Tilmeldt: 30. sep 2007, 23:04
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pind skrev:
danielbech skrev:Jeg mener at hvis ens kost fungere og kroppen får dækket alle de behov den har af mineraler, vitaminer og andre næringsstoffer, så burde det ikke være nødvendigt at skifte kost fra dag til dag, det er vel udelukkende for egen fornøgelses skyld..

Spiser du det samme dag ud og dag ind øger du risicien for madintolerance. Og så bliver det også meget kedeligt i længden, hvilket personligt ville få mig til at hoppe af toget igen, så at sige.

Få i stedet indarbejdet nogle gode vaner omkring det. Inden du ser dig om, så bliver det en helt naturlig del af din dagligdag.

Alternativt, hvis du ikke gider at lave en ny plan fra bunden hver dag, så kan du sætte dig ned en af dagene og så bare lave en seks eller syv stykker som du så skifter lidt ind imellem. Det burde være rigeligt af variation.


var ikke klar over det med madtolerance.
Altså ved at min aftensmad kommer til at variere, da jeg ikke selv står for maden. har også en del andre mellemmåltider jeg kunne smide ind i stedet.

BTW, jeg spiser ikke det samme dag ud og dag ind under bulk, det er meget på gefuglen da jeg ikke tæller kalorier så jeg æder bare :) tænkte bare det var noget svære med cut da man skal tælle kalorier, må sætte mig ned en dag og lave en række kostplaner så :).
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 604
Tilmeldt: 23. jan 2010, 12:03
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



danielbech skrev:jeg kan bare ikke rigtig se hvor jeg skulle smide de grønsager ind?

- til morgenmad har jeg hverken tid eller lyst til grønsager, i skolen er det begrænset hvad jeg kan have med da det er en madpakke, og kan ikke rigtig komme i tanke om nogen former for grønsager jeg ønsker at smække oven på mine ægge eller makrel madder.

nogen forslag?

Til frokost: Køb broccoli buketter på frost, medmindre ud gider skære det ud selv, kog i et par minutter, køl af og put i en tupperware boks. Bum, instant sidedish at lunch
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 130
 
Indlæg: 25114
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster