Bruger login







Ugen der gik, uge 38, 2018
Muscle memory, sko og kulhydrater!

Tilbudsguide, uge 39, 2018
Mørk chokolade, ananas og Heinz!

Ugen der gik, uge 37, 2018
Mr. Olympia, frugt og vægttab!

Tilbudsguide, uge 38, 2018
Bananer, kaffe og skyr!


Statistik

Vi har 55086 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er dorthejensen

Vores medlemmer har i alt skrevet 2027046 indlæg i 86218 emner

42 nye indlæg i dag


Online
I alt: 710
Medlemmer: 20
Skjulte: 2
Gæster: 688

Følg bodybuilding.dk på

De 10 kostråd til personen der styrketræner

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Sundhedsstyrelsen har jo deres 10 kostråd.
1. Spis varieret, ikke for meget og vær fysisk aktiv
2. Spis frugt og mange grøntsager: 600 gram frugt og grøntsager om dagen. Mindst halvdelen, dvs. 300 gram, skal være grøntsager.
3. Spis mere fisk: 350 gram fisk om ugen, hvoraf 200 gram bør være fed fisk
4. Vælg fuldkorn: mindst 75 gram fuldkorn om dagen.
5. Vælg magert kød og kødpålæg: Kød og kødprodukter med max 10% fedt og spis højst 500 gram tilberedt kød om ugen fra okse, kalv, lam eller svin.
6. Vælg magre mejeriprodukter: Vælg skummet-, mini- eller kærnemælk og hold dig til 1/4 -1/2 liter mælkeprodukter om dagen.
7. Spis mindre mættet fedt
8. Spis mad med mindre salt
9. Spis mindre sukker
10. Drik vand

Umiddelbart tænker jeg, at disse harmonerer godt med personen der styrketræner. Men er der nogle kostråd man bør tilføje yderligere, når man styrketræner? Og måske nogle af overstående man helt bør undlade at fokusere på?

Og jeg tænker ikke specifikt i forhold til cut/bulk. Bare nogle generelle grundråd til begge faser.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 121
Tilmeldt: 16. jun 2011, 21:38
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Umiddelbart tænker jeg at rådene egentlig er ganske fornuftige. Dog er mængderne nok ikke helt optimale hvis man styrketræner. Altså, jeg spiser vel ~500g kød om dagen fremfor om ugen og drikker ~10-15 liter mælk i ugen.

Edit: Hvis man skruer lidt på mængderne tænker jeg faktisk man kommer ganske langt med at følge de råd. I hvert fald som principper eller grundstenene i ens tilgang til sin kost.
Brugeravatar
 
Reputation point: 265
 
Indlæg: 3786
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 655
 
Indlæg: 12005
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Titi skrev:Men er der nogle kostråd man bør tilføje yderligere, når man styrketræner? Og måske nogle af overstående man helt bør undlade at fokusere på?

Og jeg tænker ikke specifikt i forhold til cut/bulk. Bare nogle generelle grundråd til begge faser.


Når det gælder Sundhedsstyrelsens råd, skal man tænke på forebyggelsen af livsstilssygdomme for den almene borger. Hvis ens mål er meget specifikke, er det efter mine egne erfaringer, nødvendigt at nedprioritere indtagelse af frugt, grønt og fuldkorn. Specielt når man skal nå et relativt højt kalorieindtag, på en lav fedt og høj kulhydrat diæt. For mit vedkommende er det svært nok at klemme 270 g protein/ 1050 g kulhydrat og 100 g fedt ned, uden overholdelse af kostrådene.
:"I wanted to tear off my shirt and be ripped, tanned and larger than life. But in reality I was a fat, pale kid from Copenhagen."
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 19. dec 2012, 18:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



Frugt og grønt er endnu vigtigere når du træner.
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 442
Tilmeldt: 9. aug 2014, 19:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 35.00
- Dødløft: 40.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



NikolajBach skrev:Dertil kunne man tilføje disse:

https://www.bodylab.dk/shop/kostplan-og ... 958c1.html



Jeg har ofte tænkt på, hvordan I rent praktisk indtager tæt ved 40 gram protein inden sengetid, og om aftensmaden kl. 18 fx tæller med i det regnskab?
Umiddelbart har jeg ikke lyst til at tage en shake inden sengetid, da jeg så skal op og pisse flere gange om natten. Jeg spiser dog gerne en stor portion skyr med nødder tæt ved sengetid og får nok en 20-25 gram protein her.
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 217
Tilmeldt: 10. maj 2017, 13:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Marcus Aurelius skrev:Frugt og grønt er endnu vigtigere når du træner.


Fuck frugt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 265
 
Indlæg: 3786
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Moriarty skrev:Jeg har ofte tænkt på, hvordan I rent praktisk indtager tæt ved 40 gram protein inden sengetid, og om aftensmaden kl. 18 fx tæller med i det regnskab?
Umiddelbart har jeg ikke lyst til at tage en shake inden sengetid, da jeg så skal op og pisse flere gange om natten. Jeg spiser dog gerne en stor portion skyr med nødder tæt ved sengetid og får nok en 20-25 gram protein her.


Du kunne spise noget mere skyr. Men er appetitten ikke til det, kunne en mulighed være, at røre et scoop whey i noget skyr/youghurt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 576
Tilmeldt: 16. aug 2010, 14:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Moriarty skrev:
NikolajBach skrev:Dertil kunne man tilføje disse:

https://www.bodylab.dk/shop/kostplan-og ... 958c1.html



Jeg har ofte tænkt på, hvordan I rent praktisk indtager tæt ved 40 gram protein inden sengetid, og om aftensmaden kl. 18 fx tæller med i det regnskab?
Umiddelbart har jeg ikke lyst til at tage en shake inden sengetid, da jeg så skal op og pisse flere gange om natten. Jeg spiser dog gerne en stor portion skyr med nødder tæt ved sengetid og får nok en 20-25 gram protein her.

Tja, hvad med skyr og en bolle med ost eller kødpålæg? 250 mL skyr (evt. med lidt frugt og nødder) + 1 bolle med 2 skiver ost, så har du indtaget mindst 40 g protein.
Træningsprogram: Mehdi's StrongLifts 5x5
Brugeravatar
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Moriarty skrev:
NikolajBach skrev:Dertil kunne man tilføje disse:

https://www.bodylab.dk/shop/kostplan-og ... 958c1.html



Jeg har ofte tænkt på, hvordan I rent praktisk indtager tæt ved 40 gram protein inden sengetid, og om aftensmaden kl. 18 fx tæller med i det regnskab?
Umiddelbart har jeg ikke lyst til at tage en shake inden sengetid, da jeg så skal op og pisse flere gange om natten. Jeg spiser dog gerne en stor portion skyr med nødder tæt ved sengetid og får nok en 20-25 gram protein her.


Jeg spiser ½ kg skyr med fløde, chokolade og vindruer inden sengetid.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 655
 
Indlæg: 12005
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster