Bruger login







UDG uge 3
Damer og ny artkel!

Tilbudsguide uge 4
Æg, mørbrad, havregryn, energidrikke og mandler!

UDG uge 2
Stærkmand, squat og gode tilbud!

Tilbudsguide uge 3
Storkøb af frosne grøntsager og frugt og mørbrad!


Statistik

Vi har 53752 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Tildetut

Vores medlemmer har i alt skrevet 1990100 indlæg i 84097 emner

145 nye indlæg i dag


Online
I alt: 439
Medlemmer: 25
Skjulte: 2
Gæster: 412

Følg bodybuilding.dk på

Er skulder triset fra Brad Pitts træner optimalt?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





https://www.youtube.com/watch?v=5NA54cjlT-Y

Hejsa, ovenstående link indeholder en video hvor ham der trænede Brad Pitt op til Troy viser et skulder triset, som skulle være godt til muskelvækst i skuldrene.

En af mine venner siger, at han har fået vanvittige gains af det. Faktisk så meget, at han syntes han fik for store skuldre. Jeg er dog selv en anelse skeptisk, da jeg blandt andet synes der i de forskellige DB raises er en dårlig belastningskurve i forhold til fx cable raises. Derudover synes jeg også at det samlede antal reps som hvert skulderhoved bliver ramt af er en anelse højt i forhold til hvad man normalt anbefaler, da jeg ikke føler, at jeg 100% kan isolere hvert hoved.

Muskelvæksten sker selvfølgelig kun med kalorieoverskud og nok protein.

Spørgsmålet så hvad I synes om denne skuldertræning, og hvad i så ellers synes kunne være effektivt. Personligt er jeg selv tilhænger af noget i retning af 5*5 overhead presses efterfulgt af nogle cable raises med flere reps per set

Mvh
Kasper :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 17. maj 2016, 10:12
 
Træner her: Fitness World Århus
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



KasperAarhus skrev:https://www.youtube.com/watch?v=5NA54cjlT-Y
Personligt er jeg selv tilhænger af noget i retning af 5*5 overhead presses efterfulgt af nogle cable raises med flere reps per set


Jeg har selv kørt rigtig meget overhead presses men synes efterhånden det går alt for meget i forskulder. De øvelser han viser og fine, men miraklernes tid er forbi, du ender ikke bare lige pludselig med kæmpe skulder. Det er små muskler der er svært at få til at vokse.
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 436
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg vil selv sige at jeg har okay store skuldre, og jeg kører meget sjældent andet til skulder end overhead. I perioder har mit eneste skulderarbejde været det jeg fik fra tung bænk, tunge rows, osv.

Vil det han viser skabe vækst? sandsynligvis, det handler i bund og grund "bare" om at rive muskelfibrene over, og det kan gøres på mange måder. Bare træn og spis, og ikke gør det sværere eller mere indviklet end det behøver at være. Medmindre du er atlet som vil på scenen, så kan det være påkrævet at gå mere i detaljer.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25. dec 2016, 01:42
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Vurderer umiddelbart at det er et dårligt program træneren har lagt (med det forbehold at jeg ikke har lyd på).

Skuldertræning er for mig at se simpelt at optimere for vækst.

Incline dumbell skulderpres (dog relativt meget oprejst)

1) langsomt og strikt
2) non-lockout i top (fokus væk fra triceps og traps)
3) langt ned i bunden som giver stræk på skulder (Nick9000 vil blive glad)

Skulle gerne give konstant tension på target muskulatur. Selv kan jeg godt lide at forestille mig at jeg skal presse et par få mm væk fra mig selv (minimerer brugen af trap og triceps).

Reps 8-12 for at udnytte det konstant spænd.

De front raises og sideraises du og træneren nævner belaster for mig at se slet ikke optimalt på den vigtige negative fase. Det er og bliver akavet at holde kontrolleret igen på en tung vægt man har i en strakt arm foran sig. Denne akavethed minimerer øvelsesforslaget. Så er der noget ved kabler og relateret friktion der gør den positive relativt svær. Jeg mener at begyndere nok kan gaine noget på disse kabelfront/side-raises, men intermediære næppe ret meget, øvelsens begrænsninger gør også man standser med at øge.

Sideskulder. Altid siddende. Evt. anelse foroverbøjet for at ramme sideskulder optimalt. På den måde undgår man at skulle hælde vand ud af kanden som er skadeligt for skulder (impingement).

En reverse-fly maskine er det eneste jeg gider at røre hvis vi snakker iso-bagskulder. Håndvægte for tumpede at rode med.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 251
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster