Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65566 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1124
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1122

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp en hardgainer!

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Jeg kan måske betegnes som en af de største hardgainers i forhold til min forholdsvis lave vægt på 67 kg.
Jeg har også en slags depression, der forværrer det. Jeg bruger al min tid på at spise, og det ødelægger mit liv og har forværret min depression. I dag måtte jeg nødt til at springe træningen over, pga. jeg kunne ikke få spist nok, fordi jeg havde været ret trist over netop dette problem. Jeg brugte lidt over 3 timer på at spise min frokost i dag til 750 kalorier, alligevel var jeg flere gange undervejs tæt på at brække det op.

Findes der noget anerkendt appetitøgende kosttilskud, eller skal man ud i medicin? Jeg havde overvejet cannabisolie, men jeg må nok også snakke med min læge om det, men det er bare hvis nogen af jer har nyttig indsigt, I kan bidrage med, på dette område?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12. jan 2018, 03:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du skal søge læge ang. dit spise problem og depression.
Fortæl ham/hende, hvad du har skrevet herinde, og hvordan det er til daglig.

Jeg anbefaler på det kraftigste, at du stopper med at tvinge dig selv til at spise på den måde du gør pt.
Det er ikke sundt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 447
Tilmeldt: 9. aug 2014, 19:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 35.00
- Dødløft: 40.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



For flere år tilbage havde jeg det også enormt skidt, jeg vejede 63kg og er 178 høj.
Prøvede at træne, men at få nok mad var en mission i sig selv. Da jeg fik det bedre var maden ikke længere et problem, og nu vejer jeg 89kg.
Måske du skulle ligge dit fokus på at få det bedre, og gør som Marcus siger, snak med din læge omkring dit madindtag - 68kg er meget lidt.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 234
Tilmeldt: 25. jun 2008, 21:13
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Altså... ud over alle de åbenlyse råd, som du nok ikke lige er vildt interesseret i at høre, så vil jeg anbefale dig at få dig en blender, købe noget peanutbutter og raw olie (oliven,raps,hør) Put 100g peanutbutter i blenderen, med 30g olie, en stor håndfuld is. Tilsæt whatever else, for smag/konsistens efter din smag. Blend. Put i et halv liters glas.
Voila, et glas 1000 kcal, der ikke smager af bræk.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 882
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 675
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Et godt tip når man laver kaffe er at investere i en elkoger hvor man kan indstille temperaturen til de ca 95 grader, i stedet for at man skal bringe vandet i kog og så vente til at temperaturen falder lidt igen. De er ganske vist dyrere end almindelige elkogere, bevares, men omvendt slipper man for den problemstilling på daglig basis.
Det samme gælder grøn the eller espresso, som skal have 80 grader.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tak for kommentarene.

Jeg gik også til psykiater for snart et år siden, men jeg udgik, fordi jeg troede, jeg havde fundet "pigen", men som viste sig bare at ville være min ven og havde en kæreste i forvejen. Der var jeg desværre udgået, jeg skulle nok genoptage forløbet.

Jeg bliver nok bare nødt til at spise mere energitæt, som der bliver nævnt, i denne tid, mere olie osv. Jeg er også opmærksom på min NEAT, uden dog at jeg vidste, hvad det var, og faktisk oplever jeg slet ikke energiøgning, efter jeg har spist (ekstra) mad; synes tværtimod, jeg bliver træt, men det kan selvfølgelig også være noget, jeg bilder mig ind.

Det er faktisk også lykkes mig at tage på i vægt og nærmest få en krop man kan vise frem på stranden (vejede 57 kg da jeg begyndte at træne for 10 måneder siden), men da jeg har vejet ca. det samme nu i 2-3 uger og knap nok er i stand til at spise de kalorier, der skal til at opretholde, ja, så er det mission impossible at øge kalorieindtaget i nuværende stund.

Men prøver nok bare at spise mere energitæt, og jeg blender allerede meget af min mad, ca. en tredjedel af mit kalorieindtag er blendet. Jeg overvejer stadig cannabisolie (cbd-olie), da det ud over kan virke helbredende på depression også kan øge appetit (eller det står der i hvert fald nogle steder på nettet xD ..).
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12. jan 2018, 03:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jatlin skrev:Tak for kommentarene.

Jeg gik også til psykiater for snart et år siden, men jeg udgik, fordi jeg troede, jeg havde fundet "pigen", men som viste sig bare at ville være min ven og havde en kæreste i forvejen. Der var jeg desværre udgået, jeg skulle nok genoptage forløbet.

Jeg bliver nok bare nødt til at spise mere energitæt, som der bliver nævnt, i denne tid, mere olie osv. Jeg er også opmærksom på min NEAT, uden dog at jeg vidste, hvad det var, og faktisk oplever jeg slet ikke energiøgning, efter jeg har spist (ekstra) mad; synes tværtimod, jeg bliver træt, men det kan selvfølgelig også være noget, jeg bilder mig ind.

Det er faktisk også lykkes mig at tage på i vægt og nærmest få en krop man kan vise frem på stranden (vejede 57 kg da jeg begyndte at træne for 10 måneder siden), men da jeg har vejet ca. det samme nu i 2-3 uger og knap nok er i stand til at spise de kalorier, der skal til at opretholde, ja, så er det mission impossible at øge kalorieindtaget i nuværende stund.

Men prøver nok bare at spise mere energitæt, og jeg blender allerede meget af min mad, ca. en tredjedel af mit kalorieindtag er blendet. Jeg overvejer stadig cannabisolie (cbd-olie), da det ud over kan virke helbredende på depression også kan øge appetit
(eller det står der i hvert fald nogle steder på nettet xD ..).


Lyder som mig for 7-8 år siden. Man skal ikke stille hele sit liv og sine interesser på bero, bare fordi, man ikke har fundet kilden til ro i kroppen endnu. Psykologer og psykiatere ved alligevel overraskende lidt om, hvad du har brug for, siden de altid agere ud fra et gennemsnit med deres viden (og hvad f**** er et "gennemsnits" menneske?!).

Jeg spiser 2/3 af mine kalorier blendet, og lider ingen sideeffekt af træghed, dårlig mave eller andet. Jeg mistænker, det du spiser, harmonere dårligt med din krop. Har du en reel kostplan?
Edit:
Jeg fandt din kostplan. Du spiser jo ingen olie overhovedet. Det ville være en kæmpe lettelse for dig, at tilføje bare 500-700 kcal i olie til de 2 peanutbutter shakes. Yderligere, ville jeg putte de havregryn du spiser med utrolig lidt mælk, direkt i din peanut shakes. Det glider meget lettere ned.
Kommer fra en, der dårligt kunne spise 4 skefulde havregryn, før jeg fik sure opstød og opkast trang. Hver evig eneste morgen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 882
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tak, jeg tror, jeg gør, hvad du siger. Putter morgenmaden ned i shaken. Den morgenmad har været en kæmpe hæmsko for mig, som jeg kan se, at den også har været for dig, og årsag til mange forsinkelser. Frygter bare at shaken bliver for tyk. Men jeg får alligevel en del fedt fra fx æg, makrel og peanutbutter. Min kostplan er lidt sundere nu forresten, men jeg får ca. 1/3 af mit kalorieindtag fra fedt.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12. jan 2018, 03:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jatlin skrev:Tak, jeg tror, jeg gør, hvad du siger. Putter morgenmaden ned i shaken. Den morgenmad har været en kæmpe hæmsko for mig, som jeg kan se, at den også har været for dig, og årsag til mange forsinkelser. Frygter bare at shaken bliver for tyk. Men jeg får alligevel en del fedt fra fx æg, makrel og peanutbutter. Min kostplan er lidt sundere nu forresten, men jeg får ca. 1/3 af mit kalorieindtag fra fedt.


Hvorfor ikke få lidt vand med i, hvis konsistens bliver tyk? Kan være jeg har ødelagte smagsløg, men synes personligt det ikke ændre smagen. Evt. lidt is er også godt, hvis det er mere din smag, at det skal være helt kold.
Noget andet er, at man kan tilføje sit proteinpulver i shakes, men det er nok bedst, hvis det er smagsløs eller evt. chokolade.
Så længen smagen er god, konsistens er passende og kalorierne høje, kan man jo eksperimentere længe med shakes.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 882
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tusind tak for tippet, mand. Jeg bruger også proteinpulver i min shake, min nye shake er blevet lidt mere løjerlig siden dengang bestående nu af æble, spinat, kiwi, proteinpulver, peanutbutter, mælk - OG nu så også havregryn. Jeg prøvede også engang at blende havregrynen med mælk (udelukkende), men det var alt andet end en gastronomisk oplevelse :lol:, nej, det var ganske enkelt forfærdeligt. Det her fungerer til gengæld fint. Havregrynens dårlige smag bliver sådan neutraliseret. Morgenen er langt bedre nu :D Og det fylder ikke engang mere i shaken, fordi jeg tror havregrynene suger væsken i sig eller så noget ... Takker.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12. jan 2018, 03:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg synes en rigtig god morgenmad er skyr og havregryn med en masse sukker. Sukkeren er med til, at havregrynen smager meget, meget bedre og i min optik bliver det nærmest en dessert :)

Jeg plejer at tage 125 gram havregryn, 25 gram sukker og 275 gram mælk. Så lader jeg det stå i sådan 3-4 minutter, mens jeg spiser 200 gram skyr, så havregrynen har optaget en del af mælken og nærmest er blevet til en havregrød. Jeg synes, at det er virkelig godt, og det er i hvert fald meget lettere at spise i forhold til den sædvanlige havregryn uden sukker.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 466
Tilmeldt: 27. mar 2018, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg drikker ca 200g havregryn og lidt pulver om morgen jeg blender hele lortet og bom det tager 2 min at skylle ned :-)
pump it ! pump it up!
Brugeravatar
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 2231
Tilmeldt: 28. mar 2006, 13:21
Geografisk sted: Køge
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hej igen.

Kunne det mon være en ide for hardgainers som mig at supplere deres kost med en genstand øl om dagen?
https://www.bodylab.dk/shop/beer-gains-oel-2673c1.html
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12. jan 2018, 03:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster