Bruger login







Ugen der gik, uge 28, 2018
Løb, Q&A og science!

Tilbudsguide, uge 29, 2018
Koldskål, grøntsager og kaffe!

Ugen der gik, uge 27, 2018
Forældre, vaner og CF!

Tilbudsguide, uge 28, 2018
Hel kylling, hakket kylling og kyllingebryst!


Statistik

Vi har 54943 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JeppeAnd

Vores medlemmer har i alt skrevet 2024296 indlæg i 86015 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 463
Medlemmer: 5
Skjulte: 0
Gæster: 458

Følg bodybuilding.dk på

Houd - Multifunktionel logbog

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog





Houd skrev:
peter n skrev:Hvornår udkommer din "poliquin"-artikel? Jeg glæder mig.


Så hurtigt som muligt uden at gå på kompromi med niveauet. Konkret ikke?

Det var lige det svar jeg håbede på!
Brugeravatar
 
Reputation point: 883
 
Indlæg: 5402
Tilmeldt: 9. okt 2008, 23:40
Geografisk sted: Tingbjerg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kan dog oplyse at den bliver i 1 del istedet for 2. Del 1 blir så en intro
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 6. maj 2011, 11:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg kan rigtig godt lide Jonas Hoffmann.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 6. maj 2011, 11:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Har opdaget jeg ikke kan finde ud af det der diæt. Det er alt for kompliceret. Så mange parametre. Lavede 50 minutters cardio igår, hvilket forresten er ren idioti, og tog 2-300 gram på, på min morgenvægt. Tænkte straks metabolic damage eller, at jeg ikke havde sovet godt nok og gainet fedt. Eller begge dele??? Forestil jer at have både metabolic damage OG gaine fedt pga. hormonelle ubalancer grundet ens søvn. Det har jeg and it sucks!
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 6. maj 2011, 11:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Houd skrev:Har opdaget jeg ikke kan finde ud af det der diæt. Det er alt for kompliceret. Så mange parametre. Lavede 50 minutters cardio igår, hvilket forresten er ren idioti, og tog 2-300 gram på, på min morgenvægt. Tænkte straks metabolic damage eller, at jeg ikke havde sovet godt nok og gainet fedt. Eller begge dele??? Forestil jer at have både metabolic damage OG gaine fedt pga. hormonelle ubalancer grundet ens søvn. Det har jeg and it sucks!


http://europepmc.org/abstract/MED/15283000
http://aje.oxfordjournals.org/content/164/10/947.short
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... 7.118/full
http://www.webmd.com/diet/features/lose ... e-sleeping
Osv osv osv :)

Søvn har nu en ret signifikant betydning tyder det på. Både fysiologisk og psykologisk (kan man holde kosten).


jeg kan sagtens se det ikke har en påvirkning af dine 2-300 grams vægt gain over kort tid, men måske der er nogen ting du ikke ved om træning/ernæring/endokrinologi?
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009
 
Reputation point: 170
 
Indlæg: 2644
Tilmeldt: 30. dec 2007, 01:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



“Alright paleo-tards. Time to put your money where your mouth is. Because now research shows that ancestral man ate each other. If you want to ‘be paleo’ go eat a human being. If you’re going to draw the line here, then just recognize that EVERY OTHER LINE you draw is equally arbitrary and shut the fuck up. You either do it 100% or not at all.”
Brugeravatar
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 321
Tilmeldt: 20. jul 2014, 20:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Citat hvem? :)
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 6. maj 2011, 11:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Houd skrev:Citat hvem? :)


Den altid gode Lyle McDonald :)

Har du egentligt læst nogle af hans bøger? Nu er du jo fortaler for flexible dieting, så har du læst "A Guide to Flexible Dieting"?
Brugeravatar
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 321
Tilmeldt: 20. jul 2014, 20:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Yep har læst netop den.

Har de fleste af hans bøger, hvis ikke alle. Jeg bruger dem som opslagværk, samt læst enkelte sektioner nogle af dem. Har så meget materiale jeg ikke føler jeg kan nå at læse, hvorfor jeg bruger det meste som opslagsværk.

Ang. Flexible Diet af Lyle McDonald, så føler jeg, at det netop den bog alle personlige trænere burde læse, da der er så meget omkring psyken i forbindelse med diæt. Det gruer mig når jeg læser om træningsforløb, hvor klienten stolt fortæller om sine tabte kilo på en diæt, der var overdrevet restriktiv og ikke tillader f.eks. søde sager, eller bare generelt minimerer kulhydrater.

Det har været grunden til mange af mine kampe herinde, som dog er sat på en lang pause. Jeg er simpelhen træt.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 6. maj 2011, 11:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Houd skrev:Yep har læst netop den.

Har de fleste af hans bøger, hvis ikke alle. Jeg bruger dem som opslagværk, samt læst enkelte sektioner nogle af dem. Har så meget materiale jeg ikke føler jeg kan nå at læse, hvorfor jeg bruger det meste som opslagsværk.

Ang. Flexible Diet af Lyle McDonald, så føler jeg, at det netop den bog alle personlige trænere burde læse, da der er så meget omkring psyken i forbindelse med diæt. Det gruer mig når jeg læser om træningsforløb, hvor klienten stolt fortæller om sine tabte kilo på en diæt, der var overdrevet restriktiv og ikke tillader f.eks. søde sager, eller bare generelt minimerer kulhydrater.

Det har været grunden til mange af mine kampe herinde, som dog er sat på en lang pause. Jeg er simpelhen træt.


Det er også en rigtig lækker bog. Han er generelt værd at høre på. Han er dog ret utålmodig, hvilket jo også er forståeligt. Desværre, som du selv er inde på, har mange træner det med, at tage noget ret så simpelt og pakke det unødvendigt ind, inden det serveres for klienten.

Det er også i den grad en trættende kamp.
Brugeravatar
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 321
Tilmeldt: 20. jul 2014, 20:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har i konkrete eksempler på folk der gør det, på gulvet?
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009
 
Reputation point: 170
 
Indlæg: 2644
Tilmeldt: 30. dec 2007, 01:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Flere. Det er dog ikke nogen jeg har bookmarket, så jeg kan præsentere det her.

Den værste jeg er kommet forbi var en kvindelig tidligere DM vinder, der havde taget rigtig mange kilo på, fået en depression osv.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 6. maj 2011, 11:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Houd skrev:Flere. Det er dog ikke nogen jeg har bookmarket, så jeg kan præsentere det her.

Den værste jeg er kommet forbi var en kvindelig tidligere DM vinder, der havde taget rigtig mange kilo på, fået en depression osv.


Det er jo også et ekstremt eksempel fra en syg kultur. Elitesport er sjældent sundt. Selt ikke i fitness verden.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009
 
Reputation point: 170
 
Indlæg: 2644
Tilmeldt: 30. dec 2007, 01:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Poul Haacker skrev:
Houd skrev:Flere. Det er dog ikke nogen jeg har bookmarket, så jeg kan præsentere det her.

Den værste jeg er kommet forbi var en kvindelig tidligere DM vinder, der havde taget rigtig mange kilo på, fået en depression osv.


Det er jo også et ekstremt eksempel fra en syg kultur. Elitesport er sjældent sundt. Selt ikke i fitness verden.


Det var egentlig ment som, at det er meget mere spredt end det. At det er hr. og fru DK, der bliver udsat for restriktive diæter.

Jeg kan pt. se frem til ca. 9 måneders skole gang. Det betyder, at der er langt mere plads til træning. Ikke at jeg ikke har trænet det seneste halve år, for det har jeg. Jeg forventer, at det bliver med en PT, min. som sparringspartner - ved ikke hvor meget han skal overtage endnu, men det bliver spændende. Han er ikke kendt, og han foretager ikke BioSignature målinger, så burde måske bare lade være.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 6. maj 2011, 11:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Han er vel i det mindste certificeret gennem en 2 ugers personlig træneruddannelse? Ellers virkelig det da helt skørt.
Månedens skribent: Maj 2010
 
Reputation point: 563
 
Indlæg: 22811
Tilmeldt: 26. jun 2005, 20:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



TheCzech skrev:Han er vel i det mindste certificeret gennem en 2 ugers personlig træneruddannelse? Ellers virkelig det da helt skørt.


Ja mener han har FW's basis kursus. Også en 3 dages overbygning på dette. Måske jeg venter, til han bliver BioSignature certificeret.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 6. maj 2011, 11:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Houd skrev: han foretager ikke BioSignature målinger, så burde måske bare lade være.


og længere er den ikke..
Brugeravatar
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 321
Tilmeldt: 20. jul 2014, 20:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har en kollega, der i forbindelse med genoptræning af skade arbejder med Marc Skovsbøg. Det er både træning og kostplan. Har fået forklaret træningen som værende supersæt baseret. Har endnu ikke spurgt i dybden, da jeg faktisk ikke gad høre det.

Har fået tilsendt hans "kostplan" som byder på nogle generelle guidelines. Derefter et statisk program, der hver dag dikterer, hvad der skal spises, herunder 2-3 muligheder per måltid. Det er fyldt med broscience og de værste af de værste misforståelser og videnshuller.

Jeg bringer her et par citater:

Som du kan se, så er der en del måltider. Dette er både for at sætte din forbrænding op, men samtidigt bevare og opbygge din muskelmasse.

Morgenmaden er omkring 600 kcal, og dit absolut VIGTIGSTE måltid i løbet af dagen. Det er den der kickstarter din forbrænding.

Indenfor 20 min efter din træning skal du have drukket din proteinshake.

Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde. Det er trodsalt værre end PG trænere, der nægter deres kilenter at spise f.eks. slik/søde sager.

Tidligere personlig træner for kronprinsesse Marie.
Vinder af DM.
Testet positiv for trenbolone, eller forurenet tilskud.
Lol.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 6. maj 2011, 11:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvordan forløber din træningsplanlægning for tiden? Jeg mindes du søgte nogle måder at implementere progressiv overload på. Det er selvfølgelig bredt og jeg mener du snævrede det ind til load for at være mere specifik. Hvad blev det til?
Brugeravatar
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 321
Tilmeldt: 20. jul 2014, 20:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Houd skrev:Har en kollega, der i forbindelse med genoptræning af skade arbejder med Marc Skovsbøg. Det er både træning og kostplan. Har fået forklaret træningen som værende supersæt baseret. Har endnu ikke spurgt i dybden, da jeg faktisk ikke gad høre det.

Har fået tilsendt hans "kostplan" som byder på nogle generelle guidelines. Derefter et statisk program, der hver dag dikterer, hvad der skal spises, herunder 2-3 muligheder per måltid. Det er fyldt med broscience og de værste af de værste misforståelser og videnshuller.

Jeg bringer her et par citater:

Som du kan se, så er der en del måltider. Dette er både for at sætte din forbrænding op, men samtidigt bevare og opbygge din muskelmasse.

Morgenmaden er omkring 600 kcal, og dit absolut VIGTIGSTE måltid i løbet af dagen. Det er den der kickstarter din forbrænding.

Indenfor 20 min efter din træning skal du have drukket din proteinshake.



Nej nej nej. Der kan man tale om at holde myterne i live. Øv.
Jeg synes, at det er en større katastrofe, at Fitness World dagligt bringer den Nutramino-reklame hvori en dansk, professionel cykelrytter (dat etos uhhhh!) siger, at kroppen maksimalt kan optage 30 gram protein. Der kan man tale om at nå ud til et stort udsnit af befolkningen med et fejlagtigt budskab. Øv igen.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2022
Tilmeldt: 26. apr 2010, 20:34
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Seb -> Alle de reklamer irriterer også mig.. Men kosttilskudsindustien har et jern greb om folk.
Jeg så igår en reklame på FB fra en velkendt dansk kostilskudsside. De havde rabat på bla BCAA. Under kommentarer til Xtend produktet havde flere personer skrevet med bla spørgsmål. Et af dem var omrking kcal i produktet. Admin svarede 0 kcal. Det er vitterligt det vi er ude i.

OGB. Set i bakspejlet havde/har jeg egentligt fat i den lange ende mht. Programmering. Problemerne er at jeg på dsværende tidspunkt havde været under en længere diæt og ssmtidig godt kan lidt at træne. Jeg blev træt af at jeg efter X antal uger/måneder stoppede min progressiv overload. i stedet for at træne mindre og fokusere på at bibeholde styrken.

Jeg startede på diæt i mandags hvorfor fokus nu er på ovenstående. Mit program er så simpelt at meget få vil kunne affinde sig med noget lign. Igen problemet, at mange bruger energi på elementer der ingen effekt har. F.eks Poul Haackers artikel omkring tempomanipulation beder bare om at blive misforstået og fjerner fokus fra hvad der er vigtigt. Dette ses i forskellige logbøger hvor der er gået inflation i tempomanipulation
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 6. maj 2011, 11:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg er enig. Tempomanipulation er blot et værktøj ligesom så mange andre. Jeg ser det faktisk mere som et bi-produkt til intensitet, hvoraf tempoet kan vælges ud fra en given intensitetssats. Selvfølgelig skal der være en vis grad af accentueret excentrisk fase, men det behøver ikke nødvendigvis tage 3-4 sekunder. Jeg benytter selv tempomanipulation i perioder. Min erfaring siger mig - ikke fordi den er i nærheden af mange andres - at TM blandt andet kan benyttes til at skabe bedre kontakt til en given muskelgruppe eller at øge styrken i bestemte områder, ligesom Poul fint beskriver i hans artikel omkring at fjerne eller minimere de elastiske elementer i musklen.

Mht til din programlægning, er vi så ude i volumenfaser og intensitetsfaser i samme rækkefølge, eller blot mere simpelt?

Hvad synes du egentligt om Examine?
Sidst rettet af Huset 13. nov 2014, 12:25, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 321
Tilmeldt: 20. jul 2014, 20:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Houd skrev:Seb -> Alle de reklamer irriterer også mig.. Men kosttilskudsindustien har et jern greb om folk.
Jeg så igår en reklame på FB fra en velkendt dansk kostilskudsside. De havde rabat på bla BCAA. Under kommentarer til Xtend produktet havde flere personer skrevet med bla spørgsmål. Et af dem var omrking kcal i produktet. Admin svarede 0 kcal. Det er vitterligt det vi er ude i.



Det er sgu håbløst. Jeg kan også huske da de dér VitaWater påstod at deres vand indeholdt bl.a. BCAA's, men ingen kalorier. Hmm. Det er godt nok op ad bakke.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2022
Tilmeldt: 26. apr 2010, 20:34
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



http://casperjespersen.com/2015/05/10/i ... tab-del-1/

Top coach right there. Alle pengene værd...

Og nu slettet.. Top top! insulin-hormonet-der-er-altafgorende-for-fedttab-del-1/
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 6. maj 2011, 11:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Houd skrev:http://casperjespersen.com/2015/05/10/insulin-hormonet-der-er-altafgorende-for-fedttab-del-1/

Top coach right there. Alle pengene værd...

Og nu slettet.. Top top! insulin-hormonet-der-er-altafgorende-for-fedttab-del-1/


Nåede ikke at få den læst, hvad var det? :D
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. maj 2012, 10:33
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bjørnson skrev:
Houd skrev:http://casperjespersen.com/2015/05/10/insulin-hormonet-der-er-altafgorende-for-fedttab-del-1/

Top coach right there. Alle pengene værd...

Og nu slettet.. Top top! insulin-hormonet-der-er-altafgorende-for-fedttab-del-1/


Nåede ikke at få den læst, hvad var det? :D


At få kontrol over sit insulin niveau var nøglen til vægttab. Kulhydrat diskussionen.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 6. maj 2011, 11:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Foregående

Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 68 gæster



cron