Bruger login







Ugen der gik, uge 41, 2017
Fredagsslik, billig BCAA og nye artikler!

Tilbudsguide, uge 42, 2017
Ny pre-workout, skovduer og krondyr!

Ugen der gik, uge 40, 2017
Fodbold, burka og old school posering!

Tilbudsguide, uge 41, 2017
Storkøb af kaffe, pasta og koteletter!


Statistik

Vi har 54389 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Goblin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2010056 indlæg i 85130 emner

5 nye indlæg i dag


Online
I alt: 366
Medlemmer: 6
Skjulte: 0
Gæster: 360

Følg bodybuilding.dk på

Jacinto Bonilla 78 årig CrossFit pro

Udskriv emne


Resultater, billeder, anmeldelser, konkurrence vejledning, udveksle erfaringer, diæt, personlige tips, poseringer mv.

Tilbage til Bodybuilding & Fitness









Ved ikke hvad han er lavet af men det er vildt nok #-o

Læste vist nok et sted at han fik konstateret ting som slidgigt, diskusprolaps og andet tilbage i 70'erne.
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 523
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er jo fint og godt han holder den gode form og aktivitet, men det ændrer ikke på at spidsbelastningerne forbundet med den slags aktivitet (og sport generelt) er langt større end dem styrketrækning byder på, uden dog at have nogen fordele i øvrigt - andet end evt. subjektive som er at det er mere sjovt eller spændende for udøveren.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

This is the instrument of your liberation: www.supertraining.dk.
Brugeravatar
 
Reputation point: 1539
 
Indlæg: 5716
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Crossfit er vanvid pga. stød og spidsbelastningerne. Desværre finder mange ham nok både inspiring og motivational og fortsætter på crossfit-kursen som næppe er god opskrift på et langt liv med vægte.

Undrede mig over idrætsfysioterapeuterne i artiklen herunder, specielt John Verner's udmelding omkring crossfit.

http://politiken.dk/forbrugogliv/motion ... nge-skader
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 523
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



det kommer altså helt an på hvordan man programerer det

de fleste workout jeg laver i crossfit er:

en grundig opvarmning

Noget teknik og mobilitetsarbejde

et styrkesæt hvor man arbejder sig op til f.eks en 6 rm i et basisløft (med pauser mellem løftene)

og så en omgang cirkeltræning (KB swings, roning, assault bike, kropsvægsøvelser eller lignende) for at få pulsen op.
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 1973
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Med hensyn til skader, så er det min oplevelse at hvis man holder sig på den forsigtige ende og primært bruger tunge barbells til klassisk styrke/VL træning og holder de mere metcon orienterede træninger til kropsvægt, lettere kettlebells, løb , roning mm... så ser jeg færre skader hos de unge mennesker jeg arbejder med end jeg gør hos dem der f.eks spiller håndbold eller står på ski.

Problemet er vel mere at folk ser videoer af hvordan Matt Frazer eller en eller anden gal Dottir træner op til games og så tror at det er sådan de skal træne.

Det er også Dave Castros skyld, fordi det handler så meget om at hype games... men der eraltså uendelig forskel på games og så stå ude i en "box" et sted og køre en række konservative sæt dødløft op til fornuftig repmax, (eller udfra en wendler 5:3:1) og bagefter arbejde med pushups, roning, burpesss og lidt sjipning. Det mindre mere for mig om almindelig styrketræning med en gang boksetræning smidt ind bagefter.

men jeg har måske også den "fordel" at jeg har løftet vægte i en del år og har bokset og dyrker kampsport, så jeg bedre ved hvad jeg kan og ikke kan holde til.. Hvis man kommer direkte og utrænet fra gaden er det helt sikkert nemt at overbelaste sig selv
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 1973
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Bodybuilding & Fitness




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster