Bruger login

UDG uge 2
Stærkmand, squat og gode tilbud!

Tilbudsguide uge 3
Storkøb af frosne grøntsager og frugt og mørbrad!

UDG uge 1
Bliv klogere på årets første uge

Tilbudsguide uge 2
Skyr, grøntsager og frossen kylling!

Statistik

Vi har 53734 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er FitnessbyMette

Vores medlemmer har i alt skrevet 1989900 indlæg i 84071 emner

11 nye indlæg i dag

I alt: 408
Medlemmer: 25
Skjulte: 1
Gæster: 382

Følg bodybuilding.dk på

Kaptain Haddock

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Jeg er blevet ramt af en frygtelig sygdom, venner..

Nemlig influenza. Det er noget lort som "bodybuilder". Jeg følger ellers altid de to forholdsregler, man altid bør følge i denne sæson for influenzaudbrud. Det handler om håndhygiejne og afskærme sig fra faretruende/syge mennesker. Jeg har været til et par arrangementer det seneste, og der er én bestemt idiotisk ting, der går igen ved disse arrangementer. Det er, at man sætter et hav af små skåle op med diverse "snacks", som folk så kan gå og æde af. Oftest peanuts o.l.. Det siger selv selv, apropos første omtalte forholdsregel, at det er ovenud idiotisk, at 20, 50 eller 100 mennesker alle stikker deres hænder ned i samme skål. Særligt de folk, der ønsker at tage en hel håndfuld, og derfor stikker hele hånden ned i skålen. Prøv i øvrigt at overvej, hvor stor smittefare der er forbundet ved dørhåndtag. Eller håndvægte i fitnesscenteret. Eller pengesedler og mønter. Jeg havde engang en rigtig god ven, der havde en gimmick med at slikke på mønter. Jeg gjorde ham ofte opmærksom på, at det var en ret dårlig idé.

Denne gode ven tænker jeg altid på nytårsaften. Vi brugte en del tid i mange decembermåneder i folkeskolen på at lave vores egne "bomber". Fremgangsmåden var, at vi købte en masse lovligt fyrværkeri, og så tømte vi dette for krudt. Dette krudt samlede vi så i en lille metalboks eller lignede, og spændte en masse ståltråd o.l. rundt om denne for at sikre trykket. Herefter tilsluttede vi den længste lunte fra en af de raketter, vi havde tømt for krudt. Vi blev opdaget et par enkelte gange under forberedelserne, men da faderen til min ven var opfinder, så kunne han ikke skjule sin begejstring, og så var han som sådan ikke specielt engageret i børneopdragelse, så han satte ikke rigtig en stopper for det - og gav os tilmed engang et råd til hvordan, vi kunne øge intensiteten af sprængningen. Det meste af mit sociale engagement udenfor skolen i mine barndomsår var i denne familie. De var fire børn, og vi hyggede os med en masse skøre og vanvittige projekter. De var dog alle ret skrøbelige af sind, og den absurde situation er i dag, at tre af disse børn enten er igang med en ph.d eller har afsluttet en ph.d, imens min gode ven primært har gjort karriere indenfor det kriminelle miljø. Han er dog en begavet og sympatisk fyr, omend jeg kun har mødt ham kort to gange de sidste 7 år. Hele familien bøvler vist hver især med forskellige issues.

Når man oplever nytårsaften i København omkring Rådhuspladsen, så undrer det en, at der ikke er langt flere øjenskader. Der er virkelig fyldt med sindssyge dyr, der bevidst prøver at ramme andre (ofte fulde) mennesker med deres fyrværkeri. Min nytårsaften var dog overordnet en stor succes.
Brugeravatar

Reputation point: 273

Styrkeliste
- Bænkpres: 45.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Le Biden
Brugeravatar

Styrkeliste

Når man oplever nytårsaften i København omkring Rådhuspladsen, så undrer det en, at der ikke er langt flere øjenskader. Der er virkelig fyldt med sindssyge dyr, der bevidst prøver at ramme andre (ofte fulde) mennesker med deres fyrværkeri. Min nytårsaften var dog overordnet en stor succes.

Sjovt du nævner det, jeg nuppede faktisk den her video da jeg var derinde nytårsaften for et år siden.
Det var en meget fin nytårsaften, idet jeg brugte den på at drikke kaffe med Goofins, hvorefter vi sprang et eller andet kæmpe kanonslag i luften og derefter betragtede jeg rådhudspladsen.

You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

This is the instrument of your liberation: www.supertraining.dk.
Brugeravatar

Reputation point: 1409

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

I Sverige kan de også finde ud af det...

Reputation point: 60

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

SandyFrink skrev:

Sjovt du nævner det, jeg nuppede faktisk den her video da jeg var derinde nytårsaften for et år siden.
Det var en meget fin nytårsaften, idet jeg brugte den på at drikke kaffe med Goofins, hvorefter vi sprang et eller andet kæmpe kanonslag i luften og derefter betragtede jeg rådhudspladsen.

Din video opsummerer på glimrende vis, hvordan det er at opholde sig omkring Rådhuspladsen en nytårsaften. Det ses jo blandt andet, at det er relativt potent fyrværkeri, man skyder ind i de større forsamlinger af mennesker. Det er, som nævnt, virkeligt et held, at der ikke er flere, der får øjenskader sådan en aften. Apropos Goofins, så burde du overtale den arme og gamle mand til at hjemvende her til sitet.

Riberrock, din video viser også en folk vilde dyr, blot i Sverige. Jeg betragter det som en slags civilisatorisk darwinisme, hvis/når dette land ender i total opløsning.

I går var jeg på Statens Museum for kunst. Det lyder selvfølgelig meget højtravende, men det er vist nok kun tredje gang i mit liv, at jeg er derinde. Jeg finder det meste "kunst" drabeligt kedeligt. Især landskabsmalerier, som der var en del af derinde. Kunst skal enten have en stærk symbolik, et klart og eksplicit budskab eller være ualmindeligt brutalt/dramatisk, før jeg finder det interessant. Der er selvfølgelig undtagelser, men som udgangspunkt finder jeg det meste andet kunst kedsomt. Rent visuelt kan jeg dog bedst lide faverige og abstrakte malerier ala Pollock (som jeg på ét punkt lider samme skæbne som). Nuvel, mit kendskab til kunst er stærkt begrænset, da det ikke i udpræget grad har min interesse, hvorfor jeg ikke bør ævle om det. Den korte historie er, at jeg på dette visit på Statens Museum stødte på de hidtil mest ubegavede kommentarer, jeg endnu har hørt i går. Den første var, da min ven og jeg stod og betragtede et maleri af Leonardo da Vinci, en kopi, forstås, og en mand stiller sig ved siden af os og siger noget i retning af "Det er egentlig pudsigt, at Leonardo da Vinci er blevet så kendt en figur og tilmed udstilles her, når nu han ikke rigtigt har lavet et centralt værk". Jeg gloede på ham, for at aflure, om jeg missede eventuelle ironiske undertoner i hans vanvittige statement, men det virkede ikke sådan. Jeg fortalte så manden, at jeg ikke havde det store overblik over alle da Vincis værker, men at man nok godt kunne nævne ét maleri, der røg ind under betegnelsen "centrale værker". Manden grinede lavmælt og sagde "det tror jeg ikke - han var jo egentlig kun kendt for sin store indflydelse på filosofien". Herefter gik ham.

Den anden idiotiske udtalelse blev fremprovokeret ved, at der var en speciel gæsteudstilling fra Frankrig med en række erotiske tegninger og malerier af kvinder. Vi står side og side med en mindre gruppe på 3 mennesker, hvor den ene i gruppen siger noget ala "Det er egentlig lidt perverst, at man som kunster bruger hele sit liv på at tegne og male nøgne kvinder", hvorefter de to andre i gruppen nikker til udsagnet. Dette bliver så fulgt op med følgende kommentar "det er ligesom mandelige gynækologer". (??!!??). Anerkendelsen fra de øvrige i gruppen er endnu større ved dette fuldstændigt absurde udsagn. Jeg bryder så ind og spørger personen, om det er "perverst", at læger vælger at uddanne sig som speciallæger i gynækologi og obstetrik? Gruppen blev tydeligt meget harme over, at jeg tillod mig at stille et kritisk spørgsmål, men svaret fra en af dem lød noget i retning af "jeg tror bare ikke, at det er tilfældigt, at det er mænd der vælger dette området. Og så synes jeg, at man kan tænke sig til, at de får et eller andet seksuelt ud af deres arbejde, hvilket nok er en del af baggrunden for deres valg. Altså ikke dem alle sammen, men det er bare lidt mærkeligt". De anede naturligvis ikke, hvad en gynækolog lavede, da de lignede et kæmpe spørgsmålstegn, da jeg spurgte ind til obstetrik. Hvis folk er fatsvage, så kan man af og til fremhæve de rationelle argumenter der også har en menneskelig og følelsesmæssig værdi - i dette tilfælde fx infertilitet eller celleforandringer på livmoderhalsen. Jeg vil spare jer for min øvrige respons, selvom den blev ganske kort, da jeg bevidst valgte at være særdeles uforsonlig.

Billede

Fotografier er overordnet langt mere værdifulde og interessante end malerier.
Brugeravatar

Styrkeliste

Foregående

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster