Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 65699 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin
Vores medlemmer har i alt skrevet 2049575 indlæg i 100422 emner
0 nye indlæg i dag
Garik skrev:Hvis du vælger at gå et niveau op ift. mikrobilerne, så vent lige med at handle, til det nye forslag til registreringsafgiften vedtaget/afslået - just in case.
Tintin skrev:Garik skrev:Hvis du vælger at gå et niveau op ift. mikrobilerne, så vent lige med at handle, til det nye forslag til registreringsafgiften vedtaget/afslået - just in case.
Det vil have meget lille virkning på en brugt bil til 100.000 kr. hvis overhovedet nogen.
På nuværende tidspunkt betaler man 105% afgift af bilens første 106.600 kr. Det vil de så lave om til 100% i stedet.
Vi snakker om en up! bliver ca. 3000 kr billigere, og en Passat ca. 35.000 kr.
Jeg ville bare handle bil nu hvis det er nu den skal bruges.
Garik skrev:Tintin skrev:Garik skrev:Hvis du vælger at gå et niveau op ift. mikrobilerne, så vent lige med at handle, til det nye forslag til registreringsafgiften vedtaget/afslået - just in case.
Det vil have meget lille virkning på en brugt bil til 100.000 kr. hvis overhovedet nogen.
På nuværende tidspunkt betaler man 105% afgift af bilens første 106.600 kr. Det vil de så lave om til 100% i stedet.
Vi snakker om en up! bliver ca. 3000 kr billigere, og en Passat ca. 35.000 kr.
Jeg ville bare handle bil nu hvis det er nu den skal bruges.
Nu sagde jeg også, hvis han valgte at gå højere op end mikrobilerne. En Up! er en mikrobil. Og hvis en Passat falder 35.000 fra ny, hvad sker der så med de brugte?
Hvorom alting er, vil det altid være smartest at vente med at anskaffe sig en bil, indtil de har fastlagt en eventuel ændring. Because logic. Medmindre ændringen de varsler, er til det dårligere.
Overload skrev:Nu stjæler jeg lige din tråd ;)
Men jeg skal selv ud og handle ny bil.
Budget ca. 200.000.
ca. 140 km. om dagen.
Det skal være en stationcar og ikke have kørt ALT for mange km.
Nogle forslag?
martinkjr skrev:Overload skrev:Nu stjæler jeg lige din tråd ;)
Men jeg skal selv ud og handle ny bil.
Budget ca. 200.000.
ca. 140 km. om dagen.
Det skal være en stationcar og ikke have kørt ALT for mange km.
Nogle forslag?
Køb dig en Passat diesel.
Edit: F.eks. denne her:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/pas ... 5d/3389409
pumpfmaster skrev:Drop diesel bil.. ihverfald de nye vis se ændre afgift regler på dem, bliver mange af dem dyre at kører. Ved godt jeg selv har købt en men i en helt anden pris klasse..
pumpfmaster skrev:Super :-)!. Der kommer ingen bil frem på det link?. :-)
Tintin skrev:Du må ikke sammenligne en Passat med en Octavia. Det er to forskellige klasser biler størrelsesmæssigt.
Octavia kan sidestilles med en Golf variant.
Personligt ville jeg nok gå efter noget Leon, Octavia eller Golf variant.
De franske biler giver meget for pengene, men de er meget dårlige til at holde værdien set over en årrække.
VW's 1.6 TDI er ret solid, hvis man blot for blændet EGR ventilen af. Den har en tendens til at sode til, og koster en god sjat penge at få skiftet.
Det her er et bud fx.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... 5d/3365062
Mussetrussen skrev:Jeg er enig med dig Pzyrex omkring design af Dacia. En basis Dacia uden ekstra udstyr er virkelig en deprimerende omgang. Det føles som om man sidder i DDR med sin koldkrigs plastikbil, mens resten af verden bor i Vesttyskland og nyder både design og funktionalitet.
Opgraderer man med noget ekstra udstyr føles det om muligt endnu mere trist, da det virker lidt formålsløst at forsøge at gøre en moderne Trabant fed. Don't bother. Det er og bliver en Dacia og der er intet du kan gøre. Omfavn i stedet din østeuropæiske basisbil og lær at elske den som en slags retro back to basic vogn. Og den får dig fra A til B, billigt og ganske fint.
Med Stepwaymodellerne begynder det imidlertid at ligne noget. Jo det er stadig Dacia, men nu er vi trods alt rykket op til moderne tid og muren er faldet.
Jeg har forresten ikke selv Dacia, men kunne sagtens finde på at købe en fordi biler for mig repræsenterer én eneste ting: transportmulighed.
Pzyrex skrev:Hvis du har 200.000 til en bil, så synes jeg ikke du skal købe en Peugeot. Det er altså rullende ebola. Ebola på hjul. Det er næsten, men kun næsten, lige så slemt som en Dacia - no offence Storfod; jeg forstår sådan set udmærket dit valg. Med dit budget i mente, og når valget står mellem en random mikrobil og en relativ stor Dacia, så havde jeg også valgt Dacia'en. Trods alt.
Jeg kan huske, at jeg var ret chokeret i starten da jeg så, at man kunne få ganske store crossovers og stationcars fra Dacia til nærmest ingen penge. Helt nye, store biler til 120-130.000 kr. Det er jo vildt. Jeg var chokeret lige indtil jeg åbnede døren ind til kabinen på en Dacia og kiggede ind. Så var jeg helt med. Èn ting er at de rent designmæssigt ligner noget fra før murens fald, noget andet er hvor tomme, uinspirerede og kedelige de er inde i. Hårdt plast over alt, og et mørk, gråt og helt død dashboard. Jeg ville vitterligt få selvmordstanker hvis jeg skulle køre længere ture i en Dacia hver dag.
Anyways, i forhold til Overload's spørgsmål om en stationcar til 200.000, så synes jeg ligeledes at Passaten er et fint valg. Et alternativt kunne være følgende:
Den er selvfølgelig lige en tand mindre, men det er virkelig god og solid vogn. I øvrigt er det konkrete tilbud faktisk ret godt imo.
Pzyrex skrev:Moose skrev:Audi ligger okay, i nogle undersøgelser, det giver jeg. Men Volkswagen ligger generelt rigtig dårligt. Seat, skoda osv. ligger også dårligt. Det et er ikke kun min subjektive mening. Det er ikke kun den subjektive mening som alle mekanikere jeg snakker med der har arbejdet med VW biler virker til at have. Der er altså flere af de undersøgelser jeg kan finde der peger på at meget af det de laver er noget rigtig skræld. I hvertfald set i forhold til Japanerne.
Så vidt jeg kan se, ligger Audi nummer ét i en af rapporter, du henviser til. Det hænger da ikke særlig godt sammen med dit argument om, at de skulle være frygtelig upålidelige. I den anden undersøgelse kan man vælge forskellige kriterier, og VAG-bilerne præsterer her forskelligt alt efter hvilke kriterier man vælger.
Jeg kan i øvrigt se, at de har rangeret Daihatsu som værende det mest pålidelige bilmærke. Dem ser man ikke så voldsomt mange af på de danske veje. Så vidt jeg husker, stoppede de i 13' med at sælge til det Europæiske marked - det er da sært hvis deres biler aldrig går i stykker og ikke koster noget at reparere. Der må da ellers være en kæmpe marked for den slags biler i Europa.
Alternativt kan du se denne liste som CarBuyer har lavet - det er en top 10 over de mest pålidelige biler i 2017:
http://www.carbuyer.co.uk/reviews/recom ... iable-cars
Her finder man minsandten en Skoda på 2. pladsen, en Audi på 3. pladsen og en Seat på 4. pladsen. Alle VAG-biler.
I denne undersøgelse fandt man både VW, Seat og Skoda som værende blandt de mest pålidelige:
http://www.thejournal.ie/which-are-the- ... 5-Apr2017/
Jeg tror man skal nuancere sit syn lidt, når man ser på de her undersøgelser. Fx virker det ret entydigt kun at se på antallet af værkstedsbesøg og prisen herpå. Der er immervæk en ret stor forskel på, at skulle på værksted med en defekt vinduesvisker, til at en vital del i motoren er kaput.
Det er dog sandt, at især VW er faldet drastisk i pålideligehed inden for de seneste par år - de er faldet i alt faktisk. Dog vil de fleste VAG-biler stadig være de billige discountmodeller overlegne når det kommer til motorens levetid og ydeevne. Påfaldende er det også, at både Mercedes og BMW ligger relativ lavt på de fleste lister - dette på trods af, at det er biler som er kendt for at kunne køre op mod en milion kilometer uden nævneværdige problemer. Det er altså de færreste Korea-biler der kan det.
Mussetrussen skrev:Jeg er enig med dig Pzyrex omkring design af Dacia. En basis Dacia uden ekstra udstyr er virkelig en deprimerende omgang. Det føles som om man sidder i DDR med sin koldkrigs plastikbil, mens resten af verden bor i Vesttyskland og nyder både design og funktionalitet.
Opgraderer man med noget ekstra udstyr føles det om muligt endnu mere trist, da det virker lidt formålsløst at forsøge at gøre en moderne Trabant fed. Don't bother. Det er og bliver en Dacia og der er intet du kan gøre. Omfavn i stedet din østeuropæiske basisbil og lær at elske den som en slags retro back to basic vogn. Og den får dig fra A til B, billigt og ganske fint.
Med Stepwaymodellerne begynder det imidlertid at ligne noget. Jo det er stadig Dacia, men nu er vi trods alt rykket op til moderne tid og muren er faldet.
Jeg har forresten ikke selv Dacia, men kunne sagtens finde på at købe en fordi biler for mig repræsenterer én eneste ting: transportmulighed.
Storfod skrev:Mussetrussen skrev:Jeg er enig med dig Pzyrex omkring design af Dacia. En basis Dacia uden ekstra udstyr er virkelig en deprimerende omgang. Det føles som om man sidder i DDR med sin koldkrigs plastikbil, mens resten af verden bor i Vesttyskland og nyder både design og funktionalitet.
Opgraderer man med noget ekstra udstyr føles det om muligt endnu mere trist, da det virker lidt formålsløst at forsøge at gøre en moderne Trabant fed. Don't bother. Det er og bliver en Dacia og der er intet du kan gøre. Omfavn i stedet din østeuropæiske basisbil og lær at elske den som en slags retro back to basic vogn. Og den får dig fra A til B, billigt og ganske fint.
Med Stepwaymodellerne begynder det imidlertid at ligne noget. Jo det er stadig Dacia, men nu er vi trods alt rykket op til moderne tid og muren er faldet.
Jeg har forresten ikke selv Dacia, men kunne sagtens finde på at købe en fordi biler for mig repræsenterer én eneste ting: transportmulighed.
Ja alt andet end Stepway'en er noget kedeligt bras.. Men okay, det har de fleste af mine biler nu været
For lige at kunne sammenligne, så ser listen over mine biler således ud, i rækkefølge fra den første til den
jeg har nu (alle købt brugt og alle fra omkring 2000 bortset fra den første som var fra 93 + Ventoen fra 95):
Ford Escort 3 dørs
Daewoo Nubira st.car (bedste bil jeg har haft)
Ford Escort st.car på gule plader
VW Vento 4 dørs
Fiat Punto 3 dørs
Seat Cordoba 4 dørs
Så en sprit ny Dacia Stepway er luksus for mig
Standard udstyr i Stepway'en tæller bla. Aircondition, varme i sæderne, touchscreen med navigation, kørecomputer,
fartpilot osv..
ProteanDK skrev:Storfod skrev:Mussetrussen skrev:Jeg er enig med dig Pzyrex omkring design af Dacia. En basis Dacia uden ekstra udstyr er virkelig en deprimerende omgang. Det føles som om man sidder i DDR med sin koldkrigs plastikbil, mens resten af verden bor i Vesttyskland og nyder både design og funktionalitet.
Opgraderer man med noget ekstra udstyr føles det om muligt endnu mere trist, da det virker lidt formålsløst at forsøge at gøre en moderne Trabant fed. Don't bother. Det er og bliver en Dacia og der er intet du kan gøre. Omfavn i stedet din østeuropæiske basisbil og lær at elske den som en slags retro back to basic vogn. Og den får dig fra A til B, billigt og ganske fint.
Med Stepwaymodellerne begynder det imidlertid at ligne noget. Jo det er stadig Dacia, men nu er vi trods alt rykket op til moderne tid og muren er faldet.
Jeg har forresten ikke selv Dacia, men kunne sagtens finde på at købe en fordi biler for mig repræsenterer én eneste ting: transportmulighed.
Ja alt andet end Stepway'en er noget kedeligt bras.. Men okay, det har de fleste af mine biler nu været
For lige at kunne sammenligne, så ser listen over mine biler således ud, i rækkefølge fra den første til den
jeg har nu (alle købt brugt og alle fra omkring 2000 bortset fra den første som var fra 93 + Ventoen fra 95):
Ford Escort 3 dørs
Daewoo Nubira st.car (bedste bil jeg har haft)
Ford Escort st.car på gule plader
VW Vento 4 dørs
Fiat Punto 3 dørs
Seat Cordoba 4 dørs
Så en sprit ny Dacia Stepway er luksus for mig
Standard udstyr i Stepway'en tæller bla. Aircondition, varme i sæderne, touchscreen med navigation, kørecomputer,
fartpilot osv..
Lidt off-topic men hvad har du gjort ved 3-dørs escorten? De bliver snart penge værd når de kan bygges om til cosworth / veteranbil.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 88 gæster