Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65699 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049575 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 767
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 764

Følg bodybuilding.dk på

Køb af ny bil

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Hvis budgettet er 20.000 kr. til udbetaling og ca. 1500 kr. om måneden til afdrag havde jeg fundet en bil med 1-2 år på bagen. Så er der lidt større muligheder.

Trillingerne (Aygo, C1, 108) skulle ikke være særlig gode mht. kvaliteten.
Kæresten har en Opel Karl, og den kører overraskende fint, og får også ros af bilmagasinet som bedste mikrobil til prisen.

Selv ville jeg nok vælge en bil lige lidt større.
Hvad med at tage ud og prøve noget lidt større som fx Peugeot 208, Ford Fiesta, Opel Corsa, Skoda Fabia?

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/ ... 5d/3304514
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/f ... 5d/3366486
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/c ... 5d/3387549
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota ... 5d/2807650
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 622
Tilmeldt: 29. jan 2013, 19:46
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fiesta priserne skulle gerne snart starte frit fald, da den nye er rundt om hjørnet, værkstedsregningerne på dem plejer at være overkommelige selv på et autoriseret værksted og med ecoboost motor er omkostningerne før du kører ud af garagen minimale.
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: 15. jun 2016, 20:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 131.00
- Squat: 172.00
- Dødløft: 187.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis du vælger at gå et niveau op ift. mikrobilerne, så vent lige med at handle, til det nye forslag til registreringsafgiften vedtaget/afslået - just in case.
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Garik skrev:Hvis du vælger at gå et niveau op ift. mikrobilerne, så vent lige med at handle, til det nye forslag til registreringsafgiften vedtaget/afslået - just in case.


Det vil have meget lille virkning på en brugt bil til 100.000 kr. hvis overhovedet nogen.
På nuværende tidspunkt betaler man 105% afgift af bilens første 106.600 kr. Det vil de så lave om til 100% i stedet.

Vi snakker om en up! bliver ca. 3000 kr billigere, og en Passat ca. 35.000 kr.
Jeg ville bare handle bil nu hvis det er nu den skal bruges.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 622
Tilmeldt: 29. jan 2013, 19:46
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nåmen det ender så med at blive en Dacia Sandero Ambiance (med træk!) til 108.000 i grundpris,
den ender så nok oppe i en 120-130.000 med ekstraudstyr, træk, undervognsbehandling osv. :)
Vi "smider" 35.000 i udbetaling og så giver de 15.000 for ens brugte bil i bytte (uanset alder og stand)..
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 2332
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Godt valg. De Renaultmotorer kører bare.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Tintin skrev:
Garik skrev:Hvis du vælger at gå et niveau op ift. mikrobilerne, så vent lige med at handle, til det nye forslag til registreringsafgiften vedtaget/afslået - just in case.


Det vil have meget lille virkning på en brugt bil til 100.000 kr. hvis overhovedet nogen.
På nuværende tidspunkt betaler man 105% afgift af bilens første 106.600 kr. Det vil de så lave om til 100% i stedet.

Vi snakker om en up! bliver ca. 3000 kr billigere, og en Passat ca. 35.000 kr.
Jeg ville bare handle bil nu hvis det er nu den skal bruges.

Nu sagde jeg også, hvis han valgte at gå højere op end mikrobilerne. En Up! er en mikrobil. Og hvis en Passat falder 35.000 fra ny, hvad sker der så med de brugte? :wink:

Hvorom alting er, vil det altid være smartest at vente med at anskaffe sig en bil, indtil de har fastlagt en eventuel ændring. Because logic. Medmindre ændringen de varsler, er til det dårligere.
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Garik skrev:
Tintin skrev:
Garik skrev:Hvis du vælger at gå et niveau op ift. mikrobilerne, så vent lige med at handle, til det nye forslag til registreringsafgiften vedtaget/afslået - just in case.


Det vil have meget lille virkning på en brugt bil til 100.000 kr. hvis overhovedet nogen.
På nuværende tidspunkt betaler man 105% afgift af bilens første 106.600 kr. Det vil de så lave om til 100% i stedet.

Vi snakker om en up! bliver ca. 3000 kr billigere, og en Passat ca. 35.000 kr.
Jeg ville bare handle bil nu hvis det er nu den skal bruges.

Nu sagde jeg også, hvis han valgte at gå højere op end mikrobilerne. En Up! er en mikrobil. Og hvis en Passat falder 35.000 fra ny, hvad sker der så med de brugte? :wink:

Hvorom alting er, vil det altid være smartest at vente med at anskaffe sig en bil, indtil de har fastlagt en eventuel ændring. Because logic. Medmindre ændringen de varsler, er til det dårligere.


Jeg er enig, hvis man ikke akut står og skal bruge en bil.

Det kan måske ende med at mikrobilerne bliver billigere, når de er færdige med at forhandle med DF. Jeg tror ikke på, at DF går med til en registreringsafgift på 100% på alle biler.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 32
Tilmeldt: 5. okt 2016, 16:33
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lige en sidste update på Tråden.. Det endte med at blive en Dacia Sandero Stepway.
157.000 alt i alt, inkl. træk og undervognsbehandling.. Vi "smed" 30K i udbetaling
og skal afdrage med lige under 2000 om måneden i 6,5 år :)

Vi får den enten i slutningen af næste uge, eller i ugen efter. Og jeg har det som et lille barn før jule aften :´)
Og indtil da skal jeg køre i en bil hvor udstødningen er knækket over lige under motoren, så den larmer mere
end en traktor og en Harley tilsammen :cry:

Billede
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 2332
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har lige købt en Peugeot 407 st sport sw 2,2 hdi. Proppet med udstyr glastag læderkabine 2 zone klima osv :-)!. Med knap 200hk :-)!.Billede
pump it ! pump it up!
Brugeravatar
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 2231
Tilmeldt: 28. mar 2006, 13:21
Geografisk sted: Køge
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nu stjæler jeg lige din tråd ;)

Men jeg skal selv ud og handle ny bil.

Budget ca. 200.000.
ca. 140 km. om dagen.
Det skal være en stationcar og ikke have kørt ALT for mange km.

Nogle forslag?
Brugeravatar
 
Reputation point: 405
 
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 19. maj 2011, 06:53
 
Træner her: SPH GYM
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Overload skrev:Nu stjæler jeg lige din tråd ;)

Men jeg skal selv ud og handle ny bil.

Budget ca. 200.000.
ca. 140 km. om dagen.
Det skal være en stationcar og ikke have kørt ALT for mange km.

Nogle forslag?


Køb dig en Passat diesel.

Edit: F.eks. denne her:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/pas ... 5d/3389409
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Drop diesel bil.. ihverfald de nye vis se ændre afgift regler på dem, bliver mange af dem dyre at kører. Ved godt jeg selv har købt en men i en helt anden pris klasse..
pump it ! pump it up!
Brugeravatar
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 2231
Tilmeldt: 28. mar 2006, 13:21
Geografisk sted: Køge
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



martinkjr skrev:
Overload skrev:Nu stjæler jeg lige din tråd ;)

Men jeg skal selv ud og handle ny bil.

Budget ca. 200.000.
ca. 140 km. om dagen.
Det skal være en stationcar og ikke have kørt ALT for mange km.

Nogle forslag?


Køb dig en Passat diesel.

Edit: F.eks. denne her:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/pas ... 5d/3389409


Har overvejer passat. Hvis det skal være i den retning kunne jeg dog godt finde på, at tage en Octavia i stedet. Så vil jeg kunne få noget tilsvarende til samme pris, men med færre km på tælleren. Dog kender jeg virkelig mange der har deres passat, golf, leon og octavia på værksted af MANGE omgange. Vi har 10 biler på mit nuværende job golf/touran og de nye modeller er ofte afsted pga. små reparationer.

pumpfmaster skrev:Drop diesel bil.. ihverfald de nye vis se ændre afgift regler på dem, bliver mange af dem dyre at kører. Ved godt jeg selv har købt en men i en helt anden pris klasse..


Jeg har et par måneder før det bliver aktuelt, så kommer først til at handle når der er helt klarhed over de nye afgifter :)

Hvad tænker i om sådan en her?

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeo ... 5d/3390355
Brugeravatar
 
Reputation point: 405
 
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 19. maj 2011, 06:53
 
Træner her: SPH GYM
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Super :-)!. Der kommer ingen bil frem på det link?. :-)
pump it ! pump it up!
Brugeravatar
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 2231
Tilmeldt: 28. mar 2006, 13:21
Geografisk sted: Køge
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



pumpfmaster skrev:Super :-)!. Der kommer ingen bil frem på det link?. :-)



Underligt! Men....

Det er en Peugeot 308 1,6 BlueHDi 120 Active SW 5d fra 2015. Kørt 17.000 km. opgivet til 31 km/l A++ og alt det udstyr jeg har brug for. Den koster 200.000. Syntes det er meget bil for pengene. Den har haft et værditab på næsten 80.000.
Brugeravatar
 
Reputation point: 405
 
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 19. maj 2011, 06:53
 
Træner her: SPH GYM
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Den har smidt det den, skal tabe her de første år. Deres motor er ret solide. Men jeg ville købe hos forhandler pga garanti osv.. hvor er du fra i landet?
pump it ! pump it up!
Brugeravatar
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 2231
Tilmeldt: 28. mar 2006, 13:21
Geografisk sted: Køge
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ford focus evt?
Overraskende stor komfort for under 200.000kr.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/f ... 5d/3381802
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar
 
Reputation point: 105
 
Indlæg: 3702
Tilmeldt: 1. sep 2010, 15:50
Geografisk sted: Horsens, HSK
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du må ikke sammenligne en Passat med en Octavia. Det er to forskellige klasser biler størrelsesmæssigt.
Octavia kan sidestilles med en Golf variant.

Personligt ville jeg nok gå efter noget Leon, Octavia eller Golf variant.
De franske biler giver meget for pengene, men de er meget dårlige til at holde værdien set over en årrække.

VW's 1.6 TDI er ret solid, hvis man blot for blændet EGR ventilen af. Den har en tendens til at sode til, og koster en god sjat penge at få skiftet.
Det her er et bud fx.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... 5d/3365062
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 622
Tilmeldt: 29. jan 2013, 19:46
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tintin skrev:Du må ikke sammenligne en Passat med en Octavia. Det er to forskellige klasser biler størrelsesmæssigt.
Octavia kan sidestilles med en Golf variant.

Personligt ville jeg nok gå efter noget Leon, Octavia eller Golf variant.
De franske biler giver meget for pengene, men de er meget dårlige til at holde værdien set over en årrække.

VW's 1.6 TDI er ret solid, hvis man blot for blændet EGR ventilen af. Den har en tendens til at sode til, og koster en god sjat penge at få skiftet.
Det her er et bud fx.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... 5d/3365062


Enig i forhold til Passat.

Hvis det bliver en franksmand, så bliver det en der har haft et større værditab.

Jeg har en Ford nu og det har været lidt en dyr omgang trods jeg har haft den fra ny, så vil prøve noget andet.

Golfen er et rigtigt godt bud! Nogen ide om, hvor tæt den kommer på de 30 km/l?

Nogle af jer der har erfaring med Honda? Her tænker jeg på en Civic touring 120 hk diesel. De har nogle ret fine priser brugt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 405
 
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 19. maj 2011, 06:53
 
Træner her: SPH GYM
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis du har 200.000 til en bil, så synes jeg ikke du skal købe en Peugeot. Det er altså rullende ebola. Ebola på hjul. Det er næsten, men kun næsten, lige så slemt som en Dacia - no offence Storfod; jeg forstår sådan set udmærket dit valg. Med dit budget i mente, og når valget står mellem en random mikrobil og en relativ stor Dacia, så havde jeg også valgt Dacia'en. Trods alt.

Jeg kan huske, at jeg var ret chokeret i starten da jeg så, at man kunne få ganske store crossovers og stationcars fra Dacia til nærmest ingen penge. Helt nye, store biler til 120-130.000 kr. Det er jo vildt. Jeg var chokeret lige indtil jeg åbnede døren ind til kabinen på en Dacia og kiggede ind. Så var jeg helt med. Èn ting er at de rent designmæssigt ligner noget fra før murens fald, noget andet er hvor tomme, uinspirerede og kedelige de er inde i. Hårdt plast over alt, og et mørk, gråt og helt død dashboard. Jeg ville vitterligt få selvmordstanker hvis jeg skulle køre længere ture i en Dacia hver dag.

Anyways, i forhold til Overload's spørgsmål om en stationcar til 200.000, så synes jeg ligeledes at Passaten er et fint valg. Et alternativt kunne være følgende:

Billede

Den er selvfølgelig lige en tand mindre, men det er virkelig god og solid vogn. I øvrigt er det konkrete tilbud faktisk ret godt imo.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg er enig med dig Pzyrex omkring design af Dacia. En basis Dacia uden ekstra udstyr er virkelig en deprimerende omgang. Det føles som om man sidder i DDR med sin koldkrigs plastikbil, mens resten af verden bor i Vesttyskland og nyder både design og funktionalitet.

Opgraderer man med noget ekstra udstyr føles det om muligt endnu mere trist, da det virker lidt formålsløst at forsøge at gøre en moderne Trabant fed. Don't bother. Det er og bliver en Dacia og der er intet du kan gøre. Omfavn i stedet din østeuropæiske basisbil og lær at elske den som en slags retro back to basic vogn. Og den får dig fra A til B, billigt og ganske fint.

Med Stepwaymodellerne begynder det imidlertid at ligne noget. Jo det er stadig Dacia, men nu er vi trods alt rykket op til moderne tid og muren er faldet.

Jeg har forresten ikke selv Dacia, men kunne sagtens finde på at købe en fordi biler for mig repræsenterer én eneste ting: transportmulighed.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Jeg er enig med dig Pzyrex omkring design af Dacia. En basis Dacia uden ekstra udstyr er virkelig en deprimerende omgang. Det føles som om man sidder i DDR med sin koldkrigs plastikbil, mens resten af verden bor i Vesttyskland og nyder både design og funktionalitet.

Opgraderer man med noget ekstra udstyr føles det om muligt endnu mere trist, da det virker lidt formålsløst at forsøge at gøre en moderne Trabant fed. Don't bother. Det er og bliver en Dacia og der er intet du kan gøre. Omfavn i stedet din østeuropæiske basisbil og lær at elske den som en slags retro back to basic vogn. Og den får dig fra A til B, billigt og ganske fint.

Med Stepwaymodellerne begynder det imidlertid at ligne noget. Jo det er stadig Dacia, men nu er vi trods alt rykket op til moderne tid og muren er faldet.

Jeg har forresten ikke selv Dacia, men kunne sagtens finde på at købe en fordi biler for mig repræsenterer én eneste ting: transportmulighed.


Ja alt andet end Stepway'en er noget kedeligt bras.. Men okay, det har de fleste af mine biler nu været :oops:
For lige at kunne sammenligne, så ser listen over mine biler således ud, i rækkefølge fra den første til den
jeg har nu (alle købt brugt og alle fra omkring 2000 bortset fra den første som var fra 93 + Ventoen fra 95):

Ford Escort 3 dørs
Daewoo Nubira st.car (bedste bil jeg har haft)
Ford Escort st.car på gule plader
VW Vento 4 dørs
Fiat Punto 3 dørs
Seat Cordoba 4 dørs

Så en sprit ny Dacia Stepway er luksus for mig :8
Standard udstyr i Stepway'en tæller bla. Aircondition, varme i sæderne, touchscreen med navigation, kørecomputer,
fartpilot osv..
Sidst rettet af Storfod 11. sep 2017, 14:54, rettet i alt 1 gang.
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 2332
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Pzyrex skrev:Hvis du har 200.000 til en bil, så synes jeg ikke du skal købe en Peugeot. Det er altså rullende ebola. Ebola på hjul. Det er næsten, men kun næsten, lige så slemt som en Dacia - no offence Storfod; jeg forstår sådan set udmærket dit valg. Med dit budget i mente, og når valget står mellem en random mikrobil og en relativ stor Dacia, så havde jeg også valgt Dacia'en. Trods alt.

Jeg kan huske, at jeg var ret chokeret i starten da jeg så, at man kunne få ganske store crossovers og stationcars fra Dacia til nærmest ingen penge. Helt nye, store biler til 120-130.000 kr. Det er jo vildt. Jeg var chokeret lige indtil jeg åbnede døren ind til kabinen på en Dacia og kiggede ind. Så var jeg helt med. Èn ting er at de rent designmæssigt ligner noget fra før murens fald, noget andet er hvor tomme, uinspirerede og kedelige de er inde i. Hårdt plast over alt, og et mørk, gråt og helt død dashboard. Jeg ville vitterligt få selvmordstanker hvis jeg skulle køre længere ture i en Dacia hver dag.

Anyways, i forhold til Overload's spørgsmål om en stationcar til 200.000, så synes jeg ligeledes at Passaten er et fint valg. Et alternativt kunne være følgende:



Den er selvfølgelig lige en tand mindre, men det er virkelig god og solid vogn. I øvrigt er det konkrete tilbud faktisk ret godt imo.


Har altid været stor fan af VW, Seat, Skoda osv. Men kender godt nok mange der har haft problemer med alle tre. Det samme gør sig selvfølgelig gældende med de franske, men vil lede lidt videre efter flere som den golf du linker til. Der får man virkelig meget bil for pengene.

Jeg skal også ud og have prøvet mig en Avensis.
Brugeravatar
 
Reputation point: 405
 
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 19. maj 2011, 06:53
 
Træner her: SPH GYM
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:
Moose skrev:Audi ligger okay, i nogle undersøgelser, det giver jeg. Men Volkswagen ligger generelt rigtig dårligt. Seat, skoda osv. ligger også dårligt. Det et er ikke kun min subjektive mening. Det er ikke kun den subjektive mening som alle mekanikere jeg snakker med der har arbejdet med VW biler virker til at have. Der er altså flere af de undersøgelser jeg kan finde der peger på at meget af det de laver er noget rigtig skræld. I hvertfald set i forhold til Japanerne.


Så vidt jeg kan se, ligger Audi nummer ét i en af rapporter, du henviser til. Det hænger da ikke særlig godt sammen med dit argument om, at de skulle være frygtelig upålidelige. I den anden undersøgelse kan man vælge forskellige kriterier, og VAG-bilerne præsterer her forskelligt alt efter hvilke kriterier man vælger.

Jeg kan i øvrigt se, at de har rangeret Daihatsu som værende det mest pålidelige bilmærke. Dem ser man ikke så voldsomt mange af på de danske veje. Så vidt jeg husker, stoppede de i 13' med at sælge til det Europæiske marked - det er da sært hvis deres biler aldrig går i stykker og ikke koster noget at reparere. Der må da ellers være en kæmpe marked for den slags biler i Europa.

Alternativt kan du se denne liste som CarBuyer har lavet - det er en top 10 over de mest pålidelige biler i 2017:
http://www.carbuyer.co.uk/reviews/recom ... iable-cars

Her finder man minsandten en Skoda på 2. pladsen, en Audi på 3. pladsen og en Seat på 4. pladsen. Alle VAG-biler.

I denne undersøgelse fandt man både VW, Seat og Skoda som værende blandt de mest pålidelige:
http://www.thejournal.ie/which-are-the- ... 5-Apr2017/

Jeg tror man skal nuancere sit syn lidt, når man ser på de her undersøgelser. Fx virker det ret entydigt kun at se på antallet af værkstedsbesøg og prisen herpå. Der er immervæk en ret stor forskel på, at skulle på værksted med en defekt vinduesvisker, til at en vital del i motoren er kaput.

Det er dog sandt, at især VW er faldet drastisk i pålideligehed inden for de seneste par år - de er faldet i alt faktisk. Dog vil de fleste VAG-biler stadig være de billige discountmodeller overlegne når det kommer til motorens levetid og ydeevne. Påfaldende er det også, at både Mercedes og BMW ligger relativ lavt på de fleste lister - dette på trods af, at det er biler som er kendt for at kunne køre op mod en milion kilometer uden nævneværdige problemer. Det er altså de færreste Korea-biler der kan det.


Jeg aner intet om de lister men du ledede efter noget der ville underbygge min påstand. I virkeligheden tror jeg ikke at man kan finde valide data på handelsvarer i et marked med så voldsomt mange penge.

De tyske biler har det til sammen at de ruster utrolig meget, i forhold til f.eks. franske. Japanerne havde samme problem i 90'erne. Helgalvaniseret Audi'er ser du med store rustpletter på bagklappen, Mercedes tog et kæmpe slag da de skulle udskifte pladedele i samtlige af deres nye biler fordi de rustede som en gammel Lada. BMW er tilmed kendt for deres rustne skærmkanter.
Så er der EGR ventilerne på mange af VAG motorene der laver jihad hvert 5000km. Turboladerne der slår fra i TDI modellerne, hvis man ikke kontruktivt ændre følersystemet (ca. 1998-2010 ish), 1.8T motoren hvor turboen er kendt for at gøre selvmord efter 80.000km. og listen er meget længere.
Det er for mig at se utrolig farligt at købe en tysk bil, for du aner ikke om det er en af dem der kører en million kilometer eller om det er en af dem der har en million fejl på 100.000km.

Det er desuden dyre fejl. De gængse fejl på sydeuropæiske biler er elektriske, de kan simpelthen ikke lave ledningsnet. Lampestik smelter, turbo slår fra elektrisk, ruder gider ikke rulle ned. Små billige fejl, der hurtigt kan laves. Hvis deres værditab ikke var katastrofalt (nok fordi folk gentager den gamle fransk= bad, tysk=good myte), så var det enlig en rimelig god investering.

Mht. Dacia så et det jo et datterselskab til en producent (Renault) der er legendarisk for sine næsten udødelige dieselmotorer. Som mange bilfabrikanter ynder at bruge, netop af den grund.

Personligt havde jeg, med penge på lommen, købt ny Japansk anyday. De er utrolig pålidelige, har eftersigende fået bugt med rusten og de holder værdien rimeligt. Dog er de ofte virkelig grimme, så det kan måske godt være jeg ville købe en Mercedes i stedet :lol:

Har heller ikke hørt noget dårligt om Skoda, det ville bare ikke give mening at skulle skrive "undtaget Skoda" heletiden. Ideen er genial; tag de dele der ikke fejlede på lidt ældre VAG modeller og brug dem til at lave en god gennemtestet bil.

Men vi bliver ikke enige om det her, hvilket også er fint. Jeg ville bare lige tilføje det.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar
 
Reputation point: 285
 
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:26
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg talte forøvrigt med en erfaren Renaultmekaniker som mente det efterhånden var unødvendigt med undervognsbehandling af mange nye biler, f.eks. de nyere Reanulter, da de ikke når at tære i bilens levetid alligevel. Forsegling af svejsesømme, ombukninger, færre svejsninger, ikke bærende dele i plast/polyester osv. gør den tæring man så i 80'erne, 90'erne og 00'erne til a thing of the past. Skal man undervognsbehandle skal det derfor være pga. smådele. som møtrikker, skruer og den slags ting.
Hvad siger I til den teori?
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Har en Renault fra 2005 og den står stadig fin uden undervognsbehandling, selv med udeparkering og meget uregelmæssig vask
A man of genius makes no mistakes. His errors are volitional and are the portals of discovery
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 294
Tilmeldt: 15. feb 2011, 16:35
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 87.50
- Dødløft: 70.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Jeg er enig med dig Pzyrex omkring design af Dacia. En basis Dacia uden ekstra udstyr er virkelig en deprimerende omgang. Det føles som om man sidder i DDR med sin koldkrigs plastikbil, mens resten af verden bor i Vesttyskland og nyder både design og funktionalitet.

Opgraderer man med noget ekstra udstyr føles det om muligt endnu mere trist, da det virker lidt formålsløst at forsøge at gøre en moderne Trabant fed. Don't bother. Det er og bliver en Dacia og der er intet du kan gøre. Omfavn i stedet din østeuropæiske basisbil og lær at elske den som en slags retro back to basic vogn. Og den får dig fra A til B, billigt og ganske fint.

Med Stepwaymodellerne begynder det imidlertid at ligne noget. Jo det er stadig Dacia, men nu er vi trods alt rykket op til moderne tid og muren er faldet.

Jeg har forresten ikke selv Dacia, men kunne sagtens finde på at købe en fordi biler for mig repræsenterer én eneste ting: transportmulighed.


:lol: fuck og død jeg spyttede nær kaffen ud over mit vesttyske skrivebord af den kommentar

Personligt havde jeg skyndt mig at få købt en af de der svindel-leasingaftaler inden de får lukket det hul. Omvendt falder reg afgiften jo måske, så det kan også være man skulle vente. Men så igen, det giver ingen mening at have en bil i københavn.
Brugeravatar
 
Reputation point: 245
 
Indlæg: 3836
Tilmeldt: 17. maj 2009, 22:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Storfod skrev:
Mussetrussen skrev:Jeg er enig med dig Pzyrex omkring design af Dacia. En basis Dacia uden ekstra udstyr er virkelig en deprimerende omgang. Det føles som om man sidder i DDR med sin koldkrigs plastikbil, mens resten af verden bor i Vesttyskland og nyder både design og funktionalitet.

Opgraderer man med noget ekstra udstyr føles det om muligt endnu mere trist, da det virker lidt formålsløst at forsøge at gøre en moderne Trabant fed. Don't bother. Det er og bliver en Dacia og der er intet du kan gøre. Omfavn i stedet din østeuropæiske basisbil og lær at elske den som en slags retro back to basic vogn. Og den får dig fra A til B, billigt og ganske fint.

Med Stepwaymodellerne begynder det imidlertid at ligne noget. Jo det er stadig Dacia, men nu er vi trods alt rykket op til moderne tid og muren er faldet.

Jeg har forresten ikke selv Dacia, men kunne sagtens finde på at købe en fordi biler for mig repræsenterer én eneste ting: transportmulighed.


Ja alt andet end Stepway'en er noget kedeligt bras.. Men okay, det har de fleste af mine biler nu været :oops:
For lige at kunne sammenligne, så ser listen over mine biler således ud, i rækkefølge fra den første til den
jeg har nu (alle købt brugt og alle fra omkring 2000 bortset fra den første som var fra 93 + Ventoen fra 95):

Ford Escort 3 dørs
Daewoo Nubira st.car (bedste bil jeg har haft)
Ford Escort st.car på gule plader
VW Vento 4 dørs
Fiat Punto 3 dørs
Seat Cordoba 4 dørs

Så en sprit ny Dacia Stepway er luksus for mig :8
Standard udstyr i Stepway'en tæller bla. Aircondition, varme i sæderne, touchscreen med navigation, kørecomputer,
fartpilot osv..

Lidt off-topic men hvad har du gjort ved 3-dørs escorten? De bliver snart penge værd når de kan bygges om til cosworth / veteranbil.
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: 15. jun 2016, 20:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 131.00
- Squat: 172.00
- Dødløft: 187.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



ProteanDK skrev:
Storfod skrev:
Mussetrussen skrev:Jeg er enig med dig Pzyrex omkring design af Dacia. En basis Dacia uden ekstra udstyr er virkelig en deprimerende omgang. Det føles som om man sidder i DDR med sin koldkrigs plastikbil, mens resten af verden bor i Vesttyskland og nyder både design og funktionalitet.

Opgraderer man med noget ekstra udstyr føles det om muligt endnu mere trist, da det virker lidt formålsløst at forsøge at gøre en moderne Trabant fed. Don't bother. Det er og bliver en Dacia og der er intet du kan gøre. Omfavn i stedet din østeuropæiske basisbil og lær at elske den som en slags retro back to basic vogn. Og den får dig fra A til B, billigt og ganske fint.

Med Stepwaymodellerne begynder det imidlertid at ligne noget. Jo det er stadig Dacia, men nu er vi trods alt rykket op til moderne tid og muren er faldet.

Jeg har forresten ikke selv Dacia, men kunne sagtens finde på at købe en fordi biler for mig repræsenterer én eneste ting: transportmulighed.


Ja alt andet end Stepway'en er noget kedeligt bras.. Men okay, det har de fleste af mine biler nu været :oops:
For lige at kunne sammenligne, så ser listen over mine biler således ud, i rækkefølge fra den første til den
jeg har nu (alle købt brugt og alle fra omkring 2000 bortset fra den første som var fra 93 + Ventoen fra 95):

Ford Escort 3 dørs
Daewoo Nubira st.car (bedste bil jeg har haft)
Ford Escort st.car på gule plader
VW Vento 4 dørs
Fiat Punto 3 dørs
Seat Cordoba 4 dørs

Så en sprit ny Dacia Stepway er luksus for mig :8
Standard udstyr i Stepway'en tæller bla. Aircondition, varme i sæderne, touchscreen med navigation, kørecomputer,
fartpilot osv..

Lidt off-topic men hvad har du gjort ved 3-dørs escorten? De bliver snart penge værd når de kan bygges om til cosworth / veteranbil.


Den er skrottet for længe siden :P Købte den omkring 03-04 og ca. 4 år efter købte jeg igen ny(brugt) bil..
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 2332
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 88 gæster