Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65670 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049572 indlæg i 100421 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 986
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 982

Følg bodybuilding.dk på

Køb af ny bil

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Jeg overvejer snart at købe min første nye bil, men det er jo lidt af en jungle at finde rundt i,
især når man ikke er millionær og bare kan købe den bil man helst vil køre i..
Jeg læner mig mest op af de der små billige mikrobiler (pga. økonomien), og det skal helst
være en 3 dørs da jeg er en 2 meter mand, og ellers vil have svært ved at stige ind og ud..

Jeg kunne måske finde på at "smide" 20 -25 K ekstra for en lidt større bil, så jeg kan få træk på den.

Er der nogen herinde der har lidt indsigt i hvad der er bedst/billigst, og hvad man evt. skal holde sig langt fra?
Det skal siges at UP'en er udelukket, da jeg synes det er jordens grimmeste bil!

På forhånd tak :)
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 2332
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Storfod skrev:Jeg overvejer snart at købe min første nye bil, men det er jo lidt af en jungle at finde rundt i,
især når man ikke er millionær og bare kan købe den bil man helst vil køre i..
Jeg læner mig mest op af de der små billige mikrobiler (pga. økonomien), og det skal helst
være en 3 dørs da jeg er en 2 meter mand, og ellers vil have svært ved at stige ind og ud..

Jeg kunne måske finde på at "smide" 20 -25 K ekstra for en lidt større bil, så jeg kan få træk på den.

Er der nogen herinde der har lidt indsigt i hvad der er bedst/billigst, og hvad man evt. skal holde sig langt fra?
Det skal siges at UP'en er udelukket, da jeg synes det er jordens grimmeste bil!

På forhånd tak :)

Hold dig ihvertfald fra Ford Ka Plus. Til prisen er kan man lige så godt købe en Fiesta og få 3x så meget bil.

Hvad er dit budget, ca?
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: 15. jun 2016, 20:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 131.00
- Squat: 172.00
- Dødløft: 187.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvor mange Km kører du om året? Er det lange eller korte ture primært?
The Benchpress Is My Best Friend.
Brugeravatar

 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:10
Geografisk sted: Præstø Sjælland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Gasp skrev:Hvor mange Km kører du om året? Er det lange eller korte ture primært?


Det er ikke så langt, jeg har vel omkring 20-25 km til og fra arbejde..

Ang. budget så regner jeg med at kunne lægge omkring 20.000 i indskud(hedder det dét?) og
så betale 12-1400 hver måned..
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 2332
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg er selv 190cm og har det svært i alle mikro/minibiler..
Måske du skal vælge en lidt større og så måske lettere brugt?

Jeg sidder skidegodt i en Ford focus.. men de er lidt over dit prisleje..
Måske Fiestaen? Eller en ældre Skoda, Hyundai i20 eller Seat ibiza?
Synes du skulle tage ud og prøve lidt forskelligt, det kan være en stor øjenåbner!
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar
 
Reputation point: 105
 
Indlæg: 3702
Tilmeldt: 1. sep 2010, 15:50
Geografisk sted: Horsens, HSK
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ta' en der er 1-2 år gammel, så får du en, der en smule større end en mikrobil til samme penge, og stadig god økonomi i bilen.
"Greed is right. Greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms—greed for life, for money, for love, knowledge—has marked the upward surge of mankind."
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 961
Tilmeldt: 17. dec 2008, 20:19
Geografisk sted: Randers
 
Træner her: AK Frem
The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Er 195cm og sidder pisse godt i skoda fabia.. Køb en fra 2011->

Sendt fra min Pixel C med Tapatalk
 
Reputation point: 125
 
Indlæg: 576
Tilmeldt: 9. okt 2010, 15:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis det absolut skal være en mikrobil, så skulle Suzuki Celerio være den mest rummelige i klassen. Den kan desuden få træk - og så er den ekstrem billig fra ny og ganske økonomisk.

Hvis det er økonomien som afholder dig fra at købe en lidt større bil, så vil jeg anbefale at du kigger lidt på Dacia. Her kan du altså få meget, meget billige biler, som er markant større end en mikrobil, men som nærmest koster det samme.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Vær opmærksom på, at selvom en mini-/microbil skulle have træk, må den nærmest ikke engang trække en Ikea-trailer.

Og med en udbetaling på 20-25.000kr bliver det svært at nøjes med 1.200-1.400kr per måned - medmindre du låner over en 5-7 årig periode.
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Køb hyundai :thumpup:

Du får masse af bil til pengene, kører pt rundt i en lille Getz som kører helt upåklageligt. Deres nye design er ligeledes blevet piftet op.
Anskaffelse prisen er ligeledes yderst acceptabel..
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22. okt 2015, 14:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mange tak for inputs :D Suzuki Celerio er bestemt en mulighed..
Jeg overvejer også en brugt Getz.. Jeg er bare træt af at køre i brugte biler som max holder ét syn,
men okay, alle mine biler (6 stk er det blevet til) har været gamle (12-17 år)..

Indtil nu har jeg været mest hooket på den nye Citroén C1, dels pga. prisen, men også udseende og at den er 3 dørs

Men jeg skal da rundt til de forskellige forhandlere og prøve at sidde i bilerne :)
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 2332
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Købte min Getz for 9500 kr sidste år, hvor den havde et år til syn. Måtte så lige bruge 4000 kr på at få den igennem syn, så hvis den holder i 2 år fra nu af, så har jeg haft bil i tre år for 13500 kr, kan ikke gøres meget billigere..
Min er en 2003 model har kørt +200000 km

held og lykke med at finde en bil, der er nok at tage af, folk skifter bil, som jeg skifter underbukser, altså to gange årligt :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22. okt 2015, 14:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



lopstar skrev:Ta' en der er 1-2 år gammel, så får du en, der en smule større end en mikrobil til samme penge, og stadig god økonomi i bilen.


Det her er et godt råd!

Jeg har selv handlet mindre bil(fiesta) fra ny og det værditab jeg har på den er gigantisk! Så hvis jeg skulle gøre noget om, så havde jeg købt en bil der netop var 1-4 år gammel. Muligvis en koreansk, hvor der fortsat vil være lidt garanti.
Brugeravatar
 
Reputation point: 405
 
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 19. maj 2011, 06:53
 
Træner her: SPH GYM
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Køb Mercedes eller andet kvalitet. Det er ikke sjovt at blive ramt af en lastbil en mikro-"bil".
JMT, 2017 skrev:"Hvad skal man med omega-3 når man har en stor tissemand?"
Brugeravatar
 
Reputation point: 178
 
Indlæg: 1477
Tilmeldt: 16. nov 2010, 09:02
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 4.25
- Squat: 200.00
- Dødløft: 3.98
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Køb af en bil man gerne vil have i længere tid handler først og fremmest om udseene og komfort. Man vedligeholder og plejer bare mere på en bil som man er glad for.

Hvis dit budget er begrænset, så hold dig fra VAG biler (VW, Audi, Seat osv.). De skal på værksted heletiden og deres reservedele er virkelig dyre. Derudover er bilerne også dyre i anskaffelse. Der er intet at komme efter, andet end udseene og status.

Hvis man vil have mere bil for pengene og kan leve med små elektrisk fejl og et større værditab, så vil en fransk bil ikke være et dårligt bud.

Hvis man har lidt flere penge og går lidt mindre op i udseende, så er en Japansk bil helt klart at fortrække (Toyota, Honda, Mazda, Mitsubishi, ect.). Man får ikke bedre bil, kvalitetsmæssigt.

Kia laver også nogle rigtig gode biler med komfort, som heller ikke ser for dårligt ud. Hyundai skal man dog holde sig fra, de holder ikke særlig godt.

Et godt bud ville være en Kia Cee'd. Det er en, efter min mening, rigtig pæn bil som har bevist sig at holde rigtig godt. Jeg sidder ret godt i den og jeg er 190cm.

Når du kigger kan du kigge på sider som; http://www.reliabilityindex.com/reviews/view/32987557 det gør det lidt nemmere at undgå mandags-modellerne.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar
 
Reputation point: 285
 
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:26
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mapsen skrev:Køb Mercedes eller andet kvalitet. Det er ikke sjovt at blive ramt af en lastbil en mikro-"bil".


Er det heller ikke i en gennemrusten Mercedes :lol:
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar
 
Reputation point: 285
 
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:26
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



https://www.facebook.com/groups/2196116 ... 6/?fref=ts

- der er rigtigt mange gode bud i denne gruppe
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 666
Tilmeldt: 20. dec 2012, 21:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 164.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Moose skrev:Køb af en bil man gerne vil have i længere tid handler først og fremmest om udseene og komfort. Man vedligeholder og plejer bare mere på en bil som man er glad for.

Hvis dit budget er begrænset, så hold dig fra VAG biler (VW, Audi, Seat osv.). De skal på værksted heletiden og deres reservedele er virkelig dyre. Derudover er bilerne også dyre i anskaffelse. Der er intet at komme efter, andet end udseene og status.

Hvis man vil have mere bil for pengene og kan leve med små elektrisk fejl og et større værditab, så vil en fransk bil ikke være et dårligt bud.

Hvis man har lidt flere penge og går lidt mindre op i udseende, så er en Japansk bil helt klart at fortrække (Toyota, Honda, Mazda, Mitsubishi, ect.). Man får ikke bedre bil, kvalitetsmæssigt.

Kia laver også nogle rigtig gode biler med komfort, som heller ikke ser for dårligt ud. Hyundai skal man dog holde sig fra, de holder ikke særlig godt.

Et godt bud ville være en Kia Cee'd. Det er en, efter min mening, rigtig pæn bil som har bevist sig at holde rigtig godt. Jeg sidder ret godt i den og jeg er 190cm.

Når du kigger kan du kigge på sider som; http://www.reliabilityindex.com/reviews/view/32987557 det gør det lidt nemmere at undgå mandags-modellerne.

Gode råd, men for alt i verden undgå Mazda med diesel motor. =;
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: 15. jun 2016, 20:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 131.00
- Squat: 172.00
- Dødløft: 187.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Når det drejer sig om biler, bliver det hele meget hurtigt lidt religiøst. Det er et emne som i høj grad er præget af personlige præferencer, erfaringer og temperament. Det er inden for biler svært at sige 'sådan og sådan ér det'.

Jeg er dog ganske enig med Mapsen i, at jeg grundlæggende slet ikke kan forstå, at folk vælger at købe en mikrobil. Et sådanne køb kan måske forsvares hvis man bor i København - men så igen; hvem fanden gider bo i København? Har I set hvordan sådan en mikrobil ser ud efter et færdselsuheld? De bliver krøllet sammen som et stykke papir. Flere af de helt billige modeller er jo nærmest lavet af det samme materiale som en dåse tun.

Moose skrev:Hvis dit budget er begrænset, så hold dig fra VAG biler (VW, Audi, Seat osv.). De skal på værksted heletiden og deres reservedele er virkelig dyre. Derudover er bilerne også dyre i anskaffelse. Der er intet at komme efter, andet end udseene og status.


Jeg er egentlig enig i meget af det du skriver, men jeg synes du går fejl lige her.

Det der primært adskiller de fleste AUG-biler fra fx Kia Cee'd, som du anbefaler, eller andre discountmærker, er motoren. Der ligger som regel altid en markant mere solid og robust motor i AUG-biler (samt BMW & Mercedes for den sags skyld) end der gør i discount-mærkerne. De er ikke bare mere kraftfulde, de er også mere pålidelige og kan køre langt flere kilometer. Jeg har fx selv haft en Audi A3 Sedan diesel af nyere dato, og sådan én kan snildt køre 500.000 kilometer før den er færdig. Det antal kilometer når du ikke i nærheden af i en Kia Cee'd - til den tid er både døre, rat og hjul faldet af.

Desuden er AUG-biler bare langt mere solidt bygget end billige Korea-biler. Der er fx meget begrænset med støj i kabinen, selv når man drøner afsted på motorvejen. Nu har jeg ikke kørt i en Kia Cee'd, men jeg har kørt i en Rio, og her lyder det jo nærmest som om det er en cabriolet man kører i, når først den kommer op over de 110km/t. Alt i kabinen føles i øvrigt også meget plastik-agtigt. Som om de har købt alle delene og knapperne til kabinen på MiniInTheBox. Sådan føles en VW altså ikke.

Det er rigtigt dog, at reservedele er dyre til AUG-biler, især hvis man får sin bil lavet på et autoiseret værksted. Så tager de ved. Men det behøver man jo ikke, og jeg er ikke enig med dig i, at AUG-biler skulle gå oftere i stykker. De er dyre at lave, men holder til gengæld i mange flere år.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev: jeg grundlæggende slet ikke kan forstå, at folk vælger at købe en mikrobil. Et sådanne køb kan måske forsvares hvis man bor i København - men så igen; hvem fanden gider bo i København?


Hvis man har en længere uddannelse bag sig er der væsentlig flere muligheder i kbh og omegn.

Vedrørende mikrobiler:
Jeg har selv i mikrobil. Er på en del områder godt tilfreds med den. Den kører fint.

Men. Jeg er 182 høj og synes fandeme ikke der er meget plads i den. Ydermere, er mit sæde ved at dø fordi jeg er for "tung". Jeg har kørt 47kkm i den (købte den som ny) og har i perioden vejet mellem 83-92 kg. Jeg er ikke imponeret.

Mikrobiler er lavet til små mennesker og jeg skal helt sikkert ikke have en mikrobil næste gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 846
Tilmeldt: 25. sep 2014, 14:22
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Udgaard skrev:
Pzyrex skrev: jeg grundlæggende slet ikke kan forstå, at folk vælger at købe en mikrobil. Et sådanne køb kan måske forsvares hvis man bor i København - men så igen; hvem fanden gider bo i København?

Hvis man har en længere uddannelse bag sig er der væsentlig flere muligheder i kbh og omegn.


Nu ved jeg godt, at tråden handler om biler og ikke geografiske forskelle i Danmark, men hvad er det for muligheder? Jobmuligheder? Har du hørt om Trekantområdet? I Vejle er der fx en ledighedsprocent på kun 2,8% blandt akademikere.

Der er derimod en stigning i antallet af ledige nyuddannede akademikere i København, og alle jeres filosofer og eskimologer ender som langtidsledige.

http://politiken.dk/oekonomi/arbejdsmar ... tidsledige

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/hove ... yuddannede
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:Når det drejer sig om biler, bliver det hele meget hurtigt lidt religiøst. Det er et emne som i høj grad er præget af personlige præferencer, erfaringer og temperament. Det er inden for biler svært at sige 'sådan og sådan ér det'.

Jeg er dog ganske enig med Mapsen i, at jeg grundlæggende slet ikke kan forstå, at folk vælger at købe en mikrobil. Et sådanne køb kan måske forsvares hvis man bor i København - men så igen; hvem fanden gider bo i København? Har I set hvordan sådan en mikrobil ser ud efter et færdselsuheld? De bliver krøllet sammen som et stykke papir. Flere af de helt billige modeller er jo nærmest lavet af det samme materiale som en dåse tun.

Moose skrev:Hvis dit budget er begrænset, så hold dig fra VAG biler (VW, Audi, Seat osv.). De skal på værksted heletiden og deres reservedele er virkelig dyre. Derudover er bilerne også dyre i anskaffelse. Der er intet at komme efter, andet end udseene og status.


Jeg er egentlig enig i meget af det du skriver, men jeg synes du går fejl lige her.

Det der primært adskiller de fleste AUG-biler fra fx Kia Cee'd, som du anbefaler, eller andre discountmærker, er motoren. Der ligger som regel altid en markant mere solid og robust motor i AUG-biler (samt BMW & Mercedes for den sags skyld) end der gør i discount-mærkerne. De er ikke bare mere kraftfulde, de er også mere pålidelige og kan køre langt flere kilometer. Jeg har fx selv haft en Audi A3 Sedan diesel af nyere dato, og sådan én kan snildt køre 500.000 kilometer før den er færdig. Det antal kilometer når du ikke i nærheden af i en Kia Cee'd - til den tid er både døre, rat og hjul faldet af.

Desuden er AUG-biler bare langt mere solidt bygget end billige Korea-biler. Der er fx meget begrænset med støj i kabinen, selv når man drøner afsted på motorvejen. Nu har jeg ikke kørt i en Kia Cee'd, men jeg har kørt i en Rio, og her lyder det jo nærmest som om det er en cabriolet man kører i, når først den kommer op over de 110km/t. Alt i kabinen føles i øvrigt også meget plastik-agtigt. Som om de har købt alle delene og knapperne til kabinen på MiniInTheBox. Sådan føles en VW altså ikke.

Det er rigtigt dog, at reservedele er dyre til AUG-biler, især hvis man får sin bil lavet på et autoiseret værksted. Så tager de ved. Men det behøver man jo ikke, og jeg er ikke enig med dig i, at AUG-biler skulle gå oftere i stykker. De er dyre at lave, men holder til gengæld i mange flere år.


Det er lidt det der med at det hele ikke er sort på hvidt. Det er rigtigt at volkswagen group har lavet nogle biler med en rigtig god motor, der køre for evigt. Det har de fleste bilmærker.
Der hvor VAG bilerne skiller sig ud er at de har lavet utrolig mange bommerter, især på biler af nyere dato. Det er ikke Unormalt for en nyere VW at skulle på værksted flere gange årligt og have foretaget reparationer, det vildeste tilfælde jeg har set var 12 gange på et år (nyere Polo Bluemotion).

Det VAG udmærker sig med er netop det du snakker om med oplevelsen. De har hold af ingeniører til kun at perfektionere den lyd der kommer når du lukker døren, så den lyder sikker og solid.
Den form for kræs får du selvfølgeligt ikke i en "discountbil", men for de fleste mennesker er det også ligemeget.
Desuden kan man få en Peugeot 206 til at køre 500.000km, endda en benzin. Det burde være lavmålet for en bilmotors levetid, men desværre er det langt fra.

En VW polo 6n er et glimrende eksempel på det værste autobranchen kan formå at lave (rustkasse med lortemotor). Hvor en VW golf 2 er et eksempel på noget af det mest solide der er præsteret (i hvertfald fra tysk side).

Jeg har desuden ikke oplevet mærkbar kabinestøj i nogle af de nyere Kia'er jeg har kørt, men jeg er også vant til at køre i biler der synger på sidste vers.

MHT. Mikrobiler så mener jeg også at de høre til bykørsel. Men klassen lige over, altså den lille hatchback er en glimrende bil til en person der skal køre forholdsvis langt, men stadig vil reducere sine transportudgifter. Desuden er sikkerheden i nyere biler på et rimeligt plan, det er ikke noget jeg ville bekymre mig om.

Pzyrex skrev:
Udgaard skrev:
Pzyrex skrev: jeg grundlæggende slet ikke kan forstå, at folk vælger at købe en mikrobil. Et sådanne køb kan måske forsvares hvis man bor i København - men så igen; hvem fanden gider bo i København?

Hvis man har en længere uddannelse bag sig er der væsentlig flere muligheder i kbh og omegn.


Nu ved jeg godt, at tråden handler om biler og ikke geografiske forskelle i Danmark, men hvad er det for muligheder? Jobmuligheder? Har du hørt om Trekantområdet? I Vejle er der fx en ledighedsprocent på kun 2,8% blandt akademikere.

Der er derimod en stigning i antallet af ledige nyuddannede akademikere i København, og alle jeres filosofer og eskimologer ender som langtidsledige.

http://politiken.dk/oekonomi/arbejdsmar ... tidsledige

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/hove ... yuddannede


GO TEAM UDKANTSDANMARK !! =D> =D>
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar
 
Reputation point: 285
 
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:26
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Moose skrev:Det er lidt det der med at det hele ikke er sort på hvidt. Det er rigtigt at volkswagen group har lavet nogle biler med en rigtig god motor, der køre for evigt. Det har de fleste bilmærker.
Der hvor VAG bilerne skiller sig ud er at de har lavet utrolig mange bommerter, især på biler af nyere dato. Det er ikke Unormalt for en nyere VW at skulle på værksted flere gange årligt og have foretaget reparationer, det vildeste tilfælde jeg har set var 12 gange på et år (nyere Polo Bluemotion).


Det giver ikke så meget mening i en diskussion som denne, at diskutere konkrete, specifikke modeller. For du vil altid kunne finde enkelte modeller hos forskellige bilfabrikanter som har klaret sig ukarakteristisk godt eller ukarakteristisk dårligt. Tag fx Toyota som har en fremragende historie for at lave nærmest udødelige biler - Carina og Hilux som de måske bedste eksempler. Og så har de også lavet lort som fx Prius der er en ækel bil.

Det er ikke hverken interessant eller sigende at stille op på den måde. Det er mere interessant og sigende at se på det store, generelle billede. Og det er ret entydigt; VAG-biler har bedre, stærkere og mere holdbare motorer, og deres biler har en markant længere levetid end Koreanske-discountbiler. Og for så vidt også japanske/amerikanske/franske og hvad har vi.

Moose skrev:GO TEAM UDKANTSDANMARK !! =D> =D>


Alt uden for København er Udkantsdanmark, ikke sandt?
#Københavnerlogik :roll:
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:
Moose skrev:Det er lidt det der med at det hele ikke er sort på hvidt. Det er rigtigt at volkswagen group har lavet nogle biler med en rigtig god motor, der køre for evigt. Det har de fleste bilmærker.
Der hvor VAG bilerne skiller sig ud er at de har lavet utrolig mange bommerter, især på biler af nyere dato. Det er ikke Unormalt for en nyere VW at skulle på værksted flere gange årligt og have foretaget reparationer, det vildeste tilfælde jeg har set var 12 gange på et år (nyere Polo Bluemotion).


Det giver ikke så meget mening i en diskussion som denne, at diskutere konkrete, specifikke modeller. For du vil altid kunne finde enkelte modeller hos forskellige bilfabrikanter som har klaret sig ukarakteristisk godt eller ukarakteristisk dårligt. Tag fx Toyota som har en fremragende historie for at lave nærmest udødelige biler - Carina og Hilux som de måske bedste eksempler. Og så har de også lavet lort som fx Prius der er en ækel bil.

Det er ikke hverken interessant eller sigende at stille op på den måde. Det er mere interessant og sigende at se på det store, generelle billede. Og det er ret entydigt; VAG-biler har bedre, stærkere og mere holdbare motorer, og deres biler har en markant længere levetid end Koreanske-discountbiler. Og for så vidt også japanske/amerikanske/franske og hvad har vi.

Moose skrev:GO TEAM UDKANTSDANMARK !! =D> =D>


Alt uden for København er Udkantsdanmark, ikke sandt?
#Københavnerlogik :roll:


Jeg vil mere mene at det forholder sig sådan at de har lavet nogle rigtig gode biler, men størstedelen er skræld. I de undersøgelser jeg har set der klarer VW og Audi sig sjældent godt, i forhold til at holde lave værkstedspriser. Den samme tindens synes jeg at se når jeg snakker med mekanikere.

Jeg kommer fra Vejle og bor i Fredericia, hører tit at jeg bor i udkantsdanmark. Også fra folk fra Århus f.eks.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar
 
Reputation point: 285
 
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:26
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Moose skrev:Jeg vil mere mene at det forholder sig sådan at de har lavet nogle rigtig gode biler, men størstedelen er skræld. I de undersøgelser jeg har set der klarer VW og Audi sig sjældent godt, i forhold til at holde lave værkstedspriser. Den samme tindens synes jeg at se når jeg snakker med mekanikere.

Størstedelen af VAG's biler er ikke skrald. Det er noget nonsens, og udelukkende et udtryk for en meget subjektiv holdning. Objektiv set laver VAG kvalitetsbiler, som holder markant længere end de fleste andre bilfabrikanters biler.

Det er klart, at hvis du kun inddrager ét parameter - værkstedregninger - så er VAGs biler dyre at lave. Det er fordi deres reservedele er dyre, fordi de simpelthen er af højere kvalitet. Det er grundlæggende ret simpelt og logik. Det giver lidt sig selv, at hvis du skal have skiftet noget plastik på din Kia eller Suzuki så er det billigere end når noget går i stykker på din Audi. Fordi det ikke er lavet af lort. Til gengæld går din Audi næppe lige så ofte i stykker.

Jeg har da også haft en Fiat Punto - den var vældig, vældig billig at reparere. Reservedele kostede nærmest ingenting. Til gengæld var den bygget af luddovne spaghettispisende idioter, og var derfor mere eller mindre kronisk i stykker indtil den, endelig, rustede helt væk.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



http://www.reliabilityindex.com/manufacturer

http://www.jdpower.com/press-releases/2 ... lity-study

https://www.consumerreports.org/cars-wh ... cles-2017/


Audi ligger okay, i nogle undersøgelser, det giver jeg. Men Volkswagen ligger generelt rigtig dårligt. Seat, skoda osv. ligger også dårligt. Det et er ikke kun min subjektive mening. Det er ikke kun den subjektive mening som alle mekanikere jeg snakker med der har arbejdet med VW biler virker til at have. Der er altså flere af de undersøgelser jeg kan finde der peger på at meget af det de laver er noget rigtig skræld. I hvertfald set i forhold til Japanerne.

Biler er meget et spørgsmål om tro. Men at VAG er industry-leader inden for biler er en dogme som desværre er blevet forkert med årene. Der kan nævnes utallige eksempler på lorte biler, især fra VW og Seat's side. De ruster, falder fra hinanden og motoren har konstant småproblemer.

EDIT: Spørg en hver der laver VW, de uorginale reservedele er tit bedre end OEM reservedelene. Samt meget billigere.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar
 
Reputation point: 285
 
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:26
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ofte er prisforskellen og benzinøkonomien mellem en mikrobil og en lidt større bil jo ikke så stor som folk går og tror. F.eks. kan du få en Dacia Logan, med en 1.5 dCi 90 hk Renaultmotor, aircon, træk, 7" touchskærm/nav, fartpilot osv. for 158.000,- Den kører 28.6 km/l. Og der er en shitload af plads i den.

Køber man f.eks. en Citroen C1 med samme udstyrsniveau, ryger den hurtigt op i 120.000,- Desuden kører den kun 23.3-26.3 km/l, og så skal man leve med meget begrænset plads. Jeg aner ikke om man kan få træk på den, men selvom man kan, er det begrænset hvad man kan slæbe rundt på. 38.000 mere, så er der både træk, plads og bedre benzinøkonomi.

Finder man en brugt Logan der er bare 1½ år gammel, så er vi faktisk ved at være nede i samme pris som C1'eren.

Okay en Dacia Logan ligner lidt en tjekkisk basisbil fra 1989, men altså, hvis man bare skal fra A til B, så vil jeg til enhver tid foretrække Daciaen fremfor en mikrobil.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Ofte er prisforskellen og benzinøkonomien mellem en mikrobil og en lidt større bil jo ikke så stor som folk går og tror. F.eks. kan du få en Dacia Logan, med en 1.5 dCi 90 hk Renaultmotor, aircon, træk, 7" touchskærm/nav, fartpilot osv. for 158.000,- Den kører 28.6 km/l. Og der er en shitload af plads i den.

Køber man f.eks. en Citroen C1 med samme udstyrsniveau, ryger den hurtigt op i 120.000,- Desuden kører den kun 23.3-26.3 km/l, og så skal man leve med meget begrænset plads. Jeg aner ikke om man kan få træk på den, men selvom man kan, er det begrænset hvad man kan slæbe rundt på. 38.000 mere, så er der både træk, plads og bedre benzinøkonomi.

Finder man en brugt Logan der er bare 1½ år gammel, så er vi faktisk ved at være nede i samme pris som C1'eren.

Okay en Dacia Logan ligner lidt en tjekkisk basisbil fra 1989, men altså, hvis man bare skal fra A til B, så vil jeg til enhver tid foretrække Daciaen fremfor en mikrobil.


Det er meget få af mikrobilerne som kan få træk på, og dem der kan må max trække 400kg :^o

Jeg overvejer kraftigt at købe en Opel Corsa (3 dørs) til omkring 120.000 fra ny,
der står "fra 118.500" på deres side, men så kommer der jo leveringsomkostninger på + hvad det koster at få sat træk på.
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 2332
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Moose skrev:Audi ligger okay, i nogle undersøgelser, det giver jeg. Men Volkswagen ligger generelt rigtig dårligt. Seat, skoda osv. ligger også dårligt. Det et er ikke kun min subjektive mening. Det er ikke kun den subjektive mening som alle mekanikere jeg snakker med der har arbejdet med VW biler virker til at have. Der er altså flere af de undersøgelser jeg kan finde der peger på at meget af det de laver er noget rigtig skræld. I hvertfald set i forhold til Japanerne.


Så vidt jeg kan se, ligger Audi nummer ét i en af rapporter, du henviser til. Det hænger da ikke særlig godt sammen med dit argument om, at de skulle være frygtelig upålidelige. I den anden undersøgelse kan man vælge forskellige kriterier, og VAG-bilerne præsterer her forskelligt alt efter hvilke kriterier man vælger.

Jeg kan i øvrigt se, at de har rangeret Daihatsu som værende det mest pålidelige bilmærke. Dem ser man ikke så voldsomt mange af på de danske veje. Så vidt jeg husker, stoppede de i 13' med at sælge til det Europæiske marked - det er da sært hvis deres biler aldrig går i stykker og ikke koster noget at reparere. Der må da ellers være en kæmpe marked for den slags biler i Europa.

Alternativt kan du se denne liste som CarBuyer har lavet - det er en top 10 over de mest pålidelige biler i 2017:
http://www.carbuyer.co.uk/reviews/recom ... iable-cars

Her finder man minsandten en Skoda på 2. pladsen, en Audi på 3. pladsen og en Seat på 4. pladsen. Alle VAG-biler.

I denne undersøgelse fandt man både VW, Seat og Skoda som værende blandt de mest pålidelige:
http://www.thejournal.ie/which-are-the- ... 5-Apr2017/

Jeg tror man skal nuancere sit syn lidt, når man ser på de her undersøgelser. Fx virker det ret entydigt kun at se på antallet af værkstedsbesøg og prisen herpå. Der er immervæk en ret stor forskel på, at skulle på værksted med en defekt vinduesvisker, til at en vital del i motoren er kaput.

Det er dog sandt, at især VW er faldet drastisk i pålideligehed inden for de seneste par år - de er faldet i alt faktisk. Dog vil de fleste VAG-biler stadig være de billige discountmodeller overlegne når det kommer til motorens levetid og ydeevne. Påfaldende er det også, at både Mercedes og BMW ligger relativ lavt på de fleste lister - dette på trods af, at det er biler som er kendt for at kunne køre op mod en milion kilometer uden nævneværdige problemer. Det er altså de færreste Korea-biler der kan det.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Brian siger Lamborghini. Lyt til Brian.

DH_Ss9lXkAMB-bC.png
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster