Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65711 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1303
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

Krav Maga/Thaiboksning

Udskriv emne


Alt om sport (Minus BB, styrkeløft og stærkmand)

Tilbage til Sport





Hej


Mit mål er selvforsvar/gadekamp. Jeg har læst mig frem til, at Krav Maga er det jeg søger.

Er der nogen, der har erfaringer med henholdsvis Krav Maga og thaiboksning?

Nogen der kan anbefale klubber(især Krav Maga) i kbh?


På forhånd tak.

Gerne hvor der også er et vægtlokale af en art til rådighed.
‎"When you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
and just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
and not be a quitter" - Eminem
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3865
Tilmeldt: 11. okt 2008, 20:53
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har dyrket kickboxing i nogle år og kan i høj grad anbefale det!

Krav maga har jeg også prøvet lidt kræfter med, både i mili og i østerbrohuset. Træningen i østerbrohuset var rigtig god med kompetente trænerer og god stemning. Et besøg værd. Jeg kan ikke udtale mig om, om de har træningsudstyr - de har nemlig fået nye faciliteter.

http://www.kravmagacenter.dk/

Alternativt kan du også tjekke streetgym i Valby ud, men forbered dig på en helt anden stemning - der går mange hooligans etc. :)



I samme rille, er der streetvaletudo på Frederiksberg.

http://www.streetvaletudo.dk
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 17. okt 2009, 22:06
Geografisk sted: Inglewood
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Krav Maga er i mine øjne det bedste system, såfremt målet er at kunne forsvare sig selv.

Systemet er på mange måder utrolig rationelt og effektivt bygget op - teknikkerne deri gør brug af kroppens naturlige reflekser, hvilket gør det let at lære.


Det er helt klart noget jeg vil anbefale!




Mht. klubber, er kravmagacenter.dk (som der også linkes til i ovenstående post), den, som jeg har fundet bedst. Men prøv de forskellige klubber, og se hvilken en, du synes bedst om.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 21. nov 2010, 17:21
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Streetvaletudo, som der også linkes til vil være et glimrende alternativ. Jeg mener dog bare, at der forinden start, kræves kampsportserfaring da træningen meget er bygget op omkring sparring..

Correct me, if i'm wrong
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 21. nov 2010, 17:21
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



M.R.J. skrev:Jeg har dyrket kickboxing i nogle år og kan i høj grad anbefale det!

Krav maga har jeg også prøvet lidt kræfter med, både i mili og i østerbrohuset. Træningen i østerbrohuset var rigtig god med kompetente trænerer og god stemning. Et besøg værd. Jeg kan ikke udtale mig om, om de har træningsudstyr - de har nemlig fået nye faciliteter.

http://www.kravmagacenter.dk/

Alternativt kan du også tjekke streetgym i Valby ud, men forbered dig på en helt anden stemning - der går mange hooligans etc. :)



I samme rille, er der streetvaletudo på Frederiksberg.

http://www.streetvaletudo.dk


Videoen viser jo sådan set bare meningsløs vold. I situationerne er det jo forsvareren, som får tingene til at accelerere og som endda slutter af med flere spark og stamp i hovedet. Der er ikke meget selvforsvar i at kaste de første slag og sparke på en person der ligger ned, og bruger du de teknikker ryger du bag tremmer, hvis der kommer en sag ud af det.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 9. maj 2009, 13:11
Geografisk sted: Fredericia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 185.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis det er selvforsvar du ønsker, skal du vælge Krav Maga, og IKKE kickboxing. Du vil selvfølig også blive bedre til at forsvare dig, hvis du træner kickboxing. Men i stedet for kickboxing vil jeg dog forslå Muay Thai i stedet. De minder meget om hinanden, men der er bare knæ og albuer med i Muay Thai.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 79
Tilmeldt: 8. maj 2011, 22:41
Geografisk sted: Skælskør
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvad du ser i videoen forbinder jeg på ingen måde med selvforsvar. Det ser totalt teknikløst ud og ligner bare vold. Nu har jeg selv gået til både karate samt wing tsun, hvor wing tsun er selvforsvar og er hvad jeg klart ville anbefale :)
Somewhere in China a little girl is warming up with your max
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 317
Tilmeldt: 18. jan 2008, 16:24
Geografisk sted: Randers
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nu stiller jeg bare et spørgsmål, da jeg ikke er sikker på jeg har ret. Men lærer Krav Maga ikke dig at slå folk ihjel så effektivt som muligt? Eller involverer det også normale pacificerende teknikker?
For hvis du kun lærer at brække nakken på folk, vil det da ikke være hensigtsmæssigt som selvforsvar med tanke på, at man muligvis kan lave et livsfarligt angreb bare fordi man kan det på rygraden.

Please correct me if I'm wrong! :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 1709
Tilmeldt: 14. nov 2009, 22:39
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Krav Maga er det israelske militærs egentlige kampsystem. Det blev udviklet i 1940'erne med det selvsamme formål, så jo, det er med henblik på, at "nakke" din modstander/angriber hurtigst muligt. Selvfølgelig er det blevet videreudviklet til civilt brug, men hvis det er som i videoen ser det sku nu stadigvæk alt for voldeligt og ukontrolleret ud.

Derfor jeg istedet vil anbefale Wing Tsun, hvilket er en form or Kung Fu, der faktisk blev udviklet af to kinesiske kvinder for over 300år siden. Det er en meget aggresiv form for selvforsvar, men med langt mere kontrol end Krav Maga.
Somewhere in China a little girl is warming up with your max
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 317
Tilmeldt: 18. jan 2008, 16:24
Geografisk sted: Randers
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Sport




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster



cron