Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 65568 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj
Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner
0 nye indlæg i dag
mikkellaursen skrev:Hej BB'ere
Jeg har en macbook pro som jeg har haft i et år og nogle måneder.
Den er begyndt at blive meget varm, og blæser går i gang efter at den har været tændt i to minutter.
Den er også begyndt at tabe strømmen hurtigt.
Jeg vil derfor høre om der er nogle der ved om der kan gøres noget ved dette, ud fra de 2 års reklamationsret?
Jeg har læst mig frem til at det kun gælder fejl fra købsdatoen, men jeg synes bare ikke det kan være rigtigt at så dyr en pc ikke kan holde længere uden at den skal fixes
mikkellaursen skrev:Der er et cpu forbrug på 25-26. Er det okay?
Vesterling skrev:Købeloven indeholder to bestemmelser vedr. reklamation i forbrugerkøb, nemlig KBL §81, som er relativ og KBL §83 som er absolut.mikkellaursen skrev:Hej BB'ere
Jeg har en macbook pro som jeg har haft i et år og nogle måneder.
Den er begyndt at blive meget varm, og blæser går i gang efter at den har været tændt i to minutter.
Den er også begyndt at tabe strømmen hurtigt.
Jeg vil derfor høre om der er nogle der ved om der kan gøres noget ved dette, ud fra de 2 års reklamationsret?
Jeg har læst mig frem til at det kun gælder fejl fra købsdatoen, men jeg synes bare ikke det kan være rigtigt at så dyr en pc ikke kan holde længere uden at den skal fixes
Reklamationsfristen i §81 vil i almindelighed først begynde at løbe, når forbrugeren rent faktisk opdager fejlen. Dette er dog her subsidiært til §83, som altså er den absolutte frist på 2 år. Begge bestemmelser er beskyttelsespræceptive, så det er reelt set irrelevant, hvad, der står, i butikkens bestemmelser.
Bjarke Andersen skrev:Vesterling skrev:Købeloven indeholder to bestemmelser vedr. reklamation i forbrugerkøb, nemlig KBL §81, som er relativ og KBL §83 som er absolut.mikkellaursen skrev:Hej BB'ere
Jeg har en macbook pro som jeg har haft i et år og nogle måneder.
Den er begyndt at blive meget varm, og blæser går i gang efter at den har været tændt i to minutter.
Den er også begyndt at tabe strømmen hurtigt.
Jeg vil derfor høre om der er nogle der ved om der kan gøres noget ved dette, ud fra de 2 års reklamationsret?
Jeg har læst mig frem til at det kun gælder fejl fra købsdatoen, men jeg synes bare ikke det kan være rigtigt at så dyr en pc ikke kan holde længere uden at den skal fixes
Reklamationsfristen i §81 vil i almindelighed først begynde at løbe, når forbrugeren rent faktisk opdager fejlen. Dette er dog her subsidiært til §83, som altså er den absolutte frist på 2 år. Begge bestemmelser er beskyttelsespræceptive, så det er reelt set irrelevant, hvad, der står, i butikkens bestemmelser.
§83 er uinteressant eftersom der ikke er gået over to år, og reklamationsretten derfor stadig er gældende
Hvis butikken ikke yder en god service, og holder sig til deres forpligtigelser iht. købeloven, så får du ikke rigtig noget ud af det, for når der er gået over 6 måneder, så er det dig selv der skal bevise, at fejlen var tilstede på købstidspunktet, iht. KBL § 77a stk. 3. Hvilket bliver ret svært, især med batteriet da det er en sliddel, som man må forvente mister ydelse med tiden.
Men prøv da at kontakt butikken og hør om de kan hjælpe dig, det ville undre mig meget hvis de ikke i det mindste vil komme med nogle råd til hvad du kan gøre, og evt. priser på nyt batteri.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster