Bruger login

Ugen der gik, uge 32, 2017
Bulk, motivation og ny proteinbar!

Tilbudsguide, uge 33, 2017
Ny proteinbar og massere af kaffe!

Ugen der gik, uge 31, 2017
Det indre vilddyr, decline bænkpres og kvindefodbold!

Tilbudsguide, uge 32, 2017
Ny whey variant, røget hamburgerryg og blåbær!

Statistik

Vi har 54287 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er coach

Vores medlemmer har i alt skrevet 2006393 indlæg i 84937 emner

57 nye indlæg i dag

I alt: 803
Medlemmer: 34
Skjulte: 1
Gæster: 768

Følg bodybuilding.dk på

Mad der smager af mere

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

01-jeller skrev:Hvis du ikke spiser over 50-70 gram burde du ikke være bekymret.

Sandy, har du en holdning til hvad et passende daglig indtag af 90% + vil være?

Stor forskel fra mærke til mærke, trods højt indhold af kakao.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

This is the instrument of your liberation: www.supertraining.dk.
Brugeravatar

Reputation point: 1524

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Apropos mørk chokolade, så lærte SuperFrinkTrainerSandy™ mig et herligt life-hack, da han blev træt af at bevidne mine idiotiske indkøb -og indtagelse af Choko Crüsli, nemlig at rive mørk chokolade ud over min ylette (ylette har pissegode makros btw), sammen med hakkede nødder og evt. en flok rosiner.

.. smager skønt, giver godt.

Bingo.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1194

Geografisk sted: The Perimeter

A Menace To Chicken skrev:Apropos mørk chokolade, så lærte SuperFrinkTrainerSandy™ mig et herligt life-hack, da han blev træt af at bevidne mine idiotiske indkøb -og indtagelse af Choko Crüsli, nemlig at rive mørk chokolade ud over min ylette (ylette har pissegode makros btw), sammen med hakkede nødder og evt. en flok rosiner.

.. smager skønt, giver godt.

Bingo.

Det er en god måde at bruge mørk chokolade på.

Mht. youghurt (yletteprodukter?), så kommer jeg til at tænke på at Kris Verburgh i den bog jeg allerede har omtalt andetsteds, referer til en af verdens førende tarmlæger, der kigger "op i folk", som siger at youghurt-spisere har de mest ødelagte tarme og jo mere youghurt des værre er det.

Reputation point: 25

Logbog: Ingen logbog

En anden alternativ er at blende mørk chokolade med mandler, peanuts/peanut butter, kokosmel (bare 10-15 gram), kokosmælk, havregryn og proteinpulver. Når alt det fedt bliver kombineret med sukker fra proteinpulveret og carbs fra havregryn giver det hjernen en ekstrem smags belønning. Jeg kender ikke til noget andet i verden der stimulere hjernens belønningcenter i sådan en omfang og samtidig er sundt.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Esbjerg

Kostplan: Vis kostplan

Nick skrev:Fødevarestyrelsen anbefaler max 20 g mørk chokolade om dagen, pga. cadmium-indholdet. Jo højere kakaoindhold, jo mere cadmium.

SandyFrink skrev:Stor forskel fra mærke til mærke, trods højt indhold af kakao.

Selvom fødevarestyrelsen kun anbefaler max 20 gram, burde vel op til 50 gram ikke være farligt? Særligt hvis chokoladen kommer fra Afrika eller er iblandt de mærker der generelt indholder mindst cadmium.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Esbjerg

Nick9000 skrev:
01-jeller skrev:Hvis du ikke spiser over 50-70 gram burde du ikke være bekymret.

Sandy, har du en holdning til hvad et passende daglig indtag af 90% + vil være?

Fødevarestyrelsen anbefaler max 20 g mørk chokolade om dagen, pga. cadmium-indholdet. Jo højere kakaoindhold, jo mere cadmium.

Så er det vel godt jeg kun spiser mælkechokolade. Jeg er stadig et lille barn, som ikke kan lide diverse voksenting (vin, øl og mørk chokolade fx).

Velsmagende danske solbær købt i Superbrugsen

Billede

Irma fører dem også, og har videre store grønne stikkelsbær og ribs fra samme avler.

Hvis du kender nogen som er gravide, kan du spørge om dips på moderkagen. Dét må da smage af mere !

Reputation point: 75

Min erfaring er at letmælk smager bedre i Sverige. Om det er ren indbildning ved jeg ikke.

Billede

Irma's havregryn er også lidt lækrere end andre imo. (OBS: de har skiftet til poser som emballage i stedet)

Billede

Den bedste pizza jeg nogensinde har smagt var på en ferie i Normandiet. Byen hed Deauville.
Det var tydeligt at man havde brugt gode råvare og massere af dem! Har heller aldrig oplevet at få så meget fyld på sin pizza. Og den ost var en klasse for sig selv; Bien sur, quand en France :oops:

EDIT:

Apropos Frankrig.
Hvis man er kaffedrikker så er stempelkaffe altså uovertruffen. Det frembringer alle de gode aromaer :)

Reputation point: 170

Geografisk sted: ['Kåbn,hægen]

jogging vanilje yoghurt aldi 11,95kr Billede

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 82.50
- Dødløft: 117.50

Jeg har længe ledt efter værdige alternativer til havregryn og det fandt jeg omsider i Føtex!

Weeta-bix er et ganske udmærket morgenmads-produkt med 95% fuldkornshvede (næsten ingen tilsat sukker) og kan spises på utal af måder. Min foretrukne er varm mælk på så de store brikker bliver enten hel eller halvopløste - alt efter mit humør. Når jeg bruger varm mælk har jeg slet ikke behov for sukker på. Opløser man brikkerne helt har man bulkemad der nemt køres ned.

Øllebrøden var ikke kærlighed første gang, den skulle have to forsøg før den blev staple food. Også god som mellem-måltid. Man smækker pulveret i mikro i 3-4 minutter med rigelig vand, og lader det så køle et par minutter. Ultra-nemt. Eksperimenter lidt med mængden af vand. Jeg kan godt lide den en smule lind/naturel.

Billede

Jeg har kun set produkterne i Føtex.

Weeta-bix koster 35,-
Øllebrøden 19,- (?)

Foregående

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster