Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65572 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049546 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1548
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1546

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp jeg ligner en junkie

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Hey, jeg har tænkt mig at lægge min livsstil helt om. De sidst 4-5 år i mit liv har jeg spist alt for meget junkfood, festet fredag og lørdag med alkohol og stoffer og har næsten ikke bevæget min krop. Jeg har det nu så elendigt i min krop, at jeg slet ikke troede det var muligt at have det så dårligt. Jeg har ingen døgnrytme, min sult er primært om natten, ellers kan jeg gå en hel dag uden at føle sult. Jeg er kronisk træt. Det kan være svært bare at drikke et glas vand.

Jeg har tabt mig rigtigt meget henover vinteren og jeg synes nu jeg ligner en udsultet junkie. Jeg er 22 år gammel og jeg er 180 høj og vejer nogle af 60 kilo. Jeg har absolut ingen appetit længere hvis jeg ikke er påvirket eller spiser om natten. Jeg er nu kommet dertil, hvor jeg enten tager mig sammen og ændre min livsstil eller jeg kan lige så godt dø.

Så jeg har nu lavet en profil herinde for, at høre om der er nogle som kunne være interesseret i at hjælpe mig i gang?
Mit mål er at 10 kilo på hurtigst muligt (og ja jeg mener hurtigst muligt, da jeg hverken længere har noget fedt eller muskler på mig)
Mit andet mål er bare at få det bedre i min krop hvilket en sund kost og træning nok skulle kunne give.

Jeg har før alt festen begyndte, trænet styrketræning i nogle år, og jeg kender de fleste øvelser, dog er jeg stadig helt forvirret omkring, program, reps og sets.

Da jeg er så tynd synes jeg ikke der er nogen grund til at tælle kalorier før jeg rammer de 68-70kg.
Så tænker mig at kosten bliver nogenlunde:
Morgenmad:
Havregrød med blåbær, valnødder og en omelet.

Frokost
Massere kød, fisk og ris og kartofler og lidt salat til

Aftensmad det samme

Snacks bananer og nødder (måske sødmælk)

Jeg ved ikke lige om jeg er helt ude i hampen med det jeg skriver.
Kunne også godt være jeg skulle suplere med en proteinshake eller noget sødmælk?

Desuden er jeg meget interesseret i at høre om hvordan jeg får min appetit tilbage? Om den bare kommer når min døgnrytme er på plads og jeg får noget ordentlig mad og motion.
Håber i kan hjælpe mig i gang med det her projekt og at i ikke dømmer mig på min ærlighed. :-)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20. feb 2017, 18:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er super flot, at du har besluttet dig at tage skeen i den anden hånd :)

Du er da (IMO) inde på noget af det rigtige, men jeg kan godt forstå, at du gerne vil have lidt mere styr på det. Dog tror jeg, at du skal huske, at det er bedre at gøre lidt end slet ikke at gøre noget, og tillige skal du passe på med en stor drastisk ændring på både sove-, kost- og motionsvaner på én gang, da der så er en større risiko for, at du løber død i det.

Hvad med at starte med at finde et godt program online? Bodylab har nogle back-to-basic-programmer, som er ganske fornuftige til nybegyndere og til at bygge masse på.

Kosten lyder jo fin, men det kan være svært at vurdere, da vi jo ikke ved, hvor stor en portion havregrød eller hvor mange æg, du vil spise. Dertil kommer, at du - hvis du også vil i gang med træning - godt kan komme til at spise for lidt, hvis du allerede nu ved, at din appetit ikke er særlig stor. Så uden at du behøver tælle kalorier, kan du jo overveje en form for guidelines. Eksempelvis kan du bestemme, at du vil have 3-400 kalorier fra kulhydrater til morgenmad hver dag, og her kan du så vælge mellem 100g gryn eller 4 skiver rugbrød (blot et tænkt eksempel). Bare så du ikke taber dig yderligere ved træningen. :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 26. dec 2015, 01:34
Geografisk sted: Aarhus
 
Styrkeliste
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Her kan du eksempelvis se Bodylab's bud på back-to-basics: https://www.bodylab.dk/shop/stoerre-mus ... 670c1.html

Derinde kan du også finde et link til kostplaner, du kan følge. Mit bud vil være, at du skal starte med at ligge på 3-3200 kalorier i en periode, og så se hvad vægten siger. :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 26. dec 2015, 01:34
Geografisk sted: Aarhus
 
Styrkeliste
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SimoneBM skrev:Det er super flot, at du har besluttet dig at tage skeen i den anden hånd :)

Du er da (IMO) inde på noget af det rigtige, men jeg kan godt forstå, at du gerne vil have lidt mere styr på det. Dog tror jeg, at du skal huske, at det er bedre at gøre lidt end slet ikke at gøre noget, og tillige skal du passe på med en stor drastisk ændring på både sove-, kost- og motionsvaner på én gang, da der så er en større risiko for, at du løber død i det.

Hvad med at starte med at finde et godt program online? Bodylab har nogle back-to-basic-programmer, som er ganske fornuftige til nybegyndere og til at bygge masse på.

Kosten lyder jo fin, men det kan være svært at vurdere, da vi jo ikke ved, hvor stor en portion havregrød eller hvor mange æg, du vil spise. Dertil kommer, at du - hvis du også vil i gang med træning - godt kan komme til at spise for lidt, hvis du allerede nu ved, at din appetit ikke er særlig stor. Så uden at du behøver tælle kalorier, kan du jo overveje en form for guidelines. Eksempelvis kan du bestemme, at du vil have 3-400 kalorier fra kulhydrater til morgenmad hver dag, og her kan du så vælge mellem 100g gryn eller 4 skiver rugbrød (blot et tænkt eksempel). Bare så du ikke taber dig yderligere ved træningen. :)


Tak for dit svar. :)
Tænker du på programmet her f.eks.? : https://www.bodylab.dk/shop/back-to-basics-672c1.html
Jeg har stort set ingen appetit, så jeg har tænkt på at spise regelmæssigt og så prøve at øge portionerne. Eller er der nogle andre måder at få appetitten tilbage på hurtigt?

Omkring proteinshake. Hvad skal jeg kigge efter af god kvalitet?
Har læst lidt om weight gainer og jeg synes bare det ligner en blanding sukker i ingredienserne.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20. feb 2017, 18:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



SimoneBM skrev:Her kan du eksempelvis se Bodylab's bud på back-to-basics: https://www.bodylab.dk/shop/stoerre-mus ... 670c1.html

Derinde kan du også finde et link til kostplaner, du kan følge. Mit bud vil være, at du skal starte med at ligge på 3-3200 kalorier i en periode, og så se hvad vægten siger. :)


Jeg har ingen idé om hvordan jeg skal ramme 3000-3200kcal om dagen når jeg ikke har nogen appetit overhovedet. Men jeg vil prøve at bruge kostplans-funktionen og se om jeg kan kæmpe mig derop :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20. feb 2017, 18:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Start stille og rolig ud, med nogle ændringer du kan holde.
Pas på med at prøv at ændre 7 forskellige ting på en gang, men introducer stille og roligt flere og flere af de gode ting.
Som du er ind på så start med blot at få en rutine, morgenmad, middagsmad og aftensmad, gør det til en vane og gør det let at overskue.
Selv føler skal jeg arbejde for min appetit, ellers føler jeg det også først efter en halv dag uden mad.
Fast rutine, flydende kcal i form af mælk og vedholdenhed kommer du langt med. Kostplaner, kosttilskud og det "perfekte" program er sekundært.

Har i flere år suppleret kost med 1-2 liter sødmælk dagligt. Nogle vil mene det er for meget, men for mig er det betydeligt win-win, da jeg har samme problem med manglende appetit +.jeg spiser ufatteligt langsomt.

God vind og håber det går sig godt, det lyder til du allerede er godt på sporet
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 948
Tilmeldt: 13. aug 2013, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



hilighttribe skrev:
SimoneBM skrev:Det er super flot, at du har besluttet dig at tage skeen i den anden hånd :)

Du er da (IMO) inde på noget af det rigtige, men jeg kan godt forstå, at du gerne vil have lidt mere styr på det. Dog tror jeg, at du skal huske, at det er bedre at gøre lidt end slet ikke at gøre noget, og tillige skal du passe på med en stor drastisk ændring på både sove-, kost- og motionsvaner på én gang, da der så er en større risiko for, at du løber død i det.

Hvad med at starte med at finde et godt program online? Bodylab har nogle back-to-basic-programmer, som er ganske fornuftige til nybegyndere og til at bygge masse på.

Kosten lyder jo fin, men det kan være svært at vurdere, da vi jo ikke ved, hvor stor en portion havregrød eller hvor mange æg, du vil spise. Dertil kommer, at du - hvis du også vil i gang med træning - godt kan komme til at spise for lidt, hvis du allerede nu ved, at din appetit ikke er særlig stor. Så uden at du behøver tælle kalorier, kan du jo overveje en form for guidelines. Eksempelvis kan du bestemme, at du vil have 3-400 kalorier fra kulhydrater til morgenmad hver dag, og her kan du så vælge mellem 100g gryn eller 4 skiver rugbrød (blot et tænkt eksempel). Bare så du ikke taber dig yderligere ved træningen. :)


Tak for dit svar. :)
Tænker du på programmet her f.eks.? : https://www.bodylab.dk/shop/back-to-basics-672c1.html
Jeg har stort set ingen appetit, så jeg har tænkt på at spise regelmæssigt og så prøve at øge portionerne. Eller er der nogle andre måder at få appetitten tilbage på hurtigt?

Omkring proteinshake. Hvad skal jeg kigge efter af god kvalitet?
Har læst lidt om weight gainer og jeg synes bare det ligner en blanding sukker i ingredienserne.


Ja, det program er fint at starte med :)
Hvis du ikke er sulten, så kan du (som der også bliver foreslået ovenover) gå efter flydende kalorier og mere kalorietætte madvarer. Pasta indeholder flere kalorier end kartofler eksempelvis. "Rå" havregryn mætter mindre end havregrød. Avocado, nødder og andre madvarer indeholder mange kalorier pr. 100 g., hvorfor du også kan have disse på din kostplan.

Som du selv er inde på, kan en (eller to) proteinshakes dagligt være en fin idé. Drop bare weightgaineren, og køb i stedet en pose whey 100 og en pose maltodextrin. Smid 30-35g protein, 70-100g maltodextrin og 4-500 ml. mælk i, og så har du 6-700 kalorier rigtig hurtigt. For at gøre den endnu mere kalorieholdig kan du blende peanutbutter i.

Mht. at få appetitten tilbage, så sker det automatisk. Det er svært i starten, og der må du kæmpe maden lidt ned, men så skal du også nok opleve en naturlig appetit med tiden. Din mavesæk justerer jo selv, så hvis du er vant til ikke at spise særlig meget, så har den også trukket sig lidt sammen. Når den bliver udvidet igen pga. mere mad, bliver du også mere sulten.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 26. dec 2015, 01:34
Geografisk sted: Aarhus
 
Styrkeliste
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hilighttribe skrev:Hey, jeg har tænkt mig at lægge min livsstil helt om. De sidst 4-5 år i mit liv har jeg spist alt for meget junkfood, festet fredag og lørdag med alkohol og stoffer og har næsten ikke bevæget min krop. Jeg har det nu så elendigt i min krop, at jeg slet ikke troede det var muligt at have det så dårligt. Jeg har ingen døgnrytme, min sult er primært om natten, ellers kan jeg gå en hel dag uden at føle sult. Jeg er kronisk træt. Det kan være svært bare at drikke et glas vand.

Jeg har tabt mig rigtigt meget henover vinteren og jeg synes nu jeg ligner en udsultet junkie. Jeg er 22 år gammel og jeg er 180 høj og vejer nogle af 60 kilo. Jeg har absolut ingen appetit længere hvis jeg ikke er påvirket eller spiser om natten. Jeg er nu kommet dertil, hvor jeg enten tager mig sammen og ændre min livsstil eller jeg kan lige så godt dø.

Så jeg har nu lavet en profil herinde for, at høre om der er nogle som kunne være interesseret i at hjælpe mig i gang?
Mit mål er at 10 kilo på hurtigst muligt (og ja jeg mener hurtigst muligt, da jeg hverken længere har noget fedt eller muskler på mig)
Mit andet mål er bare at få det bedre i min krop hvilket en sund kost og træning nok skulle kunne give.

Jeg har før alt festen begyndte, trænet styrketræning i nogle år, og jeg kender de fleste øvelser, dog er jeg stadig helt forvirret omkring, program, reps og sets.

Da jeg er så tynd synes jeg ikke der er nogen grund til at tælle kalorier før jeg rammer de 68-70kg.
Så tænker mig at kosten bliver nogenlunde:
Morgenmad:
Havregrød med blåbær, valnødder og en omelet.

Frokost
Massere kød, fisk og ris og kartofler og lidt salat til

Aftensmad det samme

Snacks bananer og nødder (måske sødmælk)

Jeg ved ikke lige om jeg er helt ude i hampen med det jeg skriver.
Kunne også godt være jeg skulle suplere med en proteinshake eller noget sødmælk?

Desuden er jeg meget interesseret i at høre om hvordan jeg får min appetit tilbage? Om den bare kommer når min døgnrytme er på plads og jeg får noget ordentlig mad og motion.
Håber i kan hjælpe mig i gang med det her projekt og at i ikke dømmer mig på min ærlighed. :-)


Nu brugte jeg selv et par år på at suge feta i weekenderne, nogle år tilbage.. og det bedste råd jeg kan give dig ifht. vægt og appeltit, er helt sikkert at lade være.. det går enormt meget udover den generelle appeltit og det sætter din forbrænding i vejret, hvilket du ikke ønsker, hvis du vil tage på.. så drop stofferne i weekenden, det må være mål nummer ét, hvis du ikke allerede har gjort det :)

Spis godt, prøv evt. at ramme et højt (sundt) fedtindtag, måske 30% af din kost?
Og ellers spis madvarer, som du synes er lækre.. igen, rigtig mad! :) proteinshakes er en mulighed, men i et bulk vil rigtig mad altså klart være at foretrække :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 577
Tilmeldt: 12. jan 2017, 10:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tak for de rigtige gode svar i har givet mig.
Jeg tænker at min plan vil være at spise regelmæssige måltider
kl 6 morgenmad
kl 9 snack
kl 12 frokost
kl 15 snack
kl 18-19 aftensmad
og så drikke en masse sødmælk eller letmælk inden sengetid for at bulke ordentlig op som i kalder det :drink:

Er det egentlig bedre at droppe snacksne og bare spise igennem på de 3 store måltider?

Træning starter i morgen formiddag med back to basics. Kan være jeg skal lave sådan en logbog her.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20. feb 2017, 18:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



hilighttribe skrev:og så drikke en masse sødmælk eller letmælk inden sengetid for at bulke ordentlig op som i kalder det :drink:

Bare pas på du ikke pisser i sengen :) Hvis du drikker meget inden sengetid, må du regne med enten at vågne kl lort om natten for at skulle pisse, hvilket jo nok ikke er det bedste hvis din søvn og døgnrytme allerede er dårlig, eller pisse i sengen :)
Så alt med måde

hilighttribe skrev:Er det egentlig bedre at droppe snacksne og bare spise igennem på de 3 store måltider?

Personligt, har jeg tendens til at skippe måltider hvis jeg snacker, da jeg så ikke bliver så sulten til de rigtige måltider.
Dog har jeg de sidste par år som regel haft nødder og chokolade til at snacke på efter aftensmad :)

hilighttribe skrev:Træning starter i morgen formiddag med back to basics. Kan være jeg skal lave sådan en logbog her.

God idé, enten her på siden eller måske blot noter træningen i en lille blok eller kalender, det kan virke motiverende og så er det lidt sjovt at se tilbage på jo stærkere man bliver, hvordan man for år tilbage helt ekstatisk skrev hvordan man lavede PR med en vægt der i dag virker let :P
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 948
Tilmeldt: 13. aug 2013, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du skal have trænet din appetit til at komme tilbage.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 447
Tilmeldt: 9. aug 2014, 19:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 35.00
- Dødløft: 40.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kør fullbody i stedet for, anskaf dig en blender og begynd at blende noget mad og kværn det ned, du kan nemt få 1300-1500kcal i sådan en shake.

Drikker typisk sådan en her dagligt.

100-120g gryn (blendes først separat MEGET VIGTIGT)
50g nøddesmør, fx Peanutbutter, cashewsmør eller mandelsmør
1 banan
120g frosne bær (blåbær er velegnet)
10g akaciehonning
2 hele æg
halv liter sødmælk
evt noget protein pulver, hvis du synes det er nødvendigt.

Der er nemt 1300 gode kvalitets kcal i sådan en shake der. Det bliver til en lille liter "væske". Kan anbefales om morgnen, da de fleste mangler appetit.

God fornøjelse.
Veni, vidi, vici
Brugeravatar
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 682
Tilmeldt: 28. nov 2012, 13:19
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Supertraining kommer med gode råd til appetit

http://supertraining.dk/170-gode-raad-t ... e-appetit/
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 838
Tilmeldt: 16. feb 2007, 23:46
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tak for alle svarene det hjælper rigtigt meget.
Jeg er kommet i gang med at træne og jeg har lagt en regelmæssig plan som jeg vil følge

MOrgenmad kl 6:
kl 9 Snack og proteinshake
kl 12 frokost
kl 15 banan og proteinshake
kl18-19 aftensmad
aften: proteinshake eller mælk

Jeg vil prøve at spise så meget af det her jeg kan:
Havre
Ris hvide og brune ris
Kartofler og sødekartofler
Valnødder
Æg
Tun
Fisk
Kylling
Kød generelt
En masse salat som spinat, gulerødder, peberfrugter.
Sødmælk
Proteinshake

Jeg har dog et spørgsmål. Jeg hører at der er meget stor forskel på proteinshakes i forhold til kvalitet.
Jeg kunne godt tænke mig sådan en "whey protein"? :D

NOgle som kan hjælpe mig med at finde en god kvalitets whey protein?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20. feb 2017, 18:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Eftersom OP næsten ikke kan spise til hverdag og allerede kun vejer 60 kg., er 3.000 - 3.200 kcal om dagen efter min bedste vurdering langt over målet. Han indtager i dag nok nærmere 1.500 - 1.700 kcal, hvorfor 2.000 er rigeligt til at tage på og vænne sig til mere mad. Det vil sige to skiver rugbrød eller en halv liter sødmælk oveni det, han spiser nu.

Efterhånden som vægten stiger, kan han jo så fylde mere på. Der er én fordel ved at være tynd og spise sparsomt i længere tid ad gangen, og det er, at man kan leve af utroligt få kcal uden at tabe sig yderligere - og derfor har den fordel ved træning, at det bliver lettere og billigere at tage på.

Personligt ramte jeg først 3.200 kcal efter 2 - 2½ års træning og + ca. 17 kg (netto). Har aldrig været over 3.600 kcal og der kunne jeg holde mig omkring de 90 kg - 23 kg. mere, end da jeg startede min træningskarriere.

Det er mig ubegribeligt hvordan andre mennesker kan kværne 2.500+ om dagen som standard. Man skal jo spise non-stop :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 22. nov 2013, 09:59
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bosse101 skrev:Eftersom OP næsten ikke kan spise til hverdag og allerede kun vejer 60 kg., er 3.000 - 3.200 kcal om dagen efter min bedste vurdering langt over målet. Han indtager i dag nok nærmere 1.500 - 1.700 kcal, hvorfor 2.000 er rigeligt til at tage på og vænne sig til mere mad. Det vil sige to skiver rugbrød eller en halv liter sødmælk oveni det, han spiser nu.

Efterhånden som vægten stiger, kan han jo så fylde mere på. Der er én fordel ved at være tynd og spise sparsomt i længere tid ad gangen, og det er, at man kan leve af utroligt få kcal uden at tabe sig yderligere - og derfor har den fordel ved træning, at det bliver lettere og billigere at tage på.

Personligt ramte jeg først 3.200 kcal efter 2 - 2½ års træning og + ca. 17 kg (netto). Har aldrig været over 3.600 kcal og der kunne jeg holde mig omkring de 90 kg - 23 kg. mere, end da jeg startede min træningskarriere.

Det er mig ubegribeligt hvordan andre mennesker kan kværne 2.500+ om dagen som standard. Man skal jo spise non-stop :D


Har det omvendt omkring det du beskriver. For at komme op på de 80kg spiste jeg i snit 3500-3600 kcal om dagen, for at komme op 85kg+ indtog jeg normalt 4000+/- på en dag, med en højde på 186cm. Folk er bare forskellige. I min optik er alt under 4000kcal dog intet at tale om, når det kommer til at være "presset".
Veni, vidi, vici
Brugeravatar
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 682
Tilmeldt: 28. nov 2012, 13:19
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



FNG skrev:
Bosse101 skrev:Eftersom OP næsten ikke kan spise til hverdag og allerede kun vejer 60 kg., er 3.000 - 3.200 kcal om dagen efter min bedste vurdering langt over målet. Han indtager i dag nok nærmere 1.500 - 1.700 kcal, hvorfor 2.000 er rigeligt til at tage på og vænne sig til mere mad. Det vil sige to skiver rugbrød eller en halv liter sødmælk oveni det, han spiser nu.

Efterhånden som vægten stiger, kan han jo så fylde mere på. Der er én fordel ved at være tynd og spise sparsomt i længere tid ad gangen, og det er, at man kan leve af utroligt få kcal uden at tabe sig yderligere - og derfor har den fordel ved træning, at det bliver lettere og billigere at tage på.

Personligt ramte jeg først 3.200 kcal efter 2 - 2½ års træning og + ca. 17 kg (netto). Har aldrig været over 3.600 kcal og der kunne jeg holde mig omkring de 90 kg - 23 kg. mere, end da jeg startede min træningskarriere.

Det er mig ubegribeligt hvordan andre mennesker kan kværne 2.500+ om dagen som standard. Man skal jo spise non-stop :D


Har det omvendt omkring det du beskriver. For at komme op på de 80kg spiste jeg i snit 3500-3600 kcal om dagen, for at komme op 85kg+ indtog jeg normalt 4000+/- på en dag, med en højde på 186cm. Folk er bare forskellige. I min optik er alt under 4000kcal dog intet at tale om, når det kommer til at være "presset".


:mrgreen: Det er vildt, hvor stor forskel, der er på folk. Mit ligevægtsindtag ved 67 kg var 1.700 kcal om dagen (målt som snit over 14 dage). Jeg dyrkede kampsport og gik 7 - 10 km om dagen, fordi jeg var for nærig til at køre bus og hader at cykle. Mit første bulk var 1 liter kakao, 200 gram mandler (ca. 1.700 kcal) og div. aftensmad (overskud).
Brugeravatar
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 22. nov 2013, 09:59
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg er ikke en af dem som skyder skylder på, at mit stofskifte er for højt. Jeg tager rent faktisk super nemt på og kan allerede mærke på mit tøj og se det på vægten hvis jeg går bare 2 dage med en god appetit.

Mit problem er uregelmæssigheden og dårlig appetitten, og efter en bytur kan jeg gå 2-3 dage og spise det samme som jeg gør på en normal dag hvor jeg er aktiv. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20. feb 2017, 18:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



hilighttribe skrev:Mit problem er uregelmæssigheden og dårlig appetitten, og efter en bytur kan jeg gå 2-3 dage og spise det samme som jeg gør på en normal dag hvor jeg er aktiv. :)

Nu ser jeg du har lagt en plan for hvornår du spiser hvad. Du må lære dig selv at spise selvom du ikke føler dig sulten, fokuser mindre på at skulle have appetit og fokuser mere på at spise regelmæssigt.
Som Bosse er inde på, så kan det hjælpe meget at holde det simpelt i starten.

Mht. weekender prøv at fokuser på at holde den plan du har lagt HELE ugen, nu ved jeg ikke om du har arbejde eller hvordan, men kender fra mig selv, man - fredag er det ingen problem at få spist til middag, da det foregår i kantinen kl 12-1230, men ligeså snart det bliver weekend ryger rutinen og jeg kan leve af kaffe indtil om aftenen hvor jeg måske får en pizza kl 21 når jeg kommer i tanke om at jeg ikke har spist hele dagen.

Så se om du kan holde rutinen i weekenden, også i forhold til din søvn. Bare fordi det er weekend, er der ingen der siger man skal være oppe til kl lort og stå op til middag :) Men dermed ikke sagt du SKAl leve som en munk, men du skriver din regelmæssighed er et problem og det hjælper jo ikke at rykke rutinen rundt 2/7 dage i ugen.

Godt at høre du er kommet i gang :)
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 948
Tilmeldt: 13. aug 2013, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I dag har min kostplan set sådan ud. Det skal siges at jeg har ikke bevæget min krop på noget tidspunkt, da jeg har lavet skole opgave hele dagen.

Jeg vil prøve at lave en kostplan for når jeg er aktiv i morgen.

Hvad siger i til det?

Her er et link hvis billedet simpelthen er for lille: http://tinypic.com/r/14dq6oh/9

Det skal siges at det er uden olier jeg har brugt til maden

Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20. feb 2017, 18:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



hilighttribe skrev:I dag har min kostplan set sådan ud. Det skal siges at jeg har ikke bevæget min krop på noget tidspunkt, da jeg har lavet skole opgave hele dagen.

Jeg vil prøve at lave en kostplan for når jeg er aktiv i morgen.

Hvad siger i til det?

Her er et link hvis billedet simpelthen er for lille: http://tinypic.com/r/14dq6oh/9

Det skal siges at det er uden olier jeg har brugt til maden



GOdt gået mester.
Hvis du kan kvæle den mængde føde hver dag, skal du nok tage på i løbet af no time :D din energifordeling ser også godt ud i forhold til din vægt og dit mål :)

Nu har du spist spinat og masser af ris.. gør du det, fordi det er lækkert eller fordi du gerne vil have nogle gode vitaminer og aminosyrer ind i kroppen? :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 577
Tilmeldt: 12. jan 2017, 10:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



RappY skrev:
hilighttribe skrev:I dag har min kostplan set sådan ud. Det skal siges at jeg har ikke bevæget min krop på noget tidspunkt, da jeg har lavet skole opgave hele dagen.

Jeg vil prøve at lave en kostplan for når jeg er aktiv i morgen.

Hvad siger i til det?

Her er et link hvis billedet simpelthen er for lille: http://tinypic.com/r/14dq6oh/9

Det skal siges at det er uden olier jeg har brugt til maden



GOdt gået mester.
Hvis du kan kvæle den mængde føde hver dag, skal du nok tage på i løbet af no time :D din energifordeling ser også godt ud i forhold til din vægt og dit mål :)

Nu har du spist spinat og masser af ris.. gør du det, fordi det er lækkert eller fordi du gerne vil have nogle gode vitaminer og aminosyrer ind i kroppen? :)


Tak det er jeg glad for at høre :-)
Jeg lavede ris med tomatsovs og spinat og så rev jeg nogle paranødder og hældte noget oliven olie over. Det blev faktisk ret godt, og så kom jeg til at lave for meget så spiste det over 2 måltider.

Kan godt lide ris med nødder. Har f.eks. tænkt på at man kan lave ris med tomatsauce og hælde peanuts over :lol:

Desuden kan jeg allerede mærke det går frem af, hvis bare min appetit bliver ved med at holde [-o<
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20. feb 2017, 18:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster