Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65570 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049545 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1579
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1576

Følg bodybuilding.dk på

Koffein før træning - god ide?

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt koffein før træning er en god ide. Hvis man googler det får man forskellige resultater. Man kan læse at det er præstationsfremmende, men også at kroppen vender sig til det, hvorfor det måske ikke er så god en ide.

Hvad mener I, er det en god ide med koffein inden træning, f.eks. i form af koffeinpiller?
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har drukket kaffe hver dag i 10 år og kan ingen mærkbar virkning mærke.

Jeg får dog hovedpine hvis jeg ingen kaffe får (bare én kop kaffe om morgenen er nok til at holde hovedpinen væk).

Så ja, kroppen vænner sig til det, jeg føler mig i hvert fald ikke mere frisk af at drikke 5 kopper kaffe kontra én kop kaffe :P
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 18. jun 2009, 17:39
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg drikker ligeledes 1-5 kopper kaffen om dagen på arbejdet - afhænger lidt af hvor mange møder jeg har. Det har jeg gjort i adskillige år.

Det har heller ikke nogen nævneværdig effekt på mig, men det har det til gengæld hvis jeg ikke får min morgenkaffe som minimum. Så bliver jeg særdeles toxic. Mere end jeg er i forvejen.

Hvis jeg mangler energi før træning kan jeg også sagtens finde på at tage en kop kaffe eller to. Hellere dét end diverse overpriced, åndssvage pre-workout tilskud. Fatter simpelthen ikke at folk gider bruge penge på det lort.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Er selv stoppet med at drikke cola, hvor jeg drak 3-4 liter om dagen, det var det meste zero, men efter at have droppet den dårlige vane, er min udholdenhed gået stærkt ned af bakken.
Får rigeligt med kulhydrater i min kost, så det kan kun være koffein skyld, at jeg før har kunne yde mere.

Men har sådan set kun haft den bivirkning da jeg drak min cola, at hvis jeg drak for meget efter 20 om aften, så blev nattesøvnen til tider meget ringe..
Det positive ved koffein er ud over energien det giver, skulle det være med til at øge fedt forbrændingen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22. okt 2015, 14:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt koffein før træning er en god ide. Hvis man googler det får man forskellige resultater. Man kan læse at det er præstationsfremmende, men også at kroppen vender sig til det, hvorfor det måske ikke er så god en ide.

Hvad mener I, er det en god ide med koffein inden træning, f.eks. i form af koffeinpiller?


Det er helt klart præstationsfremmende. Man skal bare huske at man kan blive vant til koffein, det virker bedst for mig når jeg max tager det 3 uger af gangen, og så holder pause i en uges tid.

Måske overtro? Who cares
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: 15. jun 2016, 20:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 131.00
- Squat: 172.00
- Dødløft: 187.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Koffein er præstationsfremmende som udgangspunkt, det gør at blodet blandt andet kan transportere mere ilt til musklerne og derved øge performance.

Koffein gør også at kroppen ignorerer de normale trætheds signaler man får, bemærk det FJERNER ikke trætheden det gør bare at signalerne til kroppen om man er træt er markant mindre.
Hvis man får det tit bliver kroppen også resistent overfor effekten( også den vandrivende effekt som det har). De folk der ikke kan klare sig uden kaffe nyder stadig effekten ved ikke at være så træt, dog i langt mindre grad end dem der ikke er brugere af koffein så tit.

Anyways som svar til koffein før træning så er det 100% præstationsfremmende dog kan man blive resistent over for det. og man burde måske holde pause med koffein i ca 3 uger ish og derefter (længden på pausen er jeg ikke 100% inde i) burde det igen have en effekt.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 126
Tilmeldt: 15. jan 2009, 11:50
Geografisk sted: KBH
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:Hellere dét end diverse overpriced, åndssvage pre-workout tilskud.


Ja, koffeinpiller er langt billigere.

Jeg tænker at det måske er god at have nogle af pillerne, og så kun tage den en sjælden gang imellem når man virkelig mangler energi. Sørge for at det ikke bliver en dårlig vane.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:
Pzyrex skrev:Hellere dét end diverse overpriced, åndssvage pre-workout tilskud.


Ja, koffeinpiller er langt billigere.

Jeg tænker at det måske er god at have nogle af pillerne, og så kun tage den en sjælden gang imellem når man virkelig mangler energi. Sørge for at det ikke bliver en dårlig vane.


Der er for mig to gode måder at bruge koffein i forbindelse med træning.

1) Tage det maks. 1 gang om ugen, når man mangler energi eller har en tung dag.

2) Tage det før hver træning og øge indtaget af koffein løbende. Derefter tage en længere pause uden koffein.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 32
Tilmeldt: 5. okt 2016, 16:33
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster