Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65566 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1201
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1198

Følg bodybuilding.dk på

Træningsprogram back to basic tid?

Udskriv emne


Post din vurdering af et program du har kørt

Tilbage til Anmeld dit træningsprogram





Hej BB.dk

- Jeg er ny i centret og har været herinde lidt tid nu, og jeg vil gerne hører om jeg bruger for lidt tid på mit træningsprogram? Jeg kører bodylab's back to basics når jeg har læst mig frem til at det er godt til nybegyndere https://www.bodylab.dk/shop/stoerre-muskler-back-670c1.html
Men begge programmer tager mig ca en time at fuldføre og jeg vil derfor gerne hører om jeg bruger for lidt tid på mine "pauser" imellem hver øvelse eller det er som det skal være? :-)
Imellem være øvelse holder jeg ca en pause på 2 min inden jeg går igang med en ny.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 11. okt 2017, 16:43
Geografisk sted: Midtjylland
 
Styrkeliste
- Squat: 30.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PendingMASS skrev:Hej BB.dk

- Jeg er ny i centret og har været herinde lidt tid nu, og jeg vil gerne hører om jeg bruger for lidt tid på mit træningsprogram? Jeg kører bodylab's back to basics når jeg har læst mig frem til at det er godt til nybegyndere https://www.bodylab.dk/shop/stoerre-muskler-back-670c1.html
Men begge programmer tager mig ca en time at fuldføre og jeg vil derfor gerne hører om jeg bruger for lidt tid på mine "pauser" imellem hver øvelse eller det er som det skal være? :-)
Imellem være øvelse holder jeg ca en pause på 2 min inden jeg går igang med en ny.


Hvis du overholder de foreskrevne pauser på 2-3 minutter, så bruger du jo ikke for kort tid (; Hvis du synes du vil bruge mere tid i centret er foam rolling, udstrækning og skulder-prehab (såsom facepulls og pullaparts) ofte tid som er givet godt ud.

Der er for lidt bentræning i B2B imo. Udskift calf raises med lying leg curl eller GHGR (der begge træner læggen i et vist omfang), og tilføj nogle split squats eller lunges (unilateral bentræning er på længere sigt uundværligt: https://www.bodylab.dk/shop/unilateral- ... 035c1.html).
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 675
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Okay mange tak for de gode råd! Det vil jeg bestemt kigge nærmere på og give en opdatering når jeg har afprøvet det :-)!

- Har kigget lidt på Bulgarian split squat og er bange for jeg ikke har balancen på mit ene ben da jeg har et problem med min fod der trækker ind af og så er balancen på højre fod ikke lige min stærke side, vil det blive et problem?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 11. okt 2017, 16:43
Geografisk sted: Midtjylland
 
Styrkeliste
- Squat: 30.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PendingMASS skrev:Okay mange tak for de gode råd! Det vil jeg bestemt kigge nærmere på og give en opdatering når jeg har afprøvet det :-)!

- Har kigget lidt på Bulgarian split squat og er bange for jeg ikke har balancen på mit ene ben da jeg har et problem med min fod der trækker ind af og så er balancen på højre fod ikke lige min stærke side, vil det blive et problem?


Hvis din unilaterale stabilitet og balance halter, er der så meget desto mere grund til at forbedre din teknik og styrke i et-bens benøvelser.

I forhold til bulgarian split squat kan du gøre dem nemmere, ved at udføre dem lidt mere foroverbøjet, for mere co-aktivering og stabilitet fra bagkæden, som her:

(Bemærk at du ikke behøver at udføre dem med 1,5 rep teknik, det skyldes at videoen er til denne artikel, hvor formålet er at øge træningseffekten på balderne: https://www.bodylab.dk/shop/saadan-faar-du-2664c1.html)

Så kan du gradvist arbejde frem mod en mere oprejst overkrop, for mere fokuseret stimulus til quads.

En anden løsning er at køre almindelige split squats, eller split squats med forreste fod hævet, og så progrediere derfor. Jo lavere bagerste ben er placeret i forhold til forreste, jo mindre føles balancekravene typisk.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 675
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Anmeld dit træningsprogram




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster