Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65568 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1599
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1596

Følg bodybuilding.dk på

Mad der smager af mere

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





01-jeller skrev:Hvis du ikke spiser over 50-70 gram burde du ikke være bekymret.

Sandy, har du en holdning til hvad et passende daglig indtag af 90% + vil være?


Stor forskel fra mærke til mærke, trods højt indhold af kakao.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Apropos mørk chokolade, så lærte SuperFrinkTrainerSandy™ mig et herligt life-hack, da han blev træt af at bevidne mine idiotiske indkøb -og indtagelse af Choko Crüsli, nemlig at rive mørk chokolade ud over min ylette (ylette har pissegode makros btw), sammen med hakkede nødder og evt. en flok rosiner.

.. smager skønt, giver godt.


Bingo.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1244
 
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



A Menace To Chicken skrev:Apropos mørk chokolade, så lærte SuperFrinkTrainerSandy™ mig et herligt life-hack, da han blev træt af at bevidne mine idiotiske indkøb -og indtagelse af Choko Crüsli, nemlig at rive mørk chokolade ud over min ylette (ylette har pissegode makros btw), sammen med hakkede nødder og evt. en flok rosiner.

.. smager skønt, giver godt.


Bingo.


Det er en god måde at bruge mørk chokolade på.

Mht. youghurt (yletteprodukter?), så kommer jeg til at tænke på at Kris Verburgh i den bog jeg allerede har omtalt andetsteds, referer til en af verdens førende tarmlæger, der kigger "op i folk", som siger at youghurt-spisere har de mest ødelagte tarme og jo mere youghurt des værre er det.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



En anden alternativ er at blende mørk chokolade med mandler, peanuts/peanut butter, kokosmel (bare 10-15 gram), kokosmælk, havregryn og proteinpulver. Når alt det fedt bliver kombineret med sukker fra proteinpulveret og carbs fra havregryn giver det hjernen en ekstrem smags belønning. Jeg kender ikke til noget andet i verden der stimulere hjernens belønningcenter i sådan en omfang og samtidig er sundt.
 
 
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (31)
Kostplan: Vis kostplan



Nick skrev:Fødevarestyrelsen anbefaler max 20 g mørk chokolade om dagen, pga. cadmium-indholdet. Jo højere kakaoindhold, jo mere cadmium.

SandyFrink skrev:Stor forskel fra mærke til mærke, trods højt indhold af kakao.

Selvom fødevarestyrelsen kun anbefaler max 20 gram, burde vel op til 50 gram ikke være farligt? Særligt hvis chokoladen kommer fra Afrika eller er iblandt de mærker der generelt indholder mindst cadmium.
 
 
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (31)
Kostplan: Vis kostplan



Nick9000 skrev:
01-jeller skrev:Hvis du ikke spiser over 50-70 gram burde du ikke være bekymret.

Sandy, har du en holdning til hvad et passende daglig indtag af 90% + vil være?


Fødevarestyrelsen anbefaler max 20 g mørk chokolade om dagen, pga. cadmium-indholdet. Jo højere kakaoindhold, jo mere cadmium.


Så er det vel godt jeg kun spiser mælkechokolade. Jeg er stadig et lille barn, som ikke kan lide diverse voksenting (vin, øl og mørk chokolade fx).
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 621
Tilmeldt: 23. jan 2012, 21:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Velsmagende danske solbær købt i Superbrugsen

Billede

Irma fører dem også, og har videre store grønne stikkelsbær og ribs fra samme avler.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



.
Sidst rettet af Crux 23. nov 2017, 19:20, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 420
Tilmeldt: 27. dec 2013, 23:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Min erfaring er at letmælk smager bedre i Sverige. Om det er ren indbildning ved jeg ikke.

Billede

Irma's havregryn er også lidt lækrere end andre imo. (OBS: de har skiftet til poser som emballage i stedet)

Billede
Sidst rettet af Lucas1994 4. nov 2017, 22:49, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jogging vanilje yoghurt aldi 11,95kr Billede
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 262
Tilmeldt: 4. mar 2014, 15:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 82.50
- Dødløft: 117.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har længe ledt efter værdige alternativer til havregryn og det fandt jeg omsider i Føtex!

Weeta-bix er et ganske udmærket morgenmads-produkt med 95% fuldkornshvede (næsten ingen tilsat sukker) og kan spises på utal af måder. Min foretrukne er varm mælk på så de store brikker bliver enten hel eller halvopløste - alt efter mit humør. Når jeg bruger varm mælk har jeg slet ikke behov for sukker på. Opløser man brikkerne helt har man bulkemad der nemt køres ned.

Øllebrøden var ikke kærlighed første gang, den skulle have to forsøg før den blev staple food. Også god som mellem-måltid. Man smækker pulveret i mikro i 3-4 minutter med rigelig vand, og lader det så køle et par minutter. Ultra-nemt. Eksperimenter lidt med mængden af vand. Jeg kan godt lide den en smule lind/naturel.

Billede

Jeg har kun set produkterne i Føtex.

Weeta-bix koster 35,-
Øllebrøden 19,- (?)
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Solo hvidløg tror jeg de hedder. Dem som bare er ét stort fed.

Mindre pillearbejde og så synes jeg personligt De smager af mere.
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Den økologiske tomat-suppe (570 ml.) flydende i opretstående pose er ganske enkel fantastisk! Rene varer der smager godt. Mere i retning af sød end bitter uden at blive for sød. Tilstrækkelig cremet. Der står den skal have 3 min. i mikro ved 750. Held i uheld gjorde at jeg stoppede efter blot 1:20 minutter hvor den smagte perfekt!

Disse hvide bønner er et nyt bekvemt produkt. Ingen væde el. andet, spises evt. direkte fra posen som producenten har damptilberedt dem i. Perfekt bid. Proteinindholdet er højere end på dåse med 10,5 pr. 100 gr. Til 15 kr er min eneste anke at man kunne have proppet flere bønner i.

image.jpeg
Sidst rettet af Franz Biberkopf 4. feb 2018, 16:30, rettet i alt 2 gange.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Franz Biberkopf skrev:Jeg har længe ledt efter værdige alternativer til havregryn og det fandt jeg omsider i Føtex!

Weeta-bix er et ganske udmærket morgenmads-produkt med 95% fuldkornshvede (næsten ingen tilsat sukker) og kan spises på utal af måder. Min foretrukne er varm mælk på så de store brikker bliver enten hel eller halvopløste - alt efter mit humør. Når jeg bruger varm mælk har jeg slet ikke behov for sukker på. Opløser man brikkerne helt har man bulkemad der nemt køres ned.

Øllebrøden var ikke kærlighed første gang, den skulle have to forsøg før den blev staple food. Også god som mellem-måltid. Man smækker pulveret i mikro i 3-4 minutter med rigelig vand, og lader det så køle et par minutter. Ultra-nemt. Eksperimenter lidt med mængden af vand. Jeg kan godt lide den en smule lind/naturel.



Jeg har kun set produkterne i Føtex.

Weeta-bix koster 35,-
Øllebrøden 19,- (?)



Tænker at en gang kanel og evt. akaciehonning på dine weetabix ku' gør det extra fråderen.
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Man kan købe nogle kyllinge strimler i kvickly, og så lade dem tø op i en halv time - time, og så stege dem på panden med god varme, smide lidt wok sauce på, og wok grøntsager, det smager rimelig godt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 447
Tilmeldt: 9. aug 2014, 19:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 35.00
- Dødløft: 40.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ved ikke om det helt tæller. Men Blue Keld med Lemon/lime smager virkeligt godt. For en med hang til sodavand, som jeg, er det et godt alternativ til cola :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



-
Sidst rettet af Franz Biberkopf 2. feb 2019, 13:27, rettet i alt 2 gange.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



awesome skrev:Ved ikke om det helt tæller. Men Blue Keld med Lemon/lime smager virkeligt godt. For en med hang til sodavand, som jeg, er det et godt alternativ til cola :D

Sukkerfri cola?
Brugeravatar
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 606
Tilmeldt: 28. maj 2014, 13:38
 
Træner her: Fresh fitness
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



fyforenskefuld skrev:
awesome skrev:Ved ikke om det helt tæller. Men Blue Keld med Lemon/lime smager virkeligt godt. For en med hang til sodavand, som jeg, er det et godt alternativ til cola :D

Sukkerfri cola?


Blue Keld er sodavand uden farvestof
Brugeravatar
 
Reputation point: 152
 
Indlæg: 2357
Tilmeldt: 4. mar 2011, 21:42
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



DonKahle skrev:
fyforenskefuld skrev:
awesome skrev:Ved ikke om det helt tæller. Men Blue Keld med Lemon/lime smager virkeligt godt. For en med hang til sodavand, som jeg, er det et godt alternativ til cola :D

Sukkerfri cola?


Blue Keld er sodavand uden farvestof


Og det skulle være en fordel fordi?
Brugeravatar
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 606
Tilmeldt: 28. maj 2014, 13:38
 
Træner her: Fresh fitness
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Yderst velsmagende rent produkt uden tilsat sukker (cremet konsistens og naturlig sødme).
ddddddddddeeen.png


Kan næppe blive meget bedre men kunne godt fristes til at prøve de andre æblemos-varianter også med hhv. 20% rabarber el. tranebær. Urtekram laver også pæremos.

http://www.urtekram.dk/produkter/foedev ... oeko-700-g

Jeg fik øjne for disse produkter pga. nylig diarré og som BRAT diæten siger gør æblemos (pektin) store underværker.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



IRMA’s ØKOLOGISK DAHL (400 gram) Kr. 50,-

Røde linser og solmodne tomater. Producenten anbefaler persille og godt brød til.

Tomatpuré, tomat, røde linser, løg, hvidløg, ingefærpuré, olivenolie, krydderi-mix, salt, sennepspulver, gurkemeje, kommen, cayenne, kardemomme. Uden tilsætningsstoffer.

qY6BmvH.jpg


NYHED i Irma!
Irma økologiske måltider er god smag i hverdagen. Alle retterne er tilberedt fra bunden af økologiske grøntsager. Smør og Fløde er fra Thise Mejeri, kødet er fra Poppelgrisen og Thise&Ko, og mel og korn er fra Aurion. Velbekomme!

Dahl:
Pr. 100 gr.
Fedt 2,5 gr.
Kulhydrat 15
-heraf sukkerarter 2,1
Protein 5,8

https://irma.dk/kampagner/maaltidsmarke ... -maaltider

https://www.food-supply.dk/article/view ... nyt_niveau



Første gang jeg har smagt en færdigret så dristigt velkrydret. Dahl retten her (linser) får karakteren 9/10.

Ikke frostvare!




-----


Øko-tomatsuppen i mit tidligere indlæg skamroses i nyere test:

http://www.lokalavisen.dk/nyheder/regio ... 80973.html
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Foregående

Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster