Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65566 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1184
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1180

Følg bodybuilding.dk på

Hvilestofskifteformler - hvor præcise er de?


Diskussion af artiklerne i arkivet

Tilbage til Artikel-diskussion





Ny artikel: Brian Henneberg ser på den nyeste forskning angående kalorieberegneres pålidelighed:
https://www.bodylab.dk/shop/hvilestofsk ... 881c1.html

Billede

Hvis man gerne vil ændre på sin kropskomposition, og f.eks. tage muskelmasse på eller smide fedt, så kan man vælge at tælle kalorier. Så og så mange kalorier i den dåse tun og så og så mange kalorier i de 34 g Snickers man allernådigst har tildelt sig selv en lørdag aften.

Men for at denne minutiøse kalorieoptælling giver mening, så kan man jo ikke nøjes med kun at tælle hvor mange kalorier der kommer indenbords, man skal også have styr på hvor mange kalorier man forbrænder, og det er straks sværere at være præcis omkring.


Kom med din kommentar til artiklen i denne tråd.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 675
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kode: Vælg alt
Min egen erfaring er dog at det primære formål med kalorietælling ikke er at give et præcist tal for hvor mange kalorier man indtager, men at kalorietælling med fordel kan benyttes i f.eks. et års tid, for at give én en idé om, ca. hvor mange kalorier, der er i diverse fødevarer, og hvad indholdet er af kulhydrat, protein og fedt. Når man har gjort dette et års tid og har fået en fornemmelse for, hvor mange kalorier der er i forskellige ting man indtager, kan man godt stille vægten væk og droppe kalorietællingen igen. Jeg tror det er en god idé at gøre dette for at få et mere afslappet forhold til den mad man putter i sin krop. Herefter kan man benytte nogle af de redskaber jeg er inde på i denne artikel, for at følge sine fremskridt.


Nemlig der er jeg meget enig jeg hader at kcal tælle og syntes egentlig ikke det er nødvendigt medmindre man er pro bodybuilder og arbejder sig op til scenen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 15. sep 2016, 14:56
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har ikke læst artiklen fordi jeg ikke har et behov for det. Pointen med en TDEE udregning er at få et udgangspunkt som du kan bruge. Brug tallet i et par uger, passer den? Så fortsæt. Tager den fejl? Så ændr på dit madindtag relativt til dit mål og ændringen i kropsvægt.
Jeg vil håbe Henneberg siger omtrent det samme i artiklen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 259
 
Indlæg: 2799
Tilmeldt: 27. jul 2013, 17:00
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Usikkerheden ved kalorieberegneree sammen med den væsentlige variation i dagligt energiforbrug sammen med den markante variation i energiindholdet i fødevarer sammen med forskellen på reelt kalorieoptag (blandt andet afhængigt af tilberedning/forarbejdning) sammen med usikkerheden omkring termogen effekt af fødevarer sammen med et neurotisk forhold til at spise og frakobling af appetitfornemmelse in mente, så kan man spørge sig selv om fordelen ved at skulle måle og veje alt sin mad, virkelig står mål med indsatsen.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 675
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Artikel-diskussion




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster