Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65564 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1222
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1218

Følg bodybuilding.dk på

SBD- eller Wahlanders bælte?

Udskriv emne


Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning





Søger lidt hjælp til køb af et nyt bælte til styrketræning.
Træner pt. med et billigt "begynderbælte" der ikke længere giver den fornødne støtte i dødløft og squat.
...Så jeg tænker, at julen er et godt påskud for en lille udstyrsopgradering ;)

Står lidt mellem at købe et bælte fra SBD eller Wahlanders - har nogle af Jer erfaring med- eller indsigt i disse bælter, eller er der andre på markedet, der er bedre?

Jeg er bare en amatør, der ikke har planer om at stille op i konkurrencer, så jeg er ligeglad med, hvad det er godkendt til. Jeg er bare kvalitetsbevidst!
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 10. maj 2017, 13:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Man kunne på et tidspunkt få et billigt, men solidt lever-bælte fra Titan Danmark (jeg mener, at det kostede 600-700 kr.), som flere her på boardet har brugt. Men deres hjemmeside er nu lukket, så jeg ved ikke, om bæltet stadigvæk kan købes.
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg købte et bælte fra Wahlander for 6,5 år siden og det virker upåklageligt den dag i dag. Der er virkelig tale om et kvalitetsprodukt.

Den eneste fejl jeg lavede var at bestille med faste huller. Bæltet er på grænsen til at være for stort i dag, så kunne jeg gøre det om, ville jeg vælge med justerbar lås.
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.
Brugeravatar
 
Reputation point: 300
 
Indlæg: 3107
Tilmeldt: 22. apr 2010, 14:42
 
Træner her: Team Danmark Aarhus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Etrius skrev:Man kunne på et tidspunkt få et billigt, men solidt lever-bælte fra Titan Danmark (jeg mener, at det kostede 600-700 kr.), som flere her på boardet har brugt. Men deres hjemmeside er nu lukket, så jeg ved ikke, om bæltet stadigvæk kan købes.

Super bælte til prisen. Købte det selv i sommers hos dem, men ja, de har åbenbart lukket i dk. Kan se, der er et til salg på dba lige pt i str. Small 10 mm.
https://www.dba.dk/baelte-titan-lever-belt-ti/id-1037399692/
Brugeravatar
 
Reputation point: 105
 
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 12. okt 2009, 10:57
 
Træner her: VK49
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Etrius skrev:Man kunne på et tidspunkt få et billigt, men solidt lever-bælte fra Titan Danmark (jeg mener, at det kostede 600-700 kr.), som flere her på boardet har brugt. Men deres hjemmeside er nu lukket, så jeg ved ikke, om bæltet stadigvæk kan købes.

Det ser ud til, at man kan få Titan-bælter i Sverige: https://www.powerzite.se/category.html/balten
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hej

Jeg sælger det samme titanbælte bare en str L

Det måler 115 cm i fuld længde.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 15. apr 2013, 23:04
Geografisk sted: Aabenraa
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tak for jeres input :)

Ncdall skrev:Hej

Jeg sælger det samme titanbælte bare en str L

Det måler 115 cm i fuld længde.


Har du et link til det bælte du sælger?
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 10. maj 2017, 13:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har prøvet begge bælter, dog ikke i størrelse specifikt til mig, men andres i udkig efter, hvad jeg selv skal have.

Hvad jeg fandt ud af var, at SBD bæltet var alt for stift og ubehageligt sammenlignet med Wahlanders for mig. Det var lidt større og kunne ikke sidde komfortabelt mellem min hofte og brystkasse på samme måde som Wahlanders gjorde.

Wahlanders på den anden side har en særlig låsemekanisme, jeg ikke kunne fatte de første par gange, jeg prøvede dem.
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 803
Tilmeldt: 19. okt 2017, 20:38
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 15. apr 2013, 23:04
Geografisk sted: Aabenraa
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Goblin skrev:Jeg har prøvet begge bælter, dog ikke i størrelse specifikt til mig, men andres i udkig efter, hvad jeg selv skal have.

Hvad jeg fandt ud af var, at SBD bæltet var alt for stift og ubehageligt sammenlignet med Wahlanders for mig. Det var lidt større og kunne ikke sidde komfortabelt mellem min hofte og brystkasse på samme måde som Wahlanders gjorde.

Wahlanders på den anden side har en særlig låsemekanisme, jeg ikke kunne fatte de første par gange, jeg prøvede dem.


SBD bæltet er meget stift, indtil det er kørt til. Det bliver dog perfekt efter noget tids brug :)
Monsieur Baguette.
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 582
Tilmeldt: 25. dec 2016, 01:42
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det var ikke mit bælte, jeg skal ikke kunne sige noget om, hvor længe ejeren havde haft det, men mener det var købt i hvert fald et år tidligere. Men god info :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 803
Tilmeldt: 19. okt 2017, 20:38
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Goblin skrev:Det var ikke mit bælte, jeg skal ikke kunne sige noget om, hvor længe ejeren havde haft det, men mener det var købt i hvert fald et år tidligere. Men god info :)


Det kommer vel også an på hvor MEGET det er brugt :D Hvis det har lagt i hans taske 90% af tiden, er det svært at måle.

Kan bare mærke mit eget, som har været gennem noget sheio med en del squats, at det ligeså stille bliver kørt til.

Skal ikke kunne sige om det er hårdere end andre bælter, da jeg kun bruger mit SBD :) Men ja, de første par træninger er ret onde :lol:
Monsieur Baguette.
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 582
Tilmeldt: 25. dec 2016, 01:42
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



santaklausen skrev:
Goblin skrev:Det var ikke mit bælte, jeg skal ikke kunne sige noget om, hvor længe ejeren havde haft det, men mener det var købt i hvert fald et år tidligere. Men god info :)


Det kommer vel også an på hvor MEGET det er brugt :D Hvis det har lagt i hans taske 90% af tiden, er det svært at måle.

Kan bare mærke mit eget, som har været gennem noget sheio med en del squats, at det ligeså stille bliver kørt til.

Skal ikke kunne sige om det er hårdere end andre bælter, da jeg kun bruger mit SBD :) Men ja, de første par træninger er ret onde :lol:


Har du en fornemmelse af hvordan holdbarheden er på SBD - tænker nok især på deres fancy lukkemekanisme?

Moriarty skrev:Tak for jeres input :)

Ncdall skrev:Hej

Jeg sælger det samme titanbælte bare en str L

Det måler 115 cm i fuld længde.


Har du et link til det bælte du sælger?


Tak linket virker fint :) Har dog set mig lun på et SBD eller Wahlander så det bliver et af de to.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 10. maj 2017, 13:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Moriarty skrev:
santaklausen skrev:
Goblin skrev:Det var ikke mit bælte, jeg skal ikke kunne sige noget om, hvor længe ejeren havde haft det, men mener det var købt i hvert fald et år tidligere. Men god info :)


Det kommer vel også an på hvor MEGET det er brugt :D Hvis det har lagt i hans taske 90% af tiden, er det svært at måle.

Kan bare mærke mit eget, som har været gennem noget sheio med en del squats, at det ligeså stille bliver kørt til.

Skal ikke kunne sige om det er hårdere end andre bælter, da jeg kun bruger mit SBD :) Men ja, de første par træninger er ret onde :lol:


Har du en fornemmelse af hvordan holdbarheden er på SBD - tænker nok især på deres fancy lukkemekanisme?

Moriarty skrev:Tak for jeres input :)

Ncdall skrev:Hej

Jeg sælger det samme titanbælte bare en str L

Det måler 115 cm i fuld længde.


Har du et link til det bælte du sælger?


Tak linket virker fint :) Har dog set mig lun på et SBD eller Wahlander så det bliver et af de to.


Jeg har haft mit bælte i snart et år vil jeg tro? Jeg har ikke bemærket noget, bortset fra at det er et sindssygt lækkert bælte. Prisen er dog også noget der skal sluges :D
Monsieur Baguette.
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 582
Tilmeldt: 25. dec 2016, 01:42
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



I den billigere ende så et Chained Nutrition Weight Lifting Belt, solidt og med spænde - bruger det selv.
Brugeravatar
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 606
Tilmeldt: 28. maj 2014, 13:38
 
Træner her: Fresh fitness
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lige en kort update:
Det endte med jeg bestilte et Wahlanders bælte selvom jeg i første omgang ville have købt et SBD bælte da deres hjemmeside, informationsmateriale og service var mere tillokkende. De havde dog ikke min størrelse på lager og det var lidt uvist, hvornår det kom hjem, så jeg prøvede Wahlanders.

Wahlanders side er ret uprofessionel ligesom deres bestillingssystem er, men jeg kom ret hurtigt i kontakt med dem via e-mail, og så er det forløbet ret gnidningsfrit.
De skal bruge ens højde, vægt og livvide og sender så et bælte ud fra disse mål. Betaling fungerer via paypal eller bankoverførsel hvilket er ret åndssvagt, da paypal især tager en masse gebyrer.

Er spændt på at prøve det og endnu engang tak for Jeres svar i tråden :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 10. maj 2017, 13:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Købte du sådan et styrkeløftbælte til 1745 SEK?

Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Etrius skrev:Købte du sådan et styrkeløftbælte til 1745 SEK?



Ja lige præcis :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 10. maj 2017, 13:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ja Wahlanders er meget gammeldags i deres salg. Men bæltet er simpelthen perfekt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 522
 
Indlæg: 2403
Tilmeldt: 30. jan 2011, 11:20
Geografisk sted: Lindø
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 212.50
- Dødløft: 270.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Styrketræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster