Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1283
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1280

Følg bodybuilding.dk på

Mark O Madsen

Udskriv emne


Nyheder, information, konkurrence info, regler mv.

Tilbage til Generel information





Yderst overlegen come back til Mark :drink:

MVH Pia
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. jan 2018, 16:23
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Han er for vild Mark O.

https://www.youtube.com/watch?v=xVRj23el0mE



Kan se det tilfældigvis er 5 år siden han fik debut og så fik han en yderligere kamp siden, men er grunden til han ikke har deltaget mere bare fordi han ville holde fokus lidt længere på brydning eller hvad?
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2707
Tilmeldt: 25. feb 2011, 01:23
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



piapigen skrev:Yderst overlegen come back til Mark :drink:

https://www.youtube.com/watch?v=IKZHPMxlSUU


Fuck en douche... Der er absolut INGEN grund til at smide med modstanderen, EFTER han er gået kold.

Det ville have klædt ham med noget sportsmanship. Man kan godt passe på hinanden, når kampen er slut.

Attitudeproblem.
Monsieur Baguette.
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 582
Tilmeldt: 25. dec 2016, 01:42
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



santaklausen skrev:
piapigen skrev:Yderst overlegen come back til Mark :drink:

https://www.youtube.com/watch?v=IKZHPMxlSUU


Fuck en douche... Der er absolut INGEN grund til at smide med modstanderen, EFTER han er gået kold.

Det ville have klædt ham med noget sportsmanship. Man kan godt passe på hinanden, når kampen er slut.

Attitudeproblem.



nais meme eks dee.

MMA er ikke en sport du skal se mere af.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2707
Tilmeldt: 25. feb 2011, 01:23
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



santaklausen skrev:Fuck en douche... Der er absolut INGEN grund til at smide med modstanderen, EFTER han er gået kold.

Det ville have klædt ham med noget sportsmanship. Man kan godt passe på hinanden, når kampen er slut.

Attitudeproblem.


Han smider ikke med modstanderen bagefter. Hvis Mark ville have smidt ham havde det set helt anderledes ud. Han slipper måske guillotinen lidt aggressivt men sådan er det nu engang i en MMA kamp. Syntes mere man skal give dommeren skylden hvis der skulle være et "attitude" problem. Der er en klar fejl fra kamplederen da svenskeren var ude i lang tid og kampen skulle have været stoppet en 5 sekunder før.

Til tidligere: Mark var ude indtil nu fordi han fokuserede på at vinde den OL medalje han aldrig havde fået før Rio 2016. Han endte med at vinde sølv :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: 9. apr 2011, 23:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Asomugha skrev:
santaklausen skrev:
piapigen skrev:Yderst overlegen come back til Mark :drink:

https://www.youtube.com/watch?v=IKZHPMxlSUU


Fuck en douche... Der er absolut INGEN grund til at smide med modstanderen, EFTER han er gået kold.

Det ville have klædt ham med noget sportsmanship. Man kan godt passe på hinanden, når kampen er slut.

Attitudeproblem.



nais meme eks dee.

MMA er ikke en sport du skal se mere af.


Du virker intelligent. .. ....

Jeg har selv gået til MMA da jeg var yngre. Jeg har intet imod fysisk vold mellem 2 personer som begge har lyst. Dog finder jeg det usmageligt at han ikke kan lægge manden stille ned, når han har vundet kampen.

Hver sin smag.
Monsieur Baguette.
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 582
Tilmeldt: 25. dec 2016, 01:42
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lothario skrev:
santaklausen skrev:Fuck en douche... Der er absolut INGEN grund til at smide med modstanderen, EFTER han er gået kold.

Det ville have klædt ham med noget sportsmanship. Man kan godt passe på hinanden, når kampen er slut.

Attitudeproblem.


Han smider ikke med modstanderen bagefter. Hvis Mark ville have smidt ham havde det set helt anderledes ud. Han slipper måske guillotinen lidt aggressivt men sådan er det nu engang i en MMA kamp. Syntes mere man skal give dommeren skylden hvis der skulle være et "attitude" problem. Der er en klar fejl fra kamplederen da svenskeren var ude i lang tid og kampen skulle have været stoppet en 5 sekunder før.

Til tidligere: Mark var ude indtil nu fordi han fokuserede på at vinde den OL medalje han aldrig havde fået før Rio 2016. Han endte med at vinde sølv :)


Men hvis manden er gået kold for længst, må Mark da kunne have mærket det, og derved haft længere tid til at vide kampen var vundet. Det havde været gratis og respektfuldt over for sin modstander, at ligge ham lidt stille, så man passer på en bevidstløs mand.

Men ja, hver sin holdning, personligt er jeg ikke til det der.
Monsieur Baguette.
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 582
Tilmeldt: 25. dec 2016, 01:42
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



santaklausen skrev:
Men hvis manden er gået kold for længst, må Mark da kunne have mærket det, og derved haft længere tid til at vide kampen var vundet. Det havde været gratis og respektfuldt over for sin modstander, at ligge ham lidt stille, så man passer på en bevidstløs mand.

Men ja, hver sin holdning, personligt er jeg ikke til det der.


Mark har givetvis rigtig meget erfaring i brydning, men nok knap så meget erfaring i submissions, da han trods alt ikke har trænet ret meget andet end græsk-romersk brydning. Kan forsvare det ved at sige at det er meget svært at mærke hvornår en person er "ude", særligt hvis det er ens 3. MMA kamp og man er godt kørende på adrenalin.

Mark kan ikke "ligge ham stille" da kamplederen bryder kampen og der er forudsætningen at Mark skal slippe med det samme. Selvom det måske virker voldsomt og ikke er den mest gratiøse måde han slipper sit greb på, så ser det en tøve voldsommere ud end det egentlig er i virkeligheden :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: 9. apr 2011, 23:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lothario skrev:
santaklausen skrev:
Men hvis manden er gået kold for længst, må Mark da kunne have mærket det, og derved haft længere tid til at vide kampen var vundet. Det havde været gratis og respektfuldt over for sin modstander, at ligge ham lidt stille, så man passer på en bevidstløs mand.

Men ja, hver sin holdning, personligt er jeg ikke til det der.


Mark har givetvis rigtig meget erfaring i brydning, men nok knap så meget erfaring i submissions, da han trods alt ikke har trænet ret meget andet end græsk-romersk brydning. Kan forsvare det ved at sige at det er meget svært at mærke hvornår en person er "ude", særligt hvis det er ens 3. MMA kamp og man er godt kørende på adrenalin.

Mark kan ikke "ligge ham stille" da kamplederen bryder kampen og der er forudsætningen at Mark skal slippe med det samme. Selvom det måske virker voldsomt og ikke er den mest gratiøse måde han slipper sit greb på, så ser det en tøve voldsommere ud end det egentlig er i virkeligheden :)


Som jeg skrev til et andet indlæg, har jeg selv gået til MMA, og sparret en del (også ret hård sparring). Det kan altså godt lade sig gøre, at lægge/slippe folk mere graciøst end Mark gør i den her video. Ret så let endda, og når kamplederen bryder kampen, skal Mark ikke bekymre sig om om modstanderen er ude eller ej, eller andet, kampen er slut, så han kan let slippe choken, men lige (hurtigt), lægge modstanderen ned.

Men ja, måske er det adrenalin, men det gør det ikke pænere at se på.

Det skal jo gerne være sådan i enhver sport, at man kæmper i kampens hede, men er gode venner bagefter :) Sportsånd.
Monsieur Baguette.
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 582
Tilmeldt: 25. dec 2016, 01:42
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Asomugha skrev:Han er for vild Mark O.

https://www.youtube.com/watch?v=xVRj23el0mE



Kan se det tilfældigvis er 5 år siden han fik debut og så fik han en yderligere kamp siden, men er grunden til han ikke har deltaget mere bare fordi han ville holde fokus lidt længere på brydning eller hvad?


Mener ud over det ( OL), at han ligeledes har været ramt ind i nogen skader, som har besværlig gjort hans comeback.
MVH Pia
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. jan 2018, 16:23
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



santaklausen skrev:Som jeg skrev til et andet indlæg, har jeg selv gået til MMA, og sparret en del (også ret hård sparring). Det kan altså godt lade sig gøre, at lægge/slippe folk mere graciøst end Mark gør i den her video. Ret så let endda, og når kamplederen bryder kampen, skal Mark ikke bekymre sig om om modstanderen er ude eller ej, eller andet, kampen er slut, så han kan let slippe choken, men lige (hurtigt), lægge modstanderen ned.

Men ja, måske er det adrenalin, men det gør det ikke pænere at se på.

Det skal jo gerne være sådan i enhver sport, at man kæmper i kampens hede, men er gode venner bagefter :) Sportsånd.


Jeg går også selv til MMA og har haft kampe, og vil sige min erfaring er at hvis folk bliver stranguleret i en stående guillotine, løftet fra jorden og går kolde, så kan den ikke slippes meget "blidere" end den gør der, men det tror jeg også er en diskussion vi ikke kommer nogle vegne med. Jeg holder stadig på at det i langt højere grad er kamplederens skyld at kampen går derud hvor modstanderen rent faktisk besvimer.
Men er helt enig i ideen om sportsånd, selvfølgelig skal det være sådan, og det tror jeg i høj grad også det har været her. Jeg har aldrig set noget ondt blod efter de danske MMA kampe jeg har været en del af backstage :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: 9. apr 2011, 23:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



MMA scenen er generelt en skændsel idag. Alt det submission og grab, gør det så røvsygt. Bare den måde de promovere kampene på minder mere og mere om wrestling. Før i tiden var der altid go stemning, de hyggede sig begge og respektere hinanden ingen kampen. Og hvad blev der af soccer, og stomp kicks? Det eneste som er værd at se er, bare knuckle og thai. K1 kan dog også være et kig værd. Men tillykke til Mark for sin sejr, i den mest hyped organisation, dog ringeste underholdning.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 410
Tilmeldt: 30. okt 2013, 22:54
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



YellowLight skrev:MMA scenen er generelt en skændsel idag. Alt det submission og grab, gør det så røvsygt. Bare den måde de promovere kampene på minder mere og mere om wrestling. Før i tiden var der altid go stemning, de hyggede sig begge og respektere hinanden ingen kampen. Og hvad blev der af soccer, og stomp kicks? Det eneste som er værd at se er, bare knuckle og thai. K1 kan dog også være et kig værd. Men tillykke til Mark for sin sejr, i den mest hyped organisation, dog ringeste underholdning.


Mark O. Madsen kæmper ikke i UFC.

Jeg mener ikke rigtigt at der er hold i de ting du siger, der er stadig mange KO's, TKO's og fede submissions. GSP var relativt kedelig i slutningen af hans karriere, hvor det galt om at grinde folk ud og ligge ovenpå dem.

Soccer- og stomp kicks er åndsvage og hører ikke hjemme i MMA efter min bedste overbevisning.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 692
Tilmeldt: 12. dec 2011, 13:59
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 111.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 333.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



YellowLight skrev:MMA scenen er generelt en skændsel idag. Alt det submission og grab, gør det så røvsygt. Bare den måde de promovere kampene på minder mere og mere om wrestling. Før i tiden var der altid go stemning, de hyggede sig begge og respektere hinanden ingen kampen. Og hvad blev der af soccer, og stomp kicks? Det eneste som er værd at se er, bare knuckle og thai. K1 kan dog også være et kig værd. Men tillykke til Mark for sin sejr, i den mest hyped organisation, dog ringeste underholdning.


Nu har jeg aldrig fulgt med i MMA på den danske scene, men når du skriver "MMA scenen" går jeg ud fra du mener globalt set? I så fald er jeg meget uenig i det du skriver.

Niveauet i eksempelvis UFC har aldrig været højere. Atleterne bliver bedre og bedre og der popper hele tiden nye spændende profiler frem. Flere divisons er enormt spændende fordi de er fyldt med talent. Og at submission og grappling skulle have taget helt over, kan jeg heller ikke følge dig i. Tag fx heavyweight divison - her har vi en no. 1 contender til bæltet som ikke har lavet andet end at lave det ene vanvittige knock-out efter det andet. Vi ser heller ikke synderlig meget grappling i light heavyweight divisionen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:
YellowLight skrev:MMA scenen er generelt en skændsel idag. Alt det submission og grab, gør det så røvsygt. Bare den måde de promovere kampene på minder mere og mere om wrestling. Før i tiden var der altid go stemning, de hyggede sig begge og respektere hinanden ingen kampen. Og hvad blev der af soccer, og stomp kicks? Det eneste som er værd at se er, bare knuckle og thai. K1 kan dog også være et kig værd. Men tillykke til Mark for sin sejr, i den mest hyped organisation, dog ringeste underholdning.


Nu har jeg aldrig fulgt med i MMA på den danske scene, men når du skriver "MMA scenen" går jeg ud fra du mener globalt set? I så fald er jeg meget uenig i det du skriver.

Niveauet i eksempelvis UFC har aldrig været højere. Atleterne bliver bedre og bedre og der popper hele tiden nye spændende profiler frem. Flere divisons er enormt spændende fordi de er fyldt med talent. Og at submission og grappling skulle have taget helt over, kan jeg heller ikke følge dig i. Tag fx heavyweight divison - her har vi en no. 1 contender til bæltet som ikke har lavet andet end at lave det ene vanvittige knock-out efter det andet. Vi ser heller ikke synderlig meget grappling i light heavyweight divisionen.



Niveauet hæver sig år for år, sådan har det altid været. At der er for meget grappling er naturligvis en smags sag. Det da lige netop i de tungevægt klasser, der er mest af det. Men selv på jorden er der tonsvis af regler.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 410
Tilmeldt: 30. okt 2013, 22:54
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvad med Mikkel Parlo? Skal han snart i kamp igen? Jeg kan huske han havde haft depression og været præget af selvmordtanker osv. i en periode, men er det helt slut. Jeg kan huske han var i Go' morgen danmark for noget tid siden og der virkede han motiveret igen, men jeg kan ikke datere det præcist og huske om det var før eller efter han tabte til honeycutt.


Og nu vi er ved det; er der mere angående mikkel kessler comeback eller er det stadig udskudt fra sygdom?
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2707
Tilmeldt: 25. feb 2011, 01:23
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fitness MK har et interview med ham her:
https://www.radio24syv.dk/programmer/fi ... k-o-madsen
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 675
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



YellowLight skrev:Niveauet hæver sig år for år, sådan har det altid været.

Det er sandt.

YellowLight skrev:At der er for meget grappling er naturligvis en smags sag. Det da lige netop i de tungevægt klasser, der er mest af det.

Ja, det er en smagssag. Personligt er jeg heller ikke selv særlig stor tilhænger af grappling - det er grundlæggende mere underholdende og interessant at se en 'stående' kamp. Men jeg er uenig i, at der er meget grappling i de tunge vægtklasser.

YellowLight skrev:Men selv på jorden er der tonsvis af regler.

Det her forstår jeg ikke. Mener du, at der er for mange regler? Jeg synes niveauet i dag er ganske passende. Vil du tilbage til de 'gamle dage' hvor man trampede hinanden i hovedet?
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det her forstår jeg ikke. Mener du, at der er for mange regler? Jeg synes niveauet i dag er ganske passende.


Bare ét eksempel. Det blev heldigvis ændret sidste år, hvilket er gået fuldstændig forbi mig.

Grounded Fighters

For a long time, it was deemed that once a fighter had anything more than their two feet on the ground, they qualified as a "grounded fighter", which would not allow their opponents to knee or kick them in the head.

Over the years, this led to many fighters placing one hand on the ground from a standing position to obstruct their opponents from landing kicks or knees to the head. In some cases, we have seen referees tell the opponents to attack with kicks and knees from this position as the fighter placing one hand on the ground was suggested to be "playing the game".

McCarthy explained the new interpretation of a "grounded fighter" as follows:

"When we talk about a grounded opponent, when it comes to them being on their feet, if they are in stand-up position and they decide to put one hand down like they did in the past, they are not a grounded opponent.

"If they have both feet on the ground, they would have to have both hands touch the ground to put themselves in a position where they are determined to be grounded by the official, where they cannot be kicked or kneed to the face."

He added: "If a fighter has both hands up and puts one knee on the ground, he is a grounded fighter. If you've got a fighter with both hands in the air and his butt is on the ground, he is a grounded fighter. If you've got a situation where a fighter has anything more than his hands and feet on the ground, they are grounded and cannot be legally kicked or kneed to the face under this rule."



Vil du tilbage til de 'gamle dage' hvor man trampede hinanden i hovedet?


Om jeg vil tilbage til åbninger som disse? En runde på 10 minutter? Og muligheden for at blande vægtklasser? Fandeme ja. Det var det fedeste.

Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 410
Tilmeldt: 30. okt 2013, 22:54
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Generel information




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster