Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65574 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049546 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1552
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1550

Følg bodybuilding.dk på

TV2 Station 2 udsendelse

Udskriv emne


Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping





taler skrev:Det er jo den gamle, evindelige diskussion om, hvad der kan opnås clean. Et af problemerne i denne diskussion er, at vi nok alle kender en eller anden i rigtig god form, som siger han er clean. Men er han reelt det? At bruge AAS er både ulovligt og socialt stigmatiserende, hvorfor skulle man dog indrømme det? Har man samtidig en karriere der står på spil (se bare hvad der skete med Jacob Engel-Schmidt), efter det kom frem at han havde taget noget ulovligt. Folk vælger ofte at tie om det - egentlig forståeligt nok.

Folk indrømmer sjældent deres brug af anabolske steroider, så hvad man reelt kan opnå clean, svæver nok i det uvisse.


Jeg synes ofte jeg ser meget gamle mænd i forbavsende god form i centret. De træner som regel næsten ikke eller med hovedet under armen.

Umiddelbart passer de jo ikke på forbruger profilen man normalt forbinder med AAS, men derfor tænker man jo nogle gange tanken alligevel.

Jeg ville selv ønske at det blev afstigmatiseret, så man kan få en bedre idé om hvilken form er forventelig, og hvilken er (med forbehold) umulig for almindelige dødelige.
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: 15. jun 2016, 20:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 131.00
- Squat: 172.00
- Dødløft: 187.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Liverpool skrev:Den form han viser er ikke standart og ikke en form du bygger fra dag til dag.


Er der da nogen, der har påstået det?

Liverpool skrev:Jer der mener det kan lade sig gøre. Fred med det, men nej, du går ikke ned i centeret og peger 10 ud der kan fremvise lignende form hele året rundt, clean.


Hvad folk har opnået i det gennemsnitlige danske center siger meget lidt, om hvad der rent faktisk er fysisk opnåeligt, da langt størstedelen af centergængerne er langt fra at have optimeret deres træning, ernæring og hvile.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 675
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ProteanDK skrev:Jeg synes ofte jeg ser meget gamle mænd i forbavsende god form i centret. De træner som regel næsten ikke eller med hovedet under armen.


Sandt, jeg har tænkt præcis det samme. Om det er fordi mænd i en vis alder betyder at tage steroider, når deres naturlige hormonproduktion er på retur, eller om det skyldes, at de blot vedligeholder en fysik de har brugt adskillelige års hårdt arbejde på opbygge, må være usagt. Dog kan jeg sagtens genkende det billede ud tegner, jeg har også oftere mænd i 40´erne mistænkt for at tage steroider, end unge fyre i begyndelsen af 20´erne.
Sidst rettet af taler 11. feb 2018, 13:30, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Etrius skrev:
Liverpool skrev:Den form han viser er ikke standart og ikke en form du bygger fra dag til dag.

Jer der mener det kan lade sig gøre. Fred med det, men nej, du går ikke ned i centeret og peger 10 ud der kan fremvise lignende form hele året rundt.

Ah, det er der vist heller ingen, som har skrevet så skråsikkert. Moriaty har skrevet, at det kan lade sig gøre for de fleste. Jeg (og resten?) er forbeholden over for det - altså, at det kan lade sig gøre, men at det er et fåtal, som har dedikationen, vedholdenheden og den fornødne viden om træning og kost til at gøre det. Genetikken er sikkert også en begrænsende faktor her.
.


Han har unægteligt brugt megen tid på at curle sin biceps så lige den kropsdel skrev jeg vil blive svær at opnå natty - resten tror jeg dog de fleste kan opnå på en advanced level med en meget dedikeret træning.

Problemet i de fleste kommercielle motionscentre er at størstedelen træner useriøst dvs. dårlig teknik, halve reps, dårlige programmer, dårlig kost, masser af ustabilitet. Det er ikke dem du ser på dette forum men som leder efter de hurtige svar på facebook - hvis de overhovedet bruger tid på at sætte sig ind i træning.

I mit meget eget center er der en lille gruppe (5-10%) der træner seriøst året rundt. Nogle af dem er også på gear så alt i alt er procentdelen ganske lille blandt naturlige løfter med en imponerende fysik.

Så ja sammenligner du med den almindelige bruger i Fitness WOrld eller Fitness DK er det svært at opnå Simons pæne fysik men jeg vil igen argumentere for at størstedelen du her sammenligner med ikke har forstand på at træne og dermed opnå en anstændig fysik naturligt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 10. maj 2017, 13:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvad kan man opnå uden sovs..

Godt spørgsmål
Når man ser nogen af de gamle billeder af brydere og stærkmænd for over 100 år siden, så var der i hvert tilfælde ingen AAS, ingen kosttilskud, ingen online trænere..ingen seriøs forskning om træning, og deres trææning var for styrke og ikke hypertrofi.. og alligevel.. nogen af dem var virkelig buff!

Georg_Hackenschmidt_ca._1905.jpg


klein.jpg
Sidst rettet af Blackmoore 11. feb 2018, 13:29, rettet i alt 3 gange.
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 2629
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



LVH er efter alt at dømme et produkt af vedvarende højt blodtryk. Ikke kortvarigt højt som i forbindelse med et løft, men fx langtidsperformance som langrend.

Der er masser af folk væsentligt større og stærkere, og jo altså folk på krudt (men mere fornuftige og således ikke tren-brugere) der IKKE har LVH fordi de har gjort tingene fornuftigt.

Nu er N=1, men umiddelbart, så er det pænt debilt at opnå LVH i den 1. unge alder med 2. så relativ kort træning og 3. formentligt som produkt af hårdt krudtforbrug og 4. suppleret med andre livsstilsbelastninger - gå i byen, druk, recs, etc.

Det har intet med rationel træning eller potentielt rationalt (risikoovervejet) forbrug af krudt at gøre, og alt med uoplyst hedonisme at gøre.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Blackmoore skrev:Hvad kan man opnå uden sovs..

Godt spørgsmål
Når man ser nogen af de gamle billeder af brydere og stærkmænd for over 100 år siden, så var der i hvert tilfælde ingen AAS, ingen kosttilskud, ingen online trænere..ingen seriøs forskning om træning, og deres trææning var for styrke og ikke hypertrofi.. og alligevel.. nogen af dem var virkelig buff!

Georg_Hackenschmidt_ca._1905.jpg


klein.jpg



Billede

"Man" er måske så meget sagt - "nogle" er mere passende.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ikke engang her på bh.dk når folks hans fysik. Måske enkelt personer gør.

Hans fysik og proportioner opnår du kun med god genetik og MANGE års træning.

Manden har en fedt % på under 10 året rundt. Er hakket som et brædt.

Du kan tage et få tal af rene bb'er. Der er det i yderst få tal du finder den form året rundt. Hvis du kan. Hvis ikke ser jeg gerne billeder m.m. så ændre jeg nok mening. :)
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 24. mar 2010, 01:08
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Blackmoore skrev:Hvad kan man opnå uden sovs..

Godt spørgsmål
Når man ser nogen af de gamle billeder af brydere og stærkmænd for over 100 år siden, så var der i hvert tilfælde ingen AAS, ingen kosttilskud, ingen online trænere..ingen seriøs forskning om træning, og deres trææning var for styrke og ikke hypertrofi.. og alligevel.. nogen af dem var virkelig buff!

Georg_Hackenschmidt_ca._1905.jpg


klein.jpg

I den forbindelse kommer vi ikke uden om Eugen Sandow!
Billede

Om det passer ved jeg ikke, men jeg læst flere steder, at han havde 50 cm's køller. Imponerende fysisk nonetheless.

EDIT: Apropos 1800-tallets strongmen, så fandt jeg engang denne kuriositet hos en marskandiser. En gammel vægtstang på 30 kg fra Frankrig. Efter signende fra omkring 1900-tallet. Gad vide hvem der har curlet med den? :D

Billede
Sidst rettet af Etrius 11. feb 2018, 13:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



SandyFrink skrev:
Blackmoore skrev:Hvad kan man opnå uden sovs..

Godt spørgsmål
Når man ser nogen af de gamle billeder af brydere og stærkmænd for over 100 år siden, så var der i hvert tilfælde ingen AAS, ingen kosttilskud, ingen online trænere..ingen seriøs forskning om træning, og deres trææning var for styrke og ikke hypertrofi.. og alligevel.. nogen af dem var virkelig buff!

Georg_Hackenschmidt_ca._1905.jpg


klein.jpg



https://www.davedraper.com/fusionbb/fbb ... -LonNY.jpg

"Man" er måske så meget sagt - "nogle" er mere passende.


Hvem er det?
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 675
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



"Biceps from the Bronx" Marvin Eder

Billede
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Damn. Han havde også en god højde at se massiv ud på.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 675
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Afgjort. Et fast-twitch monster og genetisk outlier.

Såfremt man vil diskutere hvad der er muligt uden AAS skal man afgøre om man vil diskutere hvad mennesker rundt omkring på jorden potentielt kan opnå/hvad genetiske outliers har opnået, eller om man vil tage udgangspunkt i den brede befolkning med mere eller mindre favorabel genetik.

Det er to meget forskellige diskussioner.

Forestil jer hvis gener til træning har samme spredning i befolkningen som mental begavelse. Så overvej afstanden fra Hr. Leverpostej til et multi-geni.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Afgjort. Et fast-twitch monster og genetisk outlier.

Såfremt man vil diskutere hvad der er muligt uden AAS skal man afgøre om man vil diskutere hvad mennesker rundt omkring på jorden potentielt kan opnå/hvad genetiske outliers har opnået, eller om man vil tage udgangspunkt i den brede befolkning med mere eller mindre favorabel genetik.

Det er to meget forskellige diskussioner.

Forestil jer hvis gener til træning har samme spredning i befolkningen som mental begavelse. Så overvej afstanden fra Hr. Leverpostej til et multi-geni.


Du har ramt essensen ideelt. Det kan ikke siges bedre.

You must spread your reputation point to other users before giving to the same user.
 
 
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (31)
Kostplan: Vis kostplan



Ingen tvivl om at Marvin var en genetisk freak, og han sikkert kunne have været konge til en hver sport der krævede fast twitch.

men ved at se på de gamle stærkmænd, brydere mm.. har man i det mindste en ide om hvor langt dem med de bedste genetiske forudsætninger, eller den største drive, kunne komme før der var noget ekstra at skyde i hormon puljen, og før man rent faktisk trænede specifikt for hypertrofi

max-sick.png
max-sick.png (83.85 KiB) Vist 1152 gange
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 2629
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Og ja.. nogen har bare helt unfair gode gener!!

et billede af Steve Reeves..som 15 årig :o :o :o

steve at 15.jpg
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 2629
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:"Biceps from the Bronx" Marvin Eder



Men mon ikke han har brugt doping? Efter hvad jeg kan google mig frem til, var han fremme i 1950érne. Jævnfør faktalink, blev der på dette tidspunkt anvendt dopingstoffer.

https://www.bodybuilding.com/fun/drobson304.htm

https://faktalink.dk/titelliste/doping
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:
SandyFrink skrev:"Biceps from the Bronx" Marvin Eder



Men mon ikke han har brugt doping? Efter hvad jeg kan google mig frem til, var han fremme i 1950érne. Jævnfør faktalink, blev der på dette tidspunkt anvendt dopingstoffer.

https://www.bodybuilding.com/fun/drobson304.htm

https://faktalink.dk/titelliste/doping

At man har kunnet syntetisere fx testosteron langt tidligere betyder jo ikke, at det har været tilgængeligt for styrkeløftere i samme grad som i dag.
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Vil gerne pointere

At simon på siden at sit forbrug af gear, har haft en stof misbrug af alt muligt, især coke. Så nok også drt som spiller ind ved hans hjerte
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 454
Tilmeldt: 2. mar 2011, 22:54
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



iboy skrev:Vil gerne pointere

At simon på siden at sit forbrug af gear, har haft en stof misbrug af alt muligt, især coke. Så nok også drt som spiller ind ved hans hjerte


Ja i det første program han var med i "Hård uden på" hed det vidst. Der så man ham sidde og rykke coke ved flere lejligheder. Jeg er faktisk overrasket over at skaderne på hans hjerte ikke er større med den blanding af AAS og coke som efter hans eget udsagn har været en fast del af hans hverdag i 4-5 år. Selv Coken var jo en hverdags ting for ham.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 266
Tilmeldt: 7. dec 2014, 09:04
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Foregående

Tilbage til Doping




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster