Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65570 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1623
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1620

Følg bodybuilding.dk på

Jeres målsætninger

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Man kan finde manges mål for træning i de forskellige logs og profiler, men vil alligevel spørge i en tråd.

Hvad er dine langsigtede mål? Og evt., hvis du når det mål, tror du at du vil være 'tilfreds'?

Mangler personligt inspiration. Har selv lige ramt det sidste langsigtede mål jeg har sat, og er faktisk på bar bund ift. hvad jeg egentlig vil. Havde egentlig ikke troet jeg ville ramme et punkt hvor jeg var nærmest helt tilfreds, men det lader til det faktisk er sket. :shock:
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 882
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



være så stærk som overhovet naturligt muligt og føle mig frisk og glad i mens ved at træne flere gange om ugen super simpelt og ved ikke om det forbliver målet ;) livet er bare nemmere når man er stærk tror jeg må heler blive stærk først for at se om det passer.. :lol: :lol: :baby:
If you can't fix it, you're not hitting it hard enough!
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 6. apr 2012, 16:10
Geografisk sted: RAW Fitness
 
Træner her: Raw Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



DClaville skrev:være så stærk som overhovet naturligt muligt og føle mig frisk og glad i mens ved at træne flere gange om ugen super simpelt og ved ikke om det forbliver målet ;) livet er bare nemmere når man er stærk tror jeg må heler blive stærk først for at se om det passer.. :lol: :lol: :baby:

Hvordan definere du stærk? :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 882
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har vel egentlig ikke reflekteret særligt meget over mine mål for nyligt. Engang var det at blive så stærk som muligt, men i løbet af min rejse er målet blevet udvandet, og nu træner jeg bare fordi jeg nyder at træne. Det er et af tidspunkterne hvor jeg kan slappe helt af (mentalt).

Evt. når jeg er færdig med skole kunne det være sjovt at prøve kræfter med at træne specifikt efter stærkmands konkurrencer. Et andet mål burde være at snart få styr på konditionen. Den har været negligeret i årevis nu.
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: 15. jun 2016, 20:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 131.00
- Squat: 172.00
- Dødløft: 187.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Beingofglass skrev:
DClaville skrev:være så stærk som overhovet naturligt muligt og føle mig frisk og glad i mens ved at træne flere gange om ugen super simpelt og ved ikke om det forbliver målet ;) livet er bare nemmere når man er stærk tror jeg må heler blive stærk først for at se om det passer.. :lol: :lol: :baby:

Hvordan definere du stærk? :)


når man kan løfte meget i de store løft og egenligt vel også når alle de ting og genstande man normalt flytter/bære i arbejde/hjemme er lette at flytte
If you can't fix it, you're not hitting it hard enough!
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 6. apr 2012, 16:10
Geografisk sted: RAW Fitness
 
Træner her: Raw Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ProteanDK skrev:Jeg har vel egentlig ikke reflekteret særligt meget over mine mål for nyligt. Engang var det at blive så stærk som muligt, men i løbet af min rejse er målet blevet udvandet, og nu træner jeg bare fordi jeg nyder at træne. Det er et af tidspunkterne hvor jeg kan slappe helt af (mentalt).

Evt. når jeg er færdig med skole kunne det være sjovt at prøve kræfter med at træne specifikt efter stærkmands konkurrencer. Et andet mål burde være at snart få styr på konditionen. Den har været negligeret i årevis nu.


Pretty much spot on sådan jeg har haft det siden altid. Målet har altid bare været at blive stærkere. Men hvornår er man så stærk nok?
Bliver man gladere af at løfte X mere end Y, når man allerede har et enormt X? Motivationen for at blive stærkere - den mangler. :-k


Mht. til stærkmand - det kan anbefales, det fangede da min interesse en del det sidste år. Det er ikke forfærdelig anderledes end styrkeløft på konkurrence plan, dog er det mere dynamisk, og går noget bedre i hånd med konditionstræningen også.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 882
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Beingofglass skrev:Pretty much spot on sådan jeg har haft det siden altid. Målet har altid bare været at blive stærkere. Men hvornår er man så stærk nok?
Bliver man gladere af at løfte X mere end Y, når man allerede har et enormt X? Motivationen for at blive stærkere - den mangler. :-k


Mht. til stærkmand - det kan anbefales, det fangede da min interesse en del det sidste år. Det er ikke forfærdelig anderledes end styrkeløft på konkurrence plan, dog er det mere dynamisk, og går noget bedre i hånd med konditionstræningen også.


Jeg ved ikke om andre mennesker gør. Jeg selv oplever et stik af glæde hver gang jeg lige sætter et halvt kg mere på stangen, og en smule skuffelse når jeg ikke klarer et løft. Selv kører jeg kun efter dagsformen og RPE netop for at slippe for alle mulige krumspring. Men i sidste ende jagter jeg vel egentlig både glæden ved at vide jeg har rykket mig, og ellers den stilhed der endelig er i mit hoved imens jeg er under stangen og presser mig selv.

Jeg tror ikke, at min model er universel, så jeg ved ikke om der er nogen særlig værdi i at gøre som jeg. Jeg lever mest for de små glæder lige rundt om hjørnet.
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: 15. jun 2016, 20:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 131.00
- Squat: 172.00
- Dødløft: 187.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Beingofglass skrev:Man kan finde manges mål for træning i de forskellige logs og profiler, men vil alligevel spørge i en tråd.

Hvad er dine langsigtede mål? Og evt., hvis du når det mål, tror du at du vil være 'tilfreds'?

Mangler personligt inspiration. Har selv lige ramt det sidste langsigtede mål jeg har sat, og er faktisk på bar bund ift. hvad jeg egentlig vil. Havde egentlig ikke troet jeg ville ramme et punkt hvor jeg var nærmest helt tilfreds, men det lader til det faktisk er sket. :shock:


Lifters blue
https://www.bodylab.dk/shop/lifters-blue-1858c1.html
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan





10/10
repped
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 882
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er lige så stille ved at indse at jeg nok har følgende målsætninger for træning inden for de næste par år

  • Blive stærkere uden at blive skadet
    • Dette værende udtrykt i 1RMs i Squat, Bænk og Dødløft. Ingen specifikke vægte udover tungere end sidste test :D
    • Jeg har brugt det sidste år på at overkomme først en knæskade, og så en skulderskade. Det skal fandme være slut
  • Få revet den sidste smule fedt af og genopbygge
    • Ligger i skrivende stund på de 79 og med en fedt% på de 15~. Den så jeg gerne falde til 10-12%.
    • Herefter lige så stille bygge op til de 83~ kg

Ren BB er ikke noget for mig, men styrketræning er sgu sjovt selvom man ikke er særlig stærk :)

-83 vægtklassen passer mig desuden fint både i forhold til at jeg ikke har fyldt den ud endnu og hvordan jeg nok ikke gider op på -93 før det mere æstetisk hænger sammen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 803
Tilmeldt: 19. okt 2017, 20:38
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mit mål og formål med træningen? Overordnet set forsøger jeg at bremse det kropslige forfald, der kommer med stigende alder, så jeg kan forblive mobil og fysisk aktiv så længe som muligt. :mrgreen:

Det er for diffust et mål på den korte bane, så jeg træner også for at opleve en snert af ungdommens styrke (SL) - eller for at se, hvad en average guy på snart 43 år naturligt kan opnå med vedholdende træning med fokus på basisøvelser. Så træningen er også funderet i en generel interesse for biologi-fysiologi. Hvad kan lade sig gøre?

Mere konkret overvejer jeg at målrette træningen efter fx en SL-stævnedeltagelse i 2019. Mine aldersramte 1RM's skal forbedres!
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tråden med Q&A har motiveret mig til at begynde på chest dips. Kører allerede pushups med extended ROM. Ser frem til den næsten komplette overkroptræning dips giver med depression af skulderblade. Pullups og dips supplerer hinanden skidegodt.

Ellers i samme terminale båd som andre +40 årige herinde hvor det gælder om at bremse det kropslige forfald. Leger med tanken om at starte min første kur, men har meget at lære desangående. Siden august 2017 har jeg tabt masse jeg ikke umiddelbart føler jeg kan træne mig tilbage til.

Mussetrussen skriver noget godt om at fremhæve nogle detaljer ved sin krop når man overall taber masse. Det vil jeg gøre. Jeg har heldigvis stadig en prominent anatomisk feature jeg kan dyrke og opnå god skarp separation på.
Sidst rettet af Franz Biberkopf 18. mar 2018, 17:09, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg skal have smidt noget mere masse på og gerne ligge nogenlunde lavt i fedt med en vægt på 90-91kg, der skal skovles mad ned og så må vi se til december hvordan formen er :).
pump it ! pump it up!
Brugeravatar
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 2231
Tilmeldt: 28. mar 2006, 13:21
Geografisk sted: Køge
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan





=D>
Glimrende artikel.

Selvom jeg ikke er helt ude af mine 20'er endnu, så har jeg allerede tænkt mange tanker over når jeg rammer det stadie.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 6. aug 2013, 13:11
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Franz Biberkopf skrev:
Ellers i samme terminale båd som andre +40 årige herinde hvor det gælder om at bremse det kropslige forfald.


Lige mine ord..
Og motiver mig meget at overgår de unge drenge.. Meenn er jo ikke så svært når de bruger 60-70% af tiden i centeret på snak og mobil..
 
Reputation point: 125
 
Indlæg: 576
Tilmeldt: 9. okt 2010, 15:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mål

at jeg om 20 år kan give eventuelle børnebørn en kæmpe lufttur og stadig kunne overleve en zombiecalypse
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 2629
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Noget i stil med 275 i squat, 180 i bænk og 330 i dødløft, rå i 93.

Til dem der ikke længere bliver motiveret af antallet af skiver på stangen - har I nogensinde tænkt på, hvorfor I, i første omgang ville være stærke? Måske bør det ikke handle om kg, men det faktum at forbedre sig selv i træningens mange aspekter.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 2423
Tilmeldt: 17. maj 2009, 20:54
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I bund og grund oplever jeg styrketræning som en betydningsfuld aktivitet. Aktiviteten er på mange måde sit eget mål. En del af aktiviteten er dog også at planlægge og se effekten af det, så derfor arbejder jeg med forskellige mål på kortere basis.
Borumpas skrev:Det sidste sæt stoppede tidligt fordi, for at være ærlig, jeg kunne ikke lave opspænd fordi jeg skulle skide
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 737
Tilmeldt: 29. aug 2015, 13:29
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg vil gerne vinde et mesterskab.
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.
Brugeravatar
 
Reputation point: 300
 
Indlæg: 3107
Tilmeldt: 22. apr 2010, 14:42
 
Træner her: Team Danmark Aarhus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der er så mange. De ændrer sig over tid. Om jeg nogensinde bliver tilfreds? Næppe :-)
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Og så er der den fordel at man bliver gammel, og med et skal sammenligne sig med "master atleter" og ikke unge knøse på 23 ;)
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 2629
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



200kg pause squat. 120kg stød.
Brugeravatar
 
Reputation point: 924
 
Indlæg: 4286
Tilmeldt: 28. nov 2012, 19:11
 
Træner her: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kortsigtede mål (inden for 5 år):
- Tage de danske bænkpresrekorder i -105, både rå og i udstyr.
- Bænke 2xbw rå og 3xbw i udstyr
- Lave serien 200-200-200 til et klassisk stævne

Langsigtede mål:
Det Blackmoore sagde!

 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 7. apr 2009, 20:12
Geografisk sted: Give
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 247.50
- Squat: 225.00
- Dødløft: 222.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er pisse fedt at se så mange mere eller mindre forskellige mål, og tilgange til målene. Nogle udpluk jeg holder særligt ved.

ProteanDK skrev: Jeg selv oplever et stik af glæde hver gang jeg lige sætter et halvt kg mere på stangen - Jeg lever mest for de små glæder lige rundt om hjørnet.

Nok tættest på hvad der driver mig lige pt.,

Goblin skrev: styrketræning er sgu sjovt selvom man ikke er særlig stærk :)

Du har ret, det -er- sjovt! med eller uden et mål.

Etrius skrev: Overordnet set forsøger jeg at bremse det kropslige forfald, der kommer med stigende alder, så jeg kan forblive mobil og fysisk aktiv så længe som muligt. :mrgreen: - træningen er også funderet i en generel interesse for biologi-fysiologi. - Hvad kan lade sig gøre?


Franz Biberkopf skrev:Tråden med Q&A har motiveret mig til at begynde på chest dips.
Ellers i samme terminale båd som andre +40 årige herinde hvor det gælder om at bremse det kropslige forfald - Leger med tanken om at starte min første kur.


Blackmoore skrev:Mål : at jeg om 20 år kan give eventuelle børnebørn en kæmpe lufttur og stadig kunne overleve en zombiecalypse


Bill Nye skrev:I bund og grund oplever jeg styrketræning som en betydningsfuld aktivitet.- forskellige mål på kortere basis.


0MA skrev:Jeg vil gerne vinde et mesterskab.


awesome skrev:Der er så mange. De ændrer sig over tid. Om jeg nogensinde bliver tilfreds? Næppe :-)


Qmega skrev:Til dem der ikke længere bliver motiveret af antallet af skiver på stangen - har I nogensinde tænkt på, hvorfor I, i første omgang ville være stærke? Måske bør det ikke handle om kg, men det faktum at forbedre sig selv i træningens mange aspekter.


Jeg må ærligt sige, at jeg allerførst ville være stærk, fordi jeg så op til min håndværker far ( og gør stadig). Manden trænede ikke engang - han var bare naturligt drøn stærk, og jeg opvoksede med at se, hvordan andre havde respekt for ham. Han kunne sikkert dødløfte 250kg uden at røre ved en vægt. Jeg arvede desværre ikke helt de gener. Derefter drog interessen mig frem, til at jeg var sikker på jeg havde nået 'standarden for en mand' (min rollemodel).
Rigtig godt spørgsmål at stille, tankevækkende herfra.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 882
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



vind danmarks stærkeste mand en dag :mrgreen: :mrgreen:
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 1166
Tilmeldt: 27. apr 2012, 21:22
Geografisk sted: Kbh
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 151.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 300.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mit mål er i første omgang at blive stærkere. Er ikke så fokuseret på mit udseende i første omgang, men måske det kommer. :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27. mar 2018, 14:38
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster