Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 966
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 962

Følg bodybuilding.dk på

Løb og restitution

Udskriv emne


Alt om konditionstræning

Tilbage til Konditionstræning





Restituerer mine ben ordentligt på en dag hvor jeg løber 5-10 km, hvis jeg har trænet dem dagen før? Er det optimalt i det lange løb at løbe de dage efter jeg træner ben, eller burde jeg løbe samme dag som jeg træner dem .. ?
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 4. apr 2018, 08:44
Geografisk sted: din mors fisse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvad vil du opnå med den træning du beskriver ??

Det er jo en forholdsvis vigtig detalje :)

Vil fraråde dig at løbe længere distancer, samme dag du har trænet ben, med mindre det er ved lav intensitet...
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 5. maj 2018, 11:16
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mr . Clean skrev:Hvad vil du opnå med den træning du beskriver ??

Det er jo en forholdsvis vigtig detalje :)

Vil fraråde dig at løbe længere distancer, samme dag du har trænet ben, med mindre det er ved lav intensitet...



Jeg bulker og vil gerne træne hver dag, måske med 1 dags pause om ugen.
Jeg kører 2 split: Ben/bryst/skulder/triceps og ryg/biceps. Planen er jeg vil løbe interval løb 15-20 de dage jeg træner ryg/biceps.

Men vil mine ben restituere ordentligt på længere sigt, hvis jeg løber dagen efter jeg har trænet dem?
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 4. apr 2018, 08:44
Geografisk sted: din mors fisse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mr. Clean spørger hvad du vil opnå med din træning.
Vil du være en god løber eller vil du have største stænger i Nordeuropa? Måske noget derimellem?

Hvis folk skal give et kvalificeret råd, så er vi nødt til at vide hvad du arbejder hen imod. Vil du være god til matematik, så hjælper det ikke hvis vi rådgiver dig om religion.
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 29. jul 2013, 22:03
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Maxer1337 skrev:
Planen er jeg vil løbe interval løb 15-20 de dage jeg træner ryg/biceps.
Men vil mine ben restituere ordentligt på længere sigt, hvis jeg løber dagen efter jeg har trænet dem?


Nej du vil ikke restituere optimalt når det er intervaller, du løber. Løb du 3-5 km roligt løb var det noget andet.
Forstår ikke hvorfor du vil løbe interval under en bulk og som de andre skriver, er det måske svært at finde ud af, hvad dit overordnede mål er?
Du kan ikke blive stor og stærk samtidig med du vil træne op til at blive en hurtig løber.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 10. maj 2017, 13:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Moriarty skrev:
Maxer1337 skrev:
Planen er jeg vil løbe interval løb 15-20 de dage jeg træner ryg/biceps.
Men vil mine ben restituere ordentligt på længere sigt, hvis jeg løber dagen efter jeg har trænet dem?


Nej du vil ikke restituere optimalt når det er intervaller, du løber. Løb du 3-5 km roligt løb var det noget andet.
Forstår ikke hvorfor du vil løbe interval under en bulk og som de andre skriver, er det måske svært at finde ud af, hvad dit overordnede mål er?

Du kan ikke blive stor og stærk samtidig med du vil træne op til at blive en hurtig løber.



Fordi jeg gerne vil lave kredsløbstræning samtidig med mit bulk og godt kan lide at få pulsen op. Samtidig indtager jeg rigtig meget mad pt. og mener ikke 200-250 kalorier pga. 15-20 minutters intervalløb vil gøre den en negativ forskel i min diæt.

Så du mener ikke at jeg kan opbygge muskelmasse, fordi jeg løber interval løb, eller hvordan skal jeg forstå det? :whistle:
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 4. apr 2018, 08:44
Geografisk sted: din mors fisse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg vil gerne have en bedre kondition, samtidig med at jeg vil opbygge muskelmasse. Derfor spørger jeg ind til restitution i forhold til løb og træning med belastning.

Well, jeg tror bare jeg vil løbe de dage jeg også træner ben og evt. køre 3 split.

Tak for svar. =D>
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 4. apr 2018, 08:44
Geografisk sted: din mors fisse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Maxer1337 skrev: Samtidig indtager jeg rigtig meget mad pt. og mener ikke 200-250 kalorier pga. 15-20 minutters intervalløb vil gøre den en negativ forskel i min diæt.

Så du mener ikke at jeg kan opbygge muskelmasse, fordi jeg løber interval løb, eller hvordan skal jeg forstå det? :whistle:


Intervalløb / anaerobe træning er bare enormt krævende ift. din samlede restitution så jeg vil fraråde netop denne træningsform hvis du vil have det maksimale ud af din styrketræning.
Jeg skriver som jeg gør idet man ofte bruger interval træning til at peake op imod et motionsløb. God idé at ligge løbetræningen samme dag som du træner ben men igen vil netop intervaltræning påvirke din samlede træningsvolumen væsentligt denne dag og efterfølgende restitution.

Maxer1337 skrev:Jeg vil gerne have en bedre kondition, samtidig med at jeg vil opbygge muskelmasse. Derfor spørger jeg ind til restitution i forhold til løb og træning med belastning.
>


Det kan jeg godt forstå og jeg løber også selv lidt. Dog vil jeg anbefale roligt løb i det aerobe pulsområde og evt. en masse gåture.
Det kan ligefrem have en gavnlig effekt på din restitution samtidig med du får trænet dit kredsløb og aerobe system på en hensigtsmæssig måde.

Igen afhænger det hele i sidste ende med hvor seriøs du er med din styrketræning og prioriterer denne ift. din kredsløbstræning
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 10. maj 2017, 13:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Selvfølgelig vil træningsintensiteten ikke blive ligeså høj hvis jeg løber de dage jeg også træner med belastning. Jeg tænker evt. high reps med lavere kilo disse dage og så køre tungt de dage, hvor jeg træner benene, men ikke løber.

Og så vil jeg ellers bare mærke efter hvordan benene har det. Jeg kan bare godt lide at der er lidt fart over feltet når man løber!

I forhold til det anaerobe arbejde, vil det så ikke være lige godt med interval løb i forhold til længere distancer, hvis man holder sin puls på de 170, eller hvad man siger den skal lægge på, for at man forbedrer sin kondition? :)
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 4. apr 2018, 08:44
Geografisk sted: din mors fisse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Maxer1337 skrev:I forhold til det anaerobe arbejde, vil det så ikke være lige godt med interval løb i forhold til længere distancer, hvis man holder sin puls på de 170, eller hvad man siger den skal lægge på, for at man forbedrer sin kondition? :)


Ligeså snart du bevæger dig over en 100 m sprint bliver det primært aerobe arbejde hvorfor det ikke giver meget mening at træne anaerobe (intervaller osv.) for at få en bedre "kondition".
Det er meget forenklet forklaret men dybest set er alle gode løbeprogrammer / konditionsprogrammer bygget op til at 80-90% er aerobe / roligt løb mens man gemmer intervaltræningen til man har opbygget en solid aerobe base og skal peake.

Gør man det omvendt som du måske overvejer er skadesrisikoen enorm høj da fundamentet ikke er i orden.

Kort fortalt - vil du forbedre din kondition så bliv hurtigere til at løbe i de lave pulsområder. Se fx hvor hurtig du kan blive ved at løbe ved puls 150. Det er sjovt når farten øges uden pulsen gør :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 10. maj 2017, 13:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Moriarty skrev:
Maxer1337 skrev:I forhold til det anaerobe arbejde, vil det så ikke være lige godt med interval løb i forhold til længere distancer, hvis man holder sin puls på de 170, eller hvad man siger den skal lægge på, for at man forbedrer sin kondition? :)


Ligeså snart du bevæger dig over en 100 m sprint bliver det primært aerobe arbejde hvorfor det ikke giver meget mening at træne anaerobe (intervaller osv.) for at få en bedre "kondition".
Det er meget forenklet forklaret men dybest set er alle gode løbeprogrammer / konditionsprogrammer bygget op til at 80-90% er aerobe / roligt løb mens man gemmer intervaltræningen til man har opbygget en solid aerobe base og skal peake.

Gør man det omvendt som du måske overvejer er skadesrisikoen enorm høj da fundamentet ikke er i orden.

Kort fortalt - vil du forbedre din kondition så bliv hurtigere til at løbe i de lave pulsområder. Se fx hvor hurtig du kan blive ved at løbe ved puls 150. Det er sjovt når farten øges uden pulsen gør :wink:


Jeg mente selvfølgelig aerob istedet for anaerob :D

Jeg vil gerne være bedre til at kunne spurte/løbe hurtigt i længere tid - og det tænker jeg sker ved at løbe intervalløb.
Jeg spiller fodbold og vil gerne være bedre til spurter, men selvfølgelig vil jeg også løbe længere distancer engang i mellem
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 4. apr 2018, 08:44
Geografisk sted: din mors fisse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Anbefaler at du træner spurter med bold samtidig, hvis du spiller fodbold.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 447
Tilmeldt: 9. aug 2014, 19:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 35.00
- Dødløft: 40.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Marcus Aurelius skrev:Anbefaler at du træner spurter med bold samtidig, hvis du spiller fodbold.


Kommer jo an på hvad målet er. Ønsker man at øge sin maksimale hastighed, vil det med stor sandsynlighed være ret begrænsende at træne med bold.
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21. aug 2006, 17:21
Geografisk sted: København
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



zuzaki skrev:
Marcus Aurelius skrev:Anbefaler at du træner spurter med bold samtidig, hvis du spiller fodbold.


Kommer jo an på hvad målet er. Ønsker man at øge sin maksimale hastighed, vil det med stor sandsynlighed være ret begrænsende at træne med bold.



Sådan er det med alt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 447
Tilmeldt: 9. aug 2014, 19:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 35.00
- Dødløft: 40.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Boldkontrollen er helt på sin plads :dance:
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 4. apr 2018, 08:44
Geografisk sted: din mors fisse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Maxer1337 skrev:
Jeg vil gerne være bedre til at kunne spurte/løbe hurtigt i længere tid - og det tænker jeg sker ved at løbe intervalløb.
Jeg spiller fodbold og vil gerne være bedre til spurter, men selvfølgelig vil jeg også løbe længere distancer engang i mellem


Samtidig bulker du og styrketræner overkroppen?
Håber det lykkes dig at blive hurtigere og større samtidig men tror ikke helt på projektet (been there myself..). Har selv spillet fodbold i mange år og mine sprintegenskaber forsvandt så snart jeg fik muskler på overkroppen og blev tungere. Styrketræn evt. bare benene og din core hvis det er fodbold du satser på.
Som mange i starten af tråden skrev, skal du nok beslutte dig for hvad du egentligt vil satse på.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 10. maj 2017, 13:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Marcus Aurelius skrev:
zuzaki skrev:
Marcus Aurelius skrev:Anbefaler at du træner spurter med bold samtidig, hvis du spiller fodbold.


Kommer jo an på hvad målet er. Ønsker man at øge sin maksimale hastighed, vil det med stor sandsynlighed være ret begrænsende at træne med bold.



Sådan er det med alt.


Så giver det jo netop ikke mening at fyre et random "råd" af.
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21. aug 2006, 17:21
Geografisk sted: København
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



zuzaki skrev:
Marcus Aurelius skrev:
zuzaki skrev:
Marcus Aurelius skrev:Anbefaler at du træner spurter med bold samtidig, hvis du spiller fodbold.


Kommer jo an på hvad målet er. Ønsker man at øge sin maksimale hastighed, vil det med stor sandsynlighed være ret begrænsende at træne med bold.



Sådan er det med alt.


Så giver det jo netop ikke mening at fyre et random "råd" af.


At kunne løbe en spurt på X antal sekunder, eller med en given fart, er ligegyldig hvis dette ikke er overførbart til sin givne sport som f.eks fodbold. Derfor anbefalede jeg at tage en bold med og øve spurt samtidig med den.

Rådet virker måske random for dig, fordi du ikke forstår meningen med det, men det burde være forklaret nu, så det giver bedre mening.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 447
Tilmeldt: 9. aug 2014, 19:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 35.00
- Dødløft: 40.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Konditionstræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster