Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65664 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049568 indlæg i 100421 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 510
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 508

Følg bodybuilding.dk på

Når man er et madøre..

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hej. Er der nogen der har lyst til at fortælle om deres egne erfaringer med, hvad der er bedst til at dæmpe/slukke ens appetit?

Har trænet godt i snart et halvt år og det er ikke et problem for mig at holde fast i, men jeg er bare et madøre, og kan slet ikke lade være med at æde som en okse, så jeg tænker, at løsningen må være at finde noget, der kan dæmpe min appetit? Vejer ca. 30 kg. for meget, og vil selvfølgelig gerne smide dem, men er bare svært når man er et meget sultent menneske. :D

Det er ikke engang fordi jeg spiser eller drikker særligt mange søde ting og sager. Dem craver jeg ikke så voldsomt. Det er mere mad, der er problemet. Så ville gerne finde et eller andet, der gør, at jeg ikke føler mig sulten hele tiden.

Har prøvet kaffe, the og garcinia cambogia piller. Virker overhovedet ikke.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 19. sep 2018, 14:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Grøntsager og salat, generelt voluminøs mad
Drik et stort glas vand før du spiser
Spis i et kontrolleret tempo så din mave når at registere, at du er begyndt at læsse derned før du er færdig med dit måltid
Synes også at stærk mad virker til at mætte mere, men det er måske bare mig
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15. aug 2013, 19:39
Geografisk sted: Fyn
 
Træner her: Fitness Syd
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er faktisk meget simpelt, men "svært" i praksis.
Du er ganske enkelt nød til at lærer at spise mindre posioner, og derved vænne dig til at spise mindre.
Jeg tror personligt ikke at der er noget som ikke er direkte sundhedskadeligt som kan dæmpe din appetit, og særligt ikke under vægtab. Det er kroppens egen måde at reagere på når ikke den får den mængde mad den plejer.

Jeg er selv igang med et vægtab på 7-9 kg og jeg har skåret lidt af de måltider jeg spiser i løbet af dagen. Også er slik, sodavand, øl, chips og alt andet snack helt bandlyst fra mandag til fredag, Jeg holder lidt fri i weekenden, men sørger naturligvis for at posionerne ikke er større end nødvendigt. Det er nok mit bedste råd jeg kan give.
 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 2. jun 2013, 11:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det med grøntsager osv. ved jeg godt, og jeg spiser da også nok grøntsager vil jeg mene. Jeg kan bare ikke kun leve af grøntsager og kød. Det duer jeg ikke til. Det går galt i løbet af ingen tid. Som det er nu, lægger jeg mig heller ikke ud, så min nuværende kost ville være fin til når jeg har tabt mig. Ville bare gerne finde et eller andet, der kunne sænke min appetit, uden jeg som sådan skal ændre mine kostvaner og skal til at spise flere kg. grøntsager om dagen. Tænker, at der må være et eller andet jeg kan tage, der gør, at jeg kan nøjes med at spise måske halvdelen af hvad jeg gør nu i en periode, uden jeg skal rende og føle mig sulten konstant, så jeg derved kan tabe mig.

Det er heller ikke fordi jeg sidder og spiser alt muligt usundt. Føler mig bare ikke ordentlig mæt, hvis jeg ikke har fået en ordentlig omgang brød/ris/kartofler/etc. (fyld). ved siden af mine proteiner. Plus jeg nok også spiser for meget protein. Har i hvert fald ikke problemer med at bygge muskler. Hvis jeg spiser en stor portion grøntsager føler jeg mig ikke ordentlig mæt. Mæthed er andet end fylde. Det har også noget med alle mulige signalstoffer og fedstoffer at gøre jo, og dem er der bare ikke ret mange af i grøntsager.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 19. sep 2018, 14:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Taekwondo body skrev:Det er faktisk meget simpelt, men "svært" i praksis.
Du er ganske enkelt nød til at lærer at spise mindre posioner, og derved vænne dig til at spise mindre.
Jeg tror personligt ikke at der er noget som ikke er direkte sundhedskadeligt som kan dæmpe din appetit, og særligt ikke under vægtab. Det er kroppens egen måde at reagere på når ikke den får den mængde mad den plejer.

Jeg er selv igang med et vægtab på 7-9 kg og jeg har skåret lidt af de måltider jeg spiser i løbet af dagen. Også er slik, sodavand, øl, chips og alt andet snack helt bandlyst fra mandag til fredag, Jeg holder lidt fri i weekenden, men sørger naturligvis for at posionerne ikke er større end nødvendigt. Det er nok mit bedste råd jeg kan give.


Præcis. Det er simpelt, men langt fra nemt, haha. Har slet ikke rygrad til det med kosten. Lidt derfor jeg havde håbet på nogle gode tips til at få sulten lidt under kontrol. Også bare det der med, at der er mere nydelse i spise en solid sandwich end en eller anden lille, fimset salat med light dressing. :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 19. sep 2018, 14:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nielsen882 skrev:
Taekwondo body skrev:Det er faktisk meget simpelt, men "svært" i praksis.
Du er ganske enkelt nød til at lærer at spise mindre posioner, og derved vænne dig til at spise mindre.
Jeg tror personligt ikke at der er noget som ikke er direkte sundhedskadeligt som kan dæmpe din appetit, og særligt ikke under vægtab. Det er kroppens egen måde at reagere på når ikke den får den mængde mad den plejer.

Jeg er selv igang med et vægtab på 7-9 kg og jeg har skåret lidt af de måltider jeg spiser i løbet af dagen. Også er slik, sodavand, øl, chips og alt andet snack helt bandlyst fra mandag til fredag, Jeg holder lidt fri i weekenden, men sørger naturligvis for at posionerne ikke er større end nødvendigt. Det er nok mit bedste råd jeg kan give.


Præcis. Det er simpelt, men langt fra nemt, haha. Har slet ikke rygrad til det med kosten. Lidt derfor jeg havde håbet på nogle gode tips til at få sulten lidt under kontrol. Også bare det der med, at der er mere nydelse i spise en solid sandwich end en eller anden lille, fimset salat med light dressing. :D



Det som gør at jeg kan holde mig til planen er at jeg ved der er lys på den anden side (weekenden)
En anden ting er at jeg spiser nøjagtig det samme som når jeg ikke er på skrump, dog undtagen snacks. jeg spiser bare mindre.
Til frokost spiste jeg for eksempel en dejlig mad med sild, æg, purløg og mayonnaise. (ikke den fedtfattige)
Jeg snyder kun mig selv, ved at købe produkter med lavere fedtindhold.

Har du ikke skyggen af selvkontrol, så må du nok bare leve med den krop du har.
 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 2. jun 2013, 11:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Taekwondo body skrev:Har du ikke skyggen af selvkontrol, så må du nok bare leve med den krop du har.


Fair nok. Det er da alligevel et ærligt svar. :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 19. sep 2018, 14:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Skru op for dit proteinindtag. Protein er mættende og har desuden den fordel, at dets "egenforbrænding" er høj. Det vil sige den energi, som forbruges på nedbrydningen og optaget af protein (hvis jeg husker ret, kan det være helt op til 20-25 % af energien fra protein). I praksis betyder det, at de kalorier, man får fra protein, ikke "tæller" nær så meget i energiregnskabet. Derfor kan du tillade dig at spise ekstra meget mættende protein.
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Etrius skrev:Skru op for dit proteinindtag. Protein er mættende og har desuden den fordel, at dets "egenforbrænding" er høj. Det vil sige den energi, som forbruges på nedbrydningen og optaget af protein (hvis jeg husker ret, kan det være helt op til 20-25 % af energien fra protein). I praksis betyder det, at de kalorier, man får fra protein, ikke "tæller" nær så meget i energiregnskabet. Derfor kan du tillade dig at spise ekstra meget mættende protein.


Lige præcis. Mættende, muskelbevarende, og den termiske effekt er måske endda højere end du nævner:
https://www.bodylab.dk/shop/protein-og- ... 974c1.html
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 675
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



NikolajBach skrev:
Etrius skrev:Skru op for dit proteinindtag. Protein er mættende og har desuden den fordel, at dets "egenforbrænding" er høj. Det vil sige den energi, som forbruges på nedbrydningen og optaget af protein (hvis jeg husker ret, kan det være helt op til 20-25 % af energien fra protein). I praksis betyder det, at de kalorier, man får fra protein, ikke "tæller" nær så meget i energiregnskabet. Derfor kan du tillade dig at spise ekstra meget mættende protein.


Lige præcis. Mættende, muskelbevarende, og den termiske effekt er måske endda højere end du nævner:
https://www.bodylab.dk/shop/protein-og- ... 974c1.html

Rigtigt,der er også et ældre dokumentar program hvor man servere meget protein, fedt, kulhydratrigt mad og den person som fik proteinrigt mad kunne holde sig mæt i længere tid. Dog er jeg af den overbevisning at kroppen "opdager" det og sender signaler til hjernen om at der skal mere mad til. Så det er måske en smugle overvurderet?
 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 2. jun 2013, 11:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg går ekstremt meget op i velbefindende og det at kunne opretholde god koncentration henover hele dagen. Jeg følger Dr. Michael Gregers råd om om at spise alskens bønner, linser og kikærter tre gange dagligt. (I praksis hvad der svarer til indholdet af 3 dåser hver dag). Spiste fx. i dag sorte bønner, beluga-linser, og butter-beans. Røde linser er dejlige at kokkere med.

Protein og fiberrige bønner bærer mig godt gennem dagen. Greger taler ligefrem i en video om at man har opdaget en såkaldt "Second Meal Effect" for bønner og linser, fordi de forbedrer blodsukkerkontrol ikke bare ved næste måltid - men også den næste dag!

Et lille fif jeg lærte er Balsamico eddike på salat kan øge mæthed/satiety markant (uden mange kalorier) og så smager det godt på salat jeg ellers synes er kedelig. Balsamico eddike er et potent middel for blodsukkerkontrol der traditionelt har været anvendt til diabetikere.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Franz Biberkopf skrev:Jeg går ekstremt meget op i velbefindende og det at kunne opretholde god koncentration henover hele dagen. Jeg følger Dr. Michael Gregers råd om om at spise alskens bønner, linser og kikærter tre gange dagligt. (I praksis hvad der svarer til indholdet af 3 dåser hver dag). Spiste fx. i dag sorte bønner, beluga-linser, og butter-beans. Røde linser er dejlige at kokkere med.

Protein og fiberrige bønner bærer mig godt gennem dagen. Greger taler ligefrem i en video om at man har opdaget en såkaldt "Second Meal Effect" for bønner og linser, fordi de forbedrer blodsukkerkontrol ikke bare ved næste måltid - men også den næste dag!

Et lille fif jeg lærte er Balsamico eddike på salat kan øge mæthed/satiety markant (uden mange kalorier) og så smager det godt på salat jeg ellers synes er kedelig. Balsamico eddike er et potent middel for blodsukkerkontrol der traditionelt har været anvendt til diabetikere.


Har du monitoreret dit blodsukker, som jeg vist i sin tid opfordrede til i en anden tråd?
Bønner, linser og kikærter er gode. Men ærligt talt, hvis BS-udsving er så stort et problem så kør dog ketose, bare light vil være nok.
Jeg kan virkelig ikke komme i tanke om en nemmere og mere praktisk, convenient måde at leve og spise på end ketose - det undersøtter bare ikke hård træning og muskelmasse. Men grebet optimeret an kan man være i dyb ketose inden for et døgn, og iø. stadig spise en del "forbudte" ting. Jeg har opretholdt dyb ketose selv ved indtag af mælk, havregryn, mv.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
Franz Biberkopf skrev:Jeg går ekstremt meget op i velbefindende og det at kunne opretholde god koncentration henover hele dagen. Jeg følger Dr. Michael Gregers råd om om at spise alskens bønner, linser og kikærter tre gange dagligt. (I praksis hvad der svarer til indholdet af 3 dåser hver dag). Spiste fx. i dag sorte bønner, beluga-linser, og butter-beans. Røde linser er dejlige at kokkere med.

Protein og fiberrige bønner bærer mig godt gennem dagen. Greger taler ligefrem i en video om at man har opdaget en såkaldt "Second Meal Effect" for bønner og linser, fordi de forbedrer blodsukkerkontrol ikke bare ved næste måltid - men også den næste dag!

Et lille fif jeg lærte er Balsamico eddike på salat kan øge mæthed/satiety markant (uden mange kalorier) og så smager det godt på salat jeg ellers synes er kedelig. Balsamico eddike er et potent middel for blodsukkerkontrol der traditionelt har været anvendt til diabetikere.


Har du monitoreret dit blodsukker, som jeg vist i sin tid opfordrede til i en anden tråd?
Bønner, linser og kikærter er gode. Men ærligt talt, hvis BS-udsving er så stort et problem så kør dog ketose, bare light vil være nok.
Jeg kan virkelig ikke komme i tanke om en nemmere og mere praktisk, convenient måde at leve og spise på end ketose - det undersøtter bare ikke hård træning og muskelmasse. Men grebet optimeret an kan man være i dyb ketose inden for et døgn, og iø. stadig spise en del "forbudte" ting. Jeg har opretholdt dyb ketose selv ved indtag af mælk, havregryn, mv.


Nu er det meget individuelt hvor hurtigt man går i ketose. På en meget striks low carb diæt skal jeg i hvert fald bruge 48 timer. Måler altid via blodtests da urinsticks er meget upræcise
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 10. maj 2017, 13:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er korrekt der er betragtelig individuel varians, ligesom der findes folk der slet ikke fungerer særligt godt i ketose, men bemærk jeg skriver "optimeret" - jeg kender ikke mange (nogen) der gør det "optimeret".
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Spinat sammen med soja/edamamebønner. Det er en god tung salat til hovedmålt, der lægger sig dejligt i maven og får lorten til at glide som en bodybuilder på en rutsjebane.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 4. apr 2018, 08:44
Geografisk sted: din mors fisse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Maxer1337 skrev:Spinat sammen med soja/edamamebønner. Det er en god tung salat til hovedmålt, der lægger sig dejligt i maven og får lorten til at glide som en bodybuilder på en rutsjebane.


Her i sommerferien sad jeg faktisk fast i en vandrutsjebane nede på Mallorca, jeg var nødt til at skubbe mig selv igang igen.
Så ved ikke helt om BB´ere de faktisk glider så ubesværet ned af rutsjebaner :´)
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ved godt at det lyder som hul i hovedet, men det virkede for mig og kan kun dele af min egne erfaring.

Lav uinterssant mad... simpelhent mad som du ikke glæder dig til at spise...men som bare skal ned ift. makrofordeling osv.

Jeg lavede ukrydet kylling og kogte bønner... jeg glædede mig simpelhent ikke til at spise og det på virkede selvfølgelig appetitten, så jeg kun spiste det jeg skulle og havde ikke lyst til noget efter.
Do what makes, you happy
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22. maj 2013, 12:12
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



one more skrev:Ved godt at det lyder som hul i hovedet, men det virkede for mig og kan kun dele af min egne erfaring.

Lav uinterssant mad... simpelhent mad som du ikke glæder dig til at spise...men som bare skal ned ift. makrofordeling osv.

Jeg lavede ukrydet kylling og kogte bønner... jeg glædede mig simpelhent ikke til at spise og det på virkede selvfølgelig appetitten, så jeg kun spiste det jeg skulle og havde ikke lyst til noget efter.

Ret interessant. Men det bekræfter hvorfor noget ikke virker for alle, men for nogle. Jeg ville aldrig kunne gøre det. Jeg laver det selv så indbydende som muligt, men sørger for posionerne ikke er større end jeg "må" spise
 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 2. jun 2013, 11:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Taekwondo body skrev:
one more skrev:Ved godt at det lyder som hul i hovedet, men det virkede for mig og kan kun dele af min egne erfaring.

Lav uinterssant mad... simpelhent mad som du ikke glæder dig til at spise...men som bare skal ned ift. makrofordeling osv.

Jeg lavede ukrydet kylling og kogte bønner... jeg glædede mig simpelhent ikke til at spise og det på virkede selvfølgelig appetitten, så jeg kun spiste det jeg skulle og havde ikke lyst til noget efter.

Ret interessant. Men det bekræfter hvorfor noget ikke virker for alle, men for nogle. Jeg ville aldrig kunne gøre det. Jeg laver det selv så indbydende som muligt, men sørger for posionerne ikke er større end jeg "må" spise



Ja helt vildt, men det er også det der er fedt ved den "livstil" her, man kan hele tiden udvikle sig og blive klogere på det :) men jeg har det lidt som Nielsen f.eks hvis der er et fad lasagne på 1,5 kg. kan jeg "snildt" spise 1 kg. og stadig snacke resten 2 timer efter men hvis jeg har 400 g. kylling og 300 gr. bønner er jeg heelt færdig efter så jeg føler lidt jeg "snyder" kroppen og det har hvertfald virket indtil nu :)
Do what makes, you happy
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22. maj 2013, 12:12
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



.
Sidst rettet af 01-jeller 25. sep 2018, 17:54, rettet i alt 1 gang.
 
 
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (31)
Kostplan: Vis kostplan



Nielsen882 skrev:Det er heller ikke fordi jeg sidder og spiser alt muligt usundt. Føler mig bare ikke ordentlig mæt, hvis jeg ikke har fået en ordentlig omgang brød/ris/kartofler/etc. (fyld). ved siden af mine proteiner. Plus jeg nok også spiser for meget protein. Har i hvert fald ikke problemer med at bygge muskler. Hvis jeg spiser en stor portion grøntsager føler jeg mig ikke ordentlig mæt. Mæthed er andet end fylde. Det har også noget med alle mulige signalstoffer og fedstoffer at gøre jo, og dem er der bare ikke ret mange af i grøntsager.


Nu må du lige rette mig, hvis jeg er helt forkert på den. Det jeg læser er, ikke at du har problemer med at blive mæt, men at du har problemer med at blive tilfredsstillet, af et måltid bestående af grøntsager.

Måske handler det om, at du ikke er for god til at balancere smagene i dine grøntsager. Gør du noget ud af dem, eller er det bare kogt grønt, eller en kedelig husmorsalat med thousand island fra flaske? En kogt gulerod er ikke specielt spændende, men en letdampet gulerod, der er glaseret op i soya og honning, vendt i lidt ristet sesam og et lille drys revet citronskal, smager ikke bare langt mere spændende, men mætter også resten af sanserne på et helt andet plan.

Det kan være du prøve at kigge lidt på sensorikken omkring dine måltider. Det er en ret afgørende faktor, for hvorvidt vi bliver tilfredsstillet af et måltid, at det mætter vores sanser, og ikke blot fylder i maven.
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 96
Tilmeldt: 5. nov 2017, 22:27
Geografisk sted: Midtjylland
 
Styrkeliste
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
Franz Biberkopf skrev:Jeg går ekstremt meget op i velbefindende og det at kunne opretholde god koncentration henover hele dagen. Jeg følger Dr. Michael Gregers råd om om at spise alskens bønner, linser og kikærter tre gange dagligt. (I praksis hvad der svarer til indholdet af 3 dåser hver dag). Spiste fx. i dag sorte bønner, beluga-linser, og butter-beans. Røde linser er dejlige at kokkere med.

Protein og fiberrige bønner bærer mig godt gennem dagen. Greger taler ligefrem i en video om at man har opdaget en såkaldt "Second Meal Effect" for bønner og linser, fordi de forbedrer blodsukkerkontrol ikke bare ved næste måltid - men også den næste dag!

Et lille fif jeg lærte er Balsamico eddike på salat kan øge mæthed/satiety markant (uden mange kalorier) og så smager det godt på salat jeg ellers synes er kedelig. Balsamico eddike er et potent middel for blodsukkerkontrol der traditionelt har været anvendt til diabetikere.


Har du monitoreret dit blodsukker, som jeg vist i sin tid opfordrede til i en anden tråd?
Bønner, linser og kikærter er gode. Men ærligt talt, hvis BS-udsving er så stort et problem så kør dog ketose, bare light vil være nok.
Jeg kan virkelig ikke komme i tanke om en nemmere og mere praktisk, convenient måde at leve og spise på end ketose - det undersøtter bare ikke hård træning og muskelmasse. Men grebet optimeret an kan man være i dyb ketose inden for et døgn, og iø. stadig spise en del "forbudte" ting. Jeg har opretholdt dyb ketose selv ved indtag af mælk, havregryn, mv.


Jeg har altid undret mig når jeg har læst jeres samtaler herind angående ernæring. Hvad er motivationen bag den "besættelse" i har af specifikke madvarer og regulering af blodsukkeret? Er det med henblik på at reducere kraftrisikoen? Jeg er med på, at ketose kan være en god sundheds strategi, men hvis man ikke er diabetiker, man har en fornuftig kropssammensætning og sundhedstilstand, hvor meget henter man så ved at følge diverse fif? Er det ikke godt nok hvis man "bare" konsumerer 1kg frugt og grønt om dagen, får nok sund fedt, protein og fiber? Jeg indrømmer, at jeg har en beskeden forståelse på området, så jeg spørger fordi jeg gerne vil forstå det.
 
 
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (31)
Kostplan: Vis kostplan



Opdatering:

Jeg læste lidt med på tråden og undersøgte det om keto lidt mere. Har kørt keto og intermittent fasting i ca. 4 uger nu, med ca. 1800-2000 kcal per dag - og har tabt næsten 10 kg indtil videre. Har aldrig haft så nemt ved at styre min sult, som nu. Utroligt som insulin og blodsukker kan fucke med ens hoved. Kl. er lidt i 9 nu, og jeg har fastet siden kl. 16 i går eftermiddags, så jeg skal spise kl. 10 - og har intet problem med at vente.

De eneste minusser er, at jeg går forholdsvist hurtigt død nede i træningscenteret, og at jeg godt kan blive lidt træt/lightheaded når jeg bryder min faste - hvilket sikkert skyldes insulinresistens - som keto/fasting jo igen fikser.

Nogle tips til hvordan man kan øge sin udholdenhed under træning, når man kører keto?

Mvh.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 19. sep 2018, 14:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nielsen882 skrev:Opdatering:

Jeg læste lidt med på tråden og undersøgte det om keto lidt mere. Har kørt keto og intermittent fasting i ca. 4 uger nu, med ca. 1800-2000 kcal per dag - og har tabt næsten 10 kg indtil videre. Har aldrig haft så nemt ved at styre min sult, som nu. Utroligt som insulin og blodsukker kan fucke med ens hoved. Kl. er lidt i 9 nu, og jeg har fastet siden kl. 16 i går eftermiddags, så jeg skal spise kl. 10 - og har intet problem med at vente.

De eneste minusser er, at jeg går forholdsvist hurtigt død nede i træningscenteret, og at jeg godt kan blive lidt træt/lightheaded når jeg bryder min faste - hvilket sikkert skyldes insulinresistens - som keto/fasting jo igen fikser.

Nogle tips til hvordan man kan øge sin udholdenhed under træning, når man kører keto?

Mvh.



Koffein :)
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 4. apr 2018, 08:44
Geografisk sted: din mors fisse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Maxer1337 skrev:Koffein :)


Det er ikke rigtigt den form for energi, jeg mangler. Har rigtig meget "hverdagsenergi", men går hurtigt død under træning - som om, at mine muskler bare er drænet.. Hvilket de jo sjovt nok også er. :lol:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 19. sep 2018, 14:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster