Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65565 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1215
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1212

Følg bodybuilding.dk på

Forskel i restitutionstid?

Udskriv emne


Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader





Jeg har haft et problem i en årrække omkring mine benmuskler. De bliver meget mere ømme samt har meget nemmere tendens til skader (Forstrækninger og fiberspræninger særligt).

Jeg har igennem 10 år været ganske aktiv løber (Gennemført marathon under 4 timer, samt regelmæssig styrketræning)

I det seneste år har jeg spillet fodbold 2 gange ugentligt og styrketræning 2 gange. Hvor min overkrop sagtens kan træne mange gange ugentligt, har jeg problemer med alt fra lænden og ned.

På trods af min rigtig gode kondition, giver selv de letteste øvelser (Airsquads, lunges, wallballs og kettlebell swings med lav kilo etc) mange problemer. Jeg mærker ofte tendenser til forstrækninger, meget ømhed i mange dage efter samt manglende evne til at løbe herefter.
Dette er dog ikke et problem for mig ved løbetræning. Her har jeg slet ikke samme problematik. Det virker til at på trods af jeg kan se min muskulatur vokse, bliver de ikke stærkere/mere robuste.

Det skal siges, at jeg har målrettet arbejdet både udenfor fodboldsæsonen og under sæsonen på at få styrket mine muskler, og derfor er jeg også startet med simple og lette øvelser.

Er der nogen herinde med en mulig forklaring eller som kan give et råd til, hvad jeg kan ændre? Kan være genetisk?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. okt 2018, 09:06
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ud fra din beskrivelse, er du sikkert stiv som et bræt i underkroppen og dele af din bagkæde.

Kan du sætte dig i en dyb squat(hæle i jorden) med en kettlebell uden at falde sammen over det hele?

Kan du udføre dette stræk?
https://www.youtube.com/watch?v=JawPBvtf7Qs

Ellers, så læg nogle videoer op af dine løft.
Brugeravatar
 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 1897
Tilmeldt: 11. apr 2009, 15:50
Geografisk sted: Vesterbro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Haha, Kidd, det er bestemt ikke udelukkende! Dog har jeg altid strukket meget ud, og er mere fleksibel end gennemsnittet.

Det nedenstående stræk har jeg ikke prøvet før, men vil teste. Øvelsen med kettlebell kan jeg nok godt uden at falde sammen over det hele, men jeg står sgu nok ikke solidt plantet som et træ nej.

Har du foreslag til hvordan jeg kunne prøve at arbejde med det?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. okt 2018, 09:06
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lav de simple løft, film dem og få noget respons her på siden.

Evt opret en log, hvor du noterer træning(og hvor meget du laver ved siden af styrktræning), så er det lettere at få brugbare inputs.

Den viden du har skrevet her er utrolig begrænset, så hvordan du konkret skal have hjælp, ved jeg ikke.

Mit 2. bud: du presser citronen for meget, og når du styrketræner giver du ikke nok tid/restitution til din ben.

Hvis du ønsker at blive stærk så skal nedprioritere løb i noget tid, holde det ved lige(low), og fokusere på styrketræning(high).
Brugeravatar
 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 1897
Tilmeldt: 11. apr 2009, 15:50
Geografisk sted: Vesterbro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis du både spiller fodbold og træner 2-3 gange om ugen, tror jeg bare ikke din ben hviler nok og føler lidt overlast. Især ikke hvis i også kører hårdt på til fodbold. Dine quads har brug for at restituere meget efter både f.eks. interval løb og styrketræning, hvorimod let løb ikke så er så "slemt" - og fodbold er hårdt for benene, selvom det ikke er tung styrketræning!
Jeg vil foreslå oftere at træne dem, evt. lettere, samme dag som du spiller fodbold og så til gengæld give dem mere hvile. Og så kan du måske gå tilbage til at træne dem som du gerne vil nu, senere :)
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 4. apr 2018, 08:44
Geografisk sted: din mors fisse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kidd skrev:Ud fra din beskrivelse, er du sikkert stiv som et bræt i underkroppen og dele af din bagkæde.

Kan du sætte dig i en dyb squat(hæle i jorden) med en kettlebell uden at falde sammen over det hele?

Kan du udføre dette stræk?
https://www.youtube.com/watch?v=JawPBvtf7Qs

Ellers, så læg nogle videoer op af dine løft.



Fy for satan et stræk.. Det skal jeg vist til at lave noget mere af!
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 4. apr 2018, 08:44
Geografisk sted: din mors fisse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Skader




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster