Bruger login







Ugen der gik, uge 3, 2018
Comeback, sport og mistede gains!

Tilbudsguide, uge 4, 2018
Rugbrød, salat og mandler!

Ugen der gik, uge 2, 2018
Æg, kaloriebegrænsning og løb!

Tilbudsguide, uge 3, 2018
Svinemørbrad, vindruer og KØD!


Statistik

Vi har 54570 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Asy

Vores medlemmer har i alt skrevet 2015847 indlæg i 85445 emner

43 nye indlæg i dag


Online
I alt: 703
Medlemmer: 23
Skjulte: 2
Gæster: 678

Følg bodybuilding.dk på

Stoppe ben fra at gro yderligere?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Sup

Jeg har trænet seriøst i ca. 1 år nu og har opnået nogle fine resultater med vedholdende træning og en fin kost ved siden af. Min fysik bar inden jeg begyndte stor præg af at mine ben var (og stadig er) markant stærkere og langt større propotionalt i forhold til min overkop, da jeg siden tidlig alder har dyrket sportsgrene med stor belastning på mine ben.

Jeg er nået til et punkt nu, hvor mit mål er at øge muskelmassen på min overkrop så den ligner en velbalanceret krop.

Dertil kommer mit spørgsmål.. hvordan skal jeg træne mine ben for at holde dem på samme stadie som de er nu? Jeg vil ikke have de vokser mere overhovedet.

Jeg kører iøvrigt push/pull/legs med pause om søndagen og begynder fra imorgen med et kalorieoverskud på ca. 300 for at øge muskelmassen. Hvordan skal jeg træne ben for at beholde den muskelmasse med så minimal muskelforøgelse som muligt?

Bodyweight airsquats, lunges osv.? Er på bar bund her.

Håber I kan hjælpe mig. Jeg vil gerne bede om en pæn tone i tråden og at folk ikke stiller spørgsmål ved mine fitness og fysikmål og derfor kun skriver, hvis de kan hjælpe med mit spørgsmål.

God dag
(Håber teksten kan læses - den er skrevet fra mobil så er sikkert super rodet)
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kør ben sjældnere, kør lav volumen og frekvens. Unilaterale øvelser er et fint bud, kør ben som "prehab" træning. Lav evt også noget plyometrisk træning, bakke sprint eller noget all around som sled pulls, prowler skub mv.
Hvorfor man ikke vil træne ben undrer dog mig personligt :)
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 280
 
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



dwellengers skrev:Kør ben sjældnere, kør lav volumen og frekvens. Unilaterale øvelser er et fint bud, kør ben som "prehab" træning. Lav evt også noget plyometrisk træning, bakke sprint eller noget all around som sled pulls, prowler skub mv.
Hvorfor man ikke vil træne ben undrer dog mig personligt :)


Tak for dit svar og dine forslag - vil undersøge alle de interessante ord jeg ingen anelser har om, hvad betyder ](*,)

Og tro mig.. jeg elsker at træne ben, det er der jeg er klart stærkest.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har legday idag!!

Foreslag tages imod med kyshånd har ingen ide om hvordan jeg skal struktururere det.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lav et oplæg - du får ikke noget forærene. Hvordan har det set ud hidtil?
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 280
 
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



dwellengers skrev:Lav et oplæg - du får ikke noget forærene. Hvordan har det set ud hidtil?


Jeg har kørt noget der ligner nedstående 2 x ugentligt:

- Squats: 4-5 sæt omkring 7-8 til 12 reps
- Leg exst: 3-4 sæt 8-12 reps
- Ham exst: 3-4 8-12 reps
- Ben pres: 3-4 sæt så tungt jeg kan med så mange reps muligt

Og det er egentlig det. Jeg har tilmed kun kørt det 1 gang om ugen fordi jeg har set så meget fremgang i muskeløgning fra det. Det er bare suverænt den/de kropsdel på mig som vokser hurtigst og jeg har nemmest ved at smide muskel på, (fedt også) hvilket bare betyder at jeg synes det er ved at være sådan at min underkrop ser alt for udviklet ud ift. min overkrop.

Jeg tager stadigvæk imod forslag med kyshånd.. jeg har researched det igen og igen på nettet, men kan ikke finde nogle kilder, som jeg stoler på og som er bakket op af noget videnskabeligt.

Så jeg er lidt kommet til der nu hvor jeg leder efter personlige oplevelser om, hvad folk gør for at bevare/bibeholde den kropsbygning de har nu. Alle steder jeg smider spørgsmålet op (fx på bb.com), bliver jeg svinet til med ytringer om jeg bare skal være glad for at mine ben gider at vokse og at jeg skal stoppe med at tude.

Har overvejet at køre ben 1 gang ugentligt også løb på den anden dag der skulle have været leg også? Måske jeg bare skal køre ben hver anden uge også noget bakkeløb den anden uge? Jeg er virkelig lost her.

Håber en venlig sjæl kan hjælpe med enten personlige oplevelser eller brugbare kilder. TAK
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg begyndte iøvrigt på at bulke i mandags og regner med at gøre det 1 års tid, hvis det har noget at sige overhovedet.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hypertrofi (muskelvækst) virker til at være afhængig af volumen. Derfor reducer din mængde af sæt og evt. din frekvens. Et forslag kunne være at arbejde sig op mod et topsæt i hovedøvelserne (Squat/DL varianterne) og kun køre 2 sæt i assistance øvelserne og stoppe et godt stykke før failure.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 28. nov 2010, 17:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



lykkestrup skrev:Hypertrofi (muskelvækst) virker til at være afhængig af volumen. Derfor reducer din mængde af sæt og evt. din frekvens. Et forslag kunne være at arbejde sig op mod et topsæt i hovedøvelserne (Squat/DL varianterne) og kun køre 2 sæt i assistance øvelserne og stoppe et godt stykke før failure.


Tak for dit bud.

Jeg tror jeg er kommet frem til at jeg vil prøve følgende program i 12 uger:

Målet er at bygge mere muskel på mens jeg bulker med fokus på at bibeholde styrken i mine ben uden de vokser mere og at ramme skulder hårdere og med mere volume, da de klart er den kropsdel som hænger hos mig:

Mandag: bryst, tri, skulder
Tirsdag: ryg, bi,
Onsdag: Ben med lav volume, core træning
Torsdag: bryst, tri, skulder
Fredag: ryg, bi
Lørdag: dedikeret skulder dag
Søndag: pause

Nogen der synes det lyder helt dumt?

Fed weekend til jer
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har svaret på alle dine spørgsmål.

Du må først forstå, at det er meget vigtigt at træne ben. Det er meget skadesforebyggende, giver høj eksplosivitet og bevægelighed.

Så derfor træn dit squat. Og kun squat. Og få gentagelser, dog uden at blive skadet.

Bum
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 662
Tilmeldt: 15. maj 2010, 09:58
Geografisk sted: Svendborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lad os se et billede af dine massive ben der ikke må blive større.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

This is the instrument of your liberation: www.supertraining.dk.
Brugeravatar
 
Reputation point: 1589
 
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Lad os se et billede af dine massive ben der ikke må blive større.


Læste du ikke min oprindelige tekst? Jeg er ikke interesseret i din mening om, hvorvidt mine ben er massive eller ej.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



mbhep skrev:
SandyFrink skrev:Lad os se et billede af dine massive ben der ikke må blive større.


Læste du ikke min oprindelige tekst? Jeg er ikke interesseret i din mening om, hvorvidt mine ben er massive eller ej.


Det harmonerer jo meget godt med at jeg ikke er interesseret i at hjælpe dig med din formentligt ukvalificerede problemstilling.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

This is the instrument of your liberation: www.supertraining.dk.
Brugeravatar
 
Reputation point: 1589
 
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



IFBB pro Marc Lobliner har lavet denne video "My Legs are TOO BIG--HELP ME! ":

 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 966
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
mbhep skrev:
SandyFrink skrev:Lad os se et billede af dine massive ben der ikke må blive større.


Læste du ikke min oprindelige tekst? Jeg er ikke interesseret i din mening om, hvorvidt mine ben er massive eller ej.


Det harmonerer jo meget godt med at jeg ikke er interesseret i at hjælpe dig med din formentligt ukvalificerede problemstilling.


:mrgreen: :mrgreen: Right in the feels. Jeg havde engang en dum undulat der ikke gad at holde kæft. Lang historie kort - jeg skildte mig af med den.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:IFBB pro Marc Lobliner har lavet denne video "My Legs are TOO BIG--HELP ME! ":



Tusind tak! Lytter til det senere. Utroligt jeg ikke er stødt på den i mine utallige søgninger på youtube, den har jo trods alt en del visninger. Tak!
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



mbhep skrev:
SandyFrink skrev:
mbhep skrev:
SandyFrink skrev:Lad os se et billede af dine massive ben der ikke må blive større.


Læste du ikke min oprindelige tekst? Jeg er ikke interesseret i din mening om, hvorvidt mine ben er massive eller ej.


Det harmonerer jo meget godt med at jeg ikke er interesseret i at hjælpe dig med din formentligt ukvalificerede problemstilling.


:mrgreen: :mrgreen: Right in the feels. Jeg havde engang en dum undulat der ikke gad at holde kæft. Lang historie kort - jeg skildte mig af med den.


En undulat er heller ikke så stærk som SandyFrink :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 1732
Tilmeldt: 14. okt 2011, 12:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Forcedreps skrev:
En undulat er heller ikke så stærk som SandyFrink :wink:

Hvor kommer styrke ind i billedet?
Sjovt svar var det i hvert fald.
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 15. mar 2014, 12:58
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



JMH95 skrev:
Forcedreps skrev:
En undulat er heller ikke så stærk som SandyFrink :wink:

Hvor kommer styrke ind i billedet?
Sjovt svar var det i hvert fald.


Hvor kommer undulaten ind i billedet?
Brugeravatar
 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 1732
Tilmeldt: 14. okt 2011, 12:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Gad vide om der ville ske de samme, hvis man sagde for store arme.. :´)
Forstår godt man ikke vil have store ben, just saying; ingen jeans, skarvesår på inderlårene og klemte boller er ikke ligefrem drømmen :lol: og det er bare når vi snakker medium store ben
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar
 
Reputation point: 285
 
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:26
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Forcedreps skrev:
JMH95 skrev:
Forcedreps skrev:
En undulat er heller ikke så stærk som SandyFrink :wink:

Hvor kommer styrke ind i billedet?
Sjovt svar var det i hvert fald.


Hvor kommer undulaten ind i billedet?


Jeg ævler bare. Han kan tage det =)
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Moose skrev:Gad vide om der ville ske de samme, hvis man sagde for store arme.. :´)
Forstår godt man ikke vil have store ben, just saying; ingen jeans, skarvesår på inderlårene og klemte boller er ikke ligefrem drømmen :lol: og det er bare når vi snakker medium store ben


På min rejse for at få svar på mit indledende spørgsmål er det i den grad kommet til syne, hvor 'ømt' et emne det er for nogle. Folk kan OVERHOVEDET ikke sætte sig ind i, hvorfor man dog skulle have lyst til ens ben ikke gror yderligere? Hvad er der dog galt med én ](*,)

... altså hvad tænker jeg dog på. Alle ved da at det er meget vigtigere, hvad alle andre synes om mine fysikmål, end hvad jeg selv gør. :mrgreen:
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



På bb.com blev jeg totalt grilled. Der var en, som mente, at jeg burde skydes, fordi han nu igennem 3 år ikke havde set nogen form for ændringer med hans ben overhovedet. Langt de fleste delte den holdning at jeg bare er en typisk 'pussy', der bare leder efter en undskyldning for at skippe ben-dag. Gotta love it :)

God søndag derude
Sidst rettet af mbhep 13. aug 2017, 06:28, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Doublepost
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Forcedreps skrev:
JMH95 skrev:
Forcedreps skrev:
En undulat er heller ikke så stærk som SandyFrink :wink:

Hvor kommer styrke ind i billedet?
Sjovt svar var det i hvert fald.


Hvor kommer undulaten ind i billedet?


Den er en del af historien? Den lavede negativ baggrundsstøj, præcis som Sandy. Det skilte han sig af med.
Om Sandy er stærk eller ej ændrer vel ikke på at han bare kan lade være med at læse flere af hans dumme kommentarer.

Eller dine for den sags skyld
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 15. mar 2014, 12:58
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



TS - tjek Mike Israetels artikler om træningsvolumer. Du finder dem på hans facebook. Han opstiller intervaller for alle former for ønsker, også maintenance.
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar
 
Reputation point: 690
 
Indlæg: 2120
Tilmeldt: 13. dec 2012, 10:13
Geografisk sted: Migrant
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tænk sig, at folk herinde rent faktisk giver kvalificerede, lange og uddybende svar til en begynder, der spørger hvordan han får sine ben til at holde op med at gro yderligere.

Og tænk sig, at trådstarteren prøver at gøre det til en kompliceret videnskab at få sine ben til at stoppe med at gro mere. Bare træn dem mindre - hvor komplet idiotisk kan man være?

Bunden af bodybuilding.dk er virkelig nået, når sådan et emne får 25 svar.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 29. nov 2016, 09:57
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er det den berømte Gainshunter, der er på spil igen?
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 24. mar 2015, 19:40
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jarlen fra aHA skrev:TS - tjek Mike Israetels artikler om træningsvolumer. Du finder dem på hans facebook. Han opstiller intervaller for alle former for ønsker, også maintenance.


De tal Mike bruger, har han ikke mere eller mindre trukket dem ud af røven?
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 28. nov 2010, 17:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Er træt af at en simpel problemstilling som min kan skabe så meget drama. Beklager til dem, som er blevet ramt hårdt personligt af min tråd og har fået deres dag ødelagt. En skam, hvordan en side med så meget potentiale kan have den negative stemning over sig, som den i mine øjne har.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor andre har så travlt med at skulle bashe og køre på mig og mine 'latterligt dumme spørgsmål' og at jeg er den 'nye Gainshunter'? (WTF, hvad/hvem er det) Var iøvrigt interessant at tjekke din bruger ud, Svendbronxx, for at finde ud af at de tråde du har bidraget med her på siden handler om, hvordan man hurtigt kan få 1000 instagram-følgere og hvilken mobil du skal have næste gang. Indholdsrigt.

En klog mand jeg holdt meget af sagde en gang til mig hans vigtigste livsråd var ikke at bruge energi eller tid på noget som ikke skaber værdi for én. Tak for denne gang =)
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster