Bruger login







Ugen der gik, uge 29, 2017
Øl, gluten og CF!

Tilbudsguide, uge 30, 2017
1 kg. skyr til 15 kr. frugt og ikke mindst en masse til grillen!

Ugen der gik, uge 28, 2017
Sunde fødevarer, musik og massere af SL!

Tilbudsguide, uge 29, 2017
Proteinpulver med Mars, Batman shaker og storkøb af æggehvider


Statistik

Vi har 54241 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Najaboegh

Vores medlemmer har i alt skrevet 2004575 indlæg i 84846 emner

3 nye indlæg i dag


Online
I alt: 380
Medlemmer: 7
Skjulte: 1
Gæster: 372

Følg bodybuilding.dk på

Stoppe ben fra at gro yderligere?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Sup

Jeg har trænet seriøst i ca. 1 år nu og har opnået nogle fine resultater med vedholdende træning og en fin kost ved siden af. Min fysik bar inden jeg begyndte stor præg af at mine ben var (og stadig er) markant stærkere og langt større propotionalt i forhold til min overkop, da jeg siden tidlig alder har dyrket sportsgrene med stor belastning på mine ben.

Jeg er nået til et punkt nu, hvor mit mål er at øge muskelmassen på min overkrop så den ligner en velbalanceret krop.

Dertil kommer mit spørgsmål.. hvordan skal jeg træne mine ben for at holde dem på samme stadie som de er nu? Jeg vil ikke have de vokser mere overhovedet.

Jeg kører iøvrigt push/pull/legs med pause om søndagen og begynder fra imorgen med et kalorieoverskud på ca. 300 for at øge muskelmassen. Hvordan skal jeg træne ben for at beholde den muskelmasse med så minimal muskelforøgelse som muligt?

Bodyweight airsquats, lunges osv.? Er på bar bund her.

Håber I kan hjælpe mig. Jeg vil gerne bede om en pæn tone i tråden og at folk ikke stiller spørgsmål ved mine fitness og fysikmål og derfor kun skriver, hvis de kan hjælpe med mit spørgsmål.

God dag
(Håber teksten kan læses - den er skrevet fra mobil så er sikkert super rodet)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kør ben sjældnere, kør lav volumen og frekvens. Unilaterale øvelser er et fint bud, kør ben som "prehab" træning. Lav evt også noget plyometrisk træning, bakke sprint eller noget all around som sled pulls, prowler skub mv.
Hvorfor man ikke vil træne ben undrer dog mig personligt :)
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 270
 
Indlæg: 3575
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



dwellengers skrev:Kør ben sjældnere, kør lav volumen og frekvens. Unilaterale øvelser er et fint bud, kør ben som "prehab" træning. Lav evt også noget plyometrisk træning, bakke sprint eller noget all around som sled pulls, prowler skub mv.
Hvorfor man ikke vil træne ben undrer dog mig personligt :)


Tak for dit svar og dine forslag - vil undersøge alle de interessante ord jeg ingen anelser har om, hvad betyder ](*,)

Og tro mig.. jeg elsker at træne ben, det er der jeg er klart stærkest.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har legday idag!!

Foreslag tages imod med kyshånd har ingen ide om hvordan jeg skal struktururere det.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lav et oplæg - du får ikke noget forærene. Hvordan har det set ud hidtil?
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 270
 
Indlæg: 3575
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster