Bruger login

UDG uge 2
Stærkmand, squat og gode tilbud!

Tilbudsguide uge 3
Storkøb af frosne grøntsager og frugt og mørbrad!

UDG uge 1
Bliv klogere på årets første uge

Tilbudsguide uge 2
Skyr, grøntsager og frossen kylling!

Statistik

Vi har 53738 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Crypt

Vores medlemmer har i alt skrevet 1989975 indlæg i 84076 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 209
Medlemmer: 18
Skjulte: 1
Gæster: 190

Følg bodybuilding.dk på

Tråd for småspørgsmål og strøtanker

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej.

Jeg vil bare høre hvad der sker, hvis man spiser på sit ligevægtsindtag af kalorier, men med højt protein niveau, de 1,6-2 gram protein pr. kilo kropsvægt? Vil man så stadigvæk forbrænde fedt / opbygge muskler?

Og jeg skal også til at food preppe efter nytår. Kan jeg godt lave kylling til 3 dage frem, eller vil det blive for gammelt når det er blevet stegt? Hvis nu jeg laver portioner bestående af stegt kyllingebryst, ris og grøntsager, og laver det hele søndag aften, og maden er til mandag, tirsdag og onsdag ved bare at opbevare det i mit køleskab? Vil kyllingen stadigvæk være god om onsdagen når det er lavet søndag?

Håber nogen kan hjælpe mig her. Godt nytår :)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeppz skrev:Hej.

Jeg vil bare høre hvad der sker, hvis man spiser på sit ligevægtsindtag af kalorier, men med højt protein niveau, de 1,6-2 gram protein pr. kilo kropsvægt? Vil man så stadigvæk forbrænde fedt / opbygge muskler?

Og jeg skal også til at food preppe efter nytår. Kan jeg godt lave kylling til 3 dage frem, eller vil det blive for gammelt når det er blevet stegt? Hvis nu jeg laver portioner bestående af stegt kyllingebryst, ris og grøntsager, og laver det hele søndag aften, og maden er til mandag, tirsdag og onsdag ved bare at opbevare det i mit køleskab? Vil kyllingen stadigvæk være god om onsdagen når det er lavet søndag?

Håber nogen kan hjælpe mig her. Godt nytår :)

Der sker i teorien ikke alverden. Det indtag, du antyder, er ikke voldsomt højt i forhold til mange herinde, og jeg selv har aldrig oplevet at forbrænde fedt og opbygge muskel ved ligevægtsindtag (endda med højere proteinindtag). Der sker måske en lille smule af det, men det er en meget lidt effektiv tilgang.

Ja, kylling kan godt holde sig til onsdag. Fredag-lørdag begynder det at "dufte" specielt, hvorefter du nok skal smide det ud :)
Brugeravatar

Chef-moderator

Reputation point: 455

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

Nogle herinde som holder Weekendavisen? Er den værd at abonnere på? Er det virkelig en avis, som går dybere i udvalgte emner (særligt udenrigspolitiske)?
kjr i mit brugernavn står for: king junior. som i Martin luther king junior... nu ved i det!

I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar

Reputation point: 220

Geografisk sted: Det Astrale Plan

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 85.50
- Dødløft: 113.00

Jeg undrer mig over designet på denne Pullovermaskine fra Hammer Strength, som normalt går for at være 'bedre' brand. Mere specifikt handler det om fraværet af fodpedal til at løfte vægten, så der ikke overstrækkes når personen skal ud af maskinen igen. Sidst i Loaded Gym så jeg en newbie der lavede noget der lignede en skulderskade på et prøve sæt. Ærgerligt.

Billede

Reputation point: 15

Logbog: Ingen logbog

Har opdaget at når jeg cykler, vil min fod meget gerne sidde 2-3cm længere ude på pedalen end i venstre side og pegende en smule udad. Forsøger jeg at korrigere føles det forkert i hele benet, og jeg er ubevidst tilbage i samme stilling efter Max 1 minut....Kan der være noget jeg skal gøre ved det? Eller må jeg bare acceptere det?
Brugeravatar

Reputation point: 644

Træner her: Fitness One Kolding

awesome skrev:Har opdaget at når jeg cykler, vil min fod meget gerne sidde 2-3cm længere ude på pedalen end i venstre side og pegende en smule udad. Forsøger jeg at korrigere føles det forkert i hele benet, og jeg er ubevidst tilbage i samme stilling efter Max 1 minut....Kan der være noget jeg skal gøre ved det? Eller må jeg bare acceptere det?

Hvordan når du går?

Reputation point: 20

Geografisk sted: Jylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Synes ikke der er forskel når jeg går. Men skal prøve at se efter.

Brækkede for 13år siden ankelen og måtte opereres, men har ingen gener haft af det, så jeg ved ikke om det er relevant iøvrigt?
Brugeravatar

Reputation point: 644

Træner her: Fitness One Kolding

Min bankmand vil have at jeg skal investere 100 tusinde, da mine penge grundet inflationen, ellers vil tabe værdi.
If no win ... practice more :).
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: AK Nordland, Horsens Styrkeløft Klub, Fitness World Haderslev

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 162.50

Ceneeh skrev:Min bankmand vil have at jeg skal investere 100 tusinde, da mine penge grundet inflationen, ellers vil tabe værdi.

Er dette da forkert?
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

Ceneeh skrev:Min bankmand vil have at jeg skal investere 100 tusinde, da mine penge grundet inflationen, ellers vil tabe værdi.

Han har helt ret.. ;-)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Odense

Svendbronxx skrev:

Han har helt ret.. ;-)

Det ikke så meget at jeg betvivler hans udsagn, men mere det, at investere 100 tusinde. :-k Inflationen i 2016 var i øvrigt rekordlav.
Brugeravatar

Styrkeliste

Føler min squat er gået i stå.. Overvejer kraftigt at køre et cyklus for større/stærkere ben... leder lidt efter et cyklus med mange reps ala squat mania. Problemet ved squat mania er bare at jeg ikke kan stige med 1kg pr pas, da mit center kun har 2,5,10 og 20 kgs.. hmmm? Nogen anbefalinger?

- ved godt mit center er lort
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 164.00
- Dødløft: 190.00

Zamoth skrev:Føler min squat er gået i stå.. Overvejer kraftigt at køre et cyklus for større/stærkere ben... leder lidt efter et cyklus med mange reps ala squat mania. Problemet ved squat mania er bare at jeg ikke kan stige med 1kg pr pas, da mit center kun har 2,5,10 og 20 kgs.. hmmm? Nogen anbefalinger?

- ved godt mit center er lort

Du kan snildt finde 0.5 kg. skiver på nettet, endda til 39. kr. stykket. Har selv investeret i 2, som altid ligger i tasken.
Brugeravatar

Styrkeliste

Foregående