Bruger login







Ugen der gik, uge 16, 2017
Ny artikel, feedback på en masse løft og stærke brugere

Tilbudsguide, uge 17, 2017
Kylling uden lage, skyr og ketchup!

Ugen der gik, uge 15, 2017
Heftig debat, ineffektiv træning og DM i styrkeløft!

Tilbudsguide, uge 16, 2017
Billige bananer og kaffe i spandevis!


Statistik

Vi har 54035 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er ParisNK

Vores medlemmer har i alt skrevet 1998238 indlæg i 84517 emner

36 nye indlæg i dag


Online
I alt: 670
Medlemmer: 29
Skjulte: 3
Gæster: 638

Følg bodybuilding.dk på

Tråd for småspørgsmål og strøtanker

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Hej.

Jeg vil bare høre hvad der sker, hvis man spiser på sit ligevægtsindtag af kalorier, men med højt protein niveau, de 1,6-2 gram protein pr. kilo kropsvægt? Vil man så stadigvæk forbrænde fedt / opbygge muskler?

Og jeg skal også til at food preppe efter nytår. Kan jeg godt lave kylling til 3 dage frem, eller vil det blive for gammelt når det er blevet stegt? Hvis nu jeg laver portioner bestående af stegt kyllingebryst, ris og grøntsager, og laver det hele søndag aften, og maden er til mandag, tirsdag og onsdag ved bare at opbevare det i mit køleskab? Vil kyllingen stadigvæk være god om onsdagen når det er lavet søndag?

Håber nogen kan hjælpe mig her. Godt nytår :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 6. dec 2016, 23:04
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeppz skrev:Hej.

Jeg vil bare høre hvad der sker, hvis man spiser på sit ligevægtsindtag af kalorier, men med højt protein niveau, de 1,6-2 gram protein pr. kilo kropsvægt? Vil man så stadigvæk forbrænde fedt / opbygge muskler?

Og jeg skal også til at food preppe efter nytår. Kan jeg godt lave kylling til 3 dage frem, eller vil det blive for gammelt når det er blevet stegt? Hvis nu jeg laver portioner bestående af stegt kyllingebryst, ris og grøntsager, og laver det hele søndag aften, og maden er til mandag, tirsdag og onsdag ved bare at opbevare det i mit køleskab? Vil kyllingen stadigvæk være god om onsdagen når det er lavet søndag?

Håber nogen kan hjælpe mig her. Godt nytår :)

Der sker i teorien ikke alverden. Det indtag, du antyder, er ikke voldsomt højt i forhold til mange herinde, og jeg selv har aldrig oplevet at forbrænde fedt og opbygge muskel ved ligevægtsindtag (endda med højere proteinindtag). Der sker måske en lille smule af det, men det er en meget lidt effektiv tilgang.

Ja, kylling kan godt holde sig til onsdag. Fredag-lørdag begynder det at "dufte" specielt, hvorefter du nok skal smide det ud :)
Brugeravatar

Chef-moderator
 
Reputation point: 455
 
Indlæg: 22345
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Nogle herinde som holder Weekendavisen? Er den værd at abonnere på? Er det virkelig en avis, som går dybere i udvalgte emner (særligt udenrigspolitiske)?
kjr i mit brugernavn står for: king junior. som i Martin luther king junior... nu ved i det!

I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 230
 
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 85.50
- Dødløft: 113.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg undrer mig over designet på denne Pullovermaskine fra Hammer Strength, som normalt går for at være 'bedre' brand. Mere specifikt handler det om fraværet af fodpedal til at løfte vægten, så der ikke overstrækkes når personen skal ud af maskinen igen. Sidst i Loaded Gym så jeg en newbie der lavede noget der lignede en skulderskade på et prøve sæt. Ærgerligt.

Billede
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 350
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Har opdaget at når jeg cykler, vil min fod meget gerne sidde 2-3cm længere ude på pedalen end i venstre side og pegende en smule udad. Forsøger jeg at korrigere føles det forkert i hele benet, og jeg er ubevidst tilbage i samme stilling efter Max 1 minut....Kan der være noget jeg skal gøre ved det? Eller må jeg bare acceptere det?
Brugeravatar
 
Reputation point: 654
 
Indlæg: 5238
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



awesome skrev:Har opdaget at når jeg cykler, vil min fod meget gerne sidde 2-3cm længere ude på pedalen end i venstre side og pegende en smule udad. Forsøger jeg at korrigere føles det forkert i hele benet, og jeg er ubevidst tilbage i samme stilling efter Max 1 minut....Kan der være noget jeg skal gøre ved det? Eller må jeg bare acceptere det?



Hvordan når du går?
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 640
Tilmeldt: 15. maj 2010, 09:58
Geografisk sted: Svendborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Synes ikke der er forskel når jeg går. Men skal prøve at se efter.

Brækkede for 13år siden ankelen og måtte opereres, men har ingen gener haft af det, så jeg ved ikke om det er relevant iøvrigt?
Brugeravatar
 
Reputation point: 654
 
Indlæg: 5238
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Min bankmand vil have at jeg skal investere 100 tusinde, da mine penge grundet inflationen, ellers vil tabe værdi.
If no win ... practice more :).
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 1219
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: AK Nordland, Horsens Styrkeløft Klub, Fitness World Haderslev
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 162.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:Min bankmand vil have at jeg skal investere 100 tusinde, da mine penge grundet inflationen, ellers vil tabe værdi.


Er dette da forkert?
Brugeravatar
 
Reputation point: 140
 
Indlæg: 2322
Tilmeldt: 24. jun 2010, 16:01
Geografisk sted: Fyn
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ceneeh skrev:Min bankmand vil have at jeg skal investere 100 tusinde, da mine penge grundet inflationen, ellers vil tabe værdi.



Han har helt ret.. ;-)
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 24. mar 2015, 19:40
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Svendbronxx skrev:
Ceneeh skrev:Min bankmand vil have at jeg skal investere 100 tusinde, da mine penge grundet inflationen, ellers vil tabe værdi.



Han har helt ret.. ;-)


Det ikke så meget at jeg betvivler hans udsagn, men mere det, at investere 100 tusinde. :-k Inflationen i 2016 var i øvrigt rekordlav.
If no win ... practice more :).
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 1219
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: AK Nordland, Horsens Styrkeløft Klub, Fitness World Haderslev
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 162.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Føler min squat er gået i stå.. Overvejer kraftigt at køre et cyklus for større/stærkere ben... leder lidt efter et cyklus med mange reps ala squat mania. Problemet ved squat mania er bare at jeg ikke kan stige med 1kg pr pas, da mit center kun har 2,5,10 og 20 kgs.. hmmm? Nogen anbefalinger?

- ved godt mit center er lort
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 579
Tilmeldt: 20. dec 2012, 21:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 164.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Zamoth skrev:Føler min squat er gået i stå.. Overvejer kraftigt at køre et cyklus for større/stærkere ben... leder lidt efter et cyklus med mange reps ala squat mania. Problemet ved squat mania er bare at jeg ikke kan stige med 1kg pr pas, da mit center kun har 2,5,10 og 20 kgs.. hmmm? Nogen anbefalinger?

- ved godt mit center er lort


Du kan snildt finde 0.5 kg. skiver på nettet, endda til 39. kr. stykket. Har selv investeret i 2, som altid ligger i tasken.
If no win ... practice more :).
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 1219
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: AK Nordland, Horsens Styrkeløft Klub, Fitness World Haderslev
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 162.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ffs hvilken film tænker jeg på:

Filmen hedder "Drive, eller driver" eller sådan noget. I filmen er der næsten ingen dialog, det er sådan det kendetegnende. Der er bare en lastbil der kommer til at køre bag ham og han prøver at undgå den, det er det filmen basically handler om. Når jeg ser på drive kommer der noget frem fra 1978 97 og 2011 men det lader ikke til at være nogen af dem. jeg mener den er gammel omkring 60-70erne men tvivler på det er nogen af dem jeg fandt frem til. Har i nogen idéer til hvad det kan være, jf. min beskrivelse af den?
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 2469
Tilmeldt: 25. feb 2011, 01:23
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nvm den hedder Duel. Mente bare den hedder driver.
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 2469
Tilmeldt: 25. feb 2011, 01:23
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Er der nogle af jer der er prøvet at score en tøs for at finde ud af at hun faktisk var for ung... Ung som i, du er en klam gammel mand nu.

Var oppe og træne i dag og der er en tøs i start 20'erne ville jeg tro..
Hun kigger meget på mig og jeg tænker hun er da meget at se på i yogapants og semi stram trøje, hvor man kan se hun har nogle gode nødder..
Så kommer hendes veninde som ligner en på 15 :oops: og da de begynder at tale samme kan jeg da godt høre at de nok begge er 15år..
Fuck tænker jeg bare, man kan sku da hurtigt komme galt af sted..

Så er der nogle er jer der, er kommet galt af sted.
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 425
Tilmeldt: 9. okt 2010, 15:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hamtaro skrev:Er der nogle af jer der er prøvet at score en tøs for at finde ud af at hun faktisk var for ung... Ung som i, du er en klam gammel mand nu.

Var oppe og træne i dag og der er en tøs i start 20'erne ville jeg tro..
Hun kigger meget på mig og jeg tænker hun er da meget at se på i yogapants og semi stram trøje, hvor man kan se hun har nogle gode nødder..
Så kommer hendes veninde som ligner en på 15 :oops: og da de begynder at tale samme kan jeg da godt høre at de nok begge er 15år..
Fuck tænker jeg bare, man kan sku da hurtigt komme galt af sted..

Så er der nogle er jer der, er kommet galt af sted.


Udviklingen er ekstrem.. ser tøser på 11 - 15år der klæder sig som de var 20.. ralph, lacoster og adidas osv..
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 579
Tilmeldt: 20. dec 2012, 21:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 164.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Og fire-fem årige, der er glatbarberede - Det er sygt!
#TEAMSJONAS 2014 #Hejhejpik
I was 135 pounds and then I ate steroids for every meal then i weighed 500 pounds because I took hippo steroids and my biceps exploded and hippo muscle flew everywhere and landed on my grandmas face.
 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 16. jun 2007, 13:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



sjonas skrev:Og fire-fem årige, der er glatbarberede - Det er sygt!


Hahahahaha
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 103
Tilmeldt: 19. mar 2015, 09:54
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har en irritabel tyktarm, så nogle dage er min appetit ikkeeksisterende. Det resulterer i, at jeg andre dage spiser omkring 5000-6000 kalorier og ja jeg tæller dem. Men alligevel tager jeg ikke på. Jeg burde da tage på, af så massivt et overskud? Mit ligevægtsindtag er ca. 2500 kalorier.
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: 23. jan 2012, 21:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis du ikke tager på, så er du ikke i overskud. Så simpelt er det. det er muligt du nogle dage er i overskud, men hvis du set hen over ugen ikke er det, så vil vægten ikke rykke sig. Kig derfor på dit indtag i et større perspektiv frem for blot dag til dag, og gør brug af flydende måltider de dage hvor appetitten ikke er der, såfremt dit tarmsystem kan acceptere det. Et flydende måltid vil altid være bedre end et misset måltid.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Følg min træning og vej til scenen: Søren Isaksen - DBFF Atlet
Brugeravatar
 
Reputation point: 487
 
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 30. sep 2007, 23:04
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Træningsduden skrev:Jeg har en irritabel tyktarm, så nogle dage er min appetit ikkeeksisterende. Det resulterer i, at jeg andre dage spiser omkring 5000-6000 kalorier og ja jeg tæller dem. Men alligevel tager jeg ikke på. Jeg burde da tage på, af så massivt et overskud? Mit ligevægtsindtag er ca. 2500 kalorier.


Må jeg spørge hvordan du har fået konstateret irritabel tyktarm?
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 579
Tilmeldt: 20. dec 2012, 21:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 164.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Zamoth skrev:
Træningsduden skrev:Jeg har en irritabel tyktarm, så nogle dage er min appetit ikkeeksisterende. Det resulterer i, at jeg andre dage spiser omkring 5000-6000 kalorier og ja jeg tæller dem. Men alligevel tager jeg ikke på. Jeg burde da tage på, af så massivt et overskud? Mit ligevægtsindtag er ca. 2500 kalorier.


Må jeg spørge hvordan du har fået konstateret irritabel tyktarm?


Gennem årelangt forløb på den gastroenterologiske afdeling på sygehuset - har både fået foretaget endoskopi, pusteprøve, leveret afføringsprøver til undersøgelse for alle former for bakterier, adskillige CT-skanninger af tarmene. Jeg har været igennem mange flere undersøgelser og tiltag (bl.a. alternative metoder og diætister). Så mange faktisk, at jeg ikke kan huske dem alle :cry: Så ja, fordi de ikke kan finde ud af, hvad jeg fejler ---> IBS
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: 23. jan 2012, 21:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hej

Er der nogen begrænsninger på "kun" at træne 3 gange om ugen, når målet er 50-50 på styrke og muskelmasse? Altså kan man få gode "bodybuilder resultater" ved kun at træne 3 gange om ugen? For jeg er i tvivl om hvordan jeg skal tilrettelægge sådanne træning - skal fokus bare være 100% på følgende øvelser: squat, dødløft, bænk, rows, ohp, pullups, dips, abs - og så bare træne forskellige variationer af disse øvelser?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 6. dec 2016, 23:04
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeppz skrev:Hej

Er der nogen begrænsninger på "kun" at træne 3 gange om ugen, når målet er 50-50 på styrke og muskelmasse? Altså kan man få gode "bodybuilder resultater" ved kun at træne 3 gange om ugen? For jeg er i tvivl om hvordan jeg skal tilrettelægge sådanne træning - skal fokus bare være 100% på følgende øvelser: squat, dødløft, bænk, rows, ohp, pullups, dips, abs - og så bare træne forskellige variationer af disse øvelser?

Ja der er begrænsninger ved at træne 3 gange i ugen, men jeg vil vove at påstå, at du stadig kan opbygge en flot fysik med 3 ugentlige træningspas.
Ja fokus på flerledsøvelser, men du bliver nok også nødt til at lave et par curls hvis du vil have store biceps.
Wanna get big? Seefood diet, eat anything and everything you see.
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 313
Tilmeldt: 4. nov 2012, 01:30
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nogen med forstand på fysiologi/anatomi der kan approve den her øvelse?
Hvis man ikke vil se hele videoen så udfører han øvelsen ved: 3:38
Hans argument for øvelsen er at den kan "skåne" skulderen og/eller har lavere skadespotentiale for skulderen. Er der hold i det?

 
Reputation point: 165
 
Indlæg: 1152
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
Geografisk sted: ['Kåbn,hægen]
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lucas1994 skrev:Nogen med forstand på fysiologi/anatomi der kan approve den her øvelse?
Hvis man ikke vil se hele videoen så udfører han øvelsen ved: 3:38
Hans argument for øvelsen er at den kan "skåne" skulderen og/eller har lavere skadespotentiale for skulderen. Er der hold i det?



Jeg har prøvet øvelsen, som vist kaldes incline dumbbell squeeze press, men jeg ved ikke om der er fordele i forhold til almindelig skrå bænkpres.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 5. okt 2016, 16:33
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lucas1994 skrev:Nogen med forstand på fysiologi/anatomi der kan approve den her øvelse?


Nej, de to ting udelukker hinanden, thi øvelsen er lort.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

This is the instrument of your liberation: www.supertraining.dk.
Brugeravatar
 
Reputation point: 1464
 
Indlæg: 5534
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
Lucas1994 skrev:Nogen med forstand på fysiologi/anatomi der kan approve den her øvelse?


Nej, de to ting udelukker hinanden, thi øvelsen er lort.


Lort fordi den ikke er særlig aktiverende, eller hvordan?

Do care to elaborate, da jeg ikke ved særlig meget om det :)
 
Reputation point: 165
 
Indlæg: 1152
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
Geografisk sted: ['Kåbn,hægen]
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Cykler for fuld smadder i det omfang det er muligt. Men hvordan får jeg endnu mere power i stængerne, så jeg kan fortsætte den fremgang? Tænker selv noget med at geare op til hvor jeg er presset hver gang det er muligt?

Har gjort det før, og synes det virkede. Men hvad kunne ellers tænkes at hjælpe?
Brugeravatar
 
Reputation point: 654
 
Indlæg: 5238
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster