Bruger login







Ugen der gik, uge 37, 2018
Mr. Olympia, frugt og vægttab!

Tilbudsguide, uge 38, 2018
Bananer, kaffe og skyr!

Ugen der gik, uge 36, 2018
Dødløft, gener og kokosolie!

Tilbudsguide, uge 37, 2018
Kylling, juice og skyr!


Statistik

Vi har 55075 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Xtrafart2018

Vores medlemmer har i alt skrevet 2026802 indlæg i 86204 emner

33 nye indlæg i dag


Online
I alt: 619
Medlemmer: 16
Skjulte: 3
Gæster: 600

Følg bodybuilding.dk på

Tråd for småspørgsmål og strøtanker

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Jeg har over en lang periode spist for lidt. Få kalorier, som næsten nede på 2200 kcal. Jeg har siden sommerferien lavet en reversed diet til 3100 kcal og synes ikke det er nok. Jeg er ofte meget sulten, uagtet om jeg spiser mange grøntsager og andet godt. Får ca 100 gr fedt, 215 gr protein og resten carbs. Målet har indtil videre været at smide ekstra 100 kcal ugentligt indtil jeg begynder at tage på. "Problemet" er at jeg forsat vejer det samme. Målet er på sigt at tabe mig. Bør jeg forsætte med at smide 100 kcal indtil jeg oplever en vægtstigning og holde mig x-antal kalorier og derefter give det et par måneder og så påbegynde vægttab ved at smide 3-500 kcal? Træner fullbody hver anden dag og 2 gange cardio ugentligt. Vejer 95 kg på 183 cm, 31 år og har stillesiddende arbejde men er ellers meget gående, aktiv der hjemme med 3 børn, havearbejde osv.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 768
Tilmeldt: 16. feb 2007, 23:46
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



troublemaker skrev:Jeg har over en lang periode spist for lidt. Få kalorier, som næsten nede på 2200 kcal. Jeg har siden sommerferien lavet en reversed diet til 3100 kcal og synes ikke det er nok. Jeg er ofte meget sulten, uagtet om jeg spiser mange grøntsager og andet godt. Får ca 100 gr fedt, 215 gr protein og resten carbs. Målet har indtil videre været at smide ekstra 100 kcal ugentligt indtil jeg begynder at tage på. "Problemet" er at jeg forsat vejer det samme. Målet er på sigt at tabe mig. Bør jeg forsætte med at smide 100 kcal indtil jeg oplever en vægtstigning og holde mig x-antal kalorier og derefter give det et par måneder og så påbegynde vægttab ved at smide 3-500 kcal? Træner fullbody hver anden dag og 2 gange cardio ugentligt. Vejer 95 kg på 183 cm, 31 år og har stillesiddende arbejde men er ellers meget gående, aktiv der hjemme med 3 børn, havearbejde osv.


Det skal så også siges at jeg har vejet det samme. Uagtet om jeg har spist 2200 eller 3100 kcal.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 768
Tilmeldt: 16. feb 2007, 23:46
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



troublemaker skrev:
troublemaker skrev:Jeg har over en lang periode spist for lidt. Få kalorier, som næsten nede på 2200 kcal. Jeg har siden sommerferien lavet en reversed diet til 3100 kcal og synes ikke det er nok. Jeg er ofte meget sulten, uagtet om jeg spiser mange grøntsager og andet godt. Får ca 100 gr fedt, 215 gr protein og resten carbs. Målet har indtil videre været at smide ekstra 100 kcal ugentligt indtil jeg begynder at tage på. "Problemet" er at jeg forsat vejer det samme. Målet er på sigt at tabe mig. Bør jeg forsætte med at smide 100 kcal indtil jeg oplever en vægtstigning og holde mig x-antal kalorier og derefter give det et par måneder og så påbegynde vægttab ved at smide 3-500 kcal? Træner fullbody hver anden dag og 2 gange cardio ugentligt. Vejer 95 kg på 183 cm, 31 år og har stillesiddende arbejde men er ellers meget gående, aktiv der hjemme med 3 børn, havearbejde osv.


Det skal så også siges at jeg har vejet det samme. Uagtet om jeg har spist 2200 eller 3100 kcal.


Det kunne tyde på at dit aktivitetsniveau er steget proportionelt med dit kalorieindtag, hvilket sikkert kan forklares med at dit energiniveau har gjort det samme; what you put in determines what you put out -så at sige. Men.. men.. men, der er selvklart flere ting i det, end dét alene. Stressniveau f.eks., påvirker din hormonelle profil (adrenalin, kortisol, søvnrytme o.lign) og hvor dit mentale fokus er etc. Måske en idé ville være at droppe kalorietællingen en tid, spise når du er sulten og til du er mæt og ellers spise sundt og varieret, og selvklart proteinrigt. Alloker dine mentale ressourcer derhen hvor de giver mest afkast. Vær i det du gør, totalt zen og alt det jazz. Og så giv den ekstra gas med vægttræningen.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1219
 
Indlæg: 11504
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



A Menace To Chicken skrev:
troublemaker skrev:
troublemaker skrev:Jeg har over en lang periode spist for lidt. Få kalorier, som næsten nede på 2200 kcal. Jeg har siden sommerferien lavet en reversed diet til 3100 kcal og synes ikke det er nok. Jeg er ofte meget sulten, uagtet om jeg spiser mange grøntsager og andet godt. Får ca 100 gr fedt, 215 gr protein og resten carbs. Målet har indtil videre været at smide ekstra 100 kcal ugentligt indtil jeg begynder at tage på. "Problemet" er at jeg forsat vejer det samme. Målet er på sigt at tabe mig. Bør jeg forsætte med at smide 100 kcal indtil jeg oplever en vægtstigning og holde mig x-antal kalorier og derefter give det et par måneder og så påbegynde vægttab ved at smide 3-500 kcal? Træner fullbody hver anden dag og 2 gange cardio ugentligt. Vejer 95 kg på 183 cm, 31 år og har stillesiddende arbejde men er ellers meget gående, aktiv der hjemme med 3 børn, havearbejde osv.


Det skal så også siges at jeg har vejet det samme. Uagtet om jeg har spist 2200 eller 3100 kcal.


Det kunne tyde på at dit aktivitetsniveau er steget proportionelt med dit kalorieindtag, hvilket sikkert kan forklares med at dit energiniveau har gjort det samme; what you put in determines what you put out -så at sige. Men.. men.. men, der er selvklart flere ting i det, end dét alene. Stressniveau f.eks., påvirker din hormonelle profil (adrenalin, kortisol, søvnrytme o.lign) og hvor dit mentale fokus er etc. Måske en idé ville være at droppe kalorietællingen en tid, spise når du er sulten og til du er mæt og ellers spise sundt og varieret, og selvklart proteinrigt. Alloker dine mentale ressourcer derhen hvor de giver mest afkast. Vær i det du gør, totalt zen og alt det jazz. Og så giv den ekstra gas med vægttræningen.


Faktisk har jeg nedjusteret mit cardio til ½ time hver anden dag, hvorimod før i tiden kunne jeg cykle 1 time hver anden dag i højt tempo og masser af andet slags HIIT træning. Men eftersom jeg er begyndt at spise mere, kan jeg også mærke at min søvnkvalitet er steget markant og jeg har det meget godt med at tælle kalorier.

Jeg har prøvet flere forskellige modeller, high carb, low carb, IF, keto og IFYYM. Det som passer mig bedst er IFYYM ift. hvordan jeg lever mit liv. Jeg har selvfølgelig også bare spist efter mæthedsfornemmelse og hvad jeg nu følte for, men så tager jeg faktisk hurtigt på. Derfor har jeg godt af at spise mere kontrolleret hvilket kalorietælling gør.

Spørgsmålet er bare om jeg forsat skal spise mere? Fx på mandag er planen at stige til 3200 kcal og se efter vægtmæssigt og visuelt om der sker en ændring. Jeg elsker at spise mere mad end hvad jeg gjorde tidligere. Det giver mig en masse "frihed" og jeg har fx ikke dårlig samvittighed over at spise lidt usundt i ny og næ.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 768
Tilmeldt: 16. feb 2007, 23:46
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



troublemaker skrev:Spørgsmålet er bare om jeg forsat skal spise mere? Fx på mandag er planen at stige til 3200 kcal og se efter vægtmæssigt og visuelt om der sker en ændring. Jeg elsker at spise mere mad end hvad jeg gjorde tidligere. Det giver mig en masse "frihed" og jeg har fx ikke dårlig samvittighed over at spise lidt usundt i ny og næ.


Det lyder simpelt og overskueligt, så.. if it works, work it.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1219
 
Indlæg: 11504
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg tror du hæfter dig lidt for meget ved tallene.

På bulk-dage kan jeg være helt oppe på 7000 kcal, mens cut-dage kan være lidt over 2000. Det kan man ikke finde hoved og hale i på papiret, men det er den virkelighed der giver mening.

Derudover kan jeg anbefale at drikke kaffe, såfremt du ikke allerede gør det, dog dermed ikke sagt det har nogen relevans for emnet.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

This is the instrument of your liberation: www.supertraining.dk.
Brugeravatar
 
Reputation point: 1659
 
Indlæg: 6117
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
Derudover kan jeg anbefale at drikke kaffe, såfremt du ikke allerede gør det, dog dermed ikke sagt det har nogen relevans for emnet.


Der findes noget langt bedre end kaffe.

Billede
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 242
Tilmeldt: 20. apr 2014, 19:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Snackman skrev:
SandyFrink skrev:
Derudover kan jeg anbefale at drikke kaffe, såfremt du ikke allerede gør det, dog dermed ikke sagt det har nogen relevans for emnet.


Der findes noget langt bedre end kaffe.



>dat 30y/o boomer who...

muh kækz
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1219
 
Indlæg: 11504
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Jeg tror du hæfter dig lidt for meget ved tallene.

På bulk-dage kan jeg være helt oppe på 7000 kcal, mens cut-dage kan være lidt over 2000. Det kan man ikke finde hoved og hale i på papiret, men det er den virkelighed der giver mening.

Derudover kan jeg anbefale at drikke kaffe, såfremt du ikke allerede gør det, dog dermed ikke sagt det har nogen relevans for emnet.


Fair nok. Men jeg prøver at finde mit sweetspot hvor jeg ved at jeg kan tage på uden at det bliver hovedløst og tabe mig ved at vide hvor mange kcal jeg skal spise. Hvordan bør jeg så gribe det an? Det er det som jeg synes er svært og har kæmpet med i årevis. Skal jeg bare spise random og håbe på det bedste?
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 768
Tilmeldt: 16. feb 2007, 23:46
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nogen der har gjort sig erfaringer med Huel?
Er det noget værd, eller hvad mener i?
 
Reputation point: 180
 
Indlæg: 1313
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Foregående

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Franz Biberkopf og 36 gæster