Bruger login







Tilbudsguide, uge 43, 2018
Solgryn, skyr og massere af grønt!

Ugen der gik, uge 41, 2018
Udstyr, squat og carb cycling!

Tilbudsguide, uge 42, 2018
Cuvette, kakao og fasan!

Ugen der gik, uge 40, 2018
Kalorier, snaps og kosttilskud!


Statistik

Vi har 55143 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er MaleneM

Vores medlemmer har i alt skrevet 2028305 indlæg i 86314 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 578
Medlemmer: 7
Skjulte: 1
Gæster: 570

Følg bodybuilding.dk på

Ugen der gik, uge 39, 2018

Udskriv emne


"Ugen der Gak", "Månedens skribent" samt "Interview af en Bruger"

Tilbage til Reportager m.m.





Ugen der gik, uge 39, 2018!

Tilbudsguiden uge 40
Billede

post2107423.html#p2107423

Sponsorerne
Husk: Når du køber kosttilskud fra sidens sponsorer Bodylab og Bodyman, via links her på siden, så er du med til at støtte bodybuilding.dk, og muliggøre gratis materiale på siden. Så støt gerne dem som støtter os!

Billede
Proteniella duel swirl 39 kr.
Bodylab BCAA 50 gram 35 kr.
Nutramino HEAT 24x330 ml. 109 kr.
Barebells proteinbar hazelnut and nougat 12x55 gram 199 kr.

Hvor vigtigt er det at få nok protein?

Ny artikel fra Nikolaj:
https://www.bodylab.dk/shop/hvor-vigtig ... 129c1.html

Og hvis du vil opbygge muskler så er proteinindtaget noget af det, der er særligt vigtigt. Jeg har efterhånden skrevet i en del artikler, at når man vil spise for at blive større og stærkere, så er det samlede kalorieindtag og det samlede proteinindtag oftest de to vigtigste faktorer at starte med.

Men det kan jeg jo sagtens sige. Hvor vigtigt er det, og hvor meget går du glip af, hvis du ikke dækker dit proteinbehov i forbindelse med træningen?

Det kunne jeg godt tænke mig at belyse lidt mere konkret og pædagogisk, så du ved hvad du får ud af din indsats i træningscentret, med og uden tilstrækkeligt protein.


Billede

Hvad siger forskningen egentlig om yoga?

Brian Henneberg er ude med en ny artikel - om yoga-gains:
https://www.bodylab.dk/shop/hvad-siger- ... 125c1.html

Mens vi ofte hører om undersøgelser, der viser at styrketræning og cardio er godt for dit og dat, så er det mere sjældent at vi hører om hvad yoga egentlig kan. Det råder vi bod på i denne artikel, hvor jeg har trawlet de store databaser igennem for yogastudier. Lad os se hvad der dukkede op.

Billede

Sådan påvirker din menstruationscyklus din træning

Ny artikel fra Nikolaj:
https://www.bodylab.dk/shop/menstruatio ... 106c1.html

Rent hormonelt er mænd og kvinder altså meget forskellige. Disse hormonelle forskelle gør ikke kun at vi ser forskellige ud, men vores kroppe fungerer heller ikke ens.

Det betyder principielt også at der er forskel på hvordan mænd og kvinder bør træne.

Mænd er hormonelt forholdsvis simple. Vores testosteronniveau er nogenlunde ens over hele måneden, og medfører ikke væsentlige udsving i vores fysiologi, eller hvordan vi responderer på træning og træningsernæring.

For kvinder er det (som med så meget andet!) langt mere komplekst.

Kvinders hormoner stiger, falder og interagerer nemlig med hinanden, og det medfører forandringer i kroppen.


Billede

BT: ”Proteinkuren giver nyreskade”. Passer det?

Ny artikel fra Nikolaj:
https://www.bodylab.dk/shop/bt-proteink ... 132c1.html

Jeg ser nærmere på en række proteinpåstande i BT og på diabetes.dk:

”Kun hvis du er i bodybuildermiljøet og bliver dopet med steroider, kan du måske opnå en effekt ved at spise ekstra proteiner. Kroppen kan ikke selv udnytte ekstra proteiner”

Billede

Anekdoter fra fitnesscentret - bruger du svinehormoner?

Brian Henneberg fortæller røverhistorier:
https://www.bodylab.dk/shop/anekdoter-f ... 130c1.html

Han spurgte mig nemlig om jeg tog svinehormoner.

Ah what? Jo, for han have nemlig arbejdet inden for landbruget, og der stoppede man bare væksthormoner i foderet til svinene, så de voksede helt vildt. Om jeg også kom svinehormoner i min mad, sådan som jeg var vokset? Hertil kunne jeg kun svare nej, og jeg kan ikke huske resten af vores samtale. Jeg kan bare huske det der med at han blev ved med at snakke om svinehormoner, mens hans testikler dinglede lystigt fra hans skræv.


Billede

Hvilke knækogere skal man vælge?

Der bliver løbende søgt vejledning om diverse udstyr og i denne uge, står den blandt andet på knækogere.

post2107534.html#p2107534

Billede

Læder lever bælte

Og bælter!

post2107508.html#p2107508

Billede

Squat mania 2.0

Flere af boardets brugere har haft en god fremgang med 1.0 og Steffen Fisker fra Fisker Performance har nu lavet en ny version af programmet.

Download programmet her: post2107495.html#p2107495

Billede

Dårlige træninger

Pop har trænet i mange år og oplevet en god fremgang. Han har dog oplevet, at flere af hans træninger er blevet "dårlige" og udbyttet er derfor ikke er det samme.

Se mere her: post2107523.html#p2107523

Billede

Dødløft hver dag?

Er det en god ide?

Se mere her: post2107530.html#p2107530

Billede

Charles Poliquin er død

Mange havde en mening om ham, men uanset hvad så døde han i en alt for tidlig alder.

post2107532.html#p2107532

Billede

Tomatos turkey burger på dansk

Vanly har brug for hjælp til en burger!!

tomato-turkey-burgers-opskrift-pa-dansk-t90549.html

Billede

Podcast: Sådan bliver du god til crossfit og undgår skader

"Ny podcast fra Jacob Beermann, der har besøg af Andreas Hessner. Jeg har ikke hørt det hele endnu, men det lyder interessant omkring de studier han har gang i, om skader og rhabdo:"
https://maxer.dk/staerk-smertefri/crossfit-skader



Se mere her: podcast-sadan-bliver-du-god-til-crossfit-og-undgar-skader-t90555.html

Er Meg squats stadig natty?

Sund undrer sig.

er-megsquats-stadig-natty-t90559.html

Billede

Platform til dødløft

Hvis du har et home gym og ønsker at spare penge, så burde du gøre som Taler og lave din egen platform!

bygget-en-platform-til-dodloft-t90540.html

Billede

Inverstering af penge

Udover at investere en del i sin bænkpres, så har Ceeneh også en slat penge der skal vokse.

post2107529.html#p2107529

Billede

Logland!

Billede

Goblin starter med lidt dødløft!

Log: goblins-log-t89386-330.html

HAV har et fedt home gym!
Billede
Billede
Log: hav-s-logbog-t2128-3390.html

B00t er tilbage!!


Log: ham-der-bor-i-norge-t63985-420.html
Mvh. Morten Jensen
Admin bb.dk
Bodyman Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 4542
Tilmeldt: 19. maj 2011, 06:53
 
Træner her: SPH GYM
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tak for opmærksomheden! :) Flere PR's venter.
Mvh Anders J, fysioterapeut.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

 
Reputation point: 87
 
Indlæg: 1367
Tilmeldt: 30. jun 2005, 09:32
Geografisk sted: Skien, Norge
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 146.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Reportager m.m.




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster