tapout skrev:Kardon93 skrev:tapout skrev:Kardon93 skrev:Jeg læste også i en anden tråd at folk var overbeviste om at fysik ikke havde noget at sige, og det alt bare var teknik. Men hvis vi tager to, som har samme teknik, så vinder den fysisk stærke altid. Fordi fysik spiller en mindst lige så stor rolle som teknik. Der er mange beviser på at folk med en fantastisk fysik, er langt stærkere end folk med en fantastisk teknik. Men hvis man vil være blandt de bedste gælder det om både at have fysikken og teknikken på sin side. Simple as that.
ved ikk om du selv går til kampsport, men ellers så prøv at se noget UFC, der vinder den lille ret så ofte, da de store pumpede fyres muskler som regel syrer til før den lille fyrs![]()
Og prøver lige igen, styrke er 10% MAX! da du kan ride det hele hjem på teknik og overblik..
har masser eksempler på det hvor jeg træner...
Går selv til boksning tæller dog nok til de større fyre der er der. Men der er teknik måske heller ikke helt så meget, altså jeg har tit bokset med folk som er langt bedre teknisk og har gået længere. Men dem tager jeg nok tit på råstyrke. Men ingen tvivl om teknik fylder mig, dog vil jeg ikke mene styrke kun er 10%. Vi ser en Bokser som Valuev, i mange år har kunne være "verdensmester" selvom hans teknik er lort.
Át teknik i andre kampsporte spiller mere ind end i boksning mener jeg dog også.
Altså jeg gik ud fra overskriften a poliquin om at det er MMA![]()
Men vil nu stadig mene at teknik er reeet så vigtig i boksning, måske ikk så meget som i MMA, men stadig meget, da du jo ikk kan bruge styrken (de tunge knockout'power slag) hvis du ikk er teknisk nok og har overblik til at ramme, så må vel minimum være en 50/50 i teknik og styrke..
Det vil jeg også mene det ligger deromkring. Men spørgsmålet er hvad deffinere man i teknik? Er hurtighed af slag, bevægelse, fodarbejde osv. med i teknik fylder det nok mere.
Men det er klart også disse færdigheder det går ud over, når man bliver for stor. Men hvis man regner alt det med i Teknik er det nok 60(teknik)/40(styrke/vilje) i boksning.
Og i MMA 80/20, i mine øjne.

I alt: 80
Medlemmer: 8
Skjulte: 0
Gæster: 72