Log ind

Tilmeld

Har du ikke en brugerkonto endnu? Du kan tilmelde dig ganske GRATIS

Tilmeld

Vi har 20709 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er celik93

Vores medlemmer har i alt skrevet 878495 indlæg i 36971 emner

15 nye indlæg i dag

I alt: 83
 Medlemmer: 9
 Skjulte: 0
 Gæster: 74

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster
Brugere online Flest brugere online på samme dag var 4595, 28. mar 2008, 00:48

Udskriv emne

Pudz gir på munden!

Resultater, billeder, anmeldelser, konkurrence vejledning, udveksle erfaringer, personlige tips mv.

Redaktører: Smeden, Biiver, Dingo, MC, Mikkel leicht, charlie t

Tilbage til Styrkeløft og stærkmand

Indlægaf Kardon93 » 12. dec 2009, 20:53

tapout skrev:
Kardon93 skrev:
tapout skrev:
Kardon93 skrev:Jeg læste også i en anden tråd at folk var overbeviste om at fysik ikke havde noget at sige, og det alt bare var teknik. Men hvis vi tager to, som har samme teknik, så vinder den fysisk stærke altid. Fordi fysik spiller en mindst lige så stor rolle som teknik. Der er mange beviser på at folk med en fantastisk fysik, er langt stærkere end folk med en fantastisk teknik. Men hvis man vil være blandt de bedste gælder det om både at have fysikken og teknikken på sin side. Simple as that.

ved ikk om du selv går til kampsport, men ellers så prøv at se noget UFC, der vinder den lille ret så ofte, da de store pumpede fyres muskler som regel syrer til før den lille fyrs :wink:

Og prøver lige igen, styrke er 10% MAX! da du kan ride det hele hjem på teknik og overblik..

har masser eksempler på det hvor jeg træner...

Går selv til boksning tæller dog nok til de større fyre der er der. Men der er teknik måske heller ikke helt så meget, altså jeg har tit bokset med folk som er langt bedre teknisk og har gået længere. Men dem tager jeg nok tit på råstyrke. Men ingen tvivl om teknik fylder mig, dog vil jeg ikke mene styrke kun er 10%. Vi ser en Bokser som Valuev, i mange år har kunne være "verdensmester" selvom hans teknik er lort.
Át teknik i andre kampsporte spiller mere ind end i boksning mener jeg dog også.

Altså jeg gik ud fra overskriften a poliquin om at det er MMA :D

Men vil nu stadig mene at teknik er reeet så vigtig i boksning, måske ikk så meget som i MMA, men stadig meget, da du jo ikk kan bruge styrken (de tunge knockout'power slag) hvis du ikk er teknisk nok og har overblik til at ramme, så må vel minimum være en 50/50 i teknik og styrke.. :D

Det vil jeg også mene det ligger deromkring. Men spørgsmålet er hvad deffinere man i teknik? Er hurtighed af slag, bevægelse, fodarbejde osv. med i teknik fylder det nok mere.
Men det er klart også disse færdigheder det går ud over, når man bliver for stor. Men hvis man regner alt det med i Teknik er det nok 60(teknik)/40(styrke/vilje) i boksning.
Og i MMA 80/20, i mine øjne.
Brugeravatar
Kardon93

Geografisk sted: Sæd

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 0.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Indlægaf tapout » 12. dec 2009, 20:59

Kardon93 skrev:
tapout skrev:
Kardon93 skrev:
tapout skrev:
Kardon93 skrev:Jeg læste også i en anden tråd at folk var overbeviste om at fysik ikke havde noget at sige, og det alt bare var teknik. Men hvis vi tager to, som har samme teknik, så vinder den fysisk stærke altid. Fordi fysik spiller en mindst lige så stor rolle som teknik. Der er mange beviser på at folk med en fantastisk fysik, er langt stærkere end folk med en fantastisk teknik. Men hvis man vil være blandt de bedste gælder det om både at have fysikken og teknikken på sin side. Simple as that.

ved ikk om du selv går til kampsport, men ellers så prøv at se noget UFC, der vinder den lille ret så ofte, da de store pumpede fyres muskler som regel syrer til før den lille fyrs :wink:

Og prøver lige igen, styrke er 10% MAX! da du kan ride det hele hjem på teknik og overblik..

har masser eksempler på det hvor jeg træner...

Går selv til boksning tæller dog nok til de større fyre der er der. Men der er teknik måske heller ikke helt så meget, altså jeg har tit bokset med folk som er langt bedre teknisk og har gået længere. Men dem tager jeg nok tit på råstyrke. Men ingen tvivl om teknik fylder mig, dog vil jeg ikke mene styrke kun er 10%. Vi ser en Bokser som Valuev, i mange år har kunne være "verdensmester" selvom hans teknik er lort.
Át teknik i andre kampsporte spiller mere ind end i boksning mener jeg dog også.

Altså jeg gik ud fra overskriften a poliquin om at det er MMA :D

Men vil nu stadig mene at teknik er reeet så vigtig i boksning, måske ikk så meget som i MMA, men stadig meget, da du jo ikk kan bruge styrken (de tunge knockout'power slag) hvis du ikk er teknisk nok og har overblik til at ramme, så må vel minimum være en 50/50 i teknik og styrke.. :D

Det vil jeg også mene det ligger deromkring. Men spørgsmålet er hvad deffinere man i teknik? Er hurtighed af slag, bevægelse, fodarbejde osv. med i teknik fylder det nok mere.
Men det er klart også disse færdigheder det går ud over, når man bliver for stor. Men hvis man regner alt det med i Teknik er det nok 60(teknik)/40(styrke/vilje) i boksning.
Og i MMA 80/20, i mine øjne.

er enig som du stiller det op der :D
Brugeravatar
tapout

Geografisk sted: Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.00
- Dødløft: 0.00

Kostplan: Ingen kostplan

Indlægaf Fatboy » 12. dec 2009, 21:31

Hvordan kan vilje nogensinde kun være 40%? Hvis du ser Tysons tidligere kampe, smækker han alle og enhver. Han er stærk, teknisk dygtig og - vigtigst af alt - viljestærk. Han er fuldstændig klar over hvad han vil. Han vil slå modstanderen ud. Det har aldrig været svært at dømme udfaldet af Tysons kampe, efter første runde.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
Brugeravatar
Fatboy

Geografisk sted: Hellerup

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Indlægaf Andars » 12. dec 2009, 21:42

Styrke må i en eller anden grad hænge sammen med det at være dygtig til kampsport. I og med ham Pudz er så stor og vægtmæssigt overlegen, vil han da klart have en fordel, selvom hans modstander er teknisk dygtig. Han vil i langt højere grad være resistent over for slag, og hans slag vil formentlig være noget hårdere - som vi også ser her. Kom ikke og sig at styrke ikke har noget at sige...
Brugeravatar
Andars

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Styrkeliste

Indlægaf Tovegris » 12. dec 2009, 21:53

Andars skrev:Styrke må i en eller anden grad hænge sammen med det at være dygtig til kampsport. I og med ham Pudz er så stor og vægtmæssigt overlegen, vil han da klart have en fordel, selvom hans modstander er teknisk dygtig. Han vil i langt højere grad være resistent over for slag, og hans slag vil formentlig være noget hårdere - som vi også ser her. Kom ikke og sig at styrke ikke har noget at sige...

Der er så vidt jeg kan se ingen der sagt at styrke ikke har noget at sige.
Tovegris

Træner her: Atletklubben Jyden

Logbog: Ingen logbog

Indlægaf Andars » 12. dec 2009, 22:04

Rottegris skrev:
Andars skrev:Styrke må i en eller anden grad hænge sammen med det at være dygtig til kampsport. I og med ham Pudz er så stor og vægtmæssigt overlegen, vil han da klart have en fordel, selvom hans modstander er teknisk dygtig. Han vil i langt højere grad være resistent over for slag, og hans slag vil formentlig være noget hårdere - som vi også ser her. Kom ikke og sig at styrke ikke har noget at sige...

Der er så vidt jeg kan se ingen der sagt at styrke ikke har noget at sige.

Så vil jeg råde dig til at læse hele emnet igennem en gang til :)
Brugeravatar
Andars

Styrkeliste

Indlægaf Tovegris » 12. dec 2009, 22:07

Andars skrev:

Jeg kan stadig ikke se nogen der siger styrke ikke har nogen indflydelse.
Tovegris

Indlægaf Andars » 12. dec 2009, 22:09

Rottegris skrev:
Andars skrev:

Hvis du så gerne vil sætte præfikset "rå" på, så gør vi da det: råstyrke
Brugeravatar
Andars

Styrkeliste

Indlægaf Tovegris » 12. dec 2009, 22:15

Andars skrev:
Rottegris skrev:
Andars skrev:

Hvis du så gerne vil sætte præfikset "rå" på, så gør vi da det: råstyrke

:baby:
Tovegris

Indlægaf tapout » 12. dec 2009, 23:26

ingen er resistente overfor slag :wink:

Og det at kunne æde slagene har intet med styrke eller vægt at gøre :blackeye:
Brugeravatar
tapout

Styrkeliste

Indlægaf tapout » 12. dec 2009, 23:28

Fatboy skrev:Hvordan kan vilje nogensinde kun være 40%? Hvis du ser Tysons tidligere kampe, smækker han alle og enhver. Han er stærk, teknisk dygtig og - vigtigst af alt - viljestærk. Han er fuldstændig klar over hvad han vil. Han vil slå modstanderen ud. Det har aldrig været svært at dømme udfaldet af Tysons kampe, efter første runde.

Nu var/er Tyson jo også så pisse go teknisk at hans styrke og vilje får lov at skinne igennem :twisted:
Brugeravatar
tapout

Styrkeliste

Indlægaf kofoed » 12. dec 2009, 23:29

ringlederen havde tævet dem begge tog, no probs (;
Brugeravatar
kofoed

Styrkeliste

Indlægaf Bundesball » 13. dec 2009, 12:41

tapout skrev:
Bundesball skrev:
tapout skrev:
Klud skrev:
Misterhamper skrev:
tapout skrev:nice..

Men man må ikk håbe han møder en go teknikker, så er han screwed.. råstyrke eller ej..

Han tog kampen for "sjov", han er ikke proffesional MMA-kæmper, så jeg fatter ikke hvorfor alle de negative kommentarer skal komme :roll:

Vil det sige at han ikke skal kæmpe flere ?
For jeg har hørt noget andet

er da ligemeget om det er for "sjov"... derfor har jeg stadig ret.. Teknik knepper råstyrke til hver en tid :8

Det er jo ikke sandt. Men det er sandt at man må formode, at en tilpas dygtig teknisk fighter ville kunne vinde. Men der er mange andre faktorer, ikke mindst kampvægt.

det er muligt at der er andre faktorer, men du kommer ikk udenom at ligemeget hvor stor og stærk du er, så betyder det nada hvis din modstander er mere teknisk dygtig end dig..
Du kan ik bruge styrke til noget hvis du er teknisk mongol... simple as that :D

Min træner vejer omkring 78kg, og han submitter tit folk der vejer 30kg mere end ham og MEGET stærkere..

Du får jo heller ikk verdens bedste racerbil ved at smide en masse hestekrafter i en gammel mustang, du får en hurtig drag racer, men derfor er en lotus exige med meget færre hestekrafter stadig hurtigere og nemmere at håndtere i sving.. så det der "jeg er størst og stærkest, derfor vinder jeg, også selvom den anden er meget meget meget bedre teknisk he'male attitude" holder bare ikk :blackeye:

Det er jeg tilgengæld meget mere enig med dig i. Men det kommer stadig an på hvor dygtig den pågældende kæmper er, hvis man f.eks. møder et muskelbundt som Pudz. Hvis du f.eks. vejer 30 kg mindre, og derfor ikke er så stærk, så skal du være tilpas bedre teknisk for at kunne vinde. Hvilket du jo også selv siger. Men derudover er jeg enig i at teknik betyder mere, meget mere, end blot styrke.
- There's big, bigger and "oh my god, it's coming this way!" -
Brugeravatar
Bundesball

Geografisk sted: Vanløse

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (12)

Indlægaf Slim Jim » 13. dec 2009, 14:45

Styrke tæller, men langt fra lige så meget som teknik. Fedor, som indtil videre ikke er blevet slået, og har været oppe mod de bedste, har ikke en vildt imponerende fysik. Han vinder mange af sine kampe udelukkende på teknikken. F.eks. sådan en kamp mod Kevin Randlemann. Man kan se på ham hans fysik er vild og han er meget eksplosiv i ringen.
Brugeravatar
Slim Jim

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00

Indlægaf Tovegris » 13. dec 2009, 14:54

Slim Jim skrev:
Styrke tæller, men langt fra lige så meget som teknik. Fedor, som indtil videre ikke er blevet slået, og har været oppe mod de bedste, har ikke en vildt imponerende fysik. Han vinder mange af sine kampe udelukkende på teknikken. F.eks. sådan en kamp mod Kevin Randlemann. Man kan se på ham hans fysik er vild og han er meget eksplosiv i ringen.

Lad nu vær med at lade dig snyde så meget at udseendet. Fedor er både imponerende fysisk og teknisk.
Tovegris

Indlægaf Moqensen » 13. dec 2009, 14:55

NAJMAN after fight said " when i received 1st kick from Mariusz, my leg almost broke...."
Brugeravatar
Moqensen Månedens skribent: August 2009

Geografisk sted: Hadsten

Træner her: Hadsten Motionsforening

Styrkeliste

Galleri: Vis galleri (3)

Indlægaf Fatboy » 13. dec 2009, 15:37

Selvom Fedor ikke ser swole ud, er han stadig stærk.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
Brugeravatar
Fatboy

Geografisk sted: Hellerup

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Indlægaf Slim Jim » 13. dec 2009, 15:58

Fatboy skrev:Selvom Fedor ikke ser swole ud, er han stadig stærk.

Er han helt sikkert ja, men synes bare tit hans modstandere virker meget større. Jeg tror også Fedor træner meget mere udholdenhed, end styrke. Så videoer hvor han trænede oppe i bjerge pga. den tynde luft, og han udtalte at han før hen havde træne meget med vægte, men var gået væk fra det og hans styrketræning var nu med hans egen vægt - pushups, chinups osv.

Jeg tror godt Mariuz på et tidspunkt kan blive god, når han får mere teknik og hans krop bliver lidt mere vant til MMA. Lige nu er han for stor og langsom virker det til, hvilket ikke er noget at sige til når han udelukkende har trænet for styrke.
Brugeravatar
Slim Jim

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00

Indlægaf Chayen » 13. dec 2009, 16:00

Fuuuck man, total yndlingskamp. Polish Power!
Survival of the fittest - Construction of a beast
Brugeravatar
Chayen

Geografisk sted: Hinnerup

Træner her: Fitness World Århus
Fitnessmaster

Styrkeliste
- Bænkpres: 98.00
- Squat: 122.00
- Dødløft: 155.00

Indlægaf Søren W » 13. dec 2009, 16:01

Hvis styrke/vægt er så ubetydeligt giver vægtklasser ikke meget mening, og slet ikke at de ligge så tæt som de gør.
Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds.
Henry Rollins
Brugeravatar
Søren W

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Indlægaf Klud » 13. dec 2009, 17:58

Slim Jim skrev:

Synes den første kamp mod den store japser, giver et meget bedre billede af at teknik owner styrke. Ham den 2.18m høje og 150 kilo tunge japaner er jo uden tvivl Fedor langt overlegen i styrke, og det virker til at han har totalt kontrol, før Fedor fyrer en lynhurtig armlock af og vinder.
Bodybuilding.dk's officielle SHEEP-CHAMP !!!!!11one
Klud

Styrkeliste
- Bænkpres: 7.00
- Squat: 9.00
- Dødløft: 13.00

Indlægaf zkyggen » 8. feb 2010, 00:49

De har taget fighten ned, et andet sted man kan se den? : o
zkyggen

Indlægaf Huddi » 8. feb 2010, 01:01

zkyggen skrev:De har taget fighten ned, et andet sted man kan se den? : o

http://www.youtube.com/watch?v=A91MXPmDcCI :)
Huddi

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 115.00

Foregående

Tilbage til Styrkeløft og stærkmand

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster