Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65712 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1342
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1340

Følg bodybuilding.dk på

Cut til sommer

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hej Folkens! Jeg har bulket nu siden starten af året og er kommet godt op i vægt og kan både mærke og se forskellen. Nu er der et par måneder til sommer og vil gerne starte mit cut i næste uge. Har styr på træningen og det hele er nøje tilrettelagt. Kosten har været koordineret meget under mit bulk og har fungeret for mig. Anyway.. Skriver fordi jeg ikke har cuttet før. Men ved det mest essentielle der er nødvendigt at vide gennem artikler og erfaring fra andre. Har lavet en kostplan og vil hører hvad folk synes om den, og om der måske er plads til forbedring. Alt i planen har indgået i min bulk periode også men har selvfølgelig smidt en masse kulhydrater væk i denne nye plan.

Jeg er 173, 75kg og min fedt % er på omkring de 17%. Vil gerne ned på omkring de 71-72 kg og en lavere fedt % selvfølgelig.

Har beregnet mit kalorie indtag til at være omkring således:

Basalstofskifte: 1768 kcal (7397 kJ)

Energiforbrug: 2740 kcal (11465 kJ)



Har vedhæftet min kostplan og i den har jeg cuttet omkring 500 kalorier så er nede på omkring 2123. Håber på gode råd og kommentarer til mit første cut!

Mvh Christian
Vedhæftede filer
Cut day macro.pdf
kostplan for cut
(125.8 KiB) Downloadet 114 gange
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. apr 2014, 14:33
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Billede

Personligt vil jeg hellere ligge på den gode side af 2gr prot per kropskilo. Der er mange måder at cutte på, low fat high card, high carb low fat, iifym osv. osv. Min erfaring siger: Få dine proteiner, spis dine carbs om morgenen og omkring træning og så give a big fuck til resten bare du holder dig i det underskud du skal.
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 391
Tilmeldt: 7. aug 2012, 18:55
 
Træner her: Fitness World Kolding
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Morgenmad: 6 æg, 100 gr gryn + 0,5 banan
Frokost: 250 gr kylling, 250 gr broccoli + 100 gr pasta
Eftermiddag: 250 gr kylling, 250 gr broccoli + 100 gr pasta
Aften: 6 æg, 100 gr gryn + 0,5 banan

2300 kalorier 260 prots

DAT CUT !

Og så justerer du bare træningsmængden til med shakes !


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 931
Tilmeldt: 12. mar 2008, 14:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg kan ikke lige umiddelbart se hvilket kostprogram du benytter, men vær opmærksom på at du højst sansynligt snyder digselv om morgenen. Med mindre du rent faktisk spiser et eller andet pre-made produkt, så indeholder dine 50g havregryn 175kcal. Da det er dit første cut, vil jeg råde dig til at tænke lidt i mængder - altså rent portionsmæssigt. Det er en bitch at gå og være sulten konstant og et aftenåltid på 100g kylling og 200g grønt lyder af meget lidt. Og kombineret med en frokost bestående af ét rugbrød, en dåse tun og lidt gulrerod, måske endog på en udmattende træningsdag, lyder det vitterligt som en lille mængde mad du indtager. Det er muligt du overholder dine makros, men det kan i den grad være en psykologisk hurdle at være konstant sulten.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 983
Tilmeldt: 23. jan 2007, 16:58
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster