Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65709 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 830
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 826

Følg bodybuilding.dk på

Vurdering af cut-plan

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hey boys.
Jeg har udarbejdet mig en kostplan, som jeg er begyndt at følge fra i går. Den kan ses her:

http://www.bodybuilding.dk/kost/?u=43925

Jeg vejer omkring 100 kg og er 183 høj. Jeg har gennem de sidste to år bulket massivt og har taget omkring 20 kg på. Det vil sige, at jeg simpelthen også har fået en del fedt med på kroppen. Desværre en anelse for meget og der er hvert fald ingen sixpack til syne mere. Jeg vil derfor cutte ned, så den kommer frem!

Er det muligt at nå ned omkring de 85 kg i løbet af sommeren?

Jeg kører back to basic samt slowcardio i 30 minutter med 15% stigning samt 5-6 km i timen på løbebåndet hver eneste dag - før min morgenmad.

Hvad synes I om kostplanen?

EDIT: OBS OBS OBS
Derudover skal det fortælles, at jeg naturligvis ikke kun spiser oksekød til aftensmad - og at jeg faktisk skal have 2081 kalorier. Jeg har dog valgt, at jeg selv må vælge hvad jeg vil have til mit oksekød for at have lidt sjov og kreativitet, trods alt.
Sidst rettet af Birkotelli 23. apr 2014, 11:32, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 11. nov 2013, 17:35
Geografisk sted: Mordor
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Udover det vil jeg selvfølgelig gerne høre om mine macros er fine nok og om jeg får kulhydrater? :)

På forhånd tak!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 11. nov 2013, 17:35
Geografisk sted: Mordor
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Går ud fra det er første gang du cutter?
Jeg har selv spist så lidt og det er ris til egen røv. Der gik ikke længe før mit ellers store men korte vægttab gik i stå
Hvor mange kcal intager du pt?
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 178
Tilmeldt: 18. mar 2014, 16:18
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jyden fra hobro skrev:Går ud fra det er første gang du cutter?
Jeg har selv spist så lidt og det er ris til egen røv. Der gik ikke længe før mit ellers store men korte vægttab gik i stå
Hvor mange kcal intager du pt?


Rammer omkring de 2050 ca. :)

Og ja, altså for fire år siden tabte jeg 30 kg. Men det var mest bare ved at sulte tror jeg + jeg var rigtig stor og smed utrolig meget i starten. Blev tyndere end et skellet dengang og havde ingen muskler overhovedet.

Men første gang jeg rigtigt cutter, ja!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 11. nov 2013, 17:35
Geografisk sted: Mordor
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Birkotelli skrev:
Jyden fra hobro skrev:Går ud fra det er første gang du cutter?
Jeg har selv spist så lidt og det er ris til egen røv. Der gik ikke længe før mit ellers store men korte vægttab gik i stå
Hvor mange kcal intager du pt?


Rammer omkring de 2050 ca. :)

Og ja, altså for fire år siden tabte jeg 30 kg. Men det var mest bare ved at sulte tror jeg + jeg var rigtig stor og smed utrolig meget i starten. Blev tyndere end et skellet dengang og havde ingen muskler overhovedet.

Men første gang jeg rigtigt cutter, ja!


Det virker af meget LIDT. Jeg er 184 og vejer pt omkring 91 og cutter på 2500kalc pt., dyrker ikke cardio andet end de 2,5km til skole på cykel. Du vil højst sandsynligt miste meget masse, men hvis du vil nå 85 inden sommer, er du nød til at ligge i stort underskud, men hvad gør det, hvis der ikke er noget muskel tilbage? :)
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 656
Tilmeldt: 9. jan 2010, 18:03
 
Træner her: S.A.T.S Frederiksberg Svømmehal
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Vesterling skrev:
Birkotelli skrev:
Jyden fra hobro skrev:Går ud fra det er første gang du cutter?
Jeg har selv spist så lidt og det er ris til egen røv. Der gik ikke længe før mit ellers store men korte vægttab gik i stå
Hvor mange kcal intager du pt?


Rammer omkring de 2050 ca. :)

Og ja, altså for fire år siden tabte jeg 30 kg. Men det var mest bare ved at sulte tror jeg + jeg var rigtig stor og smed utrolig meget i starten. Blev tyndere end et skellet dengang og havde ingen muskler overhovedet.

Men første gang jeg rigtigt cutter, ja!


Det virker af meget LIDT. Jeg er 184 og vejer pt omkring 91 og cutter på 2500kalc pt., dyrker ikke cardio andet end de 2,5km til skole på cykel. Du vil højst sandsynligt miste meget masse, men hvis du vil nå 85 inden sommer, er du nød til at ligge i stort underskud, men hvad gør det, hvis der ikke er noget muskel tilbage? :)



Min plan er at nå det henover sommeren - ikke før.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 11. nov 2013, 17:35
Geografisk sted: Mordor
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg er 185 høj, vejede i januar 97 kg. nu vejer jeg 87. og det er på tre måneder med rimelig streng diæt. liggende på ca. 2500 også, men min dunk og bollehåndtag er stadig for store (har en lille 8pack af deller når jeg sidder afslappet - men tilgengæld er de to øverste en smule til syne når jeg spænder og står oprejst) hvilket har ført til at jeg har skåret ned til lidt ca 2000kcal - gider ikke tælle hverdag, da jeg typisk får de "næsten" samme fødevarer, dog i forskellige varianter. :)

Træner typisk 6 dage om ugen og løber intervalløb 10 min. 30/30 2 dage om ugen. Cykler 10 km 5 dage om ugen.

Det er også mit første cut og synes det er gået udmærket, selvom vægten ikke går nedad med samme intensitet som i starten. Men jeg tror det bliver svært at nå det til Juni-Juli fx med til sep-august begynder det nok at ligne noget, for du skal sgu heller ikke miste for meget masse!
Mit råd til dig, som jeg ville ønske jeg selv havde holdt mig til er: Kør forholdsvis tungt, og lad vær med udelukkende at kør sådan noget 4*15 gentagelser i bryst, ryg, ben og skulder. Det føler jeg, at jeg har tabt meget masse og styrke ved at afprøve de sidste tre uger. Skulle fandme bare have taget flere kg og kørt 3*8..
Whatever, mit mål er jo ikke at se godt ud til sommer, men til næste sommer :D
- og sådan vil det altid være! håber du kan bruge det til noget. Skær kalorierne ned med måske 800 om dagen (du er jo en stor gut, og skal ikke kun smide 2-3 kg) og træn "tungt" :D
Et råd er hvis du fx drikker meget mælk, som jeg selv gjorde engang (2-3 liter om dagen) så erstat det med vand!!! Så sparer du sgu mange kalorier og kan stadig spise god og sund mad som du plejer
To be the best, you gotta take out the best! ;)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 9. aug 2009, 01:40
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tak for et fedt svar GrovNok!

Jeg vil tage de ting du siger til mig – og personligt går jeg også efter start august med en flot krop. Vil derefter gerne køre et lean bulk, da jeg gerne vil se skarp ud hele året.

Men føler selv, at jeg har taget ALT for meget på denne gang og det irriterer mig grusomt, at det ligner jeg mandepatter. Det skal væk hurtigst muligt og derfor kører jeg rimelig lavt i kalorier allerede nu!

Hvilket program har du bedst erfaringer med under cut?

Heldigvis har jeg længe været på vandvognen!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 11. nov 2013, 17:35
Geografisk sted: Mordor
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Til OT.

Jeg cutter på samme antal kalorier som dig. Men vejer lige 33 kg mindre end dig.
Du skal øge dit kalorieindtag lidt samt få noget mere sundt fedt ind i kostplanen.

Jeg har personligt oplevet at ens stofskifte fucker med dig hvis du får for få kalorier i længere tid :-). Så øg kalorierne, få mere sundt fedt - og når dit vægttab begynder at gå i stå kan du sænke kalorierne stille og roligt.

Jeg ville personligt gå efter 2-3 gram protein pr kg du vejer, 1 gram fedt pr kg du vejer og udfylde resten med kulhydrater

Vejen til den perfekte krop er et marathon - ikke en 100 meter sprint
Brugeravatar
 
Reputation point: 121
 
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 6. jan 2013, 02:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Birkotelli skrev:
Jyden fra hobro skrev:Går ud fra det er første gang du cutter?
Jeg har selv spist så lidt og det er ris til egen røv. Der gik ikke længe før mit ellers store men korte vægttab gik i stå
Hvor mange kcal intager du pt?


Rammer omkring de 2050 ca. :)

Og ja, altså for fire år siden tabte jeg 30 kg. Men det var mest bare ved at sulte tror jeg + jeg var rigtig stor og smed utrolig meget i starten. Blev tyndere end et skellet dengang og havde ingen muskler overhovedet.

Men første gang jeg rigtigt cutter, ja!

Så vil jeg øge intag med 150 kcal om ugen i en lille periode
Jeg ville tabe mig så jeg var i 14 dage helt nede på 1900 kcal om dagen uden at tabe mig det er 4 uger siden nu og jeg spiser 2900 i dag og vægten stabil, så har ikke taget på det vil jeg gøre 2/4 uger i nu til jeg rammer 3300/3500 kcal om dagen også trække 500 kcal fra:)
Det andet er en skråplan
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 178
Tilmeldt: 18. mar 2014, 16:18
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så I vil råde mig til at spise en del mere end det jeg gør nu?

Har I nogle råd til hvad det fx kan være?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 11. nov 2013, 17:35
Geografisk sted: Mordor
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du kunne f.eks. spise en god håndfuld mandler med din shake inden sengetid.
Brugeravatar
 
Reputation point: 121
 
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 6. jan 2013, 02:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det lyder som en fin idé - så får jeg blot kørt lidt flere mandler ind inden bedtime, så skulle jeg gerne begynde at skrumpe lige så langsomt? :dance:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 11. nov 2013, 17:35
Geografisk sted: Mordor
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Birkotelli skrev:Det lyder som en fin idé - så får jeg blot kørt lidt flere mandler ind inden bedtime, så skulle jeg gerne begynde at skrumpe lige så langsomt? :dance:

Rigtigt det kan faktisk ske selv om du spiser mere men vægten vil nok blive og ellers langsomt stige.
Du skal bare være tålmodig da sulten nok vil stige i takt med du spiser mere det super vigtigt du øger langsomt vil sige Max
1400 om ugen men ellers 700 / 1000 kcal til du rammer dit ligevægtintag
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 178
Tilmeldt: 18. mar 2014, 16:18
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Som sagt Birkotelli er det første gang jeg prøver at smide fedt og holde på musklerne, selvom jeg altid har været en halvtyk hund.
Men med det sagt, så er programmet nok underordnet, bare du rammer muskelgrupperne "midst" 2 gange om ugen og træner "hårdt". Jeg træner 6 dage om ugen fordi jeg kan lide det, og for tiden kører jeg det jeg elsker mest og det Bryst/Ryg Ben Skulder/Triceps/biceps Repeat og fri om søndagen. På bryst og ryg dagen er der interval løb.
Men tror sgu også et fullbody med basic øvelser som du skriver du bruger er godt, om det så er split eller fullbody er nok underordnet..
Men god fornøjelse! Forhåbentlig bliver du glad for det, og husk at man lærer en masse af erfaringer som man ikke kan læse sig til eller få af selv de bedste fitnesseksperter derude, jeg har hvertfald en bedre plan hvis jeg skal cutte en anden gang :)
To be the best, you gotta take out the best! ;)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 9. aug 2009, 01:40
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster