Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65711 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1466
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1464

Følg bodybuilding.dk på

Ingen ændring eller ømhed i den ene balle

Udskriv emne


Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning





Hej BB! Jeg er ny herinde og har brug for lidt hjælp, fra nogle som har lidt mere forstand på det end min far og mor :-P
Jeg styrketræner 4 gange om ugen med 2 ugentlige cardiodage. Jeg fokusere meget på min bagdel, da jeg ønsker en del ændring der. Men min højre balle vil bare ikke sætte muskler eller noget :-( Jeg har trænet i 4,5 måned og der er gode forandringer alle andre steder på min krop, men den balle vil bare ikke.. Jeg fokusere mest på den under ben/balle træning, da den anden egentlig er "god" nok. Efter træning får jeg ikke ømhed i den, selvom at jeg fokusere mest på den og jeg forstår ikke hvorfor? Er der nogen der kan svare mig på det eller i hvertfald sige hvad jeg gør forkert/mangler osv.

God dag :-)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28. jul 2014, 11:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hej Line

Del gerne dit program, så kan folk nemmere byde ind.
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 410
Tilmeldt: 8. maj 2013, 21:30
Geografisk sted: US
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvorfor er det, at du mener, at du bør være øm efter træning?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar
 
Reputation point: 502
 
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 30. sep 2007, 23:04
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Sos: Jeg træner ben to gange om ugen og mine øvelser ser sådan her ud -

Squat i Smith
(V-squat)
Lunges i Smith
Læg
Kabel med vægt
Dødløft
••••••••••••••••
Hipthrust
Walking lunges
Squat i kabel
Træd på plade ( ved ikke hvad den hedder rigtigt) :-P
Donkey kicks med vægt

Det over stregen laver jeg den ene dag og det under den anden. Bare spørg hvis du vil vide mere :-)

Pind: Jeg har det bare som om at hvis jeg ikke er øm, så har jeg ikke gjort det ordentligt eller hårdt nok og så tænker jeg at jeg ikke har fået noget ud af træningen :-)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28. jul 2014, 11:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ømhed/DOMS er ikke en indikator for om din træning har været god, effektiv eller whatever, så de tanker kan du i hvert fald godt stryge.

Jeg er ikke helt med på hvad du skriver ang. din højre balle. Er den synligt mindre og/eller svagere end den venstre? Eller er det bare fordi du ikke oplever ømhed?
Eat clen, tren hard
Brugeravatar
 
Reputation point: 135
 
Indlæg: 8205
Tilmeldt: 13. nov 2007, 19:53
Geografisk sted: Århus C
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvordan fokuserer du mere på den ene balle end den anden, når du træner ben? Uden at gøre mig for klog på dit balleproblem, så mener jeg du stadig burde træne "normalt" og ikke blot overfokusere på den ene balle, så du træner skævt.
Og der behøver ikke være ømhed efter din træning, men hvis din ene balle er markant mere muskuløs og den anden meget slatten, så kunne du kigge forbi din læge, for dét lyder godt nok mærkeligt :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: 22. jun 2014, 20:16
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ville skrotte squat i smith stativet. Lær at squatte med frivægt. Det betaler sig.

Planlæg et forløb hvor du følger linear progression i dine øvelser, altså stille og roligt øger vægt og volumen. Bliv stærkere.

Som de andre siger er ømhed ikke en garanti for at du har lavet noget.
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 410
Tilmeldt: 8. maj 2013, 21:30
Geografisk sted: US
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ja, væk med Smith-stativet. Frivægte giver en mere naturlig bevægelse, og du kan komme længere ned så du aktivere balle-musklerne mere.

At din ene balle er den anden overlegn kan jeg ikke lige blive klogere af. Føles den eller ser den svagere ud? Eller er den ikke ligeså øm som den anden? Og som de andre har sagt, så glem tankegangen du har. Det skal hverken gøre ondt eller føles ømt for at være trænet effektivt. Mine baller har ikke været ømme siden jeg startede og de er dejlig faste. :lol:
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 96
Tilmeldt: 29. apr 2014, 08:05
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg bruger Smith fordi jeg har en hofte/lysken skade i samme side som den trælse balle. Jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre?
Men nej jeg er lige stærk i begge to, men den vil bare ikke sætte muskler. Og jeg er oftest aldrig øm i den balle, men øm i den anden selvom jeg har trænet begge sider lige meget - endda trænet den dårlige mere i håb om at kunne opbygge flere muskler, men intet sker? Og den er heller ikke rigtigt synligt mindre jeg kan bare mærke det og så "hænger" den en smule mere end den anden og ser svagere ud :-) Jeg kan ikke sætte så meget vægt på da jeg så får problemer med hoften, så jeg kører mest med lave kilo og mange rep.

Håber det hjalp lidt mere, ellers bare spørg - det irriterer mig nemlig rigtig meget at de ikke bare kan være ens
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28. jul 2014, 11:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Denne artikel kunne være relevant at læse, tænker jeg: http://bretcontreras.com/how-to-fix-glute-imbalances/

Får du noget behandling for din hofteskade?
Eat clen, tren hard
Brugeravatar
 
Reputation point: 135
 
Indlæg: 8205
Tilmeldt: 13. nov 2007, 19:53
Geografisk sted: Århus C
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Vi må se billeder af de baller, for at være i stand til at vurdere.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 436
Tilmeldt: 7. jul 2012, 16:15
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



flamingopikken: Nej ikke endnu. Lægerne kan ikke finde ud af hvad det er, så jeg bliver sendt frem og tilbage mellem hospitalet og lægen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28. jul 2014, 11:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er dit ene ben længere end dit andet? Mit venstre ben er 2 cm kortere end højre, tit oplever jeg at højre hofte, samt spinal erector får mere tæsk end venstre pga. af dette.

Det er selvfølgelig kun aktuelt på "stående" løft, altså nok ikke leg curlen eller lign.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 12. jan 2014, 16:15
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kan det have noget at gøre med, at du kompensere med den "stærke" balle, fordi du har en hofte/lyske skade i den "svage" side?
Why ask for truth when you close your ears to it?
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 216
Tilmeldt: 11. nov 2012, 16:48
Geografisk sted: København
 
Træner her: Fitness World Lyongade
fitness world Englandsvej
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Storm23: Mine ben skulle gerne være lige lange ifølge lægen. Jeg er blevet målt :-)

Hvalen290: Undskyld, kompensere? :-)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28. jul 2014, 11:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Et billede siger mere end tusind ord, hvis os dine glutes :D :D
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 7. feb 2014, 19:31
Geografisk sted: Randers
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 95.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Line Højlund skrev:Hvalen290: Undskyld, kompensere? :-)


At du med din ene balle, på en eller anden måde formår, at bruge den mere end den anden, for at skåne din anden side (hvor du har en skade). Så din ene balle får meget mere træning end den anden.
Why ask for truth when you close your ears to it?
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 216
Tilmeldt: 11. nov 2012, 16:48
Geografisk sted: København
 
Træner her: Fitness World Lyongade
fitness world Englandsvej
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Min ene glute er også mindre muskuløs end den anden, men hele min højre side er mindre end venstre more or less. Og jeg er en fyr. Vil sige det retter sig naturligt og hen af vejen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: 1. aug 2011, 12:48
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Dét, du allerede nu har skrevet, lugter langt væk af at du har et fucked bevægemønster på grund af din skade. Få fixet din skade, få arbejdet med dit bevægemønster. Mere er det ikke at sige.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010
 
Reputation point: 897
 
Indlæg: 11744
Tilmeldt: 3. jul 2007, 23:20
Geografisk sted: www.moosfit.dk
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvalen290: Ja det kan måske godt være... Hmm

Jeg håber de kan få gjort noget ved det. For jeg kan heller ikke udføre øvelser i V-squat og mangler utrolig meget styrke på grund af den. Men mange tak for jeres råd og hjælp alle sammen. :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28. jul 2014, 11:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nu er det altid svært at stille en diagnose over internettet, men det lyder som om du overkompenserer med den ene glute, fordi du er svagere i den ene side af kroppen (formodentlig pga. skader). Det vil altså sige, at din ene glute trækker (mere af) læsset for at beskytte den anden.

Du skal have behandlet dine skader og genlært din teknik før det bliver bedre.

Edit: Hvad Comedian har skrevet.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 134
Tilmeldt: 26. okt 2010, 19:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det kan meget vel være et stabilitetsproblem og så hjælper det ikke at gøgle for meget i smith-stativet eller kablerne, da kravene til kernens stabilitet sænkes gevaldigt. Jeg er ikke engang sikkert på hvad "V squat" og "kabel squat" er? Måske er jeg bare blevet for gammel.

Fri bar squat er vejen frem. Start ud med lav vægt og tempo, find balancen på midten af foden i bunden af løftet etc. Dean Somerset har lavet mange gode videoer om lige netop dette problem. Planker, især sideplanker udført stringent og i reps kan også være givende og få svage muskler til at vågne op. Mener også, at Poul Haacker har brugt denne tilgang. Candito har også et godt tip om at køre en forkortet ROM kun nede i bunden af løftet - dvs. du kører bevægelsen fra bunden af løftet, altså under parallel og til lige over parallel og så ned igen. Altså ikke hele vejen op. Det rammer ens glutes, kerne og stabilitet ret godt.

Og hvis du har en skade, skal den selvfølgelig fikses først.
Brugeravatar
 
Reputation point: 455
 
Indlæg: 915
Tilmeldt: 21. jun 2014, 09:17
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



holberg19 skrev:Vi må se billeder af de baller, for at være i stand til at vurdere.


Pis...du var sgu hurtigere end mig :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ja jeg må håbe at jeg kan få det ordnet og så må jeg igang med teknikken igen. Men kan desværre først blive undersøgt den 4. Sep så har i nogen ideer til hvordan jeg kan træne indtil da? når jeg træner single leg nu, så laver jeg fx. 10 rep på det svage ben og 5 på det stærke. Skal jeg blive ved med det eller? :-)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28. jul 2014, 11:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Line Højlund skrev:Ja jeg må håbe at jeg kan få det ordnet og så må jeg igang med teknikken igen. Men kan desværre først blive undersøgt den 4. Sep så har i nogen ideer til hvordan jeg kan træne indtil da? når jeg træner single leg nu, så laver jeg fx. 10 rep på det svage ben og 5 på det stærke. Skal jeg blive ved med det eller? :-)


Det er svært at svare på, hvad der er hensigtsmæssigt at træne og ikke at træne. Ingen af os ved med sikkerhed hvad problemet er, udover du siger at have en lyske/hofte skade.

Som udgangspunkt:
Foretag den samme mængde på begge ben. Tag nogle kilo af og få styr på teknikken. Du bør også droppe smith, og øve dig på frivægte. Start ud i det små.

Det vigtigste indtil du bliver undersøgt må være, at undgå smerte og få styr på teknik i div. øvelser.
Why ask for truth when you close your ears to it?
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 216
Tilmeldt: 11. nov 2012, 16:48
Geografisk sted: København
 
Træner her: Fitness World Lyongade
fitness world Englandsvej
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Line Højlund skrev:Ja jeg må håbe at jeg kan få det ordnet og så må jeg igang med teknikken igen. Men kan desværre først blive undersøgt den 4. Sep så har i nogen ideer til hvordan jeg kan træne indtil da? når jeg træner single leg nu, så laver jeg fx. 10 rep på det svage ben og 5 på det stærke. Skal jeg blive ved med det eller? :-)


Kør lige meget med hvert ben, lad det svage ben bestemme antallet af reps og kg.
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 1473
Tilmeldt: 20. apr 2009, 20:37
Geografisk sted: 7100 Vejle
 
Træner her: DGI Huset i Vejle
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Okay mange tak. Jeg har legday i morgen, så der må jeg prøve squat uden Smith :) Det kørte jeg også før, men skiftede da jeg troede at Smith ville være "sundere"
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28. jul 2014, 11:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Styrketræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster



cron