Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65711 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1291
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1290

Følg bodybuilding.dk på

Konkurrence log 2016

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog





Billede

I dag var vejret sådant, at man fik rigtige sensommer-fornemmelse. Det er dejligt, så er efteråret ikke langt væk. Jeg elsker efteråret, det er helt klart min favorit årstid, med de smukke farver, den friske luft og hygge med lækre gryderetter lavet på årstidens rodfrugter.

I dag og i morgen holder jeg OFF, i vente på nyt program. Jeg fik til gengæld gået to promenader a' 5 km i dag, til og fra Line og René ude i Valby. Line har lånt mig hendes magentafarvede schampoo, så jeg kan få tosset hår til brylluppet lørdag.

Billede

Jeg har gjort mig nogle observationer. Den første er at nogle folk laver RDL/SL DL med fødderne stående op ad en hældning, således at man øget dorsalflexionen i anklen. Det er nu en meget god måde at strække sin ischiasnerve på, men jeg tror ikke at det er det de tænker at de vil få ud af øvelsen. Endnu sjovere er at se folk i vægtløfter sko lave samme nummer, uden at tage dem af. Selv om det kan udligne strækket af nerven, således at formålet med øvelsen bliver genvundet, så ville det vel være nemmere at tage sine sko af? :-k
Min anden observation er at det er overraskende mange som nøjes med middelmådig ROM i sine OH chins. Nogle mennesker laver generelt halvfesen ROM, fred være med det, men ofte er de her samme mennesker som går helt vildt meget op i at squat er ATG, eller i hvert fald under parallel, og bænkpres altid laves til brystet uden at løfte røven, mv. Man kan godt få noget ud af øvelser uden at lave dem med fuld ROM altid, men hvis du ikke er i stand til at lave en OH chin up hele vejen op til brystbenet, så har du lige pludselig en meget tydeligt illustreret indikation på en skævhed i sin styrke og/eller bevægelighed. Det er sjældent vi får sådan en tydelig kvittering på det, ofte skal der et par erfarne og nogle gange dyre øjne på, før vi ved hvad som skal rettes. Men her er en meget god indikation på at man har en eller flere af a) svage lower trapz, b) svage rhomboidéer, c) dominerende upper trapz, d) stramme brystmuskler, e) stramme eller overaktive indadrotatorer over skulderleddet - alt predisponerende for skader og/eller udebliven styrke- og/eller masse fremgang. Og er du til gengæld i stand til at udføre øvelsen fuldt ud, men dropper det af en eller anden årsag, måske fordi det tvinger dig ned i reps, så går du glip af en fantastisk mulighed at få en veludviklet midt på din ryg.
Den sidste er at jeg fascineres hver gang jeg ser folk på løbebånd, step maskine eller lignende, gå og holde fast i selve maskinen hele turen igennem, d v s ikke i perioder imellem hårde intervaller, men fra start til slut. Kvinder især, er slemme til dette. Det er toppen af dovenskab og selvbedrageri, efter min mening.

Nå, nu vil jeg gå ned og hente vasketøjet i tørretumleren, lave min madpakke til i morgen og så er det vidst tid for mig at sove.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har gjort mig nogle observationer. Den første er at nogle folk laver RDL/SL DL med fødderne stående op ad en hældning, således at man øget dorsalflexionen i anklen. Det er nu en meget god måde at strække sin ischiasnerve på, men jeg tror ikke at det er det de tænker at de vil få ud af øvelsen. Endnu sjovere er at se folk i vægtløfter sko lave samme nummer, uden at tage dem af. Selv om det kan udligne strækket af nerven, således at formålet med øvelsen bliver genvundet, så ville det vel være nemmere at tage sine sko af?


T-Pain, læser du med her? Hvor mange gange skal jeg sige det.
"Jeg ved godt Manse synes jeg er en tard."

Nders 2013
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 21. nov 2011, 17:51
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Manse_O skrev:
Jeg har gjort mig nogle observationer. Den første er at nogle folk laver RDL/SL DL med fødderne stående op ad en hældning, således at man øget dorsalflexionen i anklen. Det er nu en meget god måde at strække sin ischiasnerve på, men jeg tror ikke at det er det de tænker at de vil få ud af øvelsen. Endnu sjovere er at se folk i vægtløfter sko lave samme nummer, uden at tage dem af. Selv om det kan udligne strækket af nerven, således at formålet med øvelsen bliver genvundet, så ville det vel være nemmere at tage sine sko af?


T-Pain, læser du med her? Hvor mange gange skal jeg sige det.


Nu laver jeg den hverken op ad en hældning eller med VL-sko op ad en hældning, Manse_O. Jeg laver bare øvelserne i VL-sko. Ene og alene af den årsag, at jeg ikke gider at tage dem af, for at tage dem på igen :D I learn nothing!
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 1753
Tilmeldt: 9. mar 2010, 21:32
Geografisk sted: København NV
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan





Jeg kør et shrednez system for tiden, modtog lige program fra Simon her i starten på ugen og vil køre 8 uger i alt. At pille noget i stil med 4 kg fedt af, ville være dejligt. Efter at have konfereret min form med den kloge Mågens, blev beslutningen taget at skralde fedt i en periode og så holde på fedtmassen imens jeg bygger frem til diætstart, i stedet for et body recomp forløb. Vi tror at netto gevinsten vil blive større med det først nævnte. Så det kør jeg :) Denne weekend byder på bryllup i Jylland, så derfor ingen form update før næste weekend.

I dag trænede jeg cardio i form af HIIT på løbebåndet og ladder på romaskinen. Det var virkelig hårdt, tænk at jeg var sådan en haj til den romaskine sidste år! Den form føltes meget langt væk i dag.. Sidste års form i spejlet føltes også meget langt væk, hvilket ikke er så underligt, men det var ekstra slemt i dag. Jeg har skåret lidt i carbs denne uge, hvorfor jeg direkte bliver lidt fladere at se på, når trykket i musklerne går ned. Og det i kombination med at fedtmassen ikke reduceres i samme takt, gør bare at man ser generelt rigtigt ærgerlig ud. Glæder mig til at snart blive tight :strong:

I morgen vil jeg afspadsere fra arbejde, så til formiddag venter en omgang styrketræning og så er jeg ellers klar til at holde weekend :)
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg kørte forbi dig på Vesterbrogade igår, og der så du stærk og bad ass ud! Du bliver farlig på scenen :8
But it ain’t about how hard you hit - it’s about how hard you can get hit and keep moving forward
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 527
Tilmeldt: 16. nov 2012, 14:10
Geografisk sted: Østerbro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Die Doktorin skrev:
"We got a thousand points of light for the homeless man
We got a kinder, gentler, Machine gun hand"


I onsdags så vi Neil Young i Forum. Det var virkelig godt, jeg er så imponeret over hvor godt han stadigvæk kan synge. Hans stemme er ikke blevet det mindste ringere. Den første time blev der spillet mange sange jeg slet ikke kunne genkende, mange af dem var fra hans anti-war materiale (han er i og for sig generelt anti-war, men nogle plader gennemsyres mere af det, end andre). De plader har jeg ikke hørt særlig meget. Anden time blev der spillet mere af hans mere kendte numre, samt et cover af Dylan. Det er så fedt at gå på koncert, jeg skal helt klart blive bedre til at holde øje med når gode kunstnere kommer til Europa. Selv om de ikke nødvendigvis kommer til Kbh, så er der mange spillesteder indenfor en kort flyvetur, som ofte trækker store navne, eksempelvis Stockholm, Hamburg og Berlin. Jeg har i det hele taget lyst til at tage til Hamburg, som er blevet det helt store kulturelle centrum.


De danske tidsskrifter var heller ikke sparsomme med roser, jeg tror endda, at Politiken havde begge hænder i vejret og skrev at det var hans bedste koncert på Dansk jord.... men hvad ved de om noget som helst :)
Har du noget imod at dele, hvilket Dylan nummer han spillede?
Ja hans nyere anti-war albums er mange længder efter hans gamle.

Hvis du er til mere musik i samme "boldgade", så er Kurt Vile værd at give en chance....... så her er noget Kurt Vile:

I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



KristineC skrev:Jeg kørte forbi dig på Vesterbrogade igår, og der så du stærk og bad ass ud! Du bliver farlig på scenen :8


Tak :) Men er du sikker på at det var mig? Jeg var ikke på Vesterbrogade i torsdags, bortset fra lige da jeg krydsede den ved Hovedbanegården.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



martinkjr skrev:
Die Doktorin skrev:
"We got a thousand points of light for the homeless man
We got a kinder, gentler, Machine gun hand"


I onsdags så vi Neil Young i Forum. Det var virkelig godt, jeg er så imponeret over hvor godt han stadigvæk kan synge. Hans stemme er ikke blevet det mindste ringere. Den første time blev der spillet mange sange jeg slet ikke kunne genkende, mange af dem var fra hans anti-war materiale (han er i og for sig generelt anti-war, men nogle plader gennemsyres mere af det, end andre). De plader har jeg ikke hørt særlig meget. Anden time blev der spillet mere af hans mere kendte numre, samt et cover af Dylan. Det er så fedt at gå på koncert, jeg skal helt klart blive bedre til at holde øje med når gode kunstnere kommer til Europa. Selv om de ikke nødvendigvis kommer til Kbh, så er der mange spillesteder indenfor en kort flyvetur, som ofte trækker store navne, eksempelvis Stockholm, Hamburg og Berlin. Jeg har i det hele taget lyst til at tage til Hamburg, som er blevet det helt store kulturelle centrum.


De danske tidsskrifter var heller ikke sparsomme med roser, jeg tror endda, at Politiken havde begge hænder i vejret og skrev at det var hans bedste koncert på Dansk jord.... men hvad ved de om noget som helst :)
Har du noget imod at dele, hvilket Dylan nummer han spillede?
Ja hans nyere anti-war albums er mange længder efter hans gamle.

Hvis du er til mere musik i samme "boldgade", så er Kurt Vile værd at give en chance....... så her er noget Kurt Vile:



Det var også virkelig godt. Om det var hans bedste optræden på dansk jord vil jeg heller ikke kunne sige og skulle jeg spørge nogen om det faktisk var tilfældet, ville jeg nok spørge nogen anden end Politiken :wink: Men en stjerne er han, uden tvivl. Hans sound er så unikt, ikke blot hans stemme, men også hans guitar; den er virkelig ikke at tage fejl af. Næsten som det første når han kom ind på scenen og fik sin guitar om halsen, testede han den lige med et par akkorder, med distortion på, selvfølgelig. Det gav gåsehud direkte. Jim Jarmusch' fantastiske film Dead Man, som Neil Young lavet musikken til, er fuld af det sound og sætter stemningen perfekt.



Han spillede Blowin' in the Wind og gjorde det ganske udmærket, må man sige :) Hele publikum sang med også, hvilket de i øvrigt også gjorde på Heart of Gold. Der var endda en enkelt som fået en lighter med ind og stod og gyngede med, ellers synes jeg ikke man ser det på koncerter længere. Nu er det mere lyset fra mobilskærmene, fra optagelse af koncerten, som giver lidt lys blandt publikum.

Kurt Vile kender jeg ikke, men tager gerne imod tips til gode musikkunstner :) Det er meget sjældent at jeg falder over ny navne som jeg kan lide, indenfor rock genren.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Weekenden bød på bryllup i Jylland hos Lonnie og Rune. Det var en dejlig fest, med lækker mad og hygge. Vi tog over til Aarhus sammen med et andet vennepar, Line og René, fredag eftermiddag, efter at først have nået en hurtig træning i the Gym om formiddagen. I Aarhus tog vi ud og spise på Flammen om fredagen, efterfulgt af en tur på en bar inde ved åen. Fredag morgen ventede så bryllup og reception ude hos Lonnie's far, langt ude på landet. Her fik jeg et gigantisk stykke bryllupskage med mazarinbund, hindbærmousse og vanilje créme med kanderede nødder og mørk chokolade. Rigtigt godt, er ellers ikke den store lagkagespiser, nok mest fordi folk altid kommer ALT for meget flødeskum i, hvis du spørger mig. Herefter mad på Fladbro kro, hvor de også sørget for overnatning til os alle fire. Stakkels Line blev desværre syg i løbet af aftenen og havde det stadigvæk skidt her til morgen og hele vejen hjem. Ikke sjovt for hende :(

Jeg fik ellers lavet en form update fredag morgen, inden træning og alt andet, så her er status efter 14 dage:

Vægt: 70,1 kg (-1,0 kg)
Bryst: 92 cm (-1 cm)
Talje: 73 cm (-1 cm)
Numse: 102 cm (ingen forskel)
Lår: 59,5 cm (-0,5 cm)

Hvis der skal ryge 4 kg på 8 uger, så kør det jo efter planen, kan man sige :) I dag bliver det hvile og så ellers friske dag i morgen igen :strong: God søndag!
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Die Doktorin skrev:Det gav gåsehud direkte. Jim Jarmusch' fantastiske film Dead Man, som Neil Young lavet musikken til, er fuld af det sound og sætter stemningen perfekt.




Haha den film er så mærkelig. Husker dog en meget sjov scene med selveste Iggy Pop og Billy Bob Thornton, hvor sidstnævnte totalt underspiller at være blevet skudt i foden.



Det er et stykke inde i linket men det hele er mere eller mindre sjovt:



Die Doktorin skrev:Han spillede Blowin' in the Wind og gjorde det ganske udmærket, må man sige :) Hele publikum sang med også, hvilket de i øvrigt også gjorde på Heart of Gold. Der var endda en enkelt som fået en lighter med ind og stod og gyngede med, ellers synes jeg ikke man ser det på koncerter længere. Nu er det mere lyset fra mobilskærmene, fra optagelse af koncerten, som giver lidt lys blandt publikum.


Tænkte nok det var noget fra hans folk periode. Sangen er jo en klassiker men alt med Dylan er et niveau over alt andet. Er dog især vild med hans elektriske periode fra og med "Bringing it all back home" til og med Blonde on Blonde. Tvivler stærkt på de albums nogensinde bliver overgået.

Nå men jeg kan godt lide dine skriverier og stalker din log indimellem (hvis det ikke passer dig, må du give mig en skriftlig udsmidning)

Nu snakken gik på Heart of Gold, har du så hørt denne version?



En mand og en guitar... det er virkelig en fantastisk optræden.
Fortsat god weekend :)

Edit: Ved ikke hvad der sker med det link fra Dead Man jeg vil smide herinde. Det vil ikke, hvad jeg vil... jeg prøver senere.
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



martinkjr skrev:
Die Doktorin skrev:Det gav gåsehud direkte. Jim Jarmusch' fantastiske film Dead Man, som Neil Young lavet musikken til, er fuld af det sound og sætter stemningen perfekt.




Haha den film er så mærkelig. Husker dog en meget sjov scene med selveste Iggy Pop og Billy Bob Thornton, hvor sidstnævnte totalt underspiller at være blevet skudt i foden.



Det er et stykke inde i linket men det hele er mere eller mindre sjovt:



Die Doktorin skrev:Han spillede Blowin' in the Wind og gjorde det ganske udmærket, må man sige :) Hele publikum sang med også, hvilket de i øvrigt også gjorde på Heart of Gold. Der var endda en enkelt som fået en lighter med ind og stod og gyngede med, ellers synes jeg ikke man ser det på koncerter længere. Nu er det mere lyset fra mobilskærmene, fra optagelse af koncerten, som giver lidt lys blandt publikum.


Tænkte nok det var noget fra hans folk periode. Sangen er jo en klassiker men alt med Dylan er et niveau over alt andet. Er dog især vild med hans elektriske periode fra og med "Bringing it all back home" til og med Blonde on Blonde. Tvivler stærkt på de albums nogensinde bliver overgået.

Nå men jeg kan godt lide dine skriverier og stalker din log indimellem (hvis det ikke passer dig, må du give mig en skriftlig udsmidning)

Nu snakken gik på Heart of Gold, har du så hørt denne version?



En mand og en guitar... det er virkelig en fantastisk optræden.
Fortsat god weekend :)

Edit: Ved ikke hvad der sker med det link fra Dead Man jeg vil smide herinde. Det vil ikke, hvad jeg vil... jeg prøver senere.


Det er én af de bedste scener i hele filmen, den med Billy Bob Thornton og Iggy Pop. Det jeg elsker med Jim Jarmusch film er at de er drevne af underholdende dialoger, enten sorte, intelligente eller bare komiske :) Et andet eksempel på det er fra Ghost Dog, med Forest Whitaker som lejemorder:



Det er lige den version jeg har på min Neil Young playlist på iPod'en, så ja, den har jeg hørt før. Fantastisk version.

Bob Dylan er jeg dog ikke den store ekspert i, ikke fordi jeg ikke synes hans musik er værd at høre, det er den bestemt. Jeg har bare aldrig taget mig sammen. Det kunne være jeg skulle det :)

Du er meget velkommen at stalke i loggen :)
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan




Har I set dette klip? Mon ikke I har, det er gået totalt "viral" på FB. Det er vist hvad man kan kalde en god spurt, den hun fyrer af, den franske kvinde :) Apropos sprint, så tror jeg at næste gang jeg skal læse en faglig bog, vil jeg læse The Charlie Francis Training System. For dem som ikke ved hvem han er, så var han bl a træner af den canadiske sprinter Ben Johnson, et eksplosivt kraftpaket uden des lige.

Billede

Jeg er godt klar over at det er en gammel bog, men er sikker på at den vil byde på guldkorn alligevel, præcis som Bill Starr's gamle bog "The Strongest Shall Survive"- Men jeg har mange andre bøger som jeg skal have læst først, først og fremmest Tintin og det knuste øre som jeg fået af Thomas :wub: Nu mangler jeg blot Tintin i Sovjet, så har jeg dem alle sammen :)

Billede

Derefter min kollega's bog, Causa Mortis, som er del to i en lille krimi serie, samt en anden krimi bog skreven af en kær bekendt, som jeg fået lov at være "ekspertkilde" til, når der skulle henrettes folk :mrgreen:

Billede

Billede

Sikke en masse jeg skal læse! Men det er perfekt nu hvor det bliver efterår, og man får lyst til at sidde og hygge med varm the i sofaen :) Ser allerede frem til Halloween sæsonen. Kan virkelig godt lide den højtid. Netop fordi den er ung her i Danmark, er den ikke så infekteret af regler og traditioner, proppede skemaer som siger hvad som skal spises hvornår, og dårlig matiné film. Black Milk clothing plejer passende lave en vild kollektion hvert år, meget efter min smag, som jeg allerede ser frem til at shoppe løs i :roll:

Billede

Ellers har jeg i dag været en tur i byretten i Helsingborg. Det er altid sjovt, men denne gang kun ganske kort. Det var ikke meget jeg skulle forklare. Sjovest er det naturligvis når det er noget kompliceret, selv om det også naturligvis er det mest nervepirrende.
Nu vil jeg tage et bad. I morgen har jeg vagten, men regner med at kunne tage til træning alligevel.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



En update efter 3 ugers diæt:

Vægt: 69,7 kg (-1,4 kg)
Bryst: 90 cm (-3 cm)
Talje: 72 cm (-2 cm)
Numse: 100 cm (-2 cm)
Lår: 58 cm (-2 cm)

Det går fint fremad :dance: Kun fem uger endnu...

I dag er min refeed dag og den har jeg lagt så den passer med at dagen i dag er min hårdeste cirkel-dag :devil: Så her til morgen har jeg fået to boller fra bageren med en masse nødder og kerner, ost, honning og frugt, samt en stor trippel cafe latte. Så lækkert! Og i aften har vi købt biletter til en restaurant som er med i den her copenhagen cooking "festival" der finder sted til og med næste weekend. Det er en restaurant på Vesterbro, med nordisk mad som tema. Menuen lød helt vildt lækker og kostede ikke det store. Håber på at det også skal smage godt :)

I går fik jeg trænet en masse cardio, både sprint intervaller og en ladder på romaskinen. Forfærdeligt hårdt, som altid. Resten af aftenen gik med afslapning til en episode Dexter og Ravenous, en virkelig dårlig skræk film om kannibalisme.

Nu vil jeg tage til træning, god weekend til bb.dk!
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



En lille søndags rant :) I dag har jeg ikke trænet, hele dagen er blevet brugt på dommermøde ude på Amager og derefter tog jeg hjem, ulve-sulten, og kastede mig i sofaen med en kæmpe omgang salat fra Smag, en stor mango og fodbold i fjernsynet. Spiser meget mango for tiden, da de simpelthen er så lækre lige nu. Spiser generelt meget frugt og bær, mellem 1500 og 2000 g om dagen. Jeg er så træt af grønsager, i hvert fald dem der er friske lige nu. Og frosne grønsager er bare ikke specielt spændende. Nu kommer vi dog ind i sæsonen for rodfrugter og svampe, så man kan lave lækre grønsagsgryderetter, ovnbagte rodfrugter eller rodfrugtssalater.

Apropos mad, i går besøgte vi Vesterbro Vinstue, hvor man kunne købe menu biletter ifbm den her Copenhagen Cooking festival, eller hvad man skal kalde det. Vi fik en starter i form af torsk som var marineret i dild og sort peber, virkelig frisk og lækker. Dette efterfulgt af saltet kammusling og en salat med fennikel, karse og en eller anden urt jeg ikke kan huske. Til hovedret fik vi kalvemørbrad, violette og gule gulerødder, kartofler med persillesmør og stegt svamp. Smagt også helt fantastisk godt, perfekt tilberedt kalve. Dog ikke så meget af den :) Men mæt, det blev jeg, det sørgede nemlig desserten for, som var en brownie med virkelig meget substans i og dertil hvid chokolade créme og yoghurt is. 250 kr pr person kostede det, eksklusive drikkevarer. Jeg syntes bestemt at det var prisvært og vil gerne besøge stedet igen og prøve deres originale menu.

Nu er det i øvrigt kun 14 dage tilbage til NC :) Jeg følger jo med i min venindes facebook gruppe, hvor der er en masse af hendes atleter som poster updates hele tiden. Det er ind imellem meget hyggeligt, får flashbacks fra sidste år. Jeg har bestemt ikke fortrudt at jeg valgt at vente til næste år med at stille op igen, men kan alligevel ikke lade være med at allerede nu glæde mig til at det bliver min tur igen næste år :) Jeg håber alle atleter som stiller til NC nu, får en god oplevelse, også dem der står i de klasser som skal igennem en elimineringsrunde. I de klasser kommer det at være nogle atleter som kun får en ganske kort tid på scenen og det må føles rigtigt surt at have været en lang forberedelse igennem, for blot at nå ind og ganske kort få vise sin fysik frem. Men jeg håber ikke at det vil skræmme nogen væk fra at prøve igen :) Jeg kommer desværre ikke at kunne dømme NC, fordi jeg er i Beograd med mit arbejde på studierejse til deres retsmedicinske afdeling. Men skal dømme DM, så ser frem til at se både nye og gamle stjerner stå på scenen til den tid :)

Jeg er i øvrigt i fuld gang med at opfriske min træningsgarderobe, det er lang tid siden sidst og der er efterhånden huller hist og her i både over- og underdele. Jeg har heldigvis fundet den perfekte top, den vil nok næsten få den kære Jobs at ønske han var kvinde:

Billede

Man kan også få den med Superman logo og med IronMan inspireret design :mrgreen:

Nu vil jeg gå og købe ind til mad for de næste tre dage. God søndag!
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Traening mandag 25 august

I går blev det til en sen aften traening sammen med min ven Anders. Det blev til en omgang overkrop, ungefaer som foelger:

UH chins
1 x 4
1 x 3
1 x 3
1 x 3
1 x 3
1 x 3
1 x 3

BB baenkpres
4 @ 50 kg
4 @ 50 kg
4 @ 50 kg
4 @ 50 kg
4 @ 50 kg
4 @ 50 kg

WG pulldown - stående på knae på gulvet
Det var en Dean Somerset approved variant, i foelge Anders. Tog også meget godt fat i lats :strong:
9 @ 45 kg
8 @ 45 kg
10 @ 40 kg
10 @ 40 kg
10 @ 40 kg
10 @ 40 kg

Incline DB baenk
12 @ 2x11 kg
8 @ 2x16 kg
8 @ 2x16 kg
8 @ 2x16 kg
8 @ 2x16 kg
8 @ 2x16 kg

A1. Face pulls
15 @ 25 kg
15 @ 25 kg
15 @ 25 kg

A2. KB OA OH press - med KB'n vendt "forkert"
Endnu en Dean Somerset approved oevelse for RC traening. Har koert det en gang foer, det er sgu ikke helt let :mrgreen:
2x4 @ 8 kg
2x6 @ 8 kg

Og det var det hele. En god traening, som altid. Foer jeg skulle moedes med Anders, havde jeg fået overstået min cardio i form af ladder på romaskinen op til 1000 m og ned igen, med 250 m spring. Simpelthen så hårdt! Mine loebesko er desvaerre ved at vaere trådt i stykker og kan godt maerke det i min laeg muskel. Så skal have investeret i et nyt par, hvis jeg ikke skal få mig en skade.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Læser lige med her :)
"DON'T HATE ME CUZ I'M STRONG & PRETTY"
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 5844
Tilmeldt: 27. sep 2008, 20:07
Geografisk sted: Næstved
 
Træner her: HGVS
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mzg skrev:Læser lige med her :)


Du skal vaere velkommen :)
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan





Jeg tror måske jeg har skrevet om denne film i min log før, "Out of the Furnace" med Christian Bale. En fantastisk film og et fantastisk soundtrack. "Release" med Pearl Jam; åbningssangen til deres live koncert i Stockholm for to måneder. Gav gåsehud direkte. Hvis man ikke har set filmen og ikke har hørt albummet "Ten" som minimum, så skal man gøre det. Selv om filmen på ingen måder er en glad historie, kan jeg alligevel ikke lade være med at synes det er opløftende at se en film som ikke følger det sædvanlige koncept.

Ellers fik jeg i dag trænet cirkeltræning i the gym - hold op, det var sveddigt. Jeg er nu inte på anden runde med mine cirkler og syntes faktisk at jeg allerede oparbejdet en bedre work capacity fra sidste uge. Jeg glæder mig til at se hvad de vil gøre ved formen :) I næste uge får min diæt lidt af et break, p g a rejse med arbejde, direkte fulgt af konference oppe i Uppsala, i midt Sverige. Men jeg har fundet et træningscenter tæt på hotellet i Beograd og mon ikke jeg kan finde noget i Uppsala også, så jeg i det mindste kan gøre min træning og så må jeg ellers bare prøve at spise fornuftigt, uden at gå amok i en masse usunde ting. Når jeg er tilbage derfra har jeg 4 uger tilbage, iflg den oprindelige plan, men afhængig af hvad formen siger, bliver det måske 5 :)

Nu vil jeg pakke mad og træningstøj til i morgen og bagefter sove. God nat!
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Update efter 4 uger

Vægt: 69,0 kg (-2,1 kg)
Bryst: 90 cm (-3 cm)
Talje: 72 cm (-2 cm)
Numse: 100 cm (-2 cm)
Lår: 58 cm (-2 cm)

Denne uge er intet sket med mine mål, men vægten er gået nedad og jeg synes at man kan se i spejlet at der er sket noget. Med kun 4 målepunkter, kan man heller ikke altid regne med at man altid "fanger" hvor fedtet forsvinder. :)

Ellers vil dagen i dag byd på en gåtur ned til Søerne, hvor vi skal hente Thomas' nye cykel. Dette efterfulgt af fodbold fra sofaen, træning og en tur i biffen. Siden det er min refeed i dag, så har jeg startet dagen med en stoooor portion havregrød med solsikkekerner. Det vil snart blive efterfulgt af kaffe latte på sødmælk, pastaret til frokost og så tror jeg at jeg vil have en burger til aftensmad, fordi det drømte jeg om hele dagen i går :drool:

God lørdag!
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Spiser du reelt 2 kg frugt om dagen? Damnit, det er meget. 2 kg grønt er jeg med på, men 2 kg frugt er alligevel imponerende. Det kan da ikke være lutter bananer?
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4149
Tilmeldt: 3. jun 2009, 15:08
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lærling skrev:Spiser du reelt 2 kg frugt om dagen? Damnit, det er meget. 2 kg grønt er jeg med på, men 2 kg frugt er alligevel imponerende. Det kan da ikke være lutter bananer?


Ja, 2 kg frugt og bær :) Det er overraskende lidt, slinker ned som ingenting. Typisk er det 3 æbler, 250 g blåbær, 2 bananer og 1 kg nektariner eller 1 kg melon. Så ikke lutter bananer :wink:
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Men det beløber sig da til en god del carbs på sådan en fedttabsfase? Hvor mange kcal kører du ned på en gns dag?
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4149
Tilmeldt: 3. jun 2009, 15:08
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lærling skrev:Men det beløber sig da til en god del carbs på sådan en fedttabsfase? Hvor mange kcal kører du ned på en gns dag?


Jeg få cirka 220-250 g carbs om dagen. Protein ligger på cirka 160 g om dagen, hvilket svarer til cirka 2,75 - 2,85 g/kg FFM (skønner min BF% til cirka 16-18). Kcal svinger mellem 1800 og 2100, afhængig af om det er hvile eller træningsdag.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så får du ikke ret mange kalorier fra fedt?
Brugeravatar
 
Reputation point: 165
 
Indlæg: 7820
Tilmeldt: 9. jun 2008, 01:16
Geografisk sted: Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fistandantilus skrev:Så får du ikke ret mange kalorier fra fedt?


20 E%
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Er lige kommet hjem efter en tur på Nørrebro grillen, hvor jeg fik en lækker burger, efterfulgt af et besøg i biografen. Vi fik set Lucy, Luc Besson's nye film. Jeg syntes den var godt underholdende, man skal bare lade være med at hænge sig i alt det videnskabelige "fakta" som drages med i filmen, da en stor del af det er forkert. Men kan man sætte det til side, så er det en god action film. Jeg synes dog ikke at den holder niveau med Nikita, Leon og The Fifth Element.

Træningen i dag var dejlig, men hård. Det er anden runde med de her cirkler nu, så nu har jeg fundet ud af hvilket set up jeg skal lave og hvilken vægt som er passende, plus kan huske tempi og rep range i de forskellige øvelser. Derfor behøver jeg ikke bruge tid på det længere, men kan bare køre derudaf. Det kan mærkes, syren hobes op en del hurtigere. Men det der dejligt :)

Jeg fik taget nogle billeder, men har desværre "for meget" tøj på, så der er ikke meget at se af ryggen. Næste gang må blive med min poseringsbikini, så hele ryggen kan ses :) Og så skal jeg øve at spænde i biceps med åben hånd, det er sgu sværere, end når man må lukke den.

Backrelaxed 2.jpg


Frontdblbiceps 2.jpg
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hold op, et regnvejr vi har haft siden i går! Vi har også fået smage lidt på oversvømmelserne, vores postkasse er fyldt med vand, på en mystisk vis, siden den ligger ret højt over jord. Regnet må næsten have stået vandret ind imod den. Til trods for det dårlige vejr, fik vi os slæbt til træning og i godt selskab af en masse forskellige bodybuilders. Fordi jeg haft min refeed dag i går, lagde jeg min tunge cirkel i dag, i stedet for den planlagte, siden jeg ville udnytte al den energi jeg fået :strong: Det fungerede glimrende, var dejligt stærk i mine løft. Efter afsluttet cirkel fik jeg kørt min ladder på romaskinen, fra 250 m op til 1000 m og ned igen. Total distance: 4000 meter. Puha!

Resten af denne søndag vil gå med afslapning og indkøb til den kommende uges madpakker. Jeg har i øvrigt også fået investeret i en vinterjakke og et par nye løbesko:

Billede

Billede

Så nu kan kulden godt komme :)

Billede
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ja okay. Men så kan du da heller ikke få mange "trace" carbs fra proteinkilderne i kosten. Det er nok bare, fordi jeg selv får alle mine protz fra mælkeprodukter, ost, æg, bønner og linser og sammenkogte retter af forskellig slags, at jeg synes, det lyder vildt.
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4149
Tilmeldt: 3. jun 2009, 15:08
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lærling skrev:Ja okay. Men så kan du da heller ikke få mange "trace" carbs fra proteinkilderne i kosten. Det er nok bare, fordi jeg selv får alle mine protz fra mælkeprodukter, ost, æg, bønner og linser og sammenkogte retter af forskellig slags, at jeg synes, det lyder vildt.


Nej, carbs fra mine proteinkilder taeller jeg ikke med. Men det skulle også gerne vaere meget begraenset hvor meget jeg får derfra, da mine proteinkilder naesten udelukkende er fisk og oksekoed.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan




Daft Punk - kongene af elektronisk musik

I dag fik jeg trænet min isolations-cirkel. Hold nu op, jeg så massiv ud når alle runder var afklarede! Denne dag er mildest talt den dag som overrasket mig mest i denne cyklus. Den byder også på mange øvelser som er lidt atypiske/uvante for mig. Sidste gang jeg kørt den var der ikke den muskel i min overkrop, som jeg ikke havde DOMS i. Selv min Serratus anterior var helt grillet! Glæder mig helt sindssygt meget til at se hvor meget muskel jeg kan nå at bygge til scenen næste år, Simon's træning har virkelig fået sparket til muskler jeg ellers troede var tæt på sit max.

Nu når jeg kun en enkelt træning mere, inden jeg skal til Beograd. Jeg vil dog som sagt forsøge at få kørt i hvert fald én dag, hvis ikke to, træningsdage på mit program, imens jeg er der. To af mine kolleger har også sagt at de vil træne, så det ser ud til at jeg får godt selskab :strong:

Så skal vi også have noget godt at se på, sidst i indlægget:

Billede
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 27. aug 2007, 14:28
Geografisk sted: 2200
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 240 gæster



cron