Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65707 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 841
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 838

Følg bodybuilding.dk på

Lukket

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Lukket
Sidst rettet af Malta 6. sep 2014, 14:51, rettet i alt 2 gange.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16. mar 2014, 16:03
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Helt sikkert en godt begynder program. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 200
Tilmeldt: 17. jan 2012, 19:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg synes der mangler en angivelse af antallet af sets, samt reps nogle få steder
Konstruktiv kritik og hjælp modtages gerne!
Tag også endelig et kig i min logbog: http://www.bodybuilding.dk/littleguy-s-logbog-t60655.html
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 386
Tilmeldt: 26. mar 2012, 09:18
Geografisk sted: Ry
 
Træner her: Ry Motions Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



LittleGuy skrev:Jeg synes der mangler en angivelse af antallet af sets, samt reps nogle få steder



Ja det synes jeg også der mangler..

Men det virker som et halv fint fullbody program, med basis øvelser. Godt program til at forbrænde kalorier. Kan ikke se at den skulle hjælpe til hverken at blive stærk med eller vokse med.
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MickyCBB skrev:
LittleGuy skrev:Jeg synes der mangler en angivelse af antallet af sets, samt reps nogle få steder



Ja det synes jeg også der mangler..

Men det virker som et halv fint fullbody program, med basis øvelser. Godt program til at forbrænde kalorier. Kan ikke se at den skulle hjælpe til hverken at blive stærk med eller vokse med.

Så er det fordi, du ikke ved, hvad der er godt at vokse med :-)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: 24. jan 2013, 19:48
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis du er helt nybegynder havde jeg ikke valgt så varierede øvelser for hver træning. ville aller max have a,b pas, men vil anbefale et fullbody program som bliver lavet hver træning med samme øvelser.
Brugeravatar
 
Reputation point: 189
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 22. nov 2011, 00:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Umiddelbart synes jeg det ser rimeligt fint ud hvis ellers sætfordelingen er nogenlunde fornuftig. Du skal sikkert køre 3 sæt i alle øvelser eller noget i den dur? Jeg synes man kunne diskuttere rækkefølgen, men hvis det fungerer på den måde så gør det bare.

Jeg flyttede den også til Fitness/bodybuilding forummet, men du må meget gerne skrive en anmeldelse EFTER du har kørt programmet :thumpup:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



BroBeans skrev:
MickyCBB skrev:
LittleGuy skrev:Jeg synes der mangler en angivelse af antallet af sets, samt reps nogle få steder



Ja det synes jeg også der mangler..

Men det virker som et halv fint fullbody program, med basis øvelser. Godt program til at forbrænde kalorier. Kan ikke se at den skulle hjælpe til hverken at blive stærk med eller vokse med.

Så er det fordi, du ikke ved, hvad der er godt at vokse med :-)


Hahaha.. Ihvertfald ikke stærkmands øvelser samt at ramme muskelgrupperne så lidt som man gør her! Held og lykke med at vokse på det.. Tror skam ikke jeg behøver at overbevise dig om hvad jeg kan og ikke kan ;-)
Sidst rettet af MickyCBB 30. aug 2014, 22:24, rettet i alt 2 gange.
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MickyCBB skrev:
BroBeans skrev:
MickyCBB skrev:
LittleGuy skrev:Jeg synes der mangler en angivelse af antallet af sets, samt reps nogle få steder



Ja det synes jeg også der mangler..

Men det virker som et halv fint fullbody program, med basis øvelser. Godt program til at forbrænde kalorier. Kan ikke se at den skulle hjælpe til hverken at blive stærk med eller vokse med.

Så er det fordi, du ikke ved, hvad der er godt at vokse med :-)


Hahaha.. Ihvertfald ikke stærkmands øvelser. Kom igen.. Tror skam ikke jeg behøver at overbevise dig om hvad jeg kan og ikke kan ;-)


Hvad pokker ævler du om?
Small I am - lift I must.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 499
Tilmeldt: 24. apr 2012, 18:28
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



manutd skrev:
MickyCBB skrev:
BroBeans skrev:
MickyCBB skrev:
LittleGuy skrev:Jeg synes der mangler en angivelse af antallet af sets, samt reps nogle få steder



Ja det synes jeg også der mangler..

Men det virker som et halv fint fullbody program, med basis øvelser. Godt program til at forbrænde kalorier. Kan ikke se at den skulle hjælpe til hverken at blive stærk med eller vokse med.

Så er det fordi, du ikke ved, hvad der er godt at vokse med :-)


Hahaha.. Ihvertfald ikke stærkmands øvelser. Kom igen.. Tror skam ikke jeg behøver at overbevise dig om hvad jeg kan og ikke kan ;-)


Hvad pokker ævler du om?


Det jeg skrier for oven. Held og lykke med at vokse med programmet her.. gentager igen.
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så tillad mig at gentage at jeg vitterligt ikke er klar over, hvad du refererer til, når du nævner stærkmandsøvelser.
Vil du for resten ikke, for boardets skyld, lade dette være den sidste tråd du forpester med din eklatante idioti og malplacerede arrogance?
Small I am - lift I must.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 499
Tilmeldt: 24. apr 2012, 18:28
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



manutd skrev:Så tillad mig at gentage at jeg vitterligt ikke er klar over, hvad du refererer til, når du nævner stærkmandsøvelser.
Vil du for resten ikke, for boardets skyld, lade dette være den sidste tråd du forpester med din eklatante idioti og malplacerede arrogance?


Undskyld mig.. men hvad får dig til at tro at du kan forpeste forummet med at fyre løs med dine smagsløse og uforskammede ord.
Se dog lige på programmet.. Der skal dog for h... ikke raket videnskab til for at se at DEN på ingen måder egner sig til at blive stærk på eller vokse med. Med en plan der dækker for 3 dages træning om ugen, samt så få tal af gange du rammer diverse muskelgrupper. Udover at der post starter mangler at skrive hvormange rep. han har tænkt sig at kører programmet med!
Men det hjælper ikke på at programmet IKKE er god nok til hverken det ene eller det andet. Jeg vil godt hører DIN mening for at programmet skulle være velegnet.
Istedet for at bruge en masse tillægsord, så sæt dig ind I stoffet og ladvær med at tilsvine folk. FOR BOARDETS skyld!
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ingen der har tænkt sig at sige noget til Upright rows til nybegyndere?
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar
 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 7352
Tilmeldt: 16. feb 2009, 18:13
Geografisk sted: Frederiksberg
 
Træner her: TarGet Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bone-14 skrev:Ingen der har tænkt sig at sige noget til Upright rows til nybegyndere?


At det er bedst at han finder en alternative til den. Det er ikke godt for skulderne.

Se nu er Bone en person som har styr på gamet. His words are real Words. Listen and learn ;-)
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MickyCBB skrev:
manutd skrev:Så tillad mig at gentage at jeg vitterligt ikke er klar over, hvad du refererer til, når du nævner stærkmandsøvelser.
Vil du for resten ikke, for boardets skyld, lade dette være den sidste tråd du forpester med din eklatante idioti og malplacerede arrogance?


Undskyld mig.. men hvad får dig til at tro at du kan forpeste forummet med at fyre løs med dine smagsløse og uforskammede ord.
Se dog lige på programmet.. Der skal dog for h... ikke raket videnskab til for at se at DEN på ingen måder egner sig til at blive stærk på eller vokse med. Med en plan der dækker for 3 dages træning om ugen, samt så få tal af gange du rammer diverse muskelgrupper. Udover at der post starter mangler at skrive hvormange rep. han har tænkt sig at kører programmet med!
Men det hjælper ikke på at programmet IKKE er god nok til hverken det ene eller det andet. Jeg vil godt hører DIN mening for at programmet skulle være velegnet.
Istedet for at bruge en masse tillægsord, så sæt dig ind I stoffet og ladvær med at tilsvine folk. FOR BOARDETS skyld!


Lad mig først understrege, at den første del af mit indlæg gav udtryk for reel undren.

Mine indvendinger mod din kritik af programmets anvendelighed er således: Du kender, antager jeg, absolut intet til TS's udgangspunkt, hvorfor det virker absurd kategorisk at afvise idéen om fullbody tre gange ugentligt både ifm. styrkeudvikling og hypertrofi. Af samme grund er argumentet om "så få tal af gange du rammer diverse muskelgrupper" falleret.
Rep-rangen fremgår tydeligt på nær ved to OH-press varianter. Antallet af sæt har Friche kommenteret fint på.
Når det er sagt, så er jeg ikke kvalificeret til at kommentere på om programmet ikke kunne forbedres på den ene eller den anden måde, hvad der for øvrigt heller ikke har været mit formål. Jeg er dog i stand til at vurdere din kategoriske afvisning af programmet som tåbelig.

Jeg er, til en vis grad, villig til at indrømme at min retorik var unødigt fjendtlig. Mere skadende for tråden vurderer jeg dog dine håbløst absolutte udtalelser.
Small I am - lift I must.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 499
Tilmeldt: 24. apr 2012, 18:28
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



manutd skrev:
MickyCBB skrev:
manutd skrev:Så tillad mig at gentage at jeg vitterligt ikke er klar over, hvad du refererer til, når du nævner stærkmandsøvelser.
Vil du for resten ikke, for boardets skyld, lade dette være den sidste tråd du forpester med din eklatante idioti og malplacerede arrogance?


Undskyld mig.. men hvad får dig til at tro at du kan forpeste forummet med at fyre løs med dine smagsløse og uforskammede ord.
Se dog lige på programmet.. Der skal dog for h... ikke raket videnskab til for at se at DEN på ingen måder egner sig til at blive stærk på eller vokse med. Med en plan der dækker for 3 dages træning om ugen, samt så få tal af gange du rammer diverse muskelgrupper. Udover at der post starter mangler at skrive hvormange rep. han har tænkt sig at kører programmet med!
Men det hjælper ikke på at programmet IKKE er god nok til hverken det ene eller det andet. Jeg vil godt hører DIN mening for at programmet skulle være velegnet.
Istedet for at bruge en masse tillægsord, så sæt dig ind I stoffet og ladvær med at tilsvine folk. FOR BOARDETS skyld!


Lad mig først understrege, at den første del af mit indlæg gav udtryk for reel undren.

Mine indvendinger mod din kritik af programmets anvendelighed er således: Du kender, antager jeg, absolut intet til TS's udgangspunkt, hvorfor det virker absurd kategorisk at afvise idéen om fullbody tre gange ugentligt både ifm. styrkeudvikling og hypertrofi. Af samme grund er argumentet om "så få tal af gange du rammer diverse muskelgrupper" falleret.
Rep-rangen fremgår tydeligt på nær ved to OH-press varianter. Antallet af sæt har Friche kommenteret fint på.
Når det er sagt, så er jeg ikke kvalificeret til at kommentere på om programmet ikke kunne forbedres på den ene eller den anden måde, hvad der for øvrigt heller ikke har været mit formål. Jeg er dog i stand til at vurdere din kategoriske afvisning af programmet som tåbelig.

Jeg er, til en vis grad, villig til at indrømme at min retorik var unødigt fjendtlig. Mere skadende for tråden vurderer jeg dog dine håbløst absolutte udtalelser.


Så du mener at med dine argumenter her, så retfærdiggør du at med et plan, hvor du rammer fx. bryst så få gange og endda med så mange dage imellem er godt for hypertrofi? Man når jo knap nok at stresse musklerne på nogen måde overhovedet. Du varmer blot dine led op. For mig at se virker et sådan program godt til nybegyndere. Et halv godt fullbody.
Men kan se, at vi nok ikke bliver enig om det. Det skal der også være plads til, I dette forum champ ;-)
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MickyCBB skrev:Så du mener at med dine argumenter her, så retfærdiggør du at med et plan, hvor du rammer fx. bryst så få gange og endda med så mange dage imellem er godt for hypertrofi? Man når jo knap nok at stresse musklerne på nogen måde overhovedet. Du varmer blot dine led op. For mig at se virker et sådan program godt til nybegyndere. Et halv godt fullbody.
Men kan se, at vi nok ikke bliver enig om det. Det skal der også være plads til, I dette forum champ ;-)


Det er netop dette, jeg mener.
At programmets opbygning gør at man blot får varmet sine led op, er vist baseret på en lang række, givetvis fejlagtige, antagelser, herunder fravær af opvarmningssæt og tilstrækkelig intensitet. Du ved ikke nok om programmet eller om TS's baggrund til at kunne udtale dig i så faste, absolutte vendinger.
Der skal bestemt være plads til uenighed. Der skal dog ligeledes være plads til at føre en diskussion for at hjælpe TS.

Jeg er for øvrigt stadig nysgerrig angående din kommentar om stærkmands-øvelser.
Small I am - lift I must.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 499
Tilmeldt: 24. apr 2012, 18:28
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MickyCBB skrev:
manutd skrev:
MickyCBB skrev:
manutd skrev:Så tillad mig at gentage at jeg vitterligt ikke er klar over, hvad du refererer til, når du nævner stærkmandsøvelser.
Vil du for resten ikke, for boardets skyld, lade dette være den sidste tråd du forpester med din eklatante idioti og malplacerede arrogance?


Undskyld mig.. men hvad får dig til at tro at du kan forpeste forummet med at fyre løs med dine smagsløse og uforskammede ord.
Se dog lige på programmet.. Der skal dog for h... ikke raket videnskab til for at se at DEN på ingen måder egner sig til at blive stærk på eller vokse med. Med en plan der dækker for 3 dages træning om ugen, samt så få tal af gange du rammer diverse muskelgrupper. Udover at der post starter mangler at skrive hvormange rep. han har tænkt sig at kører programmet med!
Men det hjælper ikke på at programmet IKKE er god nok til hverken det ene eller det andet. Jeg vil godt hører DIN mening for at programmet skulle være velegnet.
Istedet for at bruge en masse tillægsord, så sæt dig ind I stoffet og ladvær med at tilsvine folk. FOR BOARDETS skyld!


Lad mig først understrege, at den første del af mit indlæg gav udtryk for reel undren.

Mine indvendinger mod din kritik af programmets anvendelighed er således: Du kender, antager jeg, absolut intet til TS's udgangspunkt, hvorfor det virker absurd kategorisk at afvise idéen om fullbody tre gange ugentligt både ifm. styrkeudvikling og hypertrofi. Af samme grund er argumentet om "så få tal af gange du rammer diverse muskelgrupper" falleret.
Rep-rangen fremgår tydeligt på nær ved to OH-press varianter. Antallet af sæt har Friche kommenteret fint på.
Når det er sagt, så er jeg ikke kvalificeret til at kommentere på om programmet ikke kunne forbedres på den ene eller den anden måde, hvad der for øvrigt heller ikke har været mit formål. Jeg er dog i stand til at vurdere din kategoriske afvisning af programmet som tåbelig.

Jeg er, til en vis grad, villig til at indrømme at min retorik var unødigt fjendtlig. Mere skadende for tråden vurderer jeg dog dine håbløst absolutte udtalelser.


Så du mener at med dine argumenter her, så retfærdiggør du at med et plan, hvor du rammer fx. bryst så få gange og endda med så mange dage imellem er godt for hypertrofi? Man når jo knap nok at stresse musklerne på nogen måde overhovedet. Du varmer blot dine led op. For mig at se virker et sådan program godt til nybegyndere. Et halv godt fullbody.
Men kan se, at vi nok ikke bliver enig om det. Det skal der også være plads til, I dette forum champ ;-)


Han rammer bryst alle tre dage. Skru ned for overlegenheden og op for læseforståelsen.
Opløsning bor i alt, hvad der er sammensat.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 15. apr 2013, 14:10
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Fitness World Århus
Fitness World (Viborgvej)
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Sær fordeling af øvelser, mærkeligt øvelsesvalg. Meget virker som rent overkill, i et fullbody program møntet på rookies. Bevars, hvis man er helt nu kan man gro på de mest besynderlige programmer, bare man er konsistent nok, men i mine øjne er det der suboptimalt. Og det skyldes ikke at det er et fullbody, tværtimod. Et godt orkestreret fullbody, kørt tre gange ugentligt, er absolut den bedste måde at træde sine barnesko i The Iron Game, på. Man kan køre helt basal fullbody træning i årevis, og vokse og blive stærkere, men der vil, for de fleste, komme et punkt hvor det giver bedre mening at splitte op og flette de mere eksotiske tilgange ind i sin træning, i al fald som bodybuilder.

Men hey... talk the talk - walk the walk.


Her er TWOTTT FB aka The Cookie Cutter:

A:

Squat 4x8
Bænk/wide-grip pullups 3x8
Dumbb. curls/dumbb. OH-ext 2x10
Leg raises 3xF

B:

Dødløft 4x8
Military press/BOR 3x8
Skull crushers/barbell curls 2x10
Crunches 3xF

man A
tirs off
ons B
tors off
fre A
lør off
søn off

.. og forfra.

Hvis en klient aldrig har rørt en barbell eller en dumbell før i sit liv, så er det programmet jeg sætter dem i gang med. Prioritet er på de store flerledsøvelser, på teknik og styrkefremgang. Volumen er holdt forholdsvis lav, og kan selvfølgelig uppes hen ad vejen ligesom frekvens, rep-range er i medium-range, for at kunne holde holde fokus på form og indlæring af bevægebanen, forståelse af kroppen og samtidig have en fornuftig styrkefremgang.

Jeg har faktisk aldrig helt fanget hvorfor newbiw bodybuildere, partout skal ligge og rode med 5x5 konstant. Bevars, low-rep kan have sin plads i bodybuilding regi, men der er ingen grund til at fokusere ensidigt på hverken den ene, eller den anden ende af hypertrofiskalaen, allerede fra the get go. Derfor medium-reps. Igen, fokus på form, teknik og kontrol. Learn the fucking movement, feel the fucking muscle, og al det pis.

Men facit: det postede program ligner en gang clusterfuck, også hvis det skulle være tænkt til mere erfarne byggere. Men kan snildt konstruere et fullbody til intermediates og advanced, der er langt enklere og meget bedre.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1244
 
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



MickyCBB skrev:
manutd skrev:
MickyCBB skrev:
manutd skrev:Så tillad mig at gentage at jeg vitterligt ikke er klar over, hvad du refererer til, når du nævner stærkmandsøvelser.
Vil du for resten ikke, for boardets skyld, lade dette være den sidste tråd du forpester med din eklatante idioti og malplacerede arrogance?


Undskyld mig.. men hvad får dig til at tro at du kan forpeste forummet med at fyre løs med dine smagsløse og uforskammede ord.
Se dog lige på programmet.. Der skal dog for h... ikke raket videnskab til for at se at DEN på ingen måder egner sig til at blive stærk på eller vokse med. Med en plan der dækker for 3 dages træning om ugen, samt så få tal af gange du rammer diverse muskelgrupper. Udover at der post starter mangler at skrive hvormange rep. han har tænkt sig at kører programmet med!
Men det hjælper ikke på at programmet IKKE er god nok til hverken det ene eller det andet. Jeg vil godt hører DIN mening for at programmet skulle være velegnet.
Istedet for at bruge en masse tillægsord, så sæt dig ind I stoffet og ladvær med at tilsvine folk. FOR BOARDETS skyld!


Lad mig først understrege, at den første del af mit indlæg gav udtryk for reel undren.

Mine indvendinger mod din kritik af programmets anvendelighed er således: Du kender, antager jeg, absolut intet til TS's udgangspunkt, hvorfor det virker absurd kategorisk at afvise idéen om fullbody tre gange ugentligt både ifm. styrkeudvikling og hypertrofi. Af samme grund er argumentet om "så få tal af gange du rammer diverse muskelgrupper" falleret.
Rep-rangen fremgår tydeligt på nær ved to OH-press varianter. Antallet af sæt har Friche kommenteret fint på.
Når det er sagt, så er jeg ikke kvalificeret til at kommentere på om programmet ikke kunne forbedres på den ene eller den anden måde, hvad der for øvrigt heller ikke har været mit formål. Jeg er dog i stand til at vurdere din kategoriske afvisning af programmet som tåbelig.

Jeg er, til en vis grad, villig til at indrømme at min retorik var unødigt fjendtlig. Mere skadende for tråden vurderer jeg dog dine håbløst absolutte udtalelser.


Så du mener at med dine argumenter her, så retfærdiggør du at med et plan, hvor du rammer fx. bryst så få gange og endda med så mange dage imellem er godt for hypertrofi? Man når jo knap nok at stresse musklerne på nogen måde overhovedet. Du varmer blot dine led op. For mig at se virker et sådan program godt til nybegyndere. Et halv godt fullbody.
Men kan se, at vi nok ikke bliver enig om det. Det skal der også være plads til, I dette forum champ ;-)


Programmet rammer bryst tre gange om ugen med 2 dages mellemrum... Det er da fint? Såfremt topicskriver er nybegynder og antallet af sæt, som han ikke har angivet, er fornuftigt kan han få helt ok resultater med det her program og den rigtige kost. Det vigtigste i starten er at topicskriver bliver stærkere i reprangen og rammer musklerne ofte. Det vil programmet fint kunne hjælpe ham med. Upright rows behøver ikke være skadelige såfremt man kun kører dem til omkring brystvorten og har god skulderfleksibilitet. Øvelsesmæssigt savner jeg en dag med pull ups i stedet for 3 dage med ro-øvelser. Derudover ville lidt supplerende core/mave træning heller ikke skade :)

Stærkmandsøvelser =; ? Ved du overhovedet hvad stærkmand går ud på eller troller du bare?
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 182
Tilmeldt: 28. jun 2013, 21:30
Geografisk sted: København
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 126.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 155.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



A Menace To Chicken skrev:Sær fordeling af øvelser, mærkeligt øvelsesvalg. Meget virker som rent overkill, i et fullbody program møntet på rookies. Bevars, hvis man er helt nu kan man gro på de mest besynderlige programmer, bare man er konsistent nok, men i mine øjne er det der suboptimalt. Og det skyldes ikke at det er et fullbody, tværtimod. Et godt orkestreret fullbody, kørt tre gange ugentligt, er absolut den bedste måde at træde sine barnesko i The Iron Game, på. Man kan køre helt basal fullbody træning i årevis, og vokse og blive stærkere, men der vil, for de fleste, komme et punkt hvor det giver bedre mening at splitte op og flette de mere eksotiske tilgange ind i sin træning, i al fald som bodybuilder.

Men hey... talk the talk - walk the walk.


Her er TWOTTT FB aka The Cookie Cutter:

A:

Squat 4x8
Bænk/wide-grip pullups 3x8
Dumbb. curls/dumbb. OH-ext 2x10
Leg raises 3xF

B:

Dødløft 4x8
Military press/BOR 3x8
Skull crushers/barbell curls 2x10
Crunches 3xF

man A
tirs off
ons B
tors off
fre A
lør off
søn off

.. og forfra.

Hvis en klient aldrig har rørt en barbell eller en dumbell før i sit liv, så er det programmet jeg sætter dem i gang med. Prioritet er på de store flerledsøvelser, på teknik og styrkefremgang. Volumen er holdt forholdsvis lav, og kan selvfølgelig uppes hen ad vejen ligesom frekvens, rep-range er i medium-range, for at kunne holde holde fokus på form og indlæring af bevægebanen, forståelse af kroppen og samtidig have en fornuftig styrkefremgang.

Jeg har faktisk aldrig helt fanget hvorfor newbiw bodybuildere, partout skal ligge og rode med 5x5 konstant. Bevars, low-rep kan have sin plads i bodybuilding regi, men der er ingen grund til at fokusere ensidigt på hverken den ene, eller den anden ende af hypertrofiskalaen, allerede fra the get go. Derfor medium-reps. Igen, fokus på form, teknik og kontrol. Learn the fucking movement, feel the fucking muscle, og al det pis.

Men facit: det postede program ligner en gang clusterfuck, også hvis det skulle være tænkt til mere erfarne byggere. Men kan snildt konstruere et fullbody til intermediates og advanced, der er langt enklere og meget bedre.


Min damer og herre læs... læs og lær!! Endnu en mand der har styr på sit game ;-)

Stærkmands øvelser = mentes der Basisøvelser. Du ser ikke særlig mange stærke mænd kører isolation øvelser vel ;-) ... ain't that true!
Men ja læs læs læs... bliv klogere.. I stedet for brugen af en masse fancy ord... så læs og BLIV klogere..
Det eneste jeg ser her er en masse fine og fyldestgørende ord og seriøst ingen indhold. Det virker til at folk nu om dage blot siger noget, for at sige noget. Eller blot for at prøve at fyre nogle fine ord af.
Jeg tror jeg har sagt hvad der er at sige.. Ingen grund til at vade I det mere end hvad det er.. Men A Menace To Chicken har lige gjort det super nemt for mig. His words. My words.. Herre gud bevares!
Programmet foroven er useless! Basta Bom End of Story.
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Menace ved uendeligt meget mere end jeg gør, og jeg er slet ikke i tvivl om, at han har styr på sit shit.
Dit standpunkt i diskussionen (eller den måde det kom til udtryk på, om ikke andet) er dog milevidt fra hans indlæg. Du skriver eksempelvis, at basisøvelser i hvert fald ikke er vejen til hypertrofi, hvad der selvfølgelig er noget frygteligt vrøvl og fuldkommen inkongruent med den lovprisning af AMTC's (givetvis meget fornuftige) indlæg. Menace virker for øvrigt ikke til at være enig i din vurdering af programmet som værende "useless!"

"I stedet for brugen af en masse fancy ord... så læs og BLIV klogere.. "
- Hvorfor skulle dét, at jeg forsøger at formulere mig præcist, udelukke at jeg var villig til at tage ved lære her i tråden?
Small I am - lift I must.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 499
Tilmeldt: 24. apr 2012, 18:28
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Menance har efterhånden hjulpet en del newbs herinde fra med sin generic fullbody eller upper/lower skabelon. Hvis jeg var admin havde jeg gjort hans guldkorn en Sticky thread.
Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 185
 
Indlæg: 588
Tilmeldt: 25. nov 2013, 13:34
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



manutd skrev:Menace ved uendeligt meget mere end jeg gør, og jeg er slet ikke i tvivl om, at han har styr på sit shit.
Dit standpunkt i diskussionen (eller den måde det kom til udtryk på, om ikke andet) er dog milevidt fra hans indlæg. Du skriver eksempelvis, at basisøvelser i hvert fald ikke er vejen til hypertrofi, hvad der selvfølgelig er noget frygteligt vrøvl og fuldkommen inkongruent med den lovprisning af AMTC's (givetvis meget fornuftige) indlæg. Menace virker for øvrigt ikke til at være enig i din vurdering af programmet som værende "useless!"

"I stedet for brugen af en masse fancy ord... så læs og BLIV klogere.. "
- Hvorfor skulle dét, at jeg forsøger at formulere mig præcist, udelukke at jeg var villig til at tage ved lære her i tråden?



Det da utroligt at du sådan fordrejer mine ord.. VIS mig blot et sted, hvor jeg har skrevet at basisøvelser ikke kan bruges til at vokse med!
Nu kommer det også an på, hvordan du burger basisøvelserne, om du reelt sigter efter styrke, eller størrelse.
Jeg skriver at programmet som trådstarter har postet er useless.. Og det mener AMTC også..

Direkte citat fra hans indlæg "det postede program ligner en gang clusterfuck, også hvis det skulle være tænkt til mere erfarne byggere. Men kan snildt konstruere et fullbody til intermediates og advanced, der er langt enklere og meget bedre."

Helt ærligt drenge.. Der skal virkelig ikke meget viden til, for at se at programmet ikke er gennemtænkt!
Jeg har ikke mere at sige til indlægget her. Synes måske at du burde hoppe på programmet og se og mærke for dig selv, hvor effektiv den er.
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MickyCBB skrev:Det da utroligt at du sådan fordrejer mine ord.. VIS mig blot et sted, hvor jeg har skrevet at basisøvelser ikke kan bruges til at vokse med!
Nu kommer det også an på, hvordan du burger basisøvelserne, om du reelt sigter efter styrke, eller størrelse.
Jeg skriver at programmet som trådstarter har postet er useless.. Og det mener AMTC også..

Direkte citat fra hans indlæg "det postede program ligner en gang clusterfuck, også hvis det skulle være tænkt til mere erfarne byggere. Men kan snildt konstruere et fullbody til intermediates og advanced, der er langt enklere og meget bedre."

Helt ærligt drenge.. Der skal virkelig ikke meget viden til, for at se at programmet ikke er gennemtænkt!
Jeg har ikke mere at sige til indlægget her. Synes måske at du burde hoppe på programmet og se og mærke for dig selv, hvor effektiv den er.


Det er efterhånden evident, eller det har det vel for så vidt været fra dit første indlæg her i tråden, at vi "ikke bliver enige". Jeg vælger dog at fortsætte, da det morer mig.
MickyCBB skrev:Det da utroligt at du sådan fordrejer mine ord.. VIS mig blot et sted, hvor jeg har skrevet at basisøvelser ikke kan bruges til at vokse med!

Gerne. Der bliver skrevet om dig "at du vist ikke ved hvad man vokser af" (eller noget i den dur), hvortil du svarer "hahaha. I hvert fald ikke stærkmandsøvelser". Der skulle jeg mene, at du har det ganske sort på hvidt.

Der er desuden langt fra, hvad Menace skriver om programmet, "suboptimalt", til din vurdering af det som "useless" og din totale afvisning af alle dets facetter. Menace ser eksempelvis intet problem i frekvensen, noget du tydeligt har kritiseret.
Det virker sørgerligt, hvordan du forsøger at opsætte et modsætningsforhold mellem de der er uenige med dig og Bone's og Menace's yderst fornuftige indlæg, og på den måde søger at indtage en bedrevidende, belærende rolle på trods af at dine holdninger langt fra afspejles i deres indlæg.

Hvorfor i alverden skulle jeg dog begynde på programmet? Jeg har aldrig påstået at der ikke findes snesevis af bedre programmer, jeg har blot været interesseret i, at afvise dele af din kritik af programmet, hvad jeg også tidligere har forklaret.
Small I am - lift I must.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 499
Tilmeldt: 24. apr 2012, 18:28
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



We're arguing semantics...

guys

guise

come on, guyz.. listen here


Spørgsmålet er ikke om programmet er "useless", det er der i teknisk forstand ingen programmer der er. Hvis en sekstenårig knægt, der aldrig har dyrket nogen sport før, melder sig til roning, vil han efter kort tid kunne fremvise en mere muskuløs fysik. Forudsat han ellers er normalt fungerende. Men alle med gennemløb i hovedet vil dog sige, at hvor godt roning end er for dig, så er det ikke det optimale hvis målet er hypertrofi. Hvis man vil være bodybuilder, skal man træne bodybuilding.

Problemet er at mange, i deres forståelige begejstring over basisløft og De Tre Store, ender med at træne styrkeløft når det eneste de ville, faktisk bare var at være buff og hakkede og se godt ud på stranden. Eller blive hyyyugee og swole og være bodybuildere. Som Thomas Jagd, det kloge menneske, har sagt så ofte, så handler al begyndelse dog om FUNDAMENT. Kant og Klafki ville være enige; du har det fundamentale, det elementære og derefter det eksemplariske og ud fra disse dannes det kategoriale. Men det var et sidespring, sorry. Pointen er, som Jagd ville sige, at man får styr på det grundlæggende shit først og lægger et styrkefundament. Stærke muskler, er vejen til store muskler.

Programmet der er postet, er i den henseende ikke "useless", det er bare supoptimalt. Det er lidt noget lort, med andre ord. Og, det handler hermed ikke om at der skal smides mere isolation ind, eller dropsets eller rest/pause osv., men om at forenkle og forfine og derudover tænke strategisk. Der er derfor ingen grund til at skændes om hvorvidt programmet "kan bruges", det kan det da godt... man kan også komme fra Nørrebros Runddel og til Skodsborg på et løbehjul -det er bedre end ingenting, men det ville være federe med en god cykel. Osv. Osv.

Kære venner, lad os alle træne.

Amen.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1244
 
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Gary Oak skrev:Menance har efterhånden hjulpet en del newbs herinde fra med sin generic fullbody eller upper/lower skabelon. Hvis jeg var admin havde jeg gjort hans guldkorn en Sticky thread.



:wub:
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1244
 
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



manutd skrev:
MickyCBB skrev:Det da utroligt at du sådan fordrejer mine ord.. VIS mig blot et sted, hvor jeg har skrevet at basisøvelser ikke kan bruges til at vokse med!
Nu kommer det også an på, hvordan du burger basisøvelserne, om du reelt sigter efter styrke, eller størrelse.
Jeg skriver at programmet som trådstarter har postet er useless.. Og det mener AMTC også..

Direkte citat fra hans indlæg "det postede program ligner en gang clusterfuck, også hvis det skulle være tænkt til mere erfarne byggere. Men kan snildt konstruere et fullbody til intermediates og advanced, der er langt enklere og meget bedre."

Helt ærligt drenge.. Der skal virkelig ikke meget viden til, for at se at programmet ikke er gennemtænkt!
Jeg har ikke mere at sige til indlægget her. Synes måske at du burde hoppe på programmet og se og mærke for dig selv, hvor effektiv den er.


Det er efterhånden evident, eller det har det vel for så vidt været fra dit første indlæg her i tråden, at vi "ikke bliver enige". Jeg vælger dog at fortsætte, da det morer mig.
MickyCBB skrev:Det da utroligt at du sådan fordrejer mine ord.. VIS mig blot et sted, hvor jeg har skrevet at basisøvelser ikke kan bruges til at vokse med!

Gerne. Der bliver skrevet om dig "at du vist ikke ved hvad man vokser af" (eller noget i den dur), hvortil du svarer "hahaha. I hvert fald ikke stærkmandsøvelser". Der skulle jeg mene, at du har det ganske sort på hvidt.

Der er desuden langt fra, hvad Menace skriver om programmet, "suboptimalt", til din vurdering af det som "useless" og din totale afvisning af alle dets facetter. Menace ser eksempelvis intet problem i frekvensen, noget du tydeligt har kritiseret.
Det virker sørgerligt, hvordan du forsøger at opsætte et modsætningsforhold mellem de der er uenige med dig og Bone's og Menace's yderst fornuftige indlæg, og på den måde søger at indtage en bedrevidende, belærende rolle på trods af at dine holdninger langt fra afspejles i deres indlæg.

Hvorfor i alverden skulle jeg dog begynde på programmet? Jeg har aldrig påstået at der ikke findes snesevis af bedre programmer, jeg har blot været interesseret i, at afvise dele af din kritik af programmet, hvad jeg også tidligere har forklaret.


Stadig og bestemt mener jeg ikke at PROGRAMMET er godt. Øvelserne I sig selv fejler ikke noget. Men de er blot skruet forkert sammen.
Ja men som AMTS siger, så kan man vælge at krøbe, eller at løbe. Hvorfor skal man ikke blot sparer manden for en masse timer I centered og I stedet, vejlede ham den rigtige vej. Den er ikke optimal sammensat.
Du vælger at klæbe dig op af visse ord.. (Stærkmandsøvelser), som jeg flere gange har skrevet hvad jeg mener med. But be my guest.
Lad mig skærer det ud I pap. Man kan godt blive stor af basisøvelser. Dog skruet anerledes sammen, end det program vi ser her.
Men programmet foroven finder jeg ikke optimal. Det har helevejen været min pointe at præcisere.
Generelt mener jeg ikke at programmer bygget på omkring 6-8 reps. egner sig til at blive bodybuilder på.
Det jeg har læst, erfaret selv og set, de bygger på Reps 10+.
Derimod for styrke er det typisk færre reps. flere sets (typisk)
Men du mener åbenbart godt den kan bruges. Hvis det morer dig at blot at kommentere for at kommentere, så morer jeg mig på din uvidenhed :-)
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MickyCBB, du lukker simpelthen for meget broscience og anekdoter ud. Det kan ikke bruges til noget som helst.

Jeg er desuden heller ikke enig i at programmet vil være godt for begyndere, af følgende årsager: Der er a) for mange øvelser, og b) for mange teknisk svære øvelser som snatch-grip deadlift og barbell lunges. Dette er øvelser som er glimrende at lære med tiden, men som de fleste nye personer langt fra ville kunne lave fra dag 1, hvorfor de bør starte med nemmere udgaver, for derefter at prøve kræfter med disse øvelser senere. Og så synes jeg programmet har en uheldig fordeling af pres og træk (for lidt træk), samt en lidt uheldig rækkefølge af øvelserne (men det kan jo nemt ændres).
Eat clen, tren hard
Brugeravatar
 
Reputation point: 135
 
Indlæg: 8205
Tilmeldt: 13. nov 2007, 19:53
Geografisk sted: Århus C
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



flamingopikken skrev:MickyCBB, du lukker simpelthen for meget broscience og anekdoter ud. Det kan ikke bruges til noget som helst.

Jeg er desuden heller ikke enig i at programmet vil være godt for begyndere, af følgende årsager: Der er a) for mange øvelser, og b) for mange teknisk svære øvelser som snatch-grip deadlift og barbell lunges. Dette er øvelser som er glimrende at lære med tiden, men som de fleste nye personer langt fra ville kunne lave fra dag 1, hvorfor de bør starte med nemmere udgaver, for derefter at prøve kræfter med disse øvelser senere. Og så synes jeg programmet har en uheldig fordeling af pres og træk (for lidt træk), samt en lidt uheldig rækkefølge af øvelserne (men det kan jo nemt ændres).


Enten vælger du bevidst at misforstå mig.. ellers burde du læse lidt mere broscience. Det kunne gavne dig. ;-)
Det sjove er at du også mener at programmet er forkert skruet sammen, men alliegvel skriver du at det er broscience.
Men fred være med det. Jeg får ret I får fred.
Sidst rettet af MickyCBB 31. aug 2014, 12:56, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster