Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65566 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1005
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1002

Følg bodybuilding.dk på

BRED OG TRÆLS!

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog





Fantastisk træning! Der var rigtig god power i squatten. Bænken var noget skidt; jeg sejlede rundt!


Squat
5 x 45 kg
5 x 65 kg
5 x 85 kg
3 x 105 kg
5 x 125 kg PR!!!

Bænk
Op til 5 x 90 kg

Og så skal jeg spare jer for disko. Til gengæld sparer jeg jer ikke for en video af topsættet, med musik der passer perfekt (ironi kan forekomme).


Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Godt squattet! :)
FRIENDS DON'T LET FRIENDS LIFT LIGHT
Brugeravatar

 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 1737
Tilmeldt: 22. aug 2011, 09:06
Geografisk sted: Snake Mountain Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Barry skrev:Godt squattet! :)

Tak :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvorfor er du flyttet til KBH? Gode squats, men hvad i alverden er det der foregår i baggrunden?
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 3557
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



iRoN_wArrioR93 skrev:Hvorfor er du flyttet til KBH? Gode squats, men hvad i alverden er det der foregår i baggrunden?

Det er fordi, der løftes tungt herovre - eller nogen gør. :mrgreen:
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



iRoN_wArrioR93 skrev:Hvorfor er du flyttet til KBH? Gode squats, men hvad i alverden er det der foregår i baggrunden?

Tak for det. Der skal også til at ske noget med den, da jeg ikke gider at være så svag til at squatte :) Det der foregår i baggrunden, er en ganske almindelig træning i fitnessDK; absolut ikke det mest mystiske der er sket!

Jeg er flyttet til kbh, da min far og bror er flyttet her over. Det passede med at jeg skulle starte på HF, så tidspunktet passede fint; så fik man prøvet noget nyt. Ellers er der egentlig ikke nogen speciel grund til at gå her. Niveauet på den HF jeg går på, er mildest talt sørgeligt. Det er ikke utænkeligt, at jeg vender tilbage; jeg er nok jyde, inderst inde.
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Etrius skrev:
iRoN_wArrioR93 skrev:Hvorfor er du flyttet til KBH? Gode squats, men hvad i alverden er det der foregår i baggrunden?

Det er fordi, der løftes tungt herovre - eller nogen gør. :mrgreen:

Det er meget berigende at træne her ovre. Jeg fik for sjældent fornøjelsen af at se folk tumle rundt på bolde i jylland.

Der er dog også de kedelige typer, som bare løfter tunge vægte. De var over alt, da jeg trænede i "The gym" i sin tid :mrgreen:
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg kan faktisk ikke komme i tanke om noget bedre musikvalg til den video. Hvis man glemmer Totos squats og bare kigger på ham på bolden og lytter til musikken er det hylende morsomt.
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar
 
Reputation point: 924
 
Indlæg: 4286
Tilmeldt: 28. nov 2012, 19:11
 
Træner her: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



TrexMode skrev:Jeg kan faktisk ikke komme i tanke om noget bedre musikvalg til den video. Hvis man glemmer Totos squats og bare kigger på ham på bolden og lytter til musikken er det hylende morsomt.

Det bemærkede jeg også, men først efter jeg lagde den op. Jeg fik mig en rigtig god griner :mrgreen:
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Repped for den video :lol:

Godt squattet!
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 1406
Tilmeldt: 13. jul 2011, 23:18
 
Træner her: Sportshøjskolen
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 192.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



TheDupont skrev:Repped for den video :lol:

Godt squattet!

Tak :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg "trænede" i onsdags. Samtlige 3 squat racks var og optaget, så det blev en rodet gang hyggetræning. Prøvede at arbejde med min brors "mind to muscle" i ryggen; uden held. Øv bøv.

I går trænede jeg badminton. Min krop havde det, for at sige det pænt, af helvedes til. Ondt i håndledet, stikkende fornemmelse i venstre balle, lidt irritation i venstre knæ og så fik jeg noget krampelignende halløjsa i højre side af maven. Jeg ved sku ikke lige hvad der skete for det. Prøver lige at se tiden an, om det ikke bliver bedre. I dag holder jeg off, og i morgen træner jeg med en ven; vi skal squatte tuuuungt! 130 kg, here we go!
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I går squattede jeg tungt, og fik som planlagt de 3 x 130 kg, hvilket er PR! Jeg fik at vide af min spotter, at jeg havde til en 4. rep.
Hvor er det lækkert! Kroppen er dog en smule mærket for tiden, måske pga de to ugentlige repouts med hhv ca 90 og 95% af 1RM. Det er primært venstre knæ og balle der kan mærkes. Ved bestemte bevægelser, er der en irriterende følelse på ydersiden af venstre knæ og under badminton sommetider en stikkende følelse i venstre balle.
Jeg vil i hvert fald gerne lige have 5 x 130 og 3 x 135 med, hvilket jeg (muligvis) får i næste uge. Får jeg ikke 5 x 130, samt 3 x 135 inden for 2 uger, bliver det nok enten deload, eller en periode med lettere vægte (75-90% af 1RM) og højere volumen i en periode. Der står ikke rigtig noget om hvad man skal gøre i programmet når man stagnerer :-k

Jeg så forresten lige min video igen, og kunne ikke undgå at bemærke at teknikken så lidt bedre ud end den tidligere video på 3 x 120. Det ligner lidt at jeg er lidt mere hård i min core, og bedre kan få overført kraften fra mine quads. Lækkert!
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nå.. Så sker der lidt spontane ændringer i min træning. Jeg er for en lille uge siden blevet single efter ca 18 måneders forhold, hvilket har gjort at jeg ikke har trænet siden i lørdags, da jeg ikke rigtig har gidet. Desuden har jeg tabt mig 4 kg, så jeg nu kun vejer 77 kg. Men jeg har selvfølgelig fået lidt ekstra tid, hvilket vil sige at jeg laver mig et lille lyn-cut. Primært fordi jeg har mistet appetitten.
Der ud over, vil jeg prioritere mine venner/veninder højere. Det vil sige, at jeg nu har valgt at sige ja til alt jeg bliver inviteret til. Det bliver så til 6 gange druk på 5 uger #goodbyelever

Jeg starter fra i dag på et 2-split. I dag bliver det en gang Bryst, skulder, triceps. Bliver spændende at se hvor meget det her er gået ud over styrken! Håber ikke det er for meget.
Som udgangspunkt vil jeg køre én tung øvelse pr træning (måske to på ben, ryg, biceps dagen) og resten som relativt lette; mind to muscle, høj volumen, høj densitet. Den tilgang gav mig rigtig gode resultater for et år siden hvor jeg tabte 7,5 kg på 2-2,5 måneder.
Med høj volumen og densitet var det noget a´la 15 sæt á 15 reps i en muskel med måske 30% af min 1RM :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



God squat! Ærgerligt med forholdet.. Men op med hovedet :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 8. jan 2010, 15:06
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



toto_G4M3R skrev:Nå.. Så sker der lidt spontane ændringer i min træning. Jeg er for en lille uge siden blevet single efter ca 18 måneders forhold, hvilket har gjort at jeg ikke har trænet siden i lørdags, da jeg ikke rigtig har gidet. Desuden har jeg tabt mig 4 kg, så jeg nu kun vejer 77 kg. Men jeg har selvfølgelig fået lidt ekstra tid, hvilket vil sige at jeg laver mig et lille lyn-cut. Primært fordi jeg har mistet appetitten.
Der ud over, vil jeg prioritere mine venner/veninder højere. Det vil sige, at jeg nu har valgt at sige ja til alt jeg bliver inviteret til. Det bliver så til 6 gange druk på 5 uger #goodbyelever

Jeg starter fra i dag på et 2-split. I dag bliver det en gang Bryst, skulder, triceps. Bliver spændende at se hvor meget det her er gået ud over styrken! Håber ikke det er for meget.
Som udgangspunkt vil jeg køre én tung øvelse pr træning (måske to på ben, ryg, biceps dagen) og resten som relativt lette; mind to muscle, høj volumen, høj densitet. Den tilgang gav mig rigtig gode resultater for et år siden hvor jeg tabte 7,5 kg på 2-2,5 måneder.
Med høj volumen og densitet var det noget a´la 15 sæt á 15 reps i en muskel med måske 30% af min 1RM :)


Du skal aldrig tilsidesætte din træning for andre mennesker, for træningen er en stor del af dig og den du er. Op med hovedet og op på hesten igen kammerat!
FRIENDS DON'T LET FRIENDS LIFT LIGHT
Brugeravatar

 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 1737
Tilmeldt: 22. aug 2011, 09:06
Geografisk sted: Snake Mountain Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



bbnew>> Takker. Ja, det med humøret er lidt svært. Det er dog også kun 6 dage siden, men jeg kan allerede mærke at det er blevet lidt bedre. Jeg prøver på at se de positive ting ved et. Eksempelvis at man i en sådan situation finder ud af hvem der er ens rigtige venner; nemlig dem som støtter en når man har det svært. Det fandt jeg ud af, at der var langt flere der gjorde end jeg havde regnet med, så det hjælper jo lidt på det. Nu skal jeg bare have en lille periode hvor jeg smider alle hæmninger, og vænner mig til den nye tilværelse. :)

Dagens træning var god, selv om den var på tom mave. Kunne ikke få klemt noget mad ned. Tror jeg vil se om jeg ikke kan få to ostemadder ned om lidt, inden jeg skal have aftensmad. :mrgreen:


Bænk pres - WEAKNESS!!!!
8 x 50 kg
6 x 70 kg
4 x 80 kg
3-4 x 90 kg

Chest press
15 x 50 kg
12 x 50 kg
12 x 50 kg

Cable flyes
12 x 14 kg
12 x 14 kg
12 x 14 kg --> 12 x 9 kg

A1) Seated lateral raise
8 x 8 kg
8 x 8 kg
8 x 8 kg

A2) Standing lateral raise
8 x 8 kg
8 x 8 kg
8 x 8 kg

A3) Seated db press
8 x 8 kg
8 x 8 kg
8 x 8 kg

Standing OH triceps extension
15 x 10 kg
12 x 20 kg
4-5 x 30 kg

Cable push down - 100% strict T2111'ish
15 x 23 kg
15 x 23 kg
15 x 23 kg

Træningen tog 30-35 min, så der var ret godt knald på og høj densitet og LÆÆÆKKERT pump!
Jeg tog et par formbilleder da jeg kom hjem med pump. Jeg ved ikke om jeg gider at uploade dem.
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Damn... Al den styrke jeg har opbygget, er nu røget væk... Jeg lavede i dag 2 x 2 i squat, med 110 kg. De var tunge og grimme...
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I går fik jeg trænet lidt; det var dog en sørgelig omgang. I dag har jeg ikke fået trænet, men det gør jeg i morgen. Humøret er blevet en del bedre, hvilket helt klart påvirker lysten til at træne, eller gøre noget i det hele taget :)
Jeg har dog tabt i nærheden af 5 kg i løbet af de sidste par uger, hvilket har sat sit tydelige spor på styrke og masse.


Hvad jeg gør mht program, er endnu uklart. Det bliver dog nok en omgang 2-split. Om det bliver med fokus på styrke eller masse, kan jeg ikke helt gøre op med mig selv. Jeg hælder dog mest til masse, da jeg ikke rigtig finder det motiverende at skulle knokle resten af året, bare for at komme tilbage på det samme niveau rent styrkemæssigt. Så det bliver nok noget med 6-10 reps i de store øvelser, og 8-12 i de mindre øvelser.
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bare rolig, styrken kommer forholdsvis hurtigt tilbage igen. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 1191
Tilmeldt: 19. jan 2013, 17:08
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



toto_G4M3R skrev:Damn... Al den styrke jeg har opbygget, er nu røget væk... Jeg lavede i dag 2 x 2 i squat, med 110 kg. De var tunge og grimme...


Det kan jo være, at du peakede med den tunge squat. Samtidig har du spist dårligt, tabt dig, og ikke trænet regelmæssigt. Så vil din styrke selvfølgelig falde. Så fat mod. Når du gainer igen og træner regelmæssigt, så vil styrken hurtigt komme tilbage. Tålmodighed er en dyd Toto. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 522
 
Indlæg: 2403
Tilmeldt: 30. jan 2011, 11:20
Geografisk sted: Lindø
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 212.50
- Dødløft: 270.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Rigtigt nok, at styrken nok kommer hurtigt igen. Jeg regner da også med, at være i nærheden af min topstyrke omkring nytår.
Ja, der er ingen tvivl om at jeg peakede på de 5 x 125 kg, men derfor er det stadig røv at stå med 15 kg mindre på ryggen og føle at det er tungt. Har fået strikket mig et program sammen, med lidt mindre fokus på styrke og mere på masse. Der er nogle dropsets, supersets og til biceps er der lidt excentrisk træning med inde over. Altså, noget mere fokus på udmattelse. Første træning kommer i dag, og så regner jeg med minimum at ramme centret 4 gange om ugen :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



toto_G4M3R skrev:Rigtigt nok, at styrken nok kommer hurtigt igen. Jeg regner da også med, at være i nærheden af min topstyrke omkring nytår.
Ja, der er ingen tvivl om at jeg peakede på de 5 x 125 kg, men derfor er det stadig røv at stå med 15 kg mindre på ryggen og føle at det er tungt. Har fået strikket mig et program sammen, med lidt mindre fokus på styrke og mere på masse. Der er nogle dropsets, supersets og til biceps er der lidt excentrisk træning med inde over. Altså, noget mere fokus på udmattelse. Første træning kommer i dag, og så regner jeg med minimum at ramme centret 4 gange om ugen :)

15 kg? Jo, men så skal du prøve 30-40 kg. DET er øv. ;-) Velkommen tilbage...
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Etrius skrev:
toto_G4M3R skrev:Rigtigt nok, at styrken nok kommer hurtigt igen. Jeg regner da også med, at være i nærheden af min topstyrke omkring nytår.
Ja, der er ingen tvivl om at jeg peakede på de 5 x 125 kg, men derfor er det stadig røv at stå med 15 kg mindre på ryggen og føle at det er tungt. Har fået strikket mig et program sammen, med lidt mindre fokus på styrke og mere på masse. Der er nogle dropsets, supersets og til biceps er der lidt excentrisk træning med inde over. Altså, noget mere fokus på udmattelse. Første træning kommer i dag, og så regner jeg med minimum at ramme centret 4 gange om ugen :)

15 kg? Jo, men så skal du prøve 30-40 kg. DET er øv. ;-) Velkommen tilbage...

Ville gå psykisk ned, hvis jeg faldt 40 kg. Må da være modbydeligt at faile på noget, der burde være et opvarmningssæt :D Men tak tak :)

Glæder mig egentlig til at komme ned og træne. Føler mig ligefrem motiveret :mrgreen: skal køre 3 x 6 i bænk, hvilket nok kommer til at foregå med 70 kg, for at starte roligt ud og få lavet nogle pæne løft. Egentlig ret demotiverende, efter som jeg har lavet 3 x 6 x 95 kg. MEN(!!), der skal jeg nok komme op igen :)

Jeg poster lige mit program og hvilke overvejelser jeg har gjort.

Dag 1/3

Bænk pres : 3 x 6
Chest press : 3 x 10 --> 2 drops på sidste sæt
Cable flyes : 3 x 15 --> 2 drops på sidst sæt

A1) Seated lateral raise : 3 x 8
A2) Standing lateral raise : 3 x 8
A3) Seated db press : 3 x 8

Skull crusher : 3 x 8 --> sidste sæt udføres som extended set med cg bench pres
Cable pushdown: 3 x 12 --> 2 drops på sidste sæt
Dips - en repout på de dage jeg gider

Det er bryst, skulder, triceps dagene. Ben, ryg, biceps ligner dem meget i opbygningen med sæt/reps/antal øvelser.
Tankerne bag er, at have en tung øvelse til hver muskel (bortset fra skulder, da jeg ikke kan oh presse tungt med mit håndled), hvor fokus er på at blive stærkere. Der efter kommer der to lettere øvelser, med højere reps og hvor sidste sæt udføres som enten dropset, extended set eller excentrisk træning. Altså, nogle udtrætningsteknikker.
Skuldertræningen er struktureret som den er, ganske enkelt fordi jeg synes at det er en rigtig fed måde at træne dem på, og fordi jeg egentlig har haft fine erfaringer med det.
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvad er formålet med alt det isogøgl med så få kg?

Hvis du vil køre mere hypertrofiorienteret så go for it, kør i højere repranges eller smid noget passende tempo på, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke vælger nogle øvelser hvor du kan flytte nogle flere kg. Særligt DB presses kører du virkelig lidt af til trods for hvor effektive de er, både mht. patter og skuldre.

Kør DIPS noget tidligere i din workout. Alternativt efter bænkpres med langsom excentrisk og pause i bunden. Pump assured.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 1330
 
Indlæg: 3987
Tilmeldt: 19. jan 2012, 16:18
Geografisk sted: Mother Russia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



JMT>> Som jeg skrev, så er formålet med programmet at sætte større fokus på udmattelse af den enkelte muskel. Jeg har derfor valgt de øvelser, som jeg føler tjener det formål bedst :)

Jeg har lavet en udskiftning af skull crushers og seated db press. I dag var ikke en eneste bænk ledig, der var kø og folk manglede i omegnen af 3 sæt... Så derfor har jeg valgt øvelser, som ikke behøver bænk. Standing oh extension, vil dog ikke komme med fremover. Jeg laver den skævt, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at få det rettet op - desværre. Det er ellers en pisse lækker øvelse :(

Bænk pres - 25 kg under det bedste jeg har præsteret :( Ville lige prøve med 80, men den gik ikke... teknikken sejlede også
8 x 50 kg
6 x 60 kg
6 x 70 kg
4 x 80 kg :(
6 x 70 kg

Chest press
10 x 30 kg
10 x 50 kg
10 x 50 kg
10 x 50 kg --> 10 x 40 kg --> 10 x 30 kg = PUUUUMP I PATTERNE! RAMMER FANTASTISK

Standing cable flyes - Fra ca brysthøjde
15 x 14 kg
15 x 14 kg
15 x 14 kg --> 10 x 9 kg - Gad ikke droppe til 5 kg

A1) Standing lateral raise
15 x 8 kg
15 x 8 kg
15 x 8 kg

A2) Standing db press
10 x 8 kg
10 x 8 kg
10 x 8 kg

Standing OH extension
8 x 25 kg
8 x 25 kg
8 x 25 kg

Cable pushdown
12 x 32 kg
12 x 32 kg
12 x 32 kg --> 8 x 23 kg --> 10 x 14 kg

Træningstid: < 45 min

Så var samtlige pressemuskler også godt ristede! Kæft en god træning, hvis man lige ser bort fra bænken!


Ang min skuldertræning, så droppede jeg seated db press da der ikke var bænke ledige. Jeg gav derfor lidt ekstra reps til de øvrige to øvelser, hvilket faktisk ramte meget bedre end sædvanligt. Shit et pump. Fortsætter på den måde fremover.

Mht triceps træningen, så må jeg bare vente på at der bliver ledigt til at lave skullcrushers fremover hvis ikke jeg finder på noget andet.

Bænken vil jeg holde på 70 kg de næste par gange og der efter øge 5 kg hver 2-3. gang. Så forhåbentlig kan jeg nå at stige 15 kg inden året er omme :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Udmattelse er én ting, mekanisk stress er en anden. Isoøvelser og lignende småtteri har sin plads, men de fylder ret meget i dine pas ift. bang for the buck øvelser.

Nonetheless, det er din træning.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 1330
 
Indlæg: 3987
Tilmeldt: 19. jan 2012, 16:18
Geografisk sted: Mother Russia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jmt skrev:Udmattelse er én ting, mekanisk stress er en anden. Isoøvelser og lignende småtteri har sin plads, men de fylder ret meget i dine pas ift. bang for the buck øvelser.

Nonetheless, det er din træning.

Det kan nok have sin rigtighed, men jeg synes at det er en fed måde at træne på :)
Ud over at jeg godt kan lide den udmattelse man får, har jeg også mit håndled at tænke på i presseøvelserne. Det driller til tider ret meget; når det er værst, kan jeg ikke løfte stangen i bænk uden smerter. Der er det lidt mere skånsomt at køre 10'ere med fokus på mind to muscle i chest press, end det er at fyre tunge 3'ere af i bænk pres :)

Jeg har længe overvejet at gå til lægen med håndledet, men det er ikke blevet til noget og bliver det nok heller ikke :whistle:
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



DB presses med langsomt tempo er også skånsomt for håndleddet.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 1330
 
Indlæg: 3987
Tilmeldt: 19. jan 2012, 16:18
Geografisk sted: Mother Russia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Shiiiit en fed træning.. Helt fantastisk pump. Det er godt nok længe siden at min krop har været kørt så meget i sænk. Pisse lækker følelse. Den fik fuld gas i alle øvelser, bortset fra dødløft og front squat. Dødløft, da teknikken lige skulle sidde der først. Det ville være dumt at gå ind og lave 3 x 6 grinders efter 14 dages træningspause og endnu længere pause fra dødløften. Front squat, fordi jeg aldrig har kørt øvelsen fast og aldrig tungt. Selv om den ikke var tung, var den godt nok hård! Primært for vejrtrækningen dog.. Ved ikke hvorfor jeg bliver så forpustet af den med 10 reps og så få kg...

Dødløft - Fokus på at bruge benene og at aktivere lats
6 x 50 kg
6 x 70 kg
6 x 90 kg
6 x 90 kg
6 x 90 kg

Front squat
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg

Leg extension
15 x 77 kg
15 x 77 kg
15 x 77 kg

Chest supported t-bar rows - Sad perfekt. Tror jeg bliver på denne vægt næste gang, og der efter øger 5 kg :)
8 x 15 kg
8 x 30 kg
8 x 45 kg
8 x 45 kg
8 x 45 kg

Pull down
10 x 45 kg
10 x 45 kg
10 x 45 kg --> 10 x 32 kg --> 10 x 18 kg = PUUMP!

Kneeling cable pull down - Skulle være cable rows, men den var optaget og han manglede 5 sæt
15 x 23 kg - for tungt til at kunne udføre den, med optimal teknik
15 x 18 kg
15 x 18 kg

Ez curl - Lige på grænsen. Samme kg næste gang
8 x 25 kg
8 x 25 kg
8 x 25 kg + 4 excentriske reps

Rope curls
12 x 23 kg
12 x 23 kg
12 x 23 kg --> 8 x 18 kg --> 10 x 14 kg

Træningstid: 63 min

Der efter 2 x 6 hanging leg raise....


Shit det er fedt at være igang igen. Lækkert at kunne smadre musklerne godt igennem igen; kan mærke jeg har savnet det i bill star 5x5... Feeedt fedt fedt fedt.... Desuden har jeg fået taget mig et par billeder, så jeg kan holde øje med mit comeback.. Har desuden kigget på et billede fra sidste sommer da jeg bulkede op til 85,4 kg. Kæft jeg lignede et badedyr :dope:


Edit: Jeg har vanvittige doms i brystet i dag, og rimelig meget doms i tricpes også. Triceps plejer jeg ALDRIG at få doms i. Lækkert.. Frygter dog doms i ben og ryg i morgen :mrgreen:
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster