Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65664 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049568 indlæg i 100421 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 550
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 548

Følg bodybuilding.dk på

Kontrol over ens food-cravings? how?

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Hej BodyB
Jeg har over et år smidt ca 30kg, og nu næsten dernede omkring hvor jeg gerne vil ligge vægtmæssigt. Så der kan bygges lidt muskler på.
Det er sådan set gået fint med at tabe mig, men mangler lige de sidste 3-4 kg. Men jeg er begyndt at få nogle vanvittige cravings! Ikke nødvendigvis slik eller andet "banned" det kan være så simple ting som havregryn med mandler, eller ris med lidt saftigt kød til.

Men pointen er vægttabet er gået i stå fordi jeg ikke har fuldt kontrol over disse cravings. Hvordan fanden får jeg styr over min hjernen så den ved jeg ikke har behov for alt det mad. Har prøvet at skrive ned hvornår det går galt for mig:

1. Når jeg har for meget tid hjemme, og alligevel ikke rigtig laver noget(eller lektier). Så er det for nemt at gå forbi køkkenet, og man får vildt lyst til bare at æde et eller andet. Også selvom der faktisk ikke er en "sult" fra maven, men det er rent oppe fra hovedet man har lyst til et eller andet.

2. Hvis jeg synes alt går af lort til og man har en virkelig "off day" så er det nemt der bliver kastet noget ned også. En form for "trøstespisning" eller hvad man må kalde det. Som helt sikkert stammer fra mine overvægtige dage.

Men hvad har i af gode teknikker til at få lidt styr over sig selv. Eller nogle gode tricks til at mindske ens sult?

Mvh...
If in doubt, Flat out! (Colin McRae)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: 17. nov 2010, 17:32
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Drik noget mere vand :)

Det er en god ide, da dette også kan have en indvirkning på din sult.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 31. aug 2008, 14:44
Geografisk sted: Kolding
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Agergaard skrev:Drik noget mere vand :)

Det er en god ide, da dette også kan have en indvirkning på din sult.


Vil jeg prøve.
Gad vide om det kan være med til at forklare jeg nogle gange har mega cravings? Mit væskeindtag svinger ret meget. Når jeg tænker lidt over det, så har jeg faktist oftes mine cravings de dage jeg ikke drikker så meget
If in doubt, Flat out! (Colin McRae)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: 17. nov 2010, 17:32
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster