Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65682 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049574 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1276
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1274

Følg bodybuilding.dk på

Second chance

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog





Tusinde tak for en super god forklaring :D Jeg må se, om jeg kan få lært at trække skuldrebladene sammen på den rigtige måde!

Youtube havde flere forskellige bud på hvordan man laver ring pulls, gætter på at det er denne udgave du mener:



Og, ja jeg kunne helt sikkert godt øge mit tempo under træningen. Jeg har reelt 70 min. efter opvarmningen, hvor jeg typisk laver 6 forskellige øvelser. Indtil nu har jeg kun taget tid på pauserne imellem basisøvelserne, men vil prøve ved næste træning, at måle pauserne i mellem de små øvelser. Nogle gange så bliver det nok lidt for meget hyggetempo, hvis jeg går derned for mig selv eller hvis jeg møder nogle af de andre mødre.... :roll:
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I dag havde jeg fokus på at træne effektiv, så jeg tog tid på både sæt og pauser. Begge dele blev holdt på under 1 min.

Da jeg kom derned, var vores lokale atlet igang med at squatte med 30 kg i sæt af 10-12 reps. Bagefter kørte hun leg curl med 25 kg i sæt af 10 reps. Måske jeg alligevel ikke skal slå mig selv så meget i hovedet over, at jeg kører med så langsom fremgang :roll:

Front squat:
20 kg x 8
27,5 kg x 8 x 5 sæt
Skiftede over og tog et sæt back squat med 12 reps.

Lunges:
25 kg x 10 x 4 sæt

Goodmornings:
22,5 kg x 10 x 4 sæt

Så fik jeg selskab af min Inspiration :D Vi har ikke set hinanden siden august, så jeg var liiiiige nødt til at holde en længere snakke pause. Det var skønt! Tilgengæld havde jeg heller ingen børn jeg skulle hente i dag, så jeg var vist væk i et par timer... (med kørsel og det hele)

Glute bridges:
29,5 kg x 10 x 4 sæt

Fransk pres 9,5 kg x 10 x 4 sæt - det gik rigtig fint!!

Facepull:
Trin 40 x 10 x 4 sæt
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har haft nogle korte træninger, de sidste 5 dage. Det center jeg har fundet frem til her på ferien mangler nogle benmaskiner! Bl.a. mangler der et squat rack og en leg-curl. I stedet har jeg brugt leg-press, KB swing, KB squat og lign. På de små øvelser har jeg kun holdt 30 sekunders pause, så på den måde har det alligevel været effektivt :D

Jeg har lavet rotationsøvelser hver dag og jeg føler, at det går fremad med skulderen.

Til gengæld skal jeg fortsat have mere fokus på maven, derfor denne lille motivationsbillede:
Vedhæftede filer
Keep going.jpg
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så er jeg hjemme i mit lille center igen. Jeg har haft noget fysisk hårdt arbejde her i de sidste par dage, så derfor blev det bare en let og kort træning.

Lower:

Planken: 20 sek. x 5 i suppersæt med

Box squat:
20 kg x 8
30 kg x 12
40 kg x 8 x 4 sæt

RDL:
2 x 6 kg x 8 x 5 sæt

Leg curl:
25 kg x 15 x 3 sæt

B.Split-squat:
2 x 6 kg x 8 x 4 sæt
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Da, der kun er en uge til, at jeg skal have tjekket min teknik i basisøvelserne, har jeg holdt min dårlig skulder i total ro i flere dage! Det har været godt. Jeg har dog sværere ved at overholde min kostplan, når jeg ikke træner. Ved ikke helt hvorfor.... burde jo være mere striks med det, men motivationen har manglet...så jeg har stort set ikke fået logget mit madindtag under ferien. Vægten er steget med ca. 400 g i løbet af de sidste 2 uger.

Let Lowerday:

Planken: 20 sek x 5 sæt i supersæt med

Boxsquat:
20 kg x 8
30 kg x 8
40 kg x 8 x 5 sæt

RDL:
2 x 6 kg x 8 x 5 sæt

B. split-squat:
2 x 6 kg x 8 x 4 sæt

Leg curl:
25 kg x 15 x 3 sæt

Lidt maveøvelser
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Træningen i går var en let og kort upper:

Armstrækninger

Floorpress:
20 kg x 10 x 3 sæt

KB presset:
4 kg x 6 x 3 sæt

Lat pulldown:
25 kg x 10 x 3 sæt

Cs row:
2 x 6 kg x 10 x 3 sæt

I morgen starter det vilde ræs på arbejde igen...
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hope skrev:... jeg skal have tjekket min teknik i basisøvelserne


God fornøjelse med tekniktjekket - det er sikkert en god investering :wink:
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 277
Tilmeldt: 18. feb 2015, 14:44
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Belive skrev:
Hope skrev:... jeg skal have tjekket min teknik i basisøvelserne


God fornøjelse med tekniktjekket - det er sikkert en god investering :wink:


Ja, det er vist nødvendigt hvis jeg vil videre. Hver gang jeg kommer bare lidt over 40 kg i Squat mister jeg opspændet. Har forsøgt at deloade flere gange...
Nå, nu vil jeg ned og træne lower. I morgen står den på upper og så kan jeg lige nå en hviledag fredag inden turen går nordpå lørdag :-)
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hope skrev:
Belive skrev:
Hope skrev:... jeg skal have tjekket min teknik i basisøvelserne


God fornøjelse med tekniktjekket - det er sikkert en god investering :wink:


Ja, det er vist nødvendigt hvis jeg vil videre. Hver gang jeg kommer bare lidt over 40 kg i Squat mister jeg opspændet. Har forsøgt at deloade flere gange...
Nå, nu vil jeg ned og træne lower. I morgen står den på upper og så kan jeg lige nå en hviledag fredag inden turen går nordpå lørdag :-)


Ja, pøjpøj med det, det bliver spændende om du får noget at arbejde med, du ikke har fået herfra boardet :)
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 884
Tilmeldt: 31. mar 2011, 21:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 122.50
- Dødløft: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



henrDK skrev:Ja, pøjpøj med det, det bliver spændende om du får noget at arbejde med, du ikke har fået herfra boardet :)


Tak, men nu ved jeg slet ikke, om jeg overhovedet bliver klar til at komme afsted. Jeg fik noget med begge knæer igår under opvarmningen så jeg kunne slet ikke kører lower. I dag har jeg også holdt hviledag. Ved ikke helt, hvad det er og hvad det er kommet af. Det er en form for irritation på bagsiden/undersiden af knæerne. Måske en form for overbelastning? Har gået med støttebind det meste af dagen og har planer om at gøre det i morgen også.

Krydser fingre for at det går over hurtigst muligt- vil SÅ gerne afsted på lørdag!!!
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hej Hope

Kom du afsted i weekenden? Eller er du stadig skadet?

Håber virkelig, at det er blevet bedre.. :)
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 533
Tilmeldt: 12. sep 2013, 21:59
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ja, jeg kom afsted og det var rigtig godt :D Dejligt ENDELIGT at få lov at prøve, at træne i en styrkeløfteklub og sammen med nogle, der er på et højere niveau end jeg. Det savner jeg VIRKELIGT i hverdagen.

Jeg har fortsat overbelastet knæer, så jeg render stadig rundt med knævarmer ind imellem. Kan dog ikke holde ud, at have dem på mere end et par timer ad gangen. Det er svært at holde benene i ro, da jeg både på arbejde og hjemme render op og ned af trapper alt for mange gange....

Jeg er nok nødt til at vente nogle dage med at træne lower. Tror jeg bliver nødt til at deloade til omkring 30 kg igen for at starte stille op. Havde ellers haft planer om, at køre op til de 50 kg igen, men det er vist ikke så smart nu. Det er 2. gang jeg ikke får fuldført en progressions-cyklus. Min træning har været noget rod, her i de sidste par måneder, men det er bare svært at gøre det bedre, når jeg så ofte render ind i så mange skavanker....

Let og kort Upper:

Armstrækninger

Floorpress:
20 kg x 10 x 3 sæt

KB press:
4 kg x 8 x 3 sæt

Lat pull down:
25 x 10 x 3 sæt

Cs rows:
2 x 6 kg x 8 x 3 sæt

Skull crushers:
8 kg x 10 x 3 sæt
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvordan er det nu, du periodiserer din træning? Lineær progression?

Jeg tror måske, det er tid til, at du periodiserer din træning, så du får trænet mere volume på et lidt lavere intensitets niveau. Det fungerer godt, hvis du samtidig har de tekniske problemer, du omtaler. Jeg tror, at din "styrke"fremgang i for høj grad bygger på at dit tekniske niveau falder, og derfor ender du med overbelastning og eller, at det pludselig bliver så tungt, at du ikke kan komme videre.

En simpel tilgang kunne være at køre en Wendler: 531 på dødløft og Gillingham på bænkpress og squat. I en Gillingham kører du fx 8x3 - ja, otte sæt - på kun 60 % intensitet hver anden gang du laver et løft - dvs du har kun en dag, hvor intensiteten er hård - dog uden at være tæt på 100 % af given RM, som den er i lineær progression.
Brugeravatar
 
Reputation point: 455
 
Indlæg: 915
Tilmeldt: 21. jun 2014, 09:17
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ja, jeg har forsøgt at køre linæer progression indtil nu. Jeg havde jo en drøm om, at kunne bænke 40 kg inden årets udgang. Men der skal vist et par års mere træning til, før det er realistisk for mig. Målet i squat og dødløft er i første omgang 60 kg og på sigt 100 kg. Men jeg må lære at være mere tålmodig. Dejligt, at jeg har dig til at gøre mig opmærksom på det, når jeg åbenbart ikke selv kan tænke så langt :oops:

Du har nok ret i, at min teknik falder når jeg forsøger at løfte tungt.

Super med de forslag til progression du nævner :D havde ikke troet, at jeg kunne bruge sådanne programmer så længe jeg er nybegynder.

Wendler har jeg hørt om før, men dog ikke læst hele programmet, endnu.... Jeg har fundet et regneark, hvor jeg har sat mit max i dødløft til 50 kg. Det ser rimeligt overskueligt ud med 35, 40 og 45 kg i uge 3.

Gillingham havde jeg ikke hørt om før, men også her har jeg fundet frem til et par regneark, som ser ud til, at være til at gå til. I squat rammer jeg 45 kg i uge 8 på den tunge dag og 30 kg på de lette dag i hele perioden. I bænkpres skal jeg køre med 20 kg på de lette dage og rammer 30 kg på den tunge dag i uge 8.

Jeg går udfra, at jeg godt kan flette det sammen med det upper/lower split jeg kører nu.

Må hellere vente nogle dage inden jeg går igang. Min skulder har det lidt værre i dag oven på gårsdagens træning og jeg kan fortsat ikke undvære knæbind hele dagen.... Det er ellers rigtig ærgerligt med de skavanker. Har lige sendt mine børn på ferie hjemme hos mine forældre de næste par dage, så jeg har egentlig god tid til at træne. Dog er det så slemt, at jeg ikke engang tør dyrke cardio (i frygt for at det bliver værre....) Jeg må væbne mig med tålmodighed :roll:
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Et problem du måske støder på er, at du får svært ved at ramme de lave vægte, da de er under stangens vægt. Men så må du være lidt kreativ og bruge håndvægte eller lignende. Det er foreholdsvis vigtigt at du rammer de angivende procenter. Men jo, det passer fint til upper/lower

Et eksempel kunne være:

1: Upper A
Bænkpress med stang (Gillingham intensitetsdag, følg progressionsskema)
Høj Incline bænkpress med håndvægte
Rows med håndvægte
Pullups
EZ Curls
Skullcrushers

2: Lower A
Squat (Gillingham intensitetsdag, følg progressionsskema)
Hyper Back Extensions
Lunges
Rumænsk Dødløft med håndvægte
Crunches med vægt
Stående calf raises

3: Upper B
Bænkpress med stang (Gillingham, volumedag, 8x3 af 60 %)
Skulderpress med håndvægte
Rows med håndvægte
Pullups
Hammer Curls med håndvægte
Triceps pushdown med reb

4: Lower B
Squat (Gillingham, volumedag, 8x3 af 60 %)
Dødløft (Wendler 531, følg progressionsskema)
Lunges
(Liggende) Leg curl
Woodchops med kabel
Siddende calf raise

Jeg vil anbefale dig at på de øvelser, hvor du ikke har en foreskreven progression, undgår du at løfte tungt. Dvs. forholdsvis lette vægte, hvor teknik og "pump" er i højsædet. Du må gerne "gå til den", men det er meget vigtigt, at teknikken holder, så start let ud. Undtagelsen er måske rows, der godt kan køres forholdsvis tungt. Både rows og pullups vil jeg dog tro, du har problemer med, på grund af din skulder(bladsfunktion), så det er med at finde en udgave, der passer dig bedst. Her kan face-pulls, rhomboid aktiveirngsøvelser fungere.

Gillingham er beskrevet her: http://news.bodylab.dk/artikler/2009-3- ... scyklusser Wendler må du lige selv finde og læse om. Når du har gjort det, så prøv at smid det herind, så kan jeg tjekke det for dig.
Brugeravatar
 
Reputation point: 455
 
Indlæg: 915
Tilmeldt: 21. jun 2014, 09:17
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tusinde tak for programmet og linket :D Det ser rigtig spændende ud med alle de nye øvelser!

Jeg har lige et par spørgsmål til nogle af øvelserne. Pullups har jeg ikke haft den store succes med. Den ene dag vil jeg skifte den ud med face-pulls som du foreslår og den anden dag kan jeg vel kører lat pulldowns? Vil det være en fordel at skifte mellem underhånds og overhåndsgreb?

Mht. til lunges kan man køre dem med vægtstangen på ryggen? Synes det er nemmere at styre end med 2 x 8 kg i hånden?

Kan jeg køre cable rows i stedet for DB rows? Jeg synes jeg får en god kontakt med skuldrebladene når jeg sidder ned. I den nye maskine vi har fået, kan man indstille højde så man både kan trække i mavehøjde og brysthøjde. Vil det være en fordel at skifte hver anden gang?

På lower A nævner du crunches med vægt. Jeg er lidt i tvivl om det er denne udgave du mener? og så med en DB mellem fødderne?:


Jeg er virkelig glad for at al den hjælp du giver :D

Mht. til Wendler fandt jeg dette regneark:
Vedhæftede filer
Wendler 531 DL.xls
(27.5 KiB) Downloadet 83 gange
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det postede split var ment tænkt som et eksempel. Det er muligvis for avanceret med for mange øvelser. Det er svært for mig at vurdere, når jeg ikke har coachet dig en til en. Der er mange ting at tage hensyn til. Mobilitet, teknik etc. Hvis du fx har tekniske udfodringer med selv lav intensitet på et hovedlift, skal man jo finde hjælpeøvelser, der kan udbedre de problemer. Når hovedløftet så kan udføres korrekt, er det ofte en god ide at frekvensen er høj, så indlæringen går hurtigere.

Crunches med vægt er bare hvor du tager en vægt skive bag hovedet, alternativt bruger en decline bænk.
Brugeravatar
 
Reputation point: 455
 
Indlæg: 915
Tilmeldt: 21. jun 2014, 09:17
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ja, det ville helt sikkert være nemmere, hvis vi stod overfor hinanden! Har jo fisket efter om jeg kunne hyre dig :D Jeg tror, at du har ret i, at jeg skal starte ud med lidt færre øvelser. Jeg har været nede og øve teknik på nogle af de nye øvelser. Knæerne er ikke helt klar til de "tunge" løft endnu, så venter nok en uges tid, inden jeg kører squat og dødløft.

Jeg vil rigtig gerne prøve, at køre med den progression du foreslog til basisøvelserne. Men hvis frekvensen skal være høj så er det vel bedre med et fullbody program så jeg kører øvelserne 3 gange om ugen? Ved dog ikke helt om jeg kan holde til det...
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvor mange dage plejer du at træne om ugen? Om du kører fullbody tre gange om ugen eller et 2-split fire gange om ugen er ikke så vigtigt, så længe du træner fornuftigt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 455
 
Indlæg: 915
Tilmeldt: 21. jun 2014, 09:17
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Okay, så fortsætter jeg med upper/lower splittet - kan rigtig godt lide den variation, der er i det :)

Det er ikke hver uge, at jeg kan komme afsted 4 dage, men så skubber jeg den sidste lower dag til ugen efter. Andre gange er jeg nødt til kun at vælge nogle få øvelser ud, da jeg ikke altid har 1,5 time til rådighed. Jeg er dog blevet meget bedre til at tage tid på pauserne imellem de små øvelser og snakker generelt mindre, så lidt mere effektivt er jeg da blevet!!

Tænker, at jeg venter yderligere nogle uger med BB bænkpres og kun kører med DB indtil skulderen er helt i orden. Er ellers utålmodig efter at komme igang med progressionscyklussen men sidste upper var lige i overkanten.
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis du stadigvæk har tilbagevendende problemer med knæ og skulder, er det nok ikke smart at køre progression. Så få styr på det via professionel hjælp.

Hvis du ikke altid når fjerde dagen i dit 2-split, vil jeg nok bare gå over til fullbody 3 gange om ugen, når du er på toppen igen. Der er Wendler 531 oplagt. Her i en udgave med lidt ekstra øvelser, hvis du også ønsker fokus på masse. Alle øvelser uden progression angivelse køres på dagsform med fokus på teknik, tempo (langsom sænkefase) og "pump".

Mandag
Squat (Wendler 531 progression)
RDL 3x10
Bench Press (55%x5, 65%x5, 75%x5)
DB Rows med albuerne ude 5x5
Weighted Crunches 3x10
Calfs 3x10

Onsdag
Deadlift (Wendler 531 progression)
Lunges 3x10
Overhead Press (Wendler 531 progression)
WG Pullups (evt. Exentrics) 5xM
Face Pulls 3x10
Biceps Curls 3x10

Fredag
Bench Press (Wendler 531 progression)
Pushups Plus (fokus på skulderbladsfunktion): 5xM
Squat (55%x5, 65%x5, 75%x5)
DB Rows albuerne ude 5x5
Lying Leg Curls 3x10
Skullcrushers 3x10
Brugeravatar
 
Reputation point: 455
 
Indlæg: 915
Tilmeldt: 21. jun 2014, 09:17
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det ser rigtig spændende og varierende ud. Sidste efterår hvor jeg kørte stronglifts, synes jeg, at det var lidt trivielt med back squat hver gang. Har ikke lige fået sat mig ind i andre fullbodyprogrammer, men det du foreslår her, må jeg lige have prøvet af :D Og ja, så må jeg også lige have fat i fysioterapeuten igen, så jeg snart kan træne optimalt igen :roll: synes snart at jeg har haft lige så mange hviledage som træningsdage her på det sidste...
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mit cut går ikke helt planmæssigt, hvilket jo egentlig er logisk nok, når jeg pt. ikke engang træner en brøkdel af, hvad jeg plejer. Tilmed sover jeg elendigt for tiden.... Jeg prøvede med en refeed på 600 ekstra kcal for nogle dage siden. Det bestod hovedsageligt af bulgur, ekstra kød og et par broccoliboller. I dag var vægten faldet til 59,8, så jeg håber, at den fortsat falder stødt og roligt. Det ender jo med at sommeren er ovre, inden jeg kommer ned på de planlagte 58 kg :P

Mht. til mine knæhaser så har jeg i dag forsøgt med lunges uden ekstra belastning. Er spændt på om det kan mærkes i morgen...
Og ellers trænede jeg DB incline bench, DB rows, RDL, crunches og calfs fra det nye program - føltes rigtig fint :D
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Vær opmærksom på, at vægten kan svinge en del fra dag til dag på baggrund af kalorieindtag, væske, forbrænding (herunder hvor varmt der fx er) etc. Afhængig af hvad man vejer, er det ikke unormalt at vægten kan svinge med et par kg fra dag til dag.

Hvis du ikke kan komme ned på den ønskede vægt (mange har urealistiske mål, fx fordi de har for lav muskelmasse til at komme så langt ned i fedtprocent), så prøv at øg kalorierne stille og roligt. Det er ikke unormalt, at folk faktisk ikke tager på af det i starten. Stresseriet ved at skulle spise ekstremt lidt forsvinder og den ekstra energi bliver brugt på at give den mere gas i træningslokalet, hvis man ellers træner intelligent og hårdt. Før eller siden vil vægten jo begynde at stige, men så længe man kontrollerer det, kan man øge sin masse et godt stykke uden at tage al for meget fedt på.

Jeg ville bare stille og roligt øge, hvis jeg var dig. Hold øje med vægten, brug den ekstra energi på at give den gas i træningslokalet i nogle øvelser, hvor du har mobiliteten og teknikken til det. Når du har taget en håndfuld kg på, kan du vende tilbage til cuttet. Måske kan du ikke ramme 58 nu, men først i din næste cut-cyklus, hvis du har fået taget lidt estra.

Den vigtige pointe her er nok, at mange ser det hele som enten/eller. Men alt er ikke tabt, bare fordi man ikke har kunne ramme sin ønskede vægt i første omgang. Noget helt andet er at 58 kg måske er et alt for lavt sat mål for en som dig. Det afhænger jo lidt af din højde. Der er mange veltrimmede kvinder, der ligger i 60'erne. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 455
 
Indlæg: 915
Tilmeldt: 21. jun 2014, 09:17
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Min vægt har lagt mellem 59,7 og 59,9 her de sidste 3 dage. Sidste år lykkedes det mig at cutte ned til de 58 kg sidst i oktober, men dér havde jeg stadig en del fedt på mave, balder, inderlår og knæer. Derefter bulkede jeg op til 62 kg men det var desværre mere fedt end muskler jeg fik bygget på. Så cuttede jeg ned til 60 kg omkring marts og bulkede lidt frem til sidst i maj. Så jeg føler lidt, at det har været en zig-zag kurs her de sidste 9-10 måneder.

Jeg er bare rigtig ked af, at se mine glutes og baglår.... Men når først jeg får bygget nogle muskler på, så skal jeg måske heller ikke ned på de 58 kg igen. Selve vægten betyder heller ikke så meget, bare jeg kunne slippe af med alt det fedt! Har læst, at man ikke kan omdanne fedt til muskler, det er derfor jeg tænker, at jeg måske vil få det pæneste resultat hvis jeg cuttede i bund denne gang og fik en mere lean bulk end de forgående 2 gange, hvor jeg desværre ikke havde helt styr på mine makrotal.

Vil prøve at tage et par billeder og ligge op i løbet af de næste par dage.
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Status: Morgenvægt: 59,8 kg
Hofter: 98,5 cm
Lår: 55,5 cm
Knæ: 38 cm
Læg: 36 cm
Vedhæftede filer
150812_59,8kg.jpg
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



1. Du ser fit ud. Jeg ved ikke, hvad det er for noget fedt, du taler om. :D Du er kvinde, så det er naturligt, at I har større fedtdepoter visse steder.

2. Når du "bulker", kan det ikke undgås at tage fedt på. Det essentielle er, at man tager lidt fedt på og ikke meget. Vær opmærksom på, at der er et psykisk aspekt i det også. Når man "giver slip" og pludselig forsøger noget, de fleste i hele deres liv har modarbejdet (fordi "alle" gerne vil tabe sig lidt), så kan det godt påvirke en mentalt og man føler, man bliver tykkere end man reelt gør.

Med din interesse i træning og kost, synes jeg helt sikker, du skal prøve at tage lidt masse på. Skide værre med de 58 kg. Det ekstra kg du vejer nok, er formentligt bare muskelmasse du har taget på siden sidst.

Jeg ved ikke, hvordan du bulkede sidste gang, men jeg synes du skal tælle kalorier (i hvert fald nogle dage, så du har godt styr på, hvad du egentligt spiser og øger din mængde) og så evt. bruge et målebånd. Så kan du hurtigt følge din udvikling. Prøv at smid 100-200 kalorier på per dag. Dvs. spiser du 2000 kalorier om dagen nu, så prøver du at spise 2200 kalorier om dagen fra i næste uge. Gør det i en uge vej dig kontinuerligt (samme tidspunkt om dagen med samme madforudsætning, fx om morgenen) og tag gennemsnittet af din data og se, hvordan vægten svinger. Der vil altid være udsving, så det her er den nemmeste måde at gøre det på. Hvis du har været i kalorieunderskud nu, er sandsynligheden for at du tager på ikke så stor. Så smider du bare 200 kalorier mere på fra næste uge igen. Sigt på at tage et kg på om måneden, hvis du kan. Hvis du tager mere på end det I GENNEMSNIT, så sænker du kalorierindtaget lidt.

Afhængig af hvor travlt du har i forhold til at tælle kalorier etc, kan du lave en "leanbulk" shake. Banan, havregryn, mælk, proteinpulver etc. og blend det. Hvis vi tager udgangspunkt i eksemplet med 200 kalorier, skal du bare smide 200 kalorier i shaken. Hvis du indtager den før, under eller efter træning så drop deciderede fedtkilder. Hvis ikke, kan du sagtens smide fedt i også.

Og så er der selvfølgelig træningen. Jeg har en ide om, at dine tekniske problemer sløver din fremgang lidt. Mit bedste råd er at få fortsæt hjælp fra en fysioterapeut. Alternativt hyr en KOMPETENT personlig træner, hvis du har tid og penge (de kan godt være dyre i drift). Find ud af, hvem der er gode herinde, hvis det er. Evt. lad være med at betale for hele pakken om kost og træningsprogrammer. Det er først og fremmest personlig træning og vejledning af øvelser, du er interesseret i.
Brugeravatar
 
Reputation point: 455
 
Indlæg: 915
Tilmeldt: 21. jun 2014, 09:17
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hold da op, hvor blev jeg glad for dit indlæg, BigHungry :D :D :D Synes du virkelig, at jeg er fit???

Min mave har det med at bule lidt ud, hvis jeg har en tætsiddende t-shirt på. Vil virkelig gerne reducer mine hofter med et par cm mere. Men måske hjælper det, at bygge lidt muskler på og så cutte igen til foråret... :roll:

Min fysioterapeut mener, at jeg skal holde min skulder ro i et par uger og derefter starte langsomt op med vægten. Så formentlig går der nok en måneds tid, inden jeg kan komme i gang med at træne efter programmet. Måske kan jeg starte med underkroppen først?

Jeg må i gang med at spare op til en personlig træner. Vil rigtig gerne have styr på teknikken i alle øvelserne!

Jeg skal helt sikkert have talt kalorier ved denne bulk. Kan slet ikke styre det ellers.

I dag har jeg dog fået en del mere end kostplanen foreskriver: juice, chokolade og kakao. Jeg var inde og give blod, og selvom jeg har været bloddoner i 6 år, så er det begrænset, hvor mange gange jeg er blevet tappet, da jeg både er svær at stikke i, har tendens til lav blodprocent og har nedsat stofskifte. I dag måtte der 2 forskellige sygeplejesker til og de stak i begge arme for at finde en god blodårer. Måtte lige have lidt ekstra at styrke mig på, da det gjorde lidt nas... Men jeg overlevede og fik leveret 0,5 l :)
Sidst rettet af Hope 4. sep 2015, 16:58, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Din mave er flot markeret.. :)

Og som pige/kvinde, tänker jeg, at man meget hurtigt finder fejl ved sig selv. Men du har bestemt ikke noget, at väre ked af.
Og er sikker på, at det du selv nävner/skriver, er noget, som ändrer sig hen af vejen.

Du er jo ret bidt, at träningen og sund kost, som på lang sigt, burde vise sig, hvad det gör af forskel.. :)

Fortsät det gode arbejde...
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 533
Tilmeldt: 12. sep 2013, 21:59
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tak, for de søde ord MyLady. Det er nok en typisk kvinde-ting at være alt for selvkritisk. Men der er da sket rigtig meget med min mave og lår i løbet af de sidste par år, og så må jeg jo bare arbejde målrettet på, at blive mere fast inden næste sommer!

Morgenvægten er allerede oppe på 60,6 kg (dog ikke kun pga. mit kalorieindtag). Nu skal jeg passe på, at mit bulk ikke løber for stærkt igen. I aften kommer jeg ikke til at tælle kalorier, da jeg skal til min svogers svendegilde. I en alder af 30 år er han endelig blevet udlært. Han er sprunget fra 3 andre uddannelser og har arbejdet på fabrik i nogle år. Men nu er det endelig lykkes ham at blive færdigt. Det må vi fejre med en stor fest :D
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 196 gæster



cron