Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65702 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049575 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 743
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 740

Følg bodybuilding.dk på

dødtræt

Udskriv emne


Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning





Hej.

Jeg er startet med at løfte vægte i starten af juli.
Hvor jeg derefter havde en på 2 uger mellem 17 juli og 3 august, begyndte så op i gen d. 3 august..
Mit problem er at jeg er begyndte at føle mig så død træt, jeg har svært ved at stå op om morgen selvom jeg over mellem 8 og 10 timer hver nat. Efter træning kører jeg også død og har lyst til at sove har aldrig oplevet noget lignende før, men er totalt udmattet.

Jeg har taget nogle kg på siden jeg begyndte startede på 72,5kg og vejer nu 78,5 (hvor jeg vil mene at ihvertfald et kg af dette er væske efter kalorie forøgelse)
Jeg stoppede med at tage på for lidt over en uge siden på 77kg og herefter øgede jeg så mit kalorie indtag med 300, her en uge efter vejer jeg 78,5 hvor jeg vil skyde på, at 1-1,5 kg er væske..

Er der nogle som har en ide om hvad årsagen kan være til, at jeg er så træt?


lidt status om mig selv:

Alder: 22
Højde: 188
Vægt: 78,5

Jeg træner en fullbody rutine 3 gange om ugen, hvor jeg skal øge med 2,5kg per træning på tungeløft som squat, bænk og dødløft
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 2. sep 2015, 14:10
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Har du styr på kosten? Får du nok protein og fedt? :)
Sidst rettet af Belive 8. sep 2015, 11:16, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 277
Tilmeldt: 18. feb 2015, 14:44
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Årsagen er formentligt, at du har trænet hårdt og effektivt. Har du også søvn- og koncentrationsbesvær? Det plejer ofte at følge med. Du skal ikke se det som en dårlig ting, at du har det sådan, men det er klart, at det ikke er optimalt at have det sådan året rundt - så brænder man ud.

Ud fra det du skriver, virker det til at du får nok kalorier. Du kan evt. kigge på din ratio af fedt og kulhydrater og optimer der, hvis muligt. Alternativt kan du kigge på om du måske skal skrue lidt ned for intensiteten én af dine tre dage. Fullbody kan godt være hårdt, hvis man går til den og grinder 100 % RM hver gang. Især når du kommer højere op i vægt og måske ikke længere er begynder/intermediate. En hel deloadsuge med lavere procenter af RM kan også være på sin plads. Hvis du er begyndt at løfte tungt i de store løft, kan variationer af løftene eller assisterende øvelser implementeres i dit program.

Og jeg går selvfølgelig ud fra, at du kun dødløfter tungt max én gang om ugen, ellers har du måske et megen simpel løsning, nemlig at skrue ned.

Det er dog svært at rådgive dig konkret, da vi ikke ved hvor meget du løfter, hvad du spiser og hvordan din hverdag ellers er.
Brugeravatar
 
Reputation point: 455
 
Indlæg: 915
Tilmeldt: 21. jun 2014, 09:17
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Har svært ved at koncentrere mig, jeg glemmer konstant hvad jeg skal og hvorfor jeg evt. rækker min hånd ned i lommen efter min mobil sådan nogle ting som virker totalt underligt. Jeg har dog ikke noget problem med at falde i søvn, jeg vågner dog ret mange gange om natten, men jeg tror det er fordi min hund driller :P

Jeg spiser omkring 3400 kalorier om dagen varieret med omtrent 400 carbs, 200 protein omkring 100 fedt..

På disse løft startede jeg kun med selve stangen alt efter hvor godt jeg synes jeg løftede vægtene.
Er nu på følgende kg.

Squat: 82,5kg (op over min egen vægt, er meget tynd så jeg synes det begynder at blive ret tungt. Jeg failede næsten sidst, men jeg var også overdrevet træt og burde måske ha droppet træningen.)

Dødløft: 62,5kg (Var ikke så god til dette løft da jeg ikke er så flexible til at nå, så langt ned og gribe stangen derfor har jeg prøvet at perfektionerer det lidt)

Overhead press: 45kg

Bænk: 65kg (Begynder at kunne mærke det bliver tungt for mig)


Det er korrekt at jeg træner hårdt, jeg kører nemlig meget på til hver træning og forventer til mig selv at jeg udfører tingene korrekt. (Jeg synes mest jeg er udmattet efter jeg har lavet squat denne er en killer for mig).

Jeg cykler ret meget udover at styrketræning i alt 7,5km til arbejde og 7,5 hjem. Måske jeg burde tage dette mere i betragtning, men jeg har gained fint.


Dog lige et side spørgsmål, sammen med de store løft følger der også noget isolations træning med eks. bicep curls, er der nogle som har en ide om hvordan jeg kan øge vægten i dette? Jeg sidder fast på 12kg og kan simpelthen ikke komme op på de 14kg (som er den næste i rækken) Jeg kan maks få 5-6 på 14 og på 12 er det højeste jeg er nået op på i reps 10-9-8?? Dette irriterer mig da jeg synes mine biceps falder bagud i forhold til mine andre muskler..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 2. sep 2015, 14:10
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvad er set og reps i de store løft?
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



5x5
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 2. sep 2015, 14:10
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Alt andet lige burde vægten på dine løft ikke volde dig så store problemer med restitutionen.

Der er tydeligvis noget galt med din dødløft, når du løfter så lidt. Jeg antager, at du slet ikke er smidig nok til at udføre løftet korrekt. Det duer ikke. Hæv stangen fra gulvet eller skift over til RDL og arbejd dig hen imod et normalt dødløft. Alternativ kan du prøve sumo dødløft. Det er ikke unormalt, at nogle mennesker omkring 190 eller over, har svært ved at ramme de korrekte vinkler i konventionelt dødløft.

I forhold til cykling er det klart, at det påvirker din træning lidt. De 14 km burde dog ikke være et kæmpe problem, med mindre du kører dem i et stort interval og ikke sørger for mad mellem det og træning.
Brugeravatar
 
Reputation point: 455
 
Indlæg: 915
Tilmeldt: 21. jun 2014, 09:17
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mit problem med dødløft er, at jeg krummer for meget i den øverste del af ryggen resten er ellers lige ret, men hvis jeg ikke krummer, så kan jeg simpelthen ikke nå stangen selvom mine arme er pænt lange, men kan af en eller anden årsag ikke komme så langt ned. Jeg ved ikke om det er okay at krumme i den øverste del af ryggen, men jeg har kæmpet med at holde hovedet højt og skyde brystkassen ud, men dette nytter ingenting.

RDL var dog en mulighed
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 2. sep 2015, 14:10
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Har du mave?, jeg har en masse løst hud, plust lidt fedt som få min mave til at se lidt massiv ud. Og Derfor skal jeg bukke mig mere i den øvre ryg under dødløft for at nå ned til gulvet, som gør at jeg krummer en smule der. Tog mig rigtig lang tid at regne ud og mange mange mange timer hvor jeg har prøvet at rette det, men det er jo fysisk umuligt indtil der er fjernet maveskind.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 126
Tilmeldt: 15. jan 2009, 11:50
Geografisk sted: KBH
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Er tynd som et siv.. Problemet er at jeg er så stiv, at jeg ikke kan nå mine fødder ved at stå oprejst bliver nød til at bøje lidt i knæene
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 2. sep 2015, 14:10
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Står i nøjagtig den samme situation som OP, så tænkte at jeg lige ville låne tråden. :)

Jeg har trænet i et par måneder, og nu tænkte jeg det var på tide at prøve et 2-split (B2B) som jeg har kørt i 2 måneder nu. Jeg har allerede smidt 40 kg på min dødløft og ser virkelig gode resultater på benene og ryggen (har tidligere kun dødløftet en gang om ugen), hvilket er pisse fedt (har generelt rigtig god fremgang på hele kroppen). :)

Det er bare det, at efter jeg er begyndt på programmet er jeg næsten træt konstant, og orker sjældent noget. Jeg sover ca. 7 timer pr. nat og ca. 1-2 timer om eftermiddagen. Jeg har læst at kroppen skal vende sig til nye (og hårdere) programmer, så det er egentlig hvad jeg håber på. Jeg træner desuden forholdsvist tidligt på dagen, ved ikke om det har noget at sige i forhold til dødløft(?). :)

Spørgsmålet er altså om det bedste er at fortsætte mit nuværende program så længe jeg har fremgang (og satse på min krop vender sig til 2-split), eller om jeg bør finde et lettere program? :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 27. jul 2014, 15:06
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Low rep-programmer giver ofte stor systemisk træthed. Tag en periode med high rep, så ændrer det sig nok.
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Styrketræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster