Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65565 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1184
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1180

Følg bodybuilding.dk på

Hvad gør BCAA, Beta Alanine og kreatin?

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hejsa jeg er lige begyndt at træne igen og kombinere derfor styrketræning med løb for at tabe mig og samtidig opbygge muskelmasse.

Jeg har fået anbefalet at tage sådan en shake imens jeg træner.

10gram BCAA
3.5gram beta alanine
5gram Kreatin

og 25gram proteinpulver efter træning?

Kunne godt tænke mig at hører hvad alt det her gør for mig? jeg Ved at protein hjælper mig med at opbygge mine muskler efter træning, men hvad gør resten?

Mvh Benjamin
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. feb 2015, 13:27
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



5g kreatin er unødvendigt.

2-3g er nok.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Benjabif skrev:Hejsa jeg er lige begyndt at træne igen og kombinere derfor styrketræning med løb for at tabe mig og samtidig opbygge muskelmasse.

Jeg har fået anbefalet at tage sådan en shake imens jeg træner.

10gram BCAA
3.5gram beta alanine
5gram Kreatin

og 25gram proteinpulver efter træning?

Kunne godt tænke mig at hører hvad alt det her gør for mig? jeg Ved at protein hjælper mig med at opbygge mine muskler efter træning, men hvad gør resten?

Mvh Benjamin


1. BCAA har jeg kun fundet nødvendig at drikke, hvis jeg ikke har spist i mange timer eller træner fastet.
2. Beta alanin er godt. Videnskabligt dokumenteret. Brug gerne pre workout for en sjov følelse :lol:
3. Kreatin er 2-3g nok og er videnskabligt dokumenteret.
4. Proteinpulver efter træning.. Benyt det, hvis det indgår som en del af en kostplan. Det er ikke steorider og effekten er minimal til fraværende hvis kosten ikke spiller.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 484
Tilmeldt: 21. maj 2011, 16:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har absolut kun gode erfaringer med Beta Alanine. Syrer ikke så meget til, og har slet ikke DOMS på samme måde som uden.

Jeg får den der sjove prikken, men efter en periode begynder man næsten at kunne lide det :lol: . Tænker på det som en følelse af at lortet virker :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tak for alle svarene.. men hvad gør de hver især?

Beta Alanin.. giver mere udholdenhed?
BCAA - ???
Kreatin??

Proteinpulver - opbygger musklerne?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. feb 2015, 13:27
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kreatin bør tages efter træning. BCAA er med al sandsynlighed spild af dine penge. Køb HMB i stedet.

Thelittleone skrev:2. Beta alanin er godt. Videnskabligt dokumenteret.


Ikke i forhold til styrketræning, og slet ikke muskelvækst.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 675
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tager iøvrigt Beta alanine i fobindelse med roning og OCR-løb. Kunne godt være det skulle nævnes
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hejsa.. jeg har

Kreatin, BCAA og Beta alanine stående herhjemme.. men betyder det at jeg slet ikke behøver bruge det?

Jeg drikker shaken med kreatin, bcaa og beta alanine imens jeg træner og efter træning drikker jeg en proteinshake. er det forkert? husk mit formål er at opbygge muskelmasse og tabe mig.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. feb 2015, 13:27
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



.
Sidst rettet af dioxy8800 18. nov 2019, 12:41, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 424
Tilmeldt: 19. dec 2013, 15:55
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nick9000 skrev:BCAA er med al sandsynlighed spild af dine penge.


This. Hvis du får tilstrækkelig prortein gennem kosten, hvilket du bør, er det tvivlsomt at der er noget at hente.
 
Reputation point: 140
 
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 13. aug 2011, 22:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



dioxy8800 skrev:
Nick9000 skrev:
Thelittleone skrev:2. Beta alanin er godt. Videnskabligt dokumenteret.


Ikke i forhold til styrketræning, og slet ikke muskelvækst.


Hvorfor?

jeg bider også på, den påstand har jeg aldrig hørt før.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 80
Tilmeldt: 26. jan 2014, 22:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MPH skrev:
dioxy8800 skrev:
Nick9000 skrev:
Thelittleone skrev:2. Beta alanin er godt. Videnskabligt dokumenteret.


Ikke i forhold til styrketræning, og slet ikke muskelvækst.


Hvorfor?

jeg bider også på, den påstand har jeg aldrig hørt før.


At det ikke er godt dokumenteret i forhold til styrketræning? Det synes jeg nu ikke er særlig kontroversielt. Det betyder naturligvis ikke at der ikke kan være en virkning.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 675
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nick9000 skrev:
MPH skrev:
dioxy8800 skrev:
Nick9000 skrev:
Thelittleone skrev:2. Beta alanin er godt. Videnskabligt dokumenteret.


Ikke i forhold til styrketræning, og slet ikke muskelvækst.


Hvorfor?

jeg bider også på, den påstand har jeg aldrig hørt før.


At det ikke er godt dokumenteret i forhold til styrketræning? Det synes jeg nu ikke er særlig kontroversielt. Det betyder naturligvis ikke at der ikke kan være en virkning.

Nick har ret... beta alanine har som sådan ingen virkning, iforhold til den tradtionelle styrketræning. De undersøgelser jeg har kigget på viser også at HMB, umiddelbart kun har en virkning for den helt utrænede.

Anders Nedergaard har også lige skrevet en artikel om at BCAA, i bund og grund er fuldstændigt ligegyldigt.
Brugeravatar

 
Reputation point: 140
 
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 22. jan 2011, 10:29
Geografisk sted: København
 
Træner her: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Z
Sidst rettet af dioxy8800 18. nov 2019, 11:08, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 424
Tilmeldt: 19. dec 2013, 15:55
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Syntes efterhånden kvaliteten af denne tråd er blevet ekstremt dårlig... jeg spørg om nogle ting, og i svarer ikke på dem, men begynder at diskutere om noget helt andet, jeg forventer bare et ja/nej svar.

hejsa.. jeg har

Kreatin, BCAA og Beta alanine stående herhjemme.. men betyder det at jeg slet ikke behøver bruge det?

Jeg drikker shaken med kreatin, bcaa og beta alanine imens jeg træner og efter træning drikker jeg en proteinshake. er det forkert? husk mit formål er at opbygge muskelmasse og tabe mig.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. feb 2015, 13:27
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Benjabif skrev:Syntes efterhånden kvaliteten af denne tråd er blevet ekstremt dårlig... jeg spørg om nogle ting, og i svarer ikke på dem, men begynder at diskutere om noget helt andet, jeg forventer bare et ja/nej svar.

hejsa.. jeg har

Kreatin, BCAA og Beta alanine stående herhjemme.. men betyder det at jeg slet ikke behøver bruge det?

Jeg drikker shaken med kreatin, bcaa og beta alanine imens jeg træner og efter træning drikker jeg en proteinshake. er det forkert? husk mit formål er at opbygge muskelmasse og tabe mig.


Det er kvaliteten af din egen indsats for at gøre dig klogere på emnet, der er ekstremt dårlig.
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 884
Tilmeldt: 31. mar 2011, 21:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 122.50
- Dødløft: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Benjabif skrev:Syntes efterhånden kvaliteten af denne tråd er blevet ekstremt dårlig... jeg spørg om nogle ting, og i svarer ikke på dem, men begynder at diskutere om noget helt andet, jeg forventer bare et ja/nej svar.

hejsa.. jeg har

Kreatin, BCAA og Beta alanine stående herhjemme.. men betyder det at jeg slet ikke behøver bruge det?

Jeg drikker shaken med kreatin, bcaa og beta alanine imens jeg træner og efter træning drikker jeg en proteinshake. er det forkert? husk mit formål er at opbygge muskelmasse og tabe mig.


Hejsa.
Hvis du har det stående derhjemme, kan du lige så godt bruge det.
Indtag en proteinshake efter træning, hvor du blander proteinpulver, kreatin og de andre kosttilskud. Det er generelt ligegyldigt hvornår på dagen, du indtager kosttilskuddene.

Hvis du gerne vil have noget i kroppen inden træning, kan du selvfølgelig sagtens det.

Kreatin:
Kreatin er et det mest veldokumenterede kosttilskud i forhold til styrketræning, så det bør du bestemt ikke undlade - medmindre du er såkaldt non-responder selvfølgelig. Kreatin har ikke nogen akut virkning i kroppen. Det er derfor ligegyldigt hvornår du indtager dette. Det kan dog være en god ide at indtage dette kosttilskud efter træning, hvor kroppen er særlig insulin-følsom.

BCAA:
Dette kostilskud som indeholder vigtige aminosyrer i forhold til muskelvækst, kan du passende indtage, når du cutter, og indtager et lavt antal kalorier.

Beta alanine:
Dette kostilskud er specielt godt i forhold til muskel-udholdenhed, da dette "rykker" din mælkesyrer i musklerne, og derved kan tage 1-2 reps mere. Dette er dog kun nødvendigt, hvis du træner med et højt antal reps 10-12. Anders Nedergaard har lavet en lille video, hvor han fortæller om Beta Alanine.

https://www.youtube.com/watch?v=9U9DHwCNyqY

Personligt indtager jeg ikke dette kosttilskud, men nøjes med kreatin :)

Håber det er svar nok :)
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2113
Tilmeldt: 7. jan 2012, 01:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Active skrev:De undersøgelser jeg har kigget på viser også at HMB, umiddelbart kun har en virkning for den helt utrænede.


Det ser i hvert fald ud til at virke bedst i trænede, hvis det er i kombination med en uvant stimuli. Derfor er det nok særligt relevant i forbindelse med concentrated loading, planlagt overtræning, rotation af fokus-muskelgrupper og så videre. Ellers er effekten nok tvivlsom i trænede, ja (:
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 675
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Z
Sidst rettet af dioxy8800 18. nov 2019, 11:07, rettet i alt 3 gange.
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 424
Tilmeldt: 19. dec 2013, 15:55
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Benjabif skrev:Syntes efterhånden kvaliteten af denne tråd er blevet ekstremt dårlig... jeg spørg om nogle ting, og i svarer ikke på dem, men begynder at diskutere om noget helt andet, jeg forventer bare et ja/nej svar.

hejsa.. jeg har

Kreatin, BCAA og Beta alanine stående herhjemme.. men betyder det at jeg slet ikke behøver bruge det?

Jeg drikker shaken med kreatin, bcaa og beta alanine imens jeg træner og efter træning drikker jeg en proteinshake. er det forkert? husk mit formål er at opbygge muskelmasse og tabe mig.


Kreatin kan du godt anvende. BCAA og beta alanine er med stor sandsynlighed noget, der ikke vil have signifikant indflydelse på noget som helst, for en på dit niveau.
 
Reputation point: 140
 
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 13. aug 2011, 22:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Benjabif skrev:Syntes efterhånden kvaliteten af denne tråd er blevet ekstremt dårlig... jeg spørg om nogle ting, og i svarer ikke på dem, men begynder at diskutere om noget helt andet, jeg forventer bare et ja/nej svar.
.


Surf lidt rundt på siden, og prøv at se hvor mange Ja / nej svar du kan finde, på folks spørgsmål. Grunden til at svaret sjældent er ja eller nej, og brugerne herinde ofte begynder at diskutere, er fordi de tilsyneladende simple spørgsmål, ofte ikke er så simple.

Min erfaring herinde er, at jo mere man selv sætter sig ind i et emne, jo bedre svar får man når man spørger herinde. Jeg tror grunden kan koges ned til to ting:
1. Hvis du har sat dig ind i emnet, har du lettere ved at stille præcise spørgsmål, og forstå svarene.
2. Hvis du har sat dig ind i emnet, viser det dem man gerne vil have et svar fra, at man selv har brugt noget tid og energi, på at tilegne sig pågældende viden, og folk er derfor mere villige til at hjælpe.

Jeg forsøger ikke at dunke dig i hovedet. Det er bare nogle råd til at få mere ud af forummet.
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 28. okt 2013, 09:47
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 133.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tr.Bjørn skrev:
Benjabif skrev:Syntes efterhånden kvaliteten af denne tråd er blevet ekstremt dårlig... jeg spørg om nogle ting, og i svarer ikke på dem, men begynder at diskutere om noget helt andet, jeg forventer bare et ja/nej svar.
.


Surf lidt rundt på siden, og prøv at se hvor mange Ja / nej svar du kan finde, på folks spørgsmål. Grunden til at svaret sjældent er ja eller nej, og brugerne herinde ofte begynder at diskutere, er fordi de tilsyneladende simple spørgsmål, ofte ikke er så simple.

Min erfaring herinde er, at jo mere man selv sætter sig ind i et emne, jo bedre svar får man når man spørger herinde. Jeg tror grunden kan koges ned til to ting:
1. Hvis du har sat dig ind i emnet, har du lettere ved at stille præcise spørgsmål, og forstå svarene.
2. Hvis du har sat dig ind i emnet, viser det dem man gerne vil have et svar fra, at man selv har brugt noget tid og energi, på at tilegne sig pågældende viden, og folk er derfor mere villige til at hjælpe.

Jeg forsøger ikke at dunke dig i hovedet. Det er bare nogle råd til at få mere ud af forummet.


Jeg kan sagtens forstå hans frustration idet han spørger om hvad de forskellige supliments gør for ham og folk i stedet begynder at diskutere om de virker!?

Det folk burde have svaret var ikke deres mening af om det virker eller ej, da det sådan set til en hvis grad er irrelevant, men de burde have svaret på hvad disse tilskud burde gøre for ifølge producenterne og videnskaben.
What if I told you that you don't have to be sarcastic everytime a newb posts a thread to be accepted by the other bodybuilders.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: 10. jan 2014, 21:09
Geografisk sted: Glumsø, Sydsjælland
 
Træner her: Lifeclub
Fitness World Aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Yukazo skrev:Det folk burde have svaret var ikke deres mening af om det virker eller ej, da det sådan set til en hvis grad er irrelevant, men de burde have svaret på hvad disse tilskud burde gøre for ifølge producenterne og videnskaben.


Nu er folks "mening" jo ikke grebet af den blå luft, men tager forhåbentlig netop udgangspunkt i om produkterne ser ud til at virke i videnskabelige studier. Men videnskab er sjældent så sort/hvid som du får det til at lyde.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 675
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er meget let at finde ud af disse ting på egen hånd.
Grunden til de mange blandede svar, er fordi der rent faktisk er mange blandede svar.
Her for nylig kom det frem at protein pulver efter træning var fuldstændig ligemeget ifølge ekstrabladet, som havde det var en forholdsvis pålidelig kilde. Hvad de manglede at nævne var hvordan dette studie var blevet lavet, og der var nogle der modbeviste dette.

At blive sur over at man ikke får svar på sit spørgsmål er lidt som at være fem år, og skrige om fredags slik.
Spørgsmålene er sikkert blevet besvaret utallige gange, og der findes garanteret en artikel eller 5 herinde samtidig omkring det.

Man må gå ud fra det der giver mest mening, efter man selv har undersøgt det.
Men både kreatin og beta alanine, har en gavnlig effekt i træning. De videnskabelige studier kan i selv finde, eller lade være.
BCAA er ligemeget, medmindre du er en hat til kosten.

Sandheden er, at man skal langt hellere bruge penge på mad, end kosttilskud.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 447
Tilmeldt: 9. aug 2014, 19:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 35.00
- Dødløft: 40.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nick9000 skrev:
Yukazo skrev:Det folk burde have svaret var ikke deres mening af om det virker eller ej, da det sådan set til en hvis grad er irrelevant, men de burde have svaret på hvad disse tilskud burde gøre for ifølge producenterne og videnskaben.


Nu er folks "mening" jo ikke grebet af den blå luft, men tager forhåbentlig netop udgangspunkt i om produkterne ser ud til at virke i videnskabelige studier. Men videnskab er sjældent så sort/hvid som du får det til at lyde.


Det er rigtigt nok at det nemt kan betvivles om diverse supplements rent faktisk gør noget for muskelvækst, men hvis nu jeg stiller spørgsmålet "Hvad bruges Beta-Alanin til og hvordan påvirker det din muskelvækst" og spørgsmålet besvares med "Beta-alanin er spild af penge. Det virker ikke"
Så vil jeg ikke mene at det er relevant på nogen måde
What if I told you that you don't have to be sarcastic everytime a newb posts a thread to be accepted by the other bodybuilders.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: 10. jan 2014, 21:09
Geografisk sted: Glumsø, Sydsjælland
 
Træner her: Lifeclub
Fitness World Aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Yukazo skrev:
Nick9000 skrev:
Yukazo skrev:Det folk burde have svaret var ikke deres mening af om det virker eller ej, da det sådan set til en hvis grad er irrelevant, men de burde have svaret på hvad disse tilskud burde gøre for ifølge producenterne og videnskaben.


Nu er folks "mening" jo ikke grebet af den blå luft, men tager forhåbentlig netop udgangspunkt i om produkterne ser ud til at virke i videnskabelige studier. Men videnskab er sjældent så sort/hvid som du får det til at lyde.


Det er rigtigt nok at det nemt kan betvivles om diverse supplements rent faktisk gør noget for muskelvækst, men hvis nu jeg stiller spørgsmålet "Hvad bruges Beta-Alanin til og hvordan påvirker det din muskelvækst" og spørgsmålet besvares med "Beta-alanin er spild af penge. Det virker ikke"
Så vil jeg ikke mene at det er relevant på nogen måde


Hvis du spørger hvordan det påvirker muskelvækst, og får at vide at det er spild af penge, det virker ikke, så har du jo allerede fået svaret på dit spørgsmål? Det ville jo ikke være spild af penge hvis det havde en effekt.
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar
 
Reputation point: 130
 
Indlæg: 791
Tilmeldt: 28. apr 2012, 09:49
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hejsa tak for de gode svar :) Den video i linkede til på youtube var super god og førte mig til andre videoer :)

Men skal lige være sikker.. den blanding jeg tager

on Workout: 10gram BCAA. 3.5gram beta alanine og 3gram Kreatin.
Skal jeg tage den under træning, før træning eller efter træning. Den kostplan jeg følger siger imens jeg træner. men efter alt hvad jeg har læst mig frem til. Er det enten før eller efter træning, jeg burde tage den, da kroppen er mere modtagende efter træning. men samtidig, burde jeg vel tage den før, for at det når at have en virkning til træningen starter?

Mvh Benjamin
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. feb 2015, 13:27
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Benjabif skrev:Hejsa tak for de gode svar :) Den video i linkede til på youtube var super god og førte mig til andre videoer :)

Men skal lige være sikker.. den blanding jeg tager

on Workout: 10gram BCAA. 3.5gram beta alanine og 3gram Kreatin.
Skal jeg tage den under træning, før træning eller efter træning. Den kostplan jeg følger siger imens jeg træner. men efter alt hvad jeg har læst mig frem til. Er det enten før eller efter træning, jeg burde tage den, da kroppen er mere modtagende efter træning. men samtidig, burde jeg vel tage den før, for at det når at have en virkning til træningen starter?

Mvh Benjamin


Du har fået svar på spørgsmålene :)
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2113
Tilmeldt: 7. jan 2012, 01:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Z
Sidst rettet af dioxy8800 18. nov 2019, 11:07, rettet i alt 2 gange.
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 424
Tilmeldt: 19. dec 2013, 15:55
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er lige meget hvornår på dagen du tager dine tilskud.
Brugeravatar

 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 280
Tilmeldt: 3. aug 2015, 20:53
Geografisk sted: København K
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster