Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65712 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1267
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1264

Følg bodybuilding.dk på

Motivation

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Hej allesammen
Jeg står i den situation at jeg nu er blevet alt for overvægtig, er 21 år og vil rigtig gerne komme i form igen.

Jeg får da også trænet lidt men der er bare langt imellem træningerne. Mit problem er at jeg arbejder mellem 52-80 timer hver uge, går mellem 22-27.000 skridt på en dag og får omkring 6 timers søvn hver nat, ofte mindre.

Det jeg rigtig gerne ville høre jer om, er hvordan får i presset jer selv ud af døren efter en lang arbejdsdag?

På forhånd tak :-)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29. maj 2016, 10:09
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Chrisser11 skrev:Hej allesammen
Jeg står i den situation at jeg nu er blevet alt for overvægtig, er 21 år og vil rigtig gerne komme i form igen.

Jeg får da også trænet lidt men der er bare langt imellem træningerne. Mit problem er at jeg arbejder mellem 52-80 timer hver uge, går mellem 22-27.000 skridt på en dag og får omkring 6 timers søvn hver nat, ofte mindre.

Det jeg rigtig gerne ville høre jer om, er hvordan får i presset jer selv ud af døren efter en lang arbejdsdag?

På forhånd tak :-)


Det kan godt lyde lidt klicheagtig, men jeg tænker hele tiden på: 'Husk nu, hvorfor du startede'.

Jeg var selv ekstrem spinkel, da jeg startede, og det var egentlig grunden til, at jeg selv begyndte.
Den 'tilstand' som jeg var i, da jeg startede, den vil jeg aldrig nogensinde tilbage til, og det er egentlig min motivation.

Jeg havde selv på et tidspunkt en mindre krise, men der hjalp det at kigge på et billede fra dengang, jeg startede. Så det gør jeg stort set hver gang, hvor motivationen ikke er den største.

- Hvis du virkelig ønsker det, så kan du også finde tid og motivation til at gøre noget ved det. Det er min egen erfaring.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. mar 2015, 19:40
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis du "bare" vil af med det overflødige er det jo ikke strengt nødvendigt at træne?
Så glem træningen indtil du genfinder motivationen og brug i stedet energien på at ændre lidt på kosten.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 198
Tilmeldt: 17. jul 2013, 14:36
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mine overvejelser er også, at du ikke bør fokusere ret meget på styrketræning hvis du arbejder så meget.

Et rigtig godt udgangspunkt, hvis man ikke har så meget overskud, er at starte meget simpelt.
Det kunne være at droppe alle sukkerholdige (og kunstigt sødet) drikkevarer, og så kun drikke vand hele dagen lang. Det vigtige er, at du fokuserer på netop denne ene ting, og ikke så meget som overvejer at bryde reglen. Hvis du kan holde dig kørende i 1 måned kun på vand, så kan du også overholde det 1 måned mere, 1 til osv. Efter et par måneder vil du sandsynligvis have tabt dig en smule, men endnu vigtigere have energi til at tage en ny beslutning, fx at købe en salat til middag hver eneste dag.

Håber det kan hjælpe lidt. Det er ihvertfald vigtigt at du starter simpelt, og ikke prøver at gøre alting perfekt fra starten af - fordi så falder man hurtigt i igen.
Jeg blogger og skriver guides på kosttilskuds guiden link slettet.dk :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26. maj 2016, 16:56
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Læs denne her

http://www.artofmanliness.com/trunk/174 ... -and-soul/

gentag indtil du ikke kan lade være med at træne
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 2629
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Siger tak for de hurtige svar, og har besluttet mig for at sætte mig målet for at der minimum skal trænes en gang om ugen, og i stedet så fokusere på kosten som det første :-)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29. maj 2016, 10:09
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster