Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65712 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1255
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1252

Følg bodybuilding.dk på

Tråd for småspørgsmål og strøtanker

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





FNG skrev:Nogen der har erfaringer med at pendle i forbindelse med videre læsning?
Jeg overvejer lidt at læse på Århus universitet, men bor i københavn. Jeg tænker jeg pendler en 3 gange om ugen.
Det drejer sig om kandidat.


Ved du hvordan dit eventuelle undervisningsskema ser ud på forhånd?
Personligt ville jeg ikke have tid til at pendle så meget, men du ved jo bedst hvordan du kan disponere over din tid.
Jeg synes det ville være mere optimalt med et universitet der lå tættere på.
Udbydes dit ønskede fag ikke ved enten SDU, RUC eller KU?
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lucas1994 skrev:
FNG skrev:Nogen der har erfaringer med at pendle i forbindelse med videre læsning?
Jeg overvejer lidt at læse på Århus universitet, men bor i københavn. Jeg tænker jeg pendler en 3 gange om ugen.
Det drejer sig om kandidat.


Ved du hvordan dit eventuelle undervisningsskema ser ud på forhånd?
Personligt ville jeg ikke have tid til at pendle så meget, men du ved jo bedst hvordan du kan disponere over din tid.
Jeg synes det ville være mere optimalt med et universitet der lå tættere på.
Udbydes dit ønskede fag ikke ved enten SDU, RUC eller KU?


Jeg søger primært cand.merc. uddannelser. Er blevet afvist på CBS, bliver selv bachelor derfra her om lidt. Har tjekket KU, DTU, Malmø, SDU, RUC, AAU-CPH og nu Århus.

Ud af dem er Århus den eneste med opstart til september med en erhvervsøkonomi uddannelse og ledige pladser.
AAU CPH har primær ingeniør uddannelser. SDU ligger lidt tættere på, men så vidt jeg kan se er der ingen opstart før næste Sep. Jeg vil helst gerne være fri for at spilde et år til trods for jeg kun er 22.
Veni, vidi, vici
Brugeravatar
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 682
Tilmeldt: 28. nov 2012, 13:19
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



FNG skrev:Nogen der har erfaringer med at pendle i forbindelse med videre læsning?


Det har jeg i forhold til arbejde. Bor i Gladsaxe og har arbejdet i Lund. ca 1½-2 timer den ene vej og 2-2½ time den anden vej. Det bliver sur mås på sigt, men hvis det giver mulighed for at opfylde en drøm kan man godt leve med det i en periode.

Det vigtige er at have få skift og hvis du har mulighed for at arbejde/læse på turen er tiden ikke spildt.

Jeg studerede sammen med en der i starten af studiet boede på Falster. Han var meget velforberedt til timerne, da han brugte transporttiden til at forberede sig. Så flyttede han tæt på studiet og fra at være en mønster studerende gik der 1 år så havde han droppede studiet.

Hvis det er din mulighed kan jeg kun sige, følg din drøm.
Brugeravatar
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 846
Tilmeldt: 25. sep 2014, 14:22
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvad skal man bruge af skruer/plugs (der ikke følger når man køber den!), til at hænge sådan en her op på en murstensvæg?
MS-D103_spec_opt.jpg


Indtil nu har jeg mest klaret mine gør-det-selv gøremål med superlim, men tror ikke det er løsningen den her gang :)
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 884
Tilmeldt: 31. mar 2011, 21:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 122.50
- Dødløft: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



JeppN skrev:Hvordan skriver i jeres træninger op? :) har I en app? en lille notebog med til træning eller hvordan?

Strong app. Den er simpelt og virker og den foreslår ikke alle mulige åndssvage træningsprogrammer som mange af de andre.

Hvilket afleder et andet spørgsmål. Hvordan logger man sin træning bedst, når man varierer øvelser i f.eks. bænk, biceps etc. hvor vægt ikke direkte kan sammenlignes. Man løfter jo typisk mere med stang end med håndvægte og tit her man varierer.
“There is no reason to be alive if you can't do deadlift!”
Jón Páll Sigmarsson (28 April 1960 – 16 January 1993)
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 19. maj 2016, 09:03
Geografisk sted: Frederiksberg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 115.00
- Dødløft: 152.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Coaching...

Overvejer ofte, hvor langt folk er villige til at gå. Mon man kunne få 10 mennesker til at stå og bræge på skift, ved at bede dem finde deres indre får?

Forestiller mig et scenarie, hvor Ulla(52 og arbejdsløs) finder sit indre får, som er et lille fluffy forsigtigt et og derfor har hun aldrig været ret god til lønforhandlinger eller jobsamtaler.

Tommy der er 36 og BIF-fan, har fundet sin indre vædder, som er noget mere ekstrovert og ikke har problemer med at stange en FCK'er i ny og næ.


De to skal så stå med 8 andre og sige som deres indre får(Henholdsvis mæh og MÆH!!!)

Det er så dumt og plat, at jeg seriøst tror at folk kunne lokkes til det, og bagefter bilde sig selv ind at de havde fået noget ud af det.
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nogen der kan anbefale nogle filosofibøger? Gerne med erkendelsesteori, på dansk og OK at gå til som starters :) ?
Brugeravatar
 
Reputation point: 140
 
Indlæg: 2375
Tilmeldt: 24. jun 2010, 16:01
Geografisk sted: Fyn
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



NGS skrev:Nogen der kan anbefale nogle filosofibøger? Gerne med erkendelsesteori, på dansk og OK at gå til som starters :) ?



https://www.saxo.com/dk/stregen-i-sandet-boelgen-paa-vandet_jens-morten-hansen_indbundet_9788755722996
En bog om erkendelse jeg selv synes var god læsning.
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 884
Tilmeldt: 31. mar 2011, 21:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 122.50
- Dødløft: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har mulighed for at styrketræne 5x i ugen for første gang nogensinde, hvilket program kan I anbefale? :)
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 621
Tilmeldt: 23. jan 2012, 21:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kan man indtage for meget fiskeolie (Bodylab omega3)?
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. maj 2010, 09:58
Geografisk sted: Svendborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



newbiepumper skrev:Kan man indtage for meget fiskeolie (Bodylab omega3)?

Selvfølgelig kan man det. Ganske som med alt andet indtager og udsætter sig selv for, så kan man få for meget af det.

"All substances are poisons; there is none, which is not a poison. The right dose differentiates a poison from a remedy."
- Paracelsus (1493-1541)
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar
 
Reputation point: 502
 
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 30. sep 2007, 23:04
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Er frysegrøntsager noget værd? tænker om næringsindholdet er lige så godt som normale, friske grøntsager?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 17. apr 2016, 16:32
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Akse skrev:Er frysegrøntsager noget værd? tænker om næringsindholdet er lige så godt som normale, friske grøntsager?


Jeg har hørt at hvis grøntsagerne har ligget noget tid, kan de frosne være bedre, da de bliver frosset ned når de er helt friske,
mens de "friske" mister noget når de ligger.. Men om det passer ved jeg ikke :-k
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 2332
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Akse skrev:Er frysegrøntsager noget værd? tænker om næringsindholdet er lige så godt som normale, friske grøntsager?

Frosne grøntsager er helt klart noget værd: https://thomasmoberg.dk/da/frosne-eller ... oentsager/ :)
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Fysiurgisk massage i KBH - nogen anbefalinger? Bone-14 tilbød det engang til super gode priser, har sendt ham en besked, men han er vist ikke aktiv herinde mere. Er der evt. nogen der kender ham privat og ved, om det stadig er noget han gør sig i? Det må gerne være privat, da 600 kr. i timen lige er i overkanten...
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 638
Tilmeldt: 19. aug 2012, 15:59
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bone-14 er død, så ham får du ikke svar fra.

knoglen-t25097-3270.html
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Gad vide om Kevin Levrone er hyperresponder på træning eller om det er på ASS. Det kunne også være en kombination af de to. Ligemeget hvad, så er det i hvert fald fuldstændig sindssygt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 107
Tilmeldt: 18. mar 2015, 22:00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvor meget tid bruger eks. Chris Froome mon på at træne stænger?
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Folk der deler og liker billeder på facebook med "maskuline" undertoner og budskaber, som f.eks.: "Be a man and deal with bullying instead of crying for help" eller "1945: 18 year olds fighting in 2nd world war and heading towards almost certain death. 2016: 18 year olds need safe spaces because words can hurt". etc. Jeg brækker mig i lårtykke stråler over dem ](*,)
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lucas1994 skrev:Folk der deler og liker billeder på facebook med "maskuline" undertoner og budskaber, som f.eks.: "Be a man and deal with bullying instead of crying for help" eller "1945: 18 year olds fighting in 2nd world war and heading towards almost certain death. 2016: 18 year olds need safe spaces because words can hurt". etc. Jeg brækker mig i lårtykke stråler over dem ](*,)


Tror du skal have fat i irritationstråden :lol:
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 2332
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Storfod skrev:
Lucas1994 skrev:Folk der deler og liker billeder på facebook med "maskuline" undertoner og budskaber, som f.eks.: "Be a man and deal with bullying instead of crying for help" eller "1945: 18 year olds fighting in 2nd world war and heading towards almost certain death. 2016: 18 year olds need safe spaces because words can hurt". etc. Jeg brækker mig i lårtykke stråler over dem ](*,)


Tror du skal have fat i irritationstråden :lol:


Havde helt glemt eksistensen af den tråd i min irritation :lol:
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Er det for meget, at glæde sig til skolen starter op igen. Måske er det bare eftervirkningerne af et hedeslag ;)
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



martinkjr skrev:Er det for meget, at glæde sig til skolen starter op igen. Måske er det bare eftervirkningerne af et hedeslag ;)



Det kommer vel an på, hvilken skole du skal starte på? ;)
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 2901
Tilmeldt: 11. mar 2013, 10:56
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er universitetet i Aalborg. 2 måneders ferie er lige længe nok.

Tipper lige inde i superliga tråden senere i dag, det går jo ret godt ;)
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



martinkjr skrev:Det er universitetet i Aalborg. 2 måneders ferie er lige længe nok.

Tipper lige inde i superliga tråden senere i dag, det går jo ret godt ;)



Lækkert! Men nyd ferien! Selvom vejret godt nok er forfærdeligt.

Yes yes, det hele er klar.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 2901
Tilmeldt: 11. mar 2013, 10:56
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har nu i et længere tidsrum tænkt over om pauser i et løft på +5 sekunder er værd, at inkludere i sin træning eller om det bare er spild når pausen vare så længe i bunden af øvelsen?
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 88
Tilmeldt: 2. sep 2015, 14:30
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lucas1994 skrev:Folk der deler og liker billeder på facebook med "maskuline" undertoner og budskaber, som f.eks.: "Be a man and deal with bullying instead of crying for help" eller "1945: 18 year olds fighting in 2nd world war and heading towards almost certain death. 2016: 18 year olds need safe spaces because words can hurt". etc. Jeg brækker mig i lårtykke stråler over dem ](*,)


Sidstnævnte budskab er både legitimt og passende i tiden.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
Lucas1994 skrev:Folk der deler og liker billeder på facebook med "maskuline" undertoner og budskaber, som f.eks.: "Be a man and deal with bullying instead of crying for help" eller "1945: 18 year olds fighting in 2nd world war and heading towards almost certain death. 2016: 18 year olds need safe spaces because words can hurt". etc. Jeg brækker mig i lårtykke stråler over dem ](*,)


Sidstnævnte budskab er både legitimt og passende i tiden.


Budskabet er relevant nok, men kan sagtens kommunikeres bedre imo.
Den bagvedliggende årsag til min irritation ligger ikke kun i budskabet, men også i dem der netop deler de her ting.
Nogle af de selv samme venner der deler disse ting, græder selv som 12-årige piger i deres statusopdateringer om hvor hårdt livet er. Det er der hvor det kammer lidt over for mig. Hvis man forsøger at fremstå maskulin på sociale medier, så skal man ikke bitche over hvor dårlig en sommer det har været og bla bla. i diverse statusopdateringer for at få opmærksomhed/omsorg eller...
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lucas1994 skrev:
SandyFrink skrev:
Lucas1994 skrev:Folk der deler og liker billeder på facebook med "maskuline" undertoner og budskaber, som f.eks.: "Be a man and deal with bullying instead of crying for help" eller "1945: 18 year olds fighting in 2nd world war and heading towards almost certain death. 2016: 18 year olds need safe spaces because words can hurt". etc. Jeg brækker mig i lårtykke stråler over dem ](*,)


Sidstnævnte budskab er både legitimt og passende i tiden.


Budskabet er relevant nok, men kan sagtens kommunikeres bedre imo.
Den bagvedliggende årsag til min irritation ligger ikke kun i budskabet, men også i dem der netop deler de her ting.
Nogle af de selv samme venner der deler disse ting, græder selv som 12-årige piger i deres statusopdateringer om hvor hårdt livet er. Det er der hvor det kammer lidt over for mig. Hvis man forsøger at fremstå maskulin på sociale medier, så skal man ikke bitche over hvor dårlig en sommer det har været og bla bla. i diverse statusopdateringer for at få opmærksomhed/omsorg eller...


Trigger warning til folk der nemt føler sig trådt på.
Hvis du lægger mærke til det, så er alle dem der poster og deler motivations/inspirations billeder på facebook, også dem der klarer sig dårligst i livet. Der er en grund til at folk poster alt det her pseudointellektuelle og "dybtgående" nonsens på facebook.

http://journal.sjdm.org/15/15923a/jdm15923a.pdf
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 20. apr 2014, 19:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Sitet har været savnet! En moderator et eller andet som ved, hvad problemet har været?
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 278 gæster