Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65679 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049573 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1252
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1250

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til udformning af spørgeskema

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Halløj!

Jeg er igang med min erhvervscase i faget Ledelse i praksis, som er en del af en akademiuddannelse i ledelse.

Det er efterhånden lidt år siden jeg har lavet spørgeskemaer, og jeg tror godt jeg kunne bruge lidt tips og tricks, og ikke mindst feedback til det jeg har lavet indtil videre.

Min erhvervscase handler om motivation blandt de unge medarbejdere (20-30 år) på min arbejdsplads, og hvordan man motiverer dem til ikke at søge videre efter en kort årrække.

Mit spørgeskema ser således ud indtil videre.
Billede
Billede
Billede

Mit mål er at analysere om der er grundlag for at gøre noget for at øge medarbejdernes motivation.

Så hvis i vil komme med jeres mening om det jeg har stykket sammen, ville jeg blive meget glad.
Det er en "fiktiv" opgave, og vil ikke have noget at sige i den virkelige verden for mit firma eller arbejde. :)

På forhånd tak.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 622
Tilmeldt: 29. jan 2013, 19:46
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hej

Motivation paa arbejdspladsen er et vidt begreb, men grundlaeggende kan du dele det op i vedligeholdelsesfaktorer og motivationsfaktorer. Vedligeholdelsesfaktorer er det, din arbejdsplads tilbyder "som standard". Motivationsfaktorer er din personlige oplevelse af at arbejde der, gode, personlige oplevelser som ligger udover vedligeholdelsesfaktorerne. Virksomheden kan goere en masse for at skabe gode rammer, men det er din oplevelse af arbejdet, som afgoerer om du vil vaelge at blive. Det er ofte vedligehooldelsesfaktorerne som goer det attraktivt at arbejde der fra starten, men det er motivationsfaktorerne som er afgoerende for, om du vil blive. Proev at se dette om Herzbergs motivationsteori: http://www.svuf.dk/filer/Herzbergs%20mo ... steori.pdf
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 155
Tilmeldt: 5. jan 2012, 13:04
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg kender ikke omfanget af din opgave, men du kan evt. vaelge at inddrage roller i et team (i Herzberg oversigten under mellemmenneskelige relationer) eller den enkelte medarbejders mulighed for selv at udoeve indflydelse (i oversigten under ansvar). Du kan finde noget om det paa henholdsvis http://www.belbin.com/about/belbin-team-roles/ og http://www.businessdictionary.com/defin ... rment.html

OBS du kan finde en masse om begge dele paa nettet. Husk at vaelge nogle anerkendte kilder til selve opgaven :)
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 155
Tilmeldt: 5. jan 2012, 13:04
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tak for dine svar.
Jeg har også Herzbergs motivationsteori jeg skal bruge sammen med Maslows behovspyramide som jeg skal bruge i opgaven.

Jeg tror måske jeg skal ændre nogle af spørgsmålene, således det er muligt at høre om motivationen har ændret sig for medarbejderne.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 622
Tilmeldt: 29. jan 2013, 19:46
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Proev at se dette vedr. kvalitativ vs. kvantitativ analyse. Din nuvaerende model med svarmuligheder i intervaller er kvantitativ, hvilket er en fordel hvis du vil spoerge en stor gruppe mennesker om nogle klart forstaaelige ting, eks. "hvor godt kan du lide proteinpulver med xx smag". For at faa valide data skal spoergsmaalene formuleres, saa de forstaas paa samme maade af alle dem du spoerger. Hvis spoergsmaalene er mere komplicerede, altsaa aabner op for svar som fortaeller mere end hoej/lav grad af noget klart defineret, boer du vaelge en kvalitativ analyse https://c-samf.systime.dk/index.php?id=716
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 155
Tilmeldt: 5. jan 2012, 13:04
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 92 gæster