Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65715 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049579 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1301
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1298

Følg bodybuilding.dk på

Kritik af kostplan

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Ikke at jeg er uenig i ovenstående omkring mikroovn, men det er lidt komisk at du er træt af uvidenskabelige argumenter mod brug af mikroovn og efterfølgende kalder "overhovedet ikke" for et brugbart svar :lol:
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 6. sep 2014, 13:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



koke skrev: Man "hør" jo tit forkerte ting som røntgenpåvirkning/stråling eller andet dårligt fra mikroovnen, uden nogen videnskabelig baggrund for det...


Mikroovnen og røntgenbølger?

En mikrobølgeovn sender overraskende nok mikrobølger ud (som bliver inde i mikroovnen med mindre du åbner døren og kortslutter sikkerhedskontakten.

Røntgenbølger er kortere end 1 Å. Eller skrevet på en anden måde

mikrobølge længde
10^-6 m

Røntgenbølge længde
<10^-10 m

Der er fire dekaders forkel på de to og imellem dem ligger både det synlige lys og det infrarøde lys.

mikrobølger virker ved at få vandet til at vibrere og i sidste ende koge og kan på ingen måde sammenlignes med røntgen der kan excitere de inderste elektroner og derved kan ionisere og bryde bånd i molekyler.

Edit: glemte enheder. Fy!
Sidst rettet af Udgaard 26. feb 2017, 20:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 846
Tilmeldt: 25. sep 2014, 14:22
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nanna480 skrev:Ikke at jeg er uenig i ovenstående omkring mikroovn, men det er lidt komisk at du er træt af uvidenskabelige argumenter mod brug af mikroovn og efterfølgende kalder "overhovedet ikke" for et brugbart svar :lol:

Ja det kan du have ret i at det er ikke et særlig uddybende svar. Det var mere ment som at min erfaring er at Nikolaj generelt har en god og videnskabelig tilgang til tingene, som gør man kan 'stole' på de svar han giver en, og det var nok lidt mere det mit svar skulle sættes i forbindelse med :) men ja ellers har du ret.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 19. jun 2015, 16:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der er en enkelt ting omkring torskerogn at vaere opmaerksom paa, og det er indholdet af cholesterol. Med 200 gram torskerogn om dagen naermer du dig et halvt gram cholesterol bare fra den kilde alene: http://frida.fooddata.dk/ShowFood.php?foodid=525&342

Jeg ved ikke hvordan dit samlede, daglige indtag af cholesterol ser ud, men det er vaerd at have in mente.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 155
Tilmeldt: 5. jan 2012, 13:04
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Stritten skrev:Der er en enkelt ting omkring torskerogn at vaere opmaerksom paa, og det er indholdet af cholesterol. Med 200 gram torskerogn om dagen naermer du dig et halvt gram cholesterol bare fra den kilde alene: http://frida.fooddata.dk/ShowFood.php?foodid=525&342

Jeg ved ikke hvordan dit samlede, daglige indtag af cholesterol ser ud, men det er vaerd at have in mente.


Hvilken type?
Brugeravatar
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 846
Tilmeldt: 25. sep 2014, 14:22
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



LDL/HDL niveauer og effekten af indtag af cholesterol i kosten er et kompliceret emne, som jeg ikke vil tage hul paa her. Der forskes (heldigvis) stadig meget i alle de faktorer som spiller ind. Med tanke paa hvad et hoejt niveau af LDL kan medfoere, boer man dog kunne traeffe en informeret beslutning om ens indtag af cholesterol. Uanset hvilken maengde man ender med at beslutte er forsvarlig for en selv, saa tag beslutningen paa et informeret grundlag.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 155
Tilmeldt: 5. jan 2012, 13:04
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Foregående

Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 66 gæster



cron