Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65670 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049572 indlæg i 100421 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1018
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1014

Følg bodybuilding.dk på

Træningsplaner og Kostplaner, og overspringshandlinger? :P

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hej alle :)

Hvordan kan i bedst følge jeres træningsplaner og kostplaner? Altså hvilke værktøjer bruger i, for at både kunne følge med i kondition, styrke, jamen, blodsukker og puls for den sags skyld, i hele taget jeres sundhed?
Hvad virker bedst for jer, og hvad virker ikke?

Jeg har aldrig logget min træning og madplaner helt vildt og fulgt med i hvad det egentlig er jeg får ned..
Og jeg tror det kunne hjælpe mig helt vildt meget i den lange ende at få "logget" det på en måde eller fulgt op på min træning min især også min kost. Både for min træning og generelt hverdag. Amen for fanden hvis jeg kunne logge / strukturere alle de projekter jeg havde gang i ville det også være perfekt :P Men nu vil jeg lige starte ved strukturen i kosten og træningen.

Jeg er selv igang med at lave en kostplan i Excel for at kunne følge bedre op på hvad jeg spiser. Jeg synes ikke jeg er fan er diverse Apps til at logge det ind, det bliver for kompliceret synes jeg?
Det burde være nemt selv at lave en kalorieberegner i excel, så meget forskelligt er der heller ikke til når man er på SU :P


Så jeg håber i vil komme med lidt inspiration til hvordan i bedst muligt formår at følge op på jeres mål ved hjælp af kostplaner og træningsplaner?

Mvh ToniB :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. jan 2012, 03:14
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 10.00
- Dødløft: 500.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg tvivler på at der er særlig mange herinde som tracker deres blodsukker, med mindre de har diabetes. Jeg kan ikke se hvordan det kan være nemmere at sidde og lave det hele i excel, end at bruge kostplansfunktionen her på siden. Myfittnesspal er også nem. Træningen holder jeg styr på ved at skrive i en notesbog. Her kan det også være fint med excel.
Wanna get big? Seefood diet, eat anything and everything you see.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 387
Tilmeldt: 4. nov 2012, 01:30
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 192.50
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Julius626 skrev:Jeg tvivler på at der er særlig mange herinde som tracker deres blodsukker, med mindre de har diabetes. Jeg kan ikke se hvordan det kan være nemmere at sidde og lave det hele i excel, end at bruge kostplansfunktionen her på siden. Myfittnesspal er også nem. Træningen holder jeg styr på ved at skrive i en notesbog. Her kan det også være fint med excel.


Nej, men jeg mente også bare generelt deres sundhed :)
Men nu spiller ens blodsukker jo en vigtig rolle i forhold til din energi i løbet af dagen, så det kunne jeg da godt tænke mig at kunne følge med i, hvis der var en skide nem måde at gøre det på? - Eller min puls for den slags skyld, på grund af kondition ( den er så også lidt mere ligetil end blodsukkermålinger) :)
Det er nemmere for mig at lave det i Excel, da der skal nogle ændringer til på vejen og jeg kan godt lide at det visuelt ser godt ud og er til at finde ud af for mig selv. (Det er dét oftest, når jeg selv har lavet det).
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. jan 2012, 03:14
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 10.00
- Dødløft: 500.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du kan ikke tracke "sundhed" og at gøre dette på en daglig basis ville kræve helt uhyggeligt meget data for at give nogen mening.

Det du kan gøre, hvis du virkelig ønsker en indikation, er at gå til lægen og diskutere hvilke sundhedsmarkører i kan følge og få lavet nogle blodprøver, blodtryksmålinger, osv.

Så går du hjem og noterer din mad, motion, væske og søvn [mængde + kvalitet]. dette noterer du i et låst interval af eksempelvis 1 måned og vender derefter tilbage til lægen for at få målt de samme sundhedsmarkører igen.
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar
 
Reputation point: 790
 
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 13. dec 2012, 10:13
Geografisk sted: Migrant
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du ender med at gå død i det, hvis du har tænkt dig at logge så fanatisk. Find ud af med dig selv hvornår det er bedst at indtage kulhydrater og hvilken gruppe, og hvordan du kører bedst.

Jeg foretrækker mine kulhydrater om morgenen, og det kører jeg bedst på, hvis jeg vælger at cycle mine carbs.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 447
Tilmeldt: 9. aug 2014, 19:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 35.00
- Dødløft: 40.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Syntes du skal give MyFitnessPal eller lignende app en chance mere. Det er utrolig let når man først lige er inde i tingene, men sådan er det vel med alt? :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 8. jan 2015, 18:28
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Food:
madlog.dk

Træning:
Kuglepen og papir under træningen - efterfølgende her på siden...
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 1523
Tilmeldt: 31. jul 2008, 16:06
Geografisk sted: 2640
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster