Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65565 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1060
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1058

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til teknikken i dødløft

Udskriv emne


Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning





Jeg er en gammel mand på 38 år, der er startet med at styrketræne for 5 mdr. siden. Jeg arbejder især på at styrke min ryg og lænd, som halter lidt efter styrkemæssigt ift. resten af kroppen.

Arbejder meget på at lære teknikken i dødløft og tænkte, om nogle af jer erfarne rotter gad se på min form og komme med forslag til forbedringer?

Går langsomt op ift. intensitet indtil teknikken er på plads!

Jeg er elendig til at redigere videoer så I skal ca. 25 sekunder hen i videoen, før jeg begynder at løfte :oops:

https://www.youtube.com/watch?v=hyKgjMujns4&t=20s
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 11. jan 2017, 14:55
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du sidder for langt nede i din startposition. Hoften skal starte længere oppe, så du ikke "squatter" stangen op.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 6. aug 2013, 13:11
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ped skrev:Du sidder for langt nede i din startposition. Hoften skal starte længere oppe, så du ikke "squatter" stangen op.


Det ved jeg nu ikke, om jeg ville sige :)
Enig, lårene skal ikke være parallelle med jorden som i videoen, men det er også tydeligt at se, at TS ikke kæmper med vægten. Så snart der kommer mere vægt på stangen, og han dermed bliver udfordret, så vil han med stor sandsynlighed også få hofterne længere op.
Jeg vil næsten mene, at han ved at starte i "squatposition" for det første lærer af trække med bagkæden (hvor mange ser du ikke lige, der river med lænden og strækker benene alt for tidligt?) + han har noget råderum til når stangen bliver tungere.

Det eneste jeg bemærker er, at du runder i øvre ryg, når du sætter stangen. Dét tror jeg tilgengæld kommer som følge af, at du også vil "squatte" vægten ned igen. Hofterne må - som Ped er inde på - være højere oppe i dødløft.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 26. dec 2015, 01:34
Geografisk sted: Aarhus
 
Styrkeliste
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



at gå dybt i dl, aktivere ben mere. Hvilket ender i man kan trække mere. Prøv at se "the mountain" dødløfte, han snakker om at aktivere ben mest muligt, for en tungere dl

- Jeg synes du skulle tage dine straps, og ikke mindst bælte. smide det ind i skabet og først finde det frem om nogen år. byg dit fundament ordentligt op.. :)

- ved ikke hvor stor en betydning det har, at du runder i øvre ryg på vej NED. Men jeg tror bunder i du slipper opspænd på vej ned. Hvis du ikke havde bæltet til at begrænse din mave, i at trække sig sammen. Så ville du højst sandsynligt runde i HELE ryggen
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 666
Tilmeldt: 20. dec 2012, 21:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 164.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du kan prøve at smide en video op, hvor du løfter lidt tungere. Så vil dine fejl komme mere til syne.
Wanna get big? Seefood diet, eat anything and everything you see.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 387
Tilmeldt: 4. nov 2012, 01:30
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 192.50
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mange tak for Jeres tilbagemeldinger og brugbare råd :)

Jeg vil være mere obs. på mine hofters vinkel, når jeg løfter og sænker stangen. Som Zamoth er inde på vil jeg også være mere obs. på min rygposition, når jeg sænker stangen og se, om jeg kan bevare opspændet i denne fase. Skal i den forbindelse lige have justerert vejrtrækningen - normalt puster jeg ud "i toppen" og tager indåndingen til næste løfte mens jeg sænker stangen...

Som flere af jer er inde på er det nok mere retvisende med en video, hvor jeg løfter noget tungere. Jeg har dog primært løftet let og med flere reps (normalt 8-10) for at lære teknikken / bevægelsesmønsteret samtidig med min lænd langsomt styrkes.

@Zamoth: Jeg kan godt læse her på siden, at der er lidt debat ift. brugen af løftestraps og bælte. Jeg har døjet med lænden hvorfor jeg bruger bæltet som en sikkerhedsforanstaltning.
Jeg har læst at brugen af et "omvendt greb" i dødløft også kan give noget ubalance. Derudover er mine straps med til, at jeg ikke skal koncentrere mig så meget om selve grebet men have fokus på de 15 andre opmærksomhedspunkter i dødløftet, som jeg bakser med :wink:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 11. jan 2017, 14:55
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hej Bodybuilding.dk

jeg er fornyligt begyndt at inkludere dødløft i mit træningsprogram, så det ville være super med lidt feedback i forhold til formen!

https://www.youtube.com/watch?v=e8ZDhE3 ... e=youtu.be
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. okt 2015, 20:39
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



^^^^

Teknikken fejler intet (på 60kg). Men fejler den noget hvis du køre 3-5 gentagelser med ca. 85% af dit maximale løft? Det er det rigtige spørgsmål :-)
Hvis du ikke er specielt interesseret i at blive stærkere, men bare træne øvelsen, så er det godt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 882
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jeg er bestemt interesseret i at blive stærkere, det er såmen mit primære fokus. Tænkte bare at det vil være bedst at få styr på teknikken og finde en god rytme inden jeg begynder at smide seriøs vægt på stangen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. okt 2015, 20:39
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bestemt en god, konservativ ide. Ville bare nævne det ser fint ud, og at man lettere kan få feedback, med en vægt, hvor man netop når til en smule nedbrydning i ens form. Men den tid, den sorg :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 882
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Styrketræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster