Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65564 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1253
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1250

Følg bodybuilding.dk på

Hvilken bog har du sidst læst

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Kaptain skrev:
Mussetrussen skrev:Peter Øvig (..) Han får lidt de gamle bz'ere til at fremstå som nogle naive unge der gik over stregen i flere tilfælde, som var underlagt et hierarki som de den dag i dag stadig indordner sig under, og som en flok der nu sidder med børn og gode jobs, mange i mediebranchen, som de er bange for at miste, hvis der bliver rodet for meget op i de ting de gik og lavede som unge. Om det er sådan det er i virkeligheden er man ikke blevet klogere på når man er kommet gennem bogen.

Der er ganske givet undtagelser, men generelt er det en 100% sandfærdig skildring af virkeligheden.

Hvilke bøger er blandt de bedste, du har læst, Mussetrussen? Og hvorfor bliver du egentlig ikke skolelærer? :) Det tror jeg, at du ville være god til (hvis du da ikke er skolelærer).


De bedste...den er sgu svær. Har det med at glemme hvad jeg har læst. Jeg havde på et tidspunkt en Word fil hvor jeg skrev alle de bøger ind i jeg læste. Jeg startede vel med at taste bøger ind i den omkring 1997, men filen lå på en harddisk der gik til på et tidspunkt og filen var væk for altid. Der var givet vis nogle guldbøger imellem. Men af dem jeg lige kan huske er:
Ready Player one - Ernest Cline: ren underholdning, nørderi, 80'er computerspil, 80'er musik, 80'er film. Voldsomt god roman.
Alt af Douglas Coupland - Generation X, Microslaver, Worst.Person.Ever, Jpod, Livet efter Gud, Kæreste i koma. Manden er genial og har aldrig skrevet en dårlig bog.
Således talte Zarathustra - Friedrich Nietzsche: Nok den bog jeg har læst flest gange. Det er et episk værk. Især del 1 og del 4 er virkeligt interessante.
Så er der Mandelas - Long walk to freedom
Andre Agassis selvbiografi - nok den bedste selvbiografi jeg har læst, interessant, selv for folk der ikke giver en fuck for tennis
Solipsist - Henry Rollins: Ikke en bog for folk der er bange for at stikke snuden ind i de dybe depressioners land
Sapiens - Yuval Noah Harari: En bog alle burde læse
Walter Isaacsson- The innovators - en af de bedste tech bøger jeg har læst - jeg er ret glad for techbøger
Peter Thielst - Jeg er ikke noget menneske jeg er dynamit - en genial indføring i Nietzsche
Sisyfosmyten - Albert Camus: Det er den bog der rammer tættest på mit livssyn af alle bøger jeg nogensinde har læst.
Og så er jeg faktisk også ret glad for Jørgen Leths selvbiografiske værker
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



De to bøger her om Metallica lige i streg

Billede

Billede

De var skisme dejlige. Især del 1 fra slut 70'erne til 1991 lige omkring udgivelsen af the black album var voldfed. Jeg havde helt glemt at Metallica og Guns 'n roses var på en forfærdelig turne sammen i starten af 90'erne. Det lød som en god idé. Det var det ikke. Bøgerne er fyldt med gode historier og den kronologiske gennemgang af alle albums og sange er guf for en old school Metallica fan.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



-
Sidst rettet af Franz Biberkopf 5. feb 2021, 21:58, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Billede
Born to run - Bruce Springsteen
Lydbog indlæst af ham selv. Jeg har aldrig rigtig været springsteen fan, men der har været nogle få sange gennem årene som jeg har skamlyttet, især fra Seeger Sessions, Nebraska samt sangen Jack of all trades og jeg har altid godt kunnet lide manden. Jeg fandt det lidt utroværdigt at han altid bliver set som en slags talsmand for manden på gulvet, når han aldrig selv har været blue collar worker, men han virker til at have hjertet på rette sted.

Billede
Yuval Harari - Homo Deus
Der er virkelig langt op til det niveau han præsterede med sin gamle bog Homo Sapiens som var helt genial. Han traver meget rundt i en tanke om at den menneskelige organisme bare består af en række algoritmer, som bestemmer alting. Bogen er dog stadig virkelig interessant, og hans tanker om det fremtidige menneske er ret tankevækkende og for nogle, provokerende, men jeg havde forventet mere.

Nu er jeg næsten færdig med at genhøre Ernest Clines - Ready Player one for tredje eller fjerde gang. Det er bare en virkelig god historie.
Billede
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Born to run - Bruce Springsteen
Lydbog indlæst af ham selv. Jeg har aldrig rigtig været springsteen fan, men der har været nogle få sange gennem årene som jeg har skamlyttet, især fra Seeger Sessions, Nebraska samt sangen Jack of all trades og jeg har altid godt kunnet lide manden. Jeg fandt det lidt utroværdigt at han altid bliver set som en slags talsmand for manden på gulvet, når han aldrig selv har været blue collar worker, men han virker til at have hjertet på rette sted.


Øhhh er bogen samlet set værd at læse? Har selv overvejet at købe den men prisen er 350,- i den lokale bog og idé såhhhh.
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



martinkjr skrev:
Mussetrussen skrev:Born to run - Bruce Springsteen
Lydbog indlæst af ham selv. Jeg har aldrig rigtig været springsteen fan, men der har været nogle få sange gennem årene som jeg har skamlyttet, især fra Seeger Sessions, Nebraska samt sangen Jack of all trades og jeg har altid godt kunnet lide manden. Jeg fandt det lidt utroværdigt at han altid bliver set som en slags talsmand for manden på gulvet, når han aldrig selv har været blue collar worker, men han virker til at have hjertet på rette sted.


Øhhh er bogen samlet set værd at læse? Har selv overvejet at købe den men prisen er 350,- i den lokale bog og idé såhhhh.


Hvis man er interesseret i hans liv og levned, så er den helt klart værd at bruge tid på. Hvis du ikke har noget imod at læse den på engelsk er den væsentligt billigere, og som lydbog er den som sagt indlæst af ham selv, hvilket lige giver det sidste. 350,- for en dansk udgave ville jeg dog aldrig give.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Billede
"Set in 1993 London, About a Boy features two main protagonists: Will Freeman, a 36-year-old bachelor, and Marcus Brewer, an incongruous schoolboy described as 'introverted' by his suicidal mother, Fiona, despite his tendencies to bond and interact with people. Will's father wrote a successful Christmas song, the royalties of which have afforded Will the ability to remain voluntarily redundant throughout his life – he spends his huge amounts of free time immersing himself in 1990s culture, drinking, using soft drugs and pursuing sexual relations with women."

Glimrende skrivehåndværk ift. romanens struktur, men lidt for overkarikerede og flade karakterer. Marcus er deprimeret, sær og ensom. Will er usympatisk, misogynistisk og løgnagtig. Bum, færdig, det er graden af nuancering. Slutningen var på ingen måde overraskende eller særligt interessant. Den var dog ganske underholdende, på en mørk måde. Sikkert fin læsning for et yngre publikum.


Billede
"The Waves is a 1931 novel by Virginia Woolf. It is considered her most experimental work, and consists of soliloquies spoken by the book's six characters: Bernard, Susan, Rhoda, Neville, Jinny, and Louis. Also important is Percival, the seventh character, though readers never hear him speak in his own voice. The soliloquies that span the characters' lives are broken up by nine brief third-person interludes detailing a coastal scene at varying stages in a day from sunrise to sunset.

As the six characters or "voices" speak Woolf explores concepts of individuality, self and community. Each character is distinct, yet together they compose (as Ida Klitgård has put it) a gestalt about a silent central consciousness".

Billede

Havde kun læst hendes essays før, havde aldrig læst en af hendes romaner. Det var en oplevelse. Jeg tror jeg skal have fat i Jacob's Room.
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar
 
Reputation point: 924
 
Indlæg: 4286
Tilmeldt: 28. nov 2012, 19:11
 
Træner her: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Console Wars
Billede

Den kunne uden problemer have været ½ så lang som den var, da det hele blev unødigt detaljerigt. Den første tredjedel er klart den bedste. Midten er langtrukken og afslutningen er rimelig antiklimatisk. Men alt i alt et interessant indblik i Sega vs. Nintendo i starten af 90'erne. Jeg har hørt der bliver lavet en serie/dokumentar/film baseret på bogen og det skal nok blive godt. Fordi bogen er baseret på interviews med de involverede er der ret meget dialog og jeg tænkte ofte: Det her ville være en fed serie. En slags Silicon Valley i en tidlig 90'er setting.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Du har godt nok en seriøs fetish for gamle konsoller hr. Musstruss :)
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Alex Ferguson - Mine erindringer
Billede
Kæft en rodet omgang. Det er ikke noget med, nå så blev jeg født der og der og så gjorde jeg sådan og sådan og så endte det sådan og sådan. Det er bare random erindringer og dagbogsnotater i en stor pærevælling. Ronaldo var sådan og sådan. Det var sådan og sådan at stoppe som manager. Beckham var en idiot. Rooney var fin. Det var nederen at tabe til det og det hold. Det blev aldrig godt. Heldigvis var den ikke ret lang. Interessant nok egentlig, men rimelig random.

Tom Kristensen - Videre
Billede
Den var bedre. Kronologisk opbygget, interessante fortællinger og til tider rørende. Desværre var den ultra kort. Jeg kunne godt have brugt 2-3 timers læsning mere.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Stephen King - The Drawing of the Three (Nr. 2 i serien "The Dark Tower")

Billede

God serie. Stephen King har noget af en fantasi og er helt sikkert god ferielæsning. Kan enlig godt lide konceptet med en anti-helt, som man på en eller anden måde får sympati for selvom han laver nogle meget tvivlsomme ting. Dog er det ikke en serie, som får mig løbende til bogbutikken for at købe den næste bog i serien ligesom Game of Thrones fx gjorde.

Denis Johnson - Træet af Røg

Billede

Endnu en bog omkring Vietnamkrigen. Et anderledes plot, men budskabet er ikke originalt overhovedet. Generelt et forsøg på at kritisere Vietnamkrigen, som utallige film allerede har sat fokus på. De første 200 sider var lidt langsomme, men derefter var den svær at slippe.


J.R.R Tolkien - Eventyret om ringen

Billede

Jeg har set trilogien utallige gange, så jeg synes, at det var på tide at læse bøgerne. Sproget er lidt gammeldags, men stadigvæk godt skrevet. Dog foretrækker jeg filmen og dette gjorde nok også bogen bedre end hvis jeg havde sat mig ned og læst den, før jeg så filmen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 99
Tilmeldt: 22. jul 2010, 14:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 105.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jan Poulsen - David Bowie
Billede
Jeg bryder mig egentlig ikke særlig meget om størstedelen af David Bowies musik, bortset fra 5-8 sange som jeg elsker, men han var bare en ret bemærkelsesværdig person og det var interessant at dykke ned i hans historie og se hvor stor indflydelse han har haft på verden.

Den unikke vinkel i denne bog, sammenlignet med andre biografier, er at den er skrevet af en dansker som har fulgt Bowie siden starten af 60'erne og der er derfor flere danske vinkler med i bogen.

Jeg elsker bogens kronologiske opbygning med fokus på Bowies forskellige albums og inspirationskilder, og at info om hans private liv er tonet lidt mere ned.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Billede

Microslaver.

Fremragende og virkelig velskrevet. Opbygningen som en slags dagbog fungerer overraskende godt og dynamikken i gruppen og de forskellige karakterer er virkelig godt beskrevet.

Billede

Roland Triel 1-3.

De er ok og langt bedre end Nesbø osv.

Billede

Bestent heller ikke dårlig i den kategori. King er som altid fantastisk i sin beskrivelse af en historie.

Billede

Fremragende omend lidt let på overraskelser. Men jeg nød beskrivelsen af den unge teenagers sind, sammen med livet i forlystelsesparken.
Brugeravatar
 
Reputation point: 405
 
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 19. maj 2011, 06:53
 
Træner her: SPH GYM
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Overload. Microslaver. Kæft en dejlig bog. Og så er der jo en træningsfyr i den. Er det ikke Todd han hedder, ham bodybuilderen. Mit eneste problem med Microslaver er at den i dag føles en smule outdated. Den er meget sen-90'er, Microsoft at its peak-agtig. Men det kan der selvfølgelig være noget nostalgisk over. JPod derimod, som vel egentlig bare er en nyfortolkning af Microslaver, 10-11 år senere, føles derimod stadig 'frisk'.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Sapiens - Yuval Noah Harari: En bog alle burde læse


Jeg så den som coursera-klasse engang, og jeg er helt enig i din anbefaling af bogen! Videoerne som coursera brugte ligger dog stadig tilgængelige her:

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... YeY71fiaFp

Hvis man mangler noget spændende, men ikke er så meget for at læse, så er det helt klart også seværdigt, selvom det kan virke lidt overvældende at starte på.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17375
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Mussetrussen skrev:Overload. Microslaver. Kæft en dejlig bog. Og så er der jo en træningsfyr i den. Er det ikke Todd han hedder, ham bodybuilderen. Mit eneste problem med Microslaver er at den i dag føles en smule outdated. Den er meget sen-90'er, Microsoft at its peak-agtig. Men det kan der selvfølgelig være noget nostalgisk over. JPod derimod, som vel egentlig bare er en nyfortolkning af Microslaver, 10-11 år senere, føles derimod stadig 'frisk'.


Jo Todd og hans kæreste der, ifølge vennernes beskrivelse, er gigantisk og stiller op i BB. Jeg mener faktisk det var dig der anbefalede bogen i denne tråd for lang tid siden og faldte tilfældigvis over den. De bedste 10 kr. jeg længe har brugt.

Det kan jeg godt følge dig i, men ikke noget jeg selv fokuserede på. Jeg sprang direkte ind i 90'erne og ville ønske jeg var et computergeni og boede i Silicon Valley :8

Jeg skal have læst JPod!
Brugeravatar
 
Reputation point: 405
 
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 19. maj 2011, 06:53
 
Træner her: SPH GYM
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Dødelig psykiatri og organiseret fornægtelse
af lægen Peter C. Gøtzsche

En bog jeg indrømmet aldrig ville have åbnet, hvis ikke det havde været for forfatteren's imponerende CV. Min fordom var nok at folk der er ”anti-psykiatri” ofte bare er anti-alting. Men Gøtzsche forklarer på et sobert evidensbaseret grundlag, hvorfor den måde, vi i øjeblikket bruger psykofarmaka på, gør langt større skade end gavn. Jeg åbnede bogen for lige at se hvad det var, og havde pludseligt læst de første 60 sider, da det er en gyser uden brug af fiktion. Den kommer omkring en del og kaster bla. lys på en rådden symbiose mellem medicinalindustri og psykiatrien med dens sølvrygge der bliver nævnt ved navn(e). Hans konklusion er at biologiske psykiatri i det store hele har været en fiasko og den drives af pseudovidenskab. En prisvindende non-fiktions gyser.

BilledeBillede


Tungt emne men skrevet meget flydende, og til tider lidt anekdoter til smilebåndet også.

Billede
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Franz Biberkopf skrev:Dødelig psykiatri og organiseret fornægtelse
af lægen Peter C. Gøtzsche

En bog jeg indrømmet aldrig ville have åbnet, hvis ikke det havde været for forfatteren's imponerende CV. Min fordom var nok at folk der er ”anti-psykiatri” ofte bare er anti-alting. Men Gøtzsche forklarer på et sobert evidensbaseret grundlag, hvorfor den måde, vi i øjeblikket bruger psykofarmaka på, gør langt større skade end gavn. Jeg åbnede bogen for lige at se hvad det var, og havde pludseligt læst de første 60 sider, da det er en gyser uden brug af fiktion. Den kommer omkring en del og kaster bla. lys på en rådden symbiose mellem medicinalindustri og psykiatrien med dens sølvrygge der bliver nævnt ved navn(e). Hans konklusion er at biologiske psykiatri i det store hele har været en fiasko og den drives af pseudovidenskab. En prisvindende non-fiktions gyser.




Tungt emne men skrevet meget flydende, og til tider lidt anekdoter til smilebåndet også.



Jeg har ikke læst hans bog, men den mand er effing genial. Jeg har været med på hans foredrag. Vi blev bedt om at svare på et spørgeskema og 80 % af os havde ADHD. Han er virkelig god til at stille tingene op. Jeg har ærlig talt ændret min holdning til ADHD og medicinering efter dette.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 838
Tilmeldt: 16. feb 2007, 23:46
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Billede


Groundbreaking new research shows that by grabbing hold of the three-step "loop" all habits form in our brains--cue, routine, reward--we can change them, giving us the power to take control over our lives.

"We are what we repeatedly do," said Aristotle. "Excellence, then, is not an act, but a habit." On the most basic level, a habit is a simple neurological loop: there is a cue (my mouth feels gross), a routine (hello, Crest), and a reward (ahhh, minty fresh). Understanding this loop is the key to exercising regularly or becoming more productive at work or tapping into reserves of creativity. Marketers, too, are learning how to exploit these loops to boost sales; CEOs and coaches are using them to change how employees work and athletes compete. As this book shows, tweaking even one habit, as long as it's the right one, can have staggering effects.

In The Power of Habit, award-winning New York Times business reporter Charles Duhigg takes readers inside labs where brain scans record habits as they flourish and die; classrooms in which students learn to boost their willpower; and boardrooms where executives dream up products that tug on our deepest habitual urges. Full of compelling narratives that will appeal to fans of Michael Lewis, Jonah Lehrer, and Chip and Dan Heath, The Power of Habit contains an exhilarating argument: our most basic actions are not the product of well-considered decision making, but of habits we often do not realize exist. By harnessing this new science, we can transform our lives.


Super spændende bog som handler om vores vaner. Hvordan de er opbygget, fungerer, og hvordan de fleste af vores "beslutninger" i virkeligheden bare er resultat af de vaner vi har. Den er enormt relevant for nærmest alle mennesker, da alle de ting man lærer om i bogen kan relateres til en selv.
Bogen er nonfiction, men er slet ikke så tør som den måske lyder. Den indeholder rigtig mange spændende eksempler som forklarer alle resultaterne af forskningen på området
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 35
Tilmeldt: 24. nov 2016, 00:14
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Andreas Mogensen - Min rejse til rummet
Billede

Et par stykker med Bear Grylls
Billede
Billede

De var allesammen pletvis interessante, men det meste af tiden lidt småirriterende fordi det hele bliver ophøjet til noget HARDCORE shit, mens det i virkeligheden er lidt småbanalt, fjollet og unødvendigt.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Billede

Cujo af Stephen King. Hvis man kan lide SP, så giv den en chance. Den går ikke over historien som stor kunst, men jeg var underholdt hele vejen.

Derudover har jeg brugt ferien på at læse lidt op på Dan John og startede med Never Let Go. Hans simple tilgang er noget mange kunne lære noget af omend det nogen gange næsten bliver FOR simpelt. Når han talte om kost virker han en smule gammeldags og hans V-diet forstår jeg absolut ikke. Derefter læste jeg easy strength og befor we go. Det bliver lidt en forlængelse af Never Let Go og der er lidt gentagelser, men ES bliver lidt mere praktisk, hvilket var fedt. Hans anekdoter er hyggelige og hvis du bruger det meste af din tid i centret på at spekulere om du skal lave BB curls med 50 eller 70 sek. pause, så vil de bestemt være et kig værd.
Brugeravatar
 
Reputation point: 405
 
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 19. maj 2011, 06:53
 
Træner her: SPH GYM
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



troublemaker skrev:
Franz Biberkopf skrev:Dødelig psykiatri og organiseret fornægtelse
af lægen Peter C. Gøtzsche

En bog jeg indrømmet aldrig ville have åbnet, hvis ikke det havde været for forfatteren's imponerende CV. Min fordom var nok at folk der er ”anti-psykiatri” ofte bare er anti-alting. Men Gøtzsche forklarer på et sobert evidensbaseret grundlag, hvorfor den måde, vi i øjeblikket bruger psykofarmaka på, gør langt større skade end gavn. Jeg åbnede bogen for lige at se hvad det var, og havde pludseligt læst de første 60 sider, da det er en gyser uden brug af fiktion. Den kommer omkring en del og kaster bla. lys på en rådden symbiose mellem medicinalindustri og psykiatrien med dens sølvrygge der bliver nævnt ved navn(e). Hans konklusion er at biologiske psykiatri i det store hele har været en fiasko og den drives af pseudovidenskab. En prisvindende non-fiktions gyser.




Tungt emne men skrevet meget flydende, og til tider lidt anekdoter til smilebåndet også.



Jeg har ikke læst hans bog, men den mand er effing genial. Jeg har været med på hans foredrag. Vi blev bedt om at svare på et spørgeskema og 80 % af os havde ADHD. Han er virkelig god til at stille tingene op. Jeg har ærlig talt ændret min holdning til ADHD og medicinering efter dette.


Sjovt sammentræf. Ja, han evner virkelig at stille tingene godt op. Jeg er ret imponerende over hans måde at strukturere bogen på, den behandler et relativt komplekst emne, alligevel kan enhver læser uden de store forudsætninger læse den fra start til slut, uden hverken at blive forvirret eller skulle lave eksterne opslag.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Googlede Gøtzsche. Det slår mig først nu at det var ham der også fremme med en personlig mareridts-historie i en Dansk dokumentar fra 2015.

Læge klager over egen behandling på sygehus: Frygtede jeg skulle dø
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2015-09-2 ... skulle-doe
Vedhæftede filer
178623223-skabelon et sygt system NY.jpg
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Den sag husker jeg. Der blev talt om den i lægekredse inden den røg public, a la hvem fanden er dum nok til at ignorere Peter Gøtzsche.

Han har utvivlsomt IKKE ret i alt han siger - men noget har han ret i, og det er også nok.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Den sag husker jeg. Der blev talt om den i lægekredse inden den røg public, a la hvem fanden er dum nok til at ignorere Peter Gøtzsche.

Han har utvivlsomt IKKE ret i alt han siger - men noget har han ret i, og det er også nok.


Yep, faldt tilfældigt over sagen mens jeg googlede efter kritik af hans synspunkter, jeg vil helst ikke tro at det står grelt til, men fandt dog intet substantielt.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Læser "Basispladspædagogik og institutionskultur".

Tror jeg har været for længe indenfor det her fag, for det virker ret åbenlyst det der står. Og jeg føler at bogen taler ned til mig :lol: Desværre er det en del af pensum.
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



En bog af ham her
Billede

Neurokirurg der døde af kræft som 37-årig. Hans mission var gennem sit arbejde som kirurg og gennem litteratur og sprog, at afdække hvad der giver mening til et menneskeliv. Alt imens han vidste han selv ville dø i løbet af få år. Det er ikke den sædvanlige 'lev hver dag som var det din sidste' omgang klichéer, men i stedet nogle interessante nøgterne refleksioner omkring liv og død. Jeg ved ikke om hans projekt lykkedes, men hans forsøg på at gøre et eller andet meningsfuldt med sit liv er et af de mere interessante.
Billede
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Min sidste bog var 'Luftkastellet der blev sprængt' af Stieg Larsson - har man ikke læst trilogien endnu, så kan jeg stærkt anbefale det! Synes også det er værd at nævne at den første bog jeg læste sådan rigtig læste, var 'Den Grønne MIl', en fantastisk bog efter min mening, efter jeg læste bogen, så jeg filmen hvilket efter min mening gjorde filmen virkelig god, så kan stærkt anbefale først at læse bøgerne for derefter at se filmene :D
Hobby bodybuilder og arbejder for https://winkwink.dk
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25. aug 2017, 09:27
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg er lige blevet færdig med jacob beermann's bog Stærk.
Den kan jeg varmt anbefale den til alle der træner.. Er ikke særlig lang eller kompliceret..
Han skriver i et sprog hvor vi alle kan være med.


Billede
 
Reputation point: 125
 
Indlæg: 576
Tilmeldt: 9. okt 2010, 15:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har lyst til at vende tilbage til alting - en slags Jørgen Leth biografi af en fyr der har fulgt ham tæt i et par år. Den var ikke nær så god som Leths egne bøger, men det er altid morsomt at være i selskab med Leth. F.eks. var der en vildt sjov tekst om buffeter. Jørgen er decideret imod buffeter.
Billede
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 74 gæster