Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 65677 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin
Vores medlemmer har i alt skrevet 2049573 indlæg i 100422 emner
0 nye indlæg i dag
Storfod skrev:Jeg overvejer snart at købe min første nye bil, men det er jo lidt af en jungle at finde rundt i,
især når man ikke er millionær og bare kan købe den bil man helst vil køre i..
Jeg læner mig mest op af de der små billige mikrobiler (pga. økonomien), og det skal helst
være en 3 dørs da jeg er en 2 meter mand, og ellers vil have svært ved at stige ind og ud..
Jeg kunne måske finde på at "smide" 20 -25 K ekstra for en lidt større bil, så jeg kan få træk på den.
Er der nogen herinde der har lidt indsigt i hvad der er bedst/billigst, og hvad man evt. skal holde sig langt fra?
Det skal siges at UP'en er udelukket, da jeg synes det er jordens grimmeste bil!
På forhånd tak
Gasp skrev:Hvor mange Km kører du om året? Er det lange eller korte ture primært?
lopstar skrev:Ta' en der er 1-2 år gammel, så får du en, der en smule større end en mikrobil til samme penge, og stadig god økonomi i bilen.
JMT, 2017 skrev:"Hvad skal man med omega-3 når man har en stor tissemand?"
Mapsen skrev:Køb Mercedes eller andet kvalitet. Det er ikke sjovt at blive ramt af en lastbil en mikro-"bil".
Moose skrev:Køb af en bil man gerne vil have i længere tid handler først og fremmest om udseene og komfort. Man vedligeholder og plejer bare mere på en bil som man er glad for.
Hvis dit budget er begrænset, så hold dig fra VAG biler (VW, Audi, Seat osv.). De skal på værksted heletiden og deres reservedele er virkelig dyre. Derudover er bilerne også dyre i anskaffelse. Der er intet at komme efter, andet end udseene og status.
Hvis man vil have mere bil for pengene og kan leve med små elektrisk fejl og et større værditab, så vil en fransk bil ikke være et dårligt bud.
Hvis man har lidt flere penge og går lidt mindre op i udseende, så er en Japansk bil helt klart at fortrække (Toyota, Honda, Mazda, Mitsubishi, ect.). Man får ikke bedre bil, kvalitetsmæssigt.
Kia laver også nogle rigtig gode biler med komfort, som heller ikke ser for dårligt ud. Hyundai skal man dog holde sig fra, de holder ikke særlig godt.
Et godt bud ville være en Kia Cee'd. Det er en, efter min mening, rigtig pæn bil som har bevist sig at holde rigtig godt. Jeg sidder ret godt i den og jeg er 190cm.
Når du kigger kan du kigge på sider som; http://www.reliabilityindex.com/reviews/view/32987557 det gør det lidt nemmere at undgå mandags-modellerne.
Moose skrev:Hvis dit budget er begrænset, så hold dig fra VAG biler (VW, Audi, Seat osv.). De skal på værksted heletiden og deres reservedele er virkelig dyre. Derudover er bilerne også dyre i anskaffelse. Der er intet at komme efter, andet end udseene og status.
Pzyrex skrev: jeg grundlæggende slet ikke kan forstå, at folk vælger at købe en mikrobil. Et sådanne køb kan måske forsvares hvis man bor i København - men så igen; hvem fanden gider bo i København?
Udgaard skrev:Pzyrex skrev: jeg grundlæggende slet ikke kan forstå, at folk vælger at købe en mikrobil. Et sådanne køb kan måske forsvares hvis man bor i København - men så igen; hvem fanden gider bo i København?
Hvis man har en længere uddannelse bag sig er der væsentlig flere muligheder i kbh og omegn.
Pzyrex skrev:Når det drejer sig om biler, bliver det hele meget hurtigt lidt religiøst. Det er et emne som i høj grad er præget af personlige præferencer, erfaringer og temperament. Det er inden for biler svært at sige 'sådan og sådan ér det'.
Jeg er dog ganske enig med Mapsen i, at jeg grundlæggende slet ikke kan forstå, at folk vælger at købe en mikrobil. Et sådanne køb kan måske forsvares hvis man bor i København - men så igen; hvem fanden gider bo i København? Har I set hvordan sådan en mikrobil ser ud efter et færdselsuheld? De bliver krøllet sammen som et stykke papir. Flere af de helt billige modeller er jo nærmest lavet af det samme materiale som en dåse tun.Moose skrev:Hvis dit budget er begrænset, så hold dig fra VAG biler (VW, Audi, Seat osv.). De skal på værksted heletiden og deres reservedele er virkelig dyre. Derudover er bilerne også dyre i anskaffelse. Der er intet at komme efter, andet end udseene og status.
Jeg er egentlig enig i meget af det du skriver, men jeg synes du går fejl lige her.
Det der primært adskiller de fleste AUG-biler fra fx Kia Cee'd, som du anbefaler, eller andre discountmærker, er motoren. Der ligger som regel altid en markant mere solid og robust motor i AUG-biler (samt BMW & Mercedes for den sags skyld) end der gør i discount-mærkerne. De er ikke bare mere kraftfulde, de er også mere pålidelige og kan køre langt flere kilometer. Jeg har fx selv haft en Audi A3 Sedan diesel af nyere dato, og sådan én kan snildt køre 500.000 kilometer før den er færdig. Det antal kilometer når du ikke i nærheden af i en Kia Cee'd - til den tid er både døre, rat og hjul faldet af.
Desuden er AUG-biler bare langt mere solidt bygget end billige Korea-biler. Der er fx meget begrænset med støj i kabinen, selv når man drøner afsted på motorvejen. Nu har jeg ikke kørt i en Kia Cee'd, men jeg har kørt i en Rio, og her lyder det jo nærmest som om det er en cabriolet man kører i, når først den kommer op over de 110km/t. Alt i kabinen føles i øvrigt også meget plastik-agtigt. Som om de har købt alle delene og knapperne til kabinen på MiniInTheBox. Sådan føles en VW altså ikke.
Det er rigtigt dog, at reservedele er dyre til AUG-biler, især hvis man får sin bil lavet på et autoiseret værksted. Så tager de ved. Men det behøver man jo ikke, og jeg er ikke enig med dig i, at AUG-biler skulle gå oftere i stykker. De er dyre at lave, men holder til gengæld i mange flere år.
Pzyrex skrev:Udgaard skrev:Pzyrex skrev: jeg grundlæggende slet ikke kan forstå, at folk vælger at købe en mikrobil. Et sådanne køb kan måske forsvares hvis man bor i København - men så igen; hvem fanden gider bo i København?
Hvis man har en længere uddannelse bag sig er der væsentlig flere muligheder i kbh og omegn.
Nu ved jeg godt, at tråden handler om biler og ikke geografiske forskelle i Danmark, men hvad er det for muligheder? Jobmuligheder? Har du hørt om Trekantområdet? I Vejle er der fx en ledighedsprocent på kun 2,8% blandt akademikere.
Der er derimod en stigning i antallet af ledige nyuddannede akademikere i København, og alle jeres filosofer og eskimologer ender som langtidsledige.
http://politiken.dk/oekonomi/arbejdsmar ... tidsledige
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/hove ... yuddannede
Moose skrev:Det er lidt det der med at det hele ikke er sort på hvidt. Det er rigtigt at volkswagen group har lavet nogle biler med en rigtig god motor, der køre for evigt. Det har de fleste bilmærker.
Der hvor VAG bilerne skiller sig ud er at de har lavet utrolig mange bommerter, især på biler af nyere dato. Det er ikke Unormalt for en nyere VW at skulle på værksted flere gange årligt og have foretaget reparationer, det vildeste tilfælde jeg har set var 12 gange på et år (nyere Polo Bluemotion).
Moose skrev:GO TEAM UDKANTSDANMARK !!
Pzyrex skrev:Moose skrev:Det er lidt det der med at det hele ikke er sort på hvidt. Det er rigtigt at volkswagen group har lavet nogle biler med en rigtig god motor, der køre for evigt. Det har de fleste bilmærker.
Der hvor VAG bilerne skiller sig ud er at de har lavet utrolig mange bommerter, især på biler af nyere dato. Det er ikke Unormalt for en nyere VW at skulle på værksted flere gange årligt og have foretaget reparationer, det vildeste tilfælde jeg har set var 12 gange på et år (nyere Polo Bluemotion).
Det giver ikke så meget mening i en diskussion som denne, at diskutere konkrete, specifikke modeller. For du vil altid kunne finde enkelte modeller hos forskellige bilfabrikanter som har klaret sig ukarakteristisk godt eller ukarakteristisk dårligt. Tag fx Toyota som har en fremragende historie for at lave nærmest udødelige biler - Carina og Hilux som de måske bedste eksempler. Og så har de også lavet lort som fx Prius der er en ækel bil.
Det er ikke hverken interessant eller sigende at stille op på den måde. Det er mere interessant og sigende at se på det store, generelle billede. Og det er ret entydigt; VAG-biler har bedre, stærkere og mere holdbare motorer, og deres biler har en markant længere levetid end Koreanske-discountbiler. Og for så vidt også japanske/amerikanske/franske og hvad har vi.Moose skrev:GO TEAM UDKANTSDANMARK !!
Alt uden for København er Udkantsdanmark, ikke sandt?
#Københavnerlogik
Moose skrev:Jeg vil mere mene at det forholder sig sådan at de har lavet nogle rigtig gode biler, men størstedelen er skræld. I de undersøgelser jeg har set der klarer VW og Audi sig sjældent godt, i forhold til at holde lave værkstedspriser. Den samme tindens synes jeg at se når jeg snakker med mekanikere.
Mussetrussen skrev:Ofte er prisforskellen og benzinøkonomien mellem en mikrobil og en lidt større bil jo ikke så stor som folk går og tror. F.eks. kan du få en Dacia Logan, med en 1.5 dCi 90 hk Renaultmotor, aircon, træk, 7" touchskærm/nav, fartpilot osv. for 158.000,- Den kører 28.6 km/l. Og der er en shitload af plads i den.
Køber man f.eks. en Citroen C1 med samme udstyrsniveau, ryger den hurtigt op i 120.000,- Desuden kører den kun 23.3-26.3 km/l, og så skal man leve med meget begrænset plads. Jeg aner ikke om man kan få træk på den, men selvom man kan, er det begrænset hvad man kan slæbe rundt på. 38.000 mere, så er der både træk, plads og bedre benzinøkonomi.
Finder man en brugt Logan der er bare 1½ år gammel, så er vi faktisk ved at være nede i samme pris som C1'eren.
Okay en Dacia Logan ligner lidt en tjekkisk basisbil fra 1989, men altså, hvis man bare skal fra A til B, så vil jeg til enhver tid foretrække Daciaen fremfor en mikrobil.
Moose skrev:Audi ligger okay, i nogle undersøgelser, det giver jeg. Men Volkswagen ligger generelt rigtig dårligt. Seat, skoda osv. ligger også dårligt. Det et er ikke kun min subjektive mening. Det er ikke kun den subjektive mening som alle mekanikere jeg snakker med der har arbejdet med VW biler virker til at have. Der er altså flere af de undersøgelser jeg kan finde der peger på at meget af det de laver er noget rigtig skræld. I hvertfald set i forhold til Japanerne.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 108 gæster